Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat ik met mijn iRiver H10 6 GB heb is vergelijkbaar met dhr. Buffalo, hopelijk kan iemand mij uit de voeten helpen.

Ook mijn H10 wil niet herkend worden door welke PC dan ook. Hij heeft 3 jaar lang gewerkt, zowel op pc's met XP als met Vista. Een kleine eigenaardigheid die zich zo nu en dan voordeed, is dat het apparaat toen al niet herkend wilde worden. Aangezien dit maar een op de vier keer gebeurde, kon dit simpelweg 'verholpen worden' door de h10 simpelweg eruit en erin te pluggen (wel door hardware verwijderen enz., raar genoeg, leest verder!).
Komen we bij de tweede eigenaardigheid: Zodra ik, nadat ik de batterij eruit en erin heb gedaan, de kabel tussen de H10 en mijn pc heb aangesloten (in de achterste USBpoorten) en het apparaat aanzet, krijg ik 'emergency connect' te zien. Dit gebeurt zowel als ik de 'o' knop ingedrukt houd en als ik dat niet doe.

Ik krijg dus het volgende te zien:

"Emergency connect
System files missing
To restore system files, connect h10 to recovery tool.

EM 1.10 pfd Initialize (wat dit ook moge betekenen)"

Hierna laat hij vrijwel het scherm met 'USB Connected' zien.
Geen probleem, denkt u.
Maar helaas: ook al speelt de pc dat korte geluidje af van als je een USBapparaat aansluit, de gebruikelijke pop-up verschijnt niet. Ook is de speler niet via de verkenner te vinden. Ook bij 'Hardware veilig verwijderen' staat de iRiver niet vermeld. Maar als ik op 'stoppen' druk (bij h.v.v.), staat de iRiver er opeens wel tussen... jammer genoeg kan ik met de rechtermuisknop alleen de hulp-optie 'wat is dit?' te zien krijgen.

Zou iemand mij aub kunnen helpen met mijn probleem?

Ik zou graag mijn iRiver H10 6GB (ROOD!) aan willen sluiten aan mijn pc, omdat het apparaat verder ook niet werkt en ik het dus zou willen formatteren/updaten (maar dat is stap 2 lijkt me).

Helpt mijn speler beter te worden. Doet u het niet voor mij, doet het dan in het kader van de klimaatsverandering!
Oneindige liefde voor alle hulp!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
marcheeftvraag, welkom op GoT :) Ik heb je bericht even afgesplitst van iRiver H10 6 GB USB probleem. We zien liever problemen in individuele topics gepost worden. Dan blijft het overzichtelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Danku danku!

Geen probleem :).

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Beetje googlen lees ik dat het een veelvoorkomende probleem is dat hersteld kan worden door het installeren van een nieuwe firware (schijnbaar zijnd at dus ook de system files die hij nu mist).

GO!:

1. http://www.iriver.com/
2. Support
3. Seleceert H10 en geef als zoekopdracht op: System
4. Volg aanwijzingen
5. Taart voor DeX :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp DeX. Doel je op 'How to recover system files on H10'?
Toen ik een beetje had rondgeneusd op die site, was ik dat ook tegengekomen. Het probleem is dat stap 3 (Click right mouse on "H10" drive and select "Properties") niet wil lukken: in '(Deze) Computer' wil er namelijk geen H10 drive verschijnen. Enig idee hoe ik dit kan oplossen, opdat ik verder kan gaan met stap 4 :)?
Je mag alvast aan een denkbeeldige taart ruiken, geven doe ik hem nog niet!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:27:
Bedankt voor de hulp DeX. Doel je op 'How to recover system files on H10'?
Toen ik een beetje had rondgeneusd op die site, was ik dat ook tegengekomen. Het probleem is dat stap 3 (Click right mouse on "H10" drive and select "Properties") niet wil lukken: in '(Deze) Computer' wil er namelijk geen H10 drive verschijnen. Enig idee hoe ik dit kan oplossen, opdat ik verder kan gaan met stap 4 :)?
Je mag alvast aan een denkbeeldige taart ruiken, geven doe ik hem nog niet!
Check even in je apparaatbeheer of hij erbij staat? Wellicht loopt het daar tegen een driverprobleem aan. Sluit hem dan aan een andere PC aan. Als hij ook daar niet herkend word vrees ik eigenlijk dat er echt iets stuk is. Maar we gaan er van uit dat het allemaal op een andere pc wel moet lukken.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Proberen waard?
Zet je pc uit, connect je Iriver, start de pc weer op, meld aan in windows.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het tijdelijk afwezig zijn.

Alvorens ik mijn pc op heb gestart, heb ik mijn H10 aangesloten. Vervolgens ben ik naar Apparaatbeheer gegaan, en warempel! De speler is te vinden onder 'Draagbare apparaten'. Bij de eigenschappen staat de volgende foutmelding: 'Dit apparaat start niet. (Code 10)'. Ik ga eerst proberen de 'stuurprogramma's bij te werken', ben zo terug voor een update!

Bedankt voor de nieuwe suggesties!

edit:

Helaas!
Zowel via het automatisch zoeken als via het handmatig zoeken naar de driver (ja ben wel zo slim geweest om de laatste versie (2.53) te downloaden) geeft windows het volgende aan:
'De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geinstalleerd.
Er is door Windows geen nieuwer stuurprogramma gevonden.
(denkbeeldig plaatje van een camera/mp3speler) Microsoft volumestuurprogramma voor WPD-bestandssysteem.

Wat zou ik nu kunnen proberen? Zelf kan ik alleen nu nog maar bedenken om het stuurprogramma te verwijderen in de hoop dat ik hierna het stuurprogramma opnieuw erop probeer te zetten. Wat is jullie mening hierover?

Dikke kus,
O+

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 14:18 ]

Pagina: 1