Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

dual boot xp vista probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell studio 17 met windows vista home premium erop. Ik wil hem dual booten met xp maar als ik boot met de schijf van xp komt deze melding erop:
http://img.photobucket.co...8/fbm2themex/DSC01743.jpg
Ik heb deze error al opgezocht maar ik vind geen duidelijke antwoorden (het is de eerste keer dat ik dit doe en weet er niet echt veel van).

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik ben bang dat je schijf beschadigd is, ik zou is kijken of je ergens een andere goede schijf of image vandaan kan krijgen en die branden, ik neem aan dat je weet hoe je een dual boot moet opzetten maar hier toch even de simpelste manier (naar mijn weten):

HDD partitioneren in 2en, of 2 HDD's gebruiken.
XP installeren op partitie/HDD 2
Vista installeren op partitie/HDD 1

Verwijderd

Topicstarter
Dimiz schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:02:
Ik ben bang dat je schijf beschadigd is, ik zou is kijken of je ergens een andere goede schijf of image vandaan kan krijgen en die branden, ik neem aan dat je weet hoe je een dual boot moet opzetten maar hier toch even de simpelste manier (naar mijn weten):

HDD partitioneren in 2en, of 2 HDD's gebruiken.
XP installeren op partitie/HDD 2
Vista installeren op partitie/HDD 1
ok bedankt ik zou het wel raar vinden dat er een schijf beschadigt is want ik heb mijn laptop nog maar 2 maand en hij heeft ook nog nooit een fout gegeven dat er iets fout is met een van mijn harde schijven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:56:

Ik heb deze error al opgezocht maar ik vind geen duidelijke antwoorden
Da's raar :)

[google=STOP 0x0000007B] laat toch al aardig wat relevante resultaten zien, evenals onze Windows Clients - FAQ ...

Advanced troubleshooting for "Stop 0x0000007B" errors in Windows XP
You may receive a "Stop 0x0000007B" error message in the following scenarios:

* A device driver that the computer boot controller needs is not configured to start during the startup process.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 19-01-2009 16:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

^ SATA/RAID driver lijkt me dan, of niet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde