Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11 12:44
Sinds kort heb ik een zeer vervelend probleem met mijn iRiver H10 6 GB.

Wat is er aan de hand?

Toen ik de H10 kocht heb ik de firmware meteen omgezet, zodat de speler gewoon als externe HDD gezien wordt. Dit vindt ik makkelijker werken met kopieren van muziekn enzo. Aangezien ik toch geen playlists maak.
Alles ging altijd goed, stekker in het apparaat, USB kant in de PC. En hop kopieren maar.

Maar helaas werkt het tegenwoordig niet meer. Als ik de H10 aansluit op mijn PC, krijg ik op het schermpje van de speler wel 'USB Connected' te zien, maar hij wordt niet meer herkend door Windows. Ik heb het ook al op een andere PC geprobeerd, maar zonder resulaat.

Muziek afspelen gaat gewoon perfect nog, maja om nou voor altijd de zelfde muziek te blijven luisteren is ook zo iets.

De firmware die er op zit is v2.53 maar dit is denk ik niet van belang, omdat ik er nooit problemen mee heb gehad en deze nu toch niet te veranderen is.

Ik heb echt geen idee wat ik nog zou kunnen proberen. Terugzetten naar fabrieksgaranties helpt trouwens ook niet.

P.S. Ik heb niks aan Windows XP Pro SP2 veranderd, dus daar mag het ook niet aan liggen. Bovendien werd de H10 altijd meteen herkend als ik deze op een PC waar dan ook aansloot.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zit er toevallig een reload firmware functie op oid? Zo ja, zou ik die eens proberen. Ook zou je de iriver software eens kunnen proberen om te kijken of je op die manier nog eens nieuwe firmware op de speler kan laden.

• Buffalo
RoD schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:53:
Zit er toevallig een reload firmware functie op oid? Zo ja, zou ik die eens proberen. Ook zou je de iriver software eens kunnen proberen om te kijken of je op die manier nog eens nieuwe firmware op de speler kan laden.
Reload functie weet ik niet wat dat is.

iRiver Plus heb ik al geinstalleerd, maar heel me PC herkend de speler niet, dus firmware upgrade lukt zo ook niet.

• Buffalo
Niemand verder?

De winkel waar ik hem gekocht heb, zegt na uitgebreid mail contact dat de speler defect is.

Het sneuste is nogwel, dat het apparaat net 3 maanden uit de garantie is.

Zij bieden mij een een demomodel voor 69 euro aan uit de showroom. Maar ik zit wel mooi met een defect apparaat wat bij aankoop 250 euro kostte. En vindt het echt zonde, want er komt schitterend geluid uit.

Ik denk niet dat ik akkoord ga met bovenstaande oplossing.

Iemand verstand van de binnenkant van een H10??? Wellciht dat er iets te repareren valt, zodat USB weer werkt?!?! Garantie krijg ik toch niet meer.

De winkel had ook al bij iRiver geinformeerd. Maar die hebben mij afgeraden om het apparaat op te sturen, omdat de kans groot is dat het geweigerd wordt voor reparatie, omdat het buiten de garantie is. Er wordt dan wel 30 tot 50 euro aan onderzoekskosten in rekening gebracht. Daar schiet je dan ook niks mee op natuurlijk.
Weet iemand of je ook daadwerkelijk nergens meer recht op hebt als iets net 3 maanden uit de garantie is?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, het is lastig zo te bepalen wat er stuk is. Bovendien moet je wel bijzonder handig zijn en veel verstand er van hebben als je iets dergelijks wil repareren, denk ik.

Verder is het zo dat je van een bepaald apparaat een bepaalde levensduur mag verwachten. Die ligt hierbij toch wel minimaal op 3 jaar denk ik.
Maar wat hier in Nederland ook geldt is dat gelijk hebben en gelijk krijgen iets totaal verschillends is. :/

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Probeer de linkerknop eens in te houden als je hem opstart?(rechterknop inhouden, power aan, wachten totdat hij usb-connected aangeeft)
Dan start hij als het goed is op in ¨emergency mode¨, dan wordt hij standaard als externe hd gezien.

[ Voor 2% gewijzigd door Spitie op 24-11-2007 11:46 . Reden: Links = rechts enzo :+ ]

Signature

• Buffalo
Spitie schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:59:
Probeer de linkerknop eens in te houden als je hem opstart? (linkerknop inhouden, power aan, wachten totdat hij usb-connected aangeeft)
Dan start hij als het goed is op in ¨emergency mode¨, dan wordt hij standaard als externe hd gezien.
Dit werkt ook niet helaas.
Als ik de USB kabel in de PC steek geeft de speler vrijwel meteen 'USB Connected' aan, als je hem aanzet.
Ook aanzetten zonder hem aan de PC te verbinden haalt niets uit. Ik krijg ieder geval geen berichten van 'emergency mode'.

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Het was ook de rechter knop :X haha.

Signature

• Buffalo
Spitie schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:45:
Het was ook de rechter knop :X haha.
Ja, sorry te snel gelezen denk ik. Ik zal dat nog eens proberen.

• Buffalo
Helaas werkt de tip van Spitie ook niet :X
Pagina: 1