Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 15:45
Enkele jaren geleden heb ik de Navman A300 aangeschaft, waarmee ik precies de afstand (excl. liften), gemiddelde snelheid, topsnelheid, etc. kon zien. Helaas is het display hiervan stuk gegaan en ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe.

Helaas is de A300 nergens meer te vinden en is de X300 ook bijna overal uitverkocht.

Wat is nu een goed alternatief voor de (winter)sport? Ik heb zelf al lopen zoeken op Internet, maar kom bijna alleen de (auto-)navigatiessystemen tegen.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Dit helpt: Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?

:)

Opgezet met een iets ander doel, maar ik kan je vertellen dat bijvoorbeeld zo'n Gisteq DPL-700 ook erg goed is in wat jij wilt, wintersport en dergelijke ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Henk op 20-01-2009 11:05 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Garmin eTrx Summit HC of iets dergelijks?

This footer is intentionally left blank

• maikel
Met die Gisteq kan ik niet direct mijn gegevens zien. Dan moet ik eerst alle data inlezen en aan de hand daarvan alles (laten) uitrekenen.

Die Garmin vindt ik iets te prijzig en eigenlijk ook te uitgebreid (en wellicht te groot). De kaarten zijn voor mij in principe niet nodig, het gaat mij alleen om zaken als gemiddelde snelheid, topsnelheid, afgelegde afstand, etc.
Het mooie van de Navman was ook dat, als ik omhoog ging met een lift, deze afstand niet werd meegeteld en ik dus echt kon zien hoeveel ik gesnowboard had.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Nokia heeft op telefoons met GPS ook een leuke applicatie.

Nokia Sports Tracker.

Maar of die zo geavanceerd is dat hij skiliften niet meetelt dat weet ik niet.

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-11 18:51
Polar heeft een mooie set incl GPS maar ligt gezien je opmerking over de eTrx ver boven je budget.

alternatief: Garmin : Forerunner 301 GPS +/- €175.00

indien je ander mogelijkheden zoekt: zoeken op hardlopen + GPS

edit:
ik zie zelf dat er een groot aantal leuke hebbedingetjes bij zijn gekomen de laatste maanden,
bv Wintec G-trender & Qstarz BT-Q2000 explorer zien er aardig uit

[ Voor 28% gewijzigd door W.Wonderland op 20-01-2009 11:29 ]

• maikel
Het probleem met de Forerunner (en alles wat ik vind bij 'hardlopen + GPS') is dat het bedoeld is voor lopen en waarschijnlijk dus geen rekening houdt met de hoogteverschillen, wat toch wel een essentieel onderdeel is bij het snowboarden. :)

Die QStarz ziet er wel interessant uit.

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor het snowboarden (en wandelen, varen, schaatsen) gebruik ik een iBlue 747 GPS logger. Totaal wat anders dan je hier hoort, maar aangezien ik onderweg niet hoef te weten hoe hard ik ga en hoe ver ik ben, is het ideaal dat de gps een log opslaat, wat ik dan later weer kan uitlezen.

Wanneer je een telefoon hebt met bluetooth, kun je deze natuurlijk ook koppelen en wellicht dan ook de gegevens uitlezen tijdens het boarden. Zo gebruik ik de logger ook in combinatie met TomTom wanneer ik mijn pda koppel.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Pagina: 1