Toon posts:

CS3 of 4 en gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een systeem gaannbouwen wat gebruikt gaat worden voor fotobewerking (adobe CS3 of 4) en gamen (COD 4 en 5 enz.)
Welke processor raden jullie aan??
Core 2 duo--> Tijdens gamen of fotobewerking doen we toch geen andere dingen!
Core 2 quad--> Is nieuwer maar of het beter is???
I7--> Kan ik in ieder geval weer een tijdje vooruit!

Budget ligt op ongeveer 1000 euro voor compleet systeemkast. Dacht aan een 4870 als videokaart.

Welke processor raden jullie aan en waarom?? eventueel in combinatie met andere hardware

Verwijderd

Sja ik zou voor een core 2 quad gaan en deze overclocken. Dan heb je het beste van beide werelden. Een hoge core clock en 4 cores. Als je geld hebt is de core i7 het beste wat je kan krijgen. Maar is wel duur en zul je dus op andere punten moeten inleveren.

Wat heb je zelf eigenlijk al verder gevonden? Waarom kan jij zelf geen keus maken en moeten wij dat doen?
Wat is er, in 2009, anders in CSL?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb je zelf eigenlijk al verder gevonden? Waarom kan jij zelf geen keus maken en moeten wij dat doen?
Wat is er, in 2009, anders in CSL?
Het is meer dat ik graag jullie ervaringen en ideeen hierover graag wil horen.

Een verkooppraatje op een of andere site van de fabrikant is natuurlijk altijd leuk om te lezen maar ervaring van een gebruiker zeggen mij meer.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 07:59
Heb je zelf al gekeken wat de voor- en nadelen van de drie processors zijn?

Core 2 duo: Hogere kloksnelheden, 'maar' twee cores
Core 2 quad: Vier cores, nadeel is dat deze niet door alle software worden gebruikt en zeker niet optimaal worden benut door games.
I7: Beduidend sneller dan Core, mobo voor I7 is duur, mobo + processor is al je halve budget.

Dit topic mag niet, maar toch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Asus P6T
Cooler Master Centurion 590 Zwart
Cooler Master Real Power M520
Intel Core i7 920
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G
Samsung SH-S223F
Samsung Spinpoint F1 HD103UI, 1TB
Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E

Pricewatch says € 993,03

Voor 1000 ga je het niet redden, maar het komt in de buurt

[ Voor 32% gewijzigd door Makkelijk op 19-01-2009 22:03 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:20

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:04:
[...]

Het is meer dat ik graag jullie ervaringen en ideeen hierover graag wil horen.

Een verkooppraatje op een of andere site van de fabrikant is natuurlijk altijd leuk om te lezen maar ervaring van een gebruiker zeggen mij meer.
In dat geval is het even een kwestie van benchmarks zoeken. Zie bijvoorbeeld Google - core i7 photoshop benchmark (wees creatief met de keywords!) waar ik o.a. benchmarks van Tom's hardware, Extremetech en ars technica tegenkom. Er staat nog veel meer resultaten tussen :).

Enfin, het CSL beleid leert ons dat dit soort standaard 'welke moet ik nemen?'-topics eigenlijk op GoT thuis horen. Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen, daar worden nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.