Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een nieuwe mobo, een asus m2n-sli deluxe. Als ik alles aansluit ziet ie alles goed in de bios en ik heb gewoon beeld. Hij herkent mijn harde schijven, mijn cpu, mijn memory. Voltages zijn prima in orde. 0 problemen.
Windows instaleren gaat goed totdat hij moet opstarten. Het laadbalkje van Vista (x64 ultimate) loopt meerdere malen en wanneer je verwacht dat windows start knnippert een blauw scherm voorbij (gaat zo snel dat ik het niet kan lezen) en start de pc opnieuw op.

Het mobo is tweedehands en werkte prima met 8800gts sli (de configuratie die ik nu ook heb incl. vista x64 ultimate)

Wat heb ik allemaal gedaan:

-memcheck
-autorepair
-alleen het noodzakelijke erin. (1 membankje, 1 hs, gpu allemaal tenminste 1 keer gewisseld)
-cpu (Amd 4600+ x64) opnieuw erin gezet.
-op allebei de schijven geinstalleerd.

Het probleem blijft bestaan.
En is continu hetzelfde probleem.

Toen ik op dat nieuwe mobo een install had gedaan en daarna zonder iets te veranderen het oude mobo (asus m2n4-sli) erin deed, starte hij wel op. Zonder problemen.
Het lijkt er dus ernstig op dat het mobo stuk is. Maar misschien zie ik dingen over het hoofd. Heeft iemand nog een tip of suggestie?

EDIT:

Bios is geflashed dus er is niks overgeklocked. Default is geladen en dat zou goed moeten zijn (wel nagekeken, kon niks bijzonders ontdekken). Hij heeft updates gehad.
Alles is goed aangesloten, zonder enige twijfel.
Er zijn geen compatibililiteits problemen. (zie mijn andere mobo dat ook asus is, nieuwe heeft een hogere nforce dan mijn oude mobo)

Volledige systeemspecs:

MOBO Asus m2n4-sli(werkend) & Asus m2n-sli deluxe (Windows startprobleem)
CPU: Amd 4600+ x64
GPU: MSI NX8800 GTS t2d320e (x2)
Geheugen OCZ 2 GB DDR2-800 Kit
XTC NVIDIA, EPP, OCZ2N800SR2GK (x2)
Hardeschijf 1: Maxtor STM3250310AS ATA divice
Hardeschijf 2: ST3320820 AS ATA device
Voeding Zallman Zm500-HP
DVD LG super multi S-ata

Geen extra fans aangesloten.
Alles orginele snelheid.
Ehm.. tja.. Eigenlijk alles in Hangen en opstartproblemen troubleshooter geprobeerd. Wat van toepassing was dan.

Edit 2

Ik heb nog een poging gedaan. Ditmaal op een nieuwe harde schijf. Met precies hetzelfde resultaat. De foutmelding is Irql_not_less_or_equal. Eigenlijk het enige wat dit voor vista betekend is dat er te veel geheugen inzit (boven 3gig Info)., aangezien ik dit al geprobeerd heb sluit ik dit ook uit.
Ik laat dit even rusten en ik ga misschien later eens verder. Ik wordt krankzinnig van dit ding lol. Nou ja, such is life. Als ik het werkend krijg dan post ik het hier.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Neem de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Probeer alles uit wat er staat en vermeld het resultaat in je topicstart. Verder is het handig om je hele systeemspecs te vermelden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zie edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Staat het geheugen in de QVL??

OCZ geheugen niet zo te zien: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

En waarom 64-bit?? Als je dit niet per se nodig hebt (zo te zien niet in elk geval) kun je misschien 32-bit eens proberen.

[ Voor 95% gewijzigd door Rob1106 op 19-01-2009 00:29 . Reden: 64-bit verhaal ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer 't eens met XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of met een Knoppix Live CD, of BartPE live CD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Vista] Blijft hangen bij crcdisk.sys lijkt ook wel wat op het probleem toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rob1106 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:25:
Staat het geheugen in de QVL??

OCZ geheugen niet zo te zien: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

En waarom 64-bit?? Als je dit niet per se nodig hebt (zo te zien niet in elk geval) kun je misschien 32-bit eens proberen.
Een QVL is zelden compleet. Ze werken zonder problemen in mijn oude asus en memcheck geeft geen problemen. De vorige eigenaar heeft Exact hetzelfde geheugen gehad. En hij draaide zelfs op 8GB (OCZ 4 GB DDR2-800 Kit OCZ2N800SR4GK, XTC NVIDIA).

64-bit is handig als je een 64bit processor hebt. Daar heeft dit mobo al op gedraait zowel onder vistax64 met een amd 6000. En met een amd4200 op 2003(x64).
Plus dat hij prima runt op mijn oude mobo onder 64-bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen xp. Vista zou gewoon moeten kunnen werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:28:
Of met een Knoppix Live CD, of BartPE live CD.
Ja dat kan, ik ga er nu niet mee bezig, het is laat. Maar morgen zal ik dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel. Lijkt er inderdaad erg op. Ik lees het door en zal mijn bevindingen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:06:
[...]

Dan krijg ik compatibiliteitsproblemen met mijn videokaart. En onboard video is geen optie.
MSI NX8800 GTS t2d320e (x2) geeft compatibiliteitsproblemen op XP?
Lijkt me sterk, heb je al met 1 videokaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:06:
[...]

Een QVL is zelden compleet. Ze werken zonder problemen in mijn oude asus en memcheck geeft geen problemen. De vorige eigenaar heeft Exact hetzelfde geheugen gehad. En hij draaide zelfs op 8GB (OCZ 4 GB DDR2-800 Kit OCZ2N800SR4GK, XTC NVIDIA).

64-bit is handig als je een 64bit processor hebt. Daar heeft dit mobo al op gedraait zowel onder vistax64 met een amd 6000. En met een amd4200 op 2003(x64).
Plus dat hij prima runt op mijn oude mobo onder 64-bits.
ALs het geheugen op de QVL zou staan kon je dat probleem in elk geval uitsluiten. Maar als jij zegt dat de vorige eigenaar het geheugen had draaien op dit mobo dan zal dat wel goed zitten.

Mijn ervaring met 64-bit is dat sommige programma's alleen maar langzamer werden en ik had driverproblemen en BSOD's hier en daar. Maar dat is alweer een maandje of vier geleden... Misschien dat die link van Sig000 nog wat kan doen..

[ Voor 2% gewijzigd door Rob1106 op 19-01-2009 10:16 . Reden: typo ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
De foutmelding op dat voorbijflitstende blauwe scherm bevat informatie over het probleem. Nu start de pc direct opnieuw op bij de foutmelding, om er voor te zorgen dat dat niet gebeurt moet je bij het opstarten van windows herhaaldelijk op f8 drukken tot je een menu krijgt. Daarin kies je voor 'Disable automatic restart on system failure' of iets wat daarop lijkt. Dit is trouwens hoe het moet bij xp, maar bij vista zal het wel net zo gaan.

Post dan hier de foutmelding (stopcode)

[ Voor 4% gewijzigd door NATStudent op 19-01-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:10:
[...]

MSI NX8800 GTS t2d320e (x2) geeft compatibiliteitsproblemen op XP?
Lijkt me sterk, heb je al met 1 videokaart geprobeerd?
Ja sorry, dat was niet de juiste bewoording. Maar ik heb geen xp, ik kan er misschien nog aan komen. Maar het is eigenlijk zonde om hier geen vista op te draaien.
Misschien geef ik het een poging. iig bedankt.

Ik heb allebei de kaarten single gebruikt met een install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rob1106 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:14:
[...]

ALs het geheugen op de QVL zou staan kon je dat probleem in elk geval uitsluiten. Maar als jij zegt dat de vorige eigenaar het geheugen had draaien op dit mobo dan zal dat wel goed zitten.

Mijn ervaring met 64-bit is dat sommige programma's alleen maar langzamer werden en ik had driverproblemen en BSOD's hier en daar. Maar dat is alweer een maandje of vier geleden... Misschien dat die link van Sig000 nog wat kan doen..
Klopt invoeren van 64 bit besturingsystemen ging niet zonder hikken. Maar na servicepack 1 kan ik het weer van harte aanraden. Er zat een link in je link. Ik spit het nog een keertje door om te kijken of ik niks vergeten ben. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NATStudent schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:26:
De foutmelding op dat voorbijflitstende blauwe scherm bevat informatie over het probleem. Nu start de pc direct opnieuw op bij de foutmelding, om er voor te zorgen dat dat niet gebeurt moet je bij het opstarten van windows herhaaldelijk op f8 drukken tot je een menu krijgt. Daarin kies je voor 'Disable automatic restart on system failure' of iets wat daarop lijkt. Dit is trouwens hoe het moet bij xp, maar bij vista zal het wel net zo gaan.

Post dan hier de foutmelding (stopcode)
Zal ik doen, ik post mijn bevindingen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een poging gedaan. Ditmaal op een nieuwe harde schijf. Met precies hetzelfde resultaat. De foutmelding is Irql_not_less_or_equal. Eigenlijk het enige wat dit voor vista betekend is dat er te veel geheugen inzit (boven 3gig Info)., aangezien ik dit al geprobeerd heb sluit ik dit ook uit.
Ik laat dit even rusten en ik ga misschien later eens verder. Ik wordt krankzinnig van dit ding lol. Nou ja, such is life. Als ik het werkend krijg dan post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 09:15
Ik zie zo niet welk oud moederbord je had, maar dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat je nieuwe moederbord dusdanig verschilt van je oude dat Vista daar niet mee overweg kan. Wat misschien werkt is opstarten met de Vista DVD en ´PC herstellen´ kiezen (waarschijnlijk is de 1e poging van Vista een herstelpunt terug zetten, wat geen zin heeft, maar de 2e poging lukt misschien). Als dit niet werkt moet je Vista gewoon opnieuw installeren.

Inderdaad, niet goed gelezen :-(

[ Voor 4% gewijzigd door BoGhi op 21-01-2009 17:30 ]

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 14:11

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Hij geeft al aan dat na het installeren van Vista de problemen voorkomen. Dus het lijkt mij dat hij het al meerdere keren opnieuw heeft geinstalleerd. Verder zou je gewoon eens een live cd moeten proberen. Dan weet je iig dat je hardware goed werkt!

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BoGhi schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:21:
Ik zie zo niet welk oud moederbord je had, maar dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat je nieuwe moederbord dusdanig verschilt van je oude dat Vista daar niet mee overweg kan. Wat misschien werkt is opstarten met de Vista DVD en ´PC herstellen´ kiezen (waarschijnlijk is de 1e poging van Vista een herstelpunt terug zetten, wat geen zin heeft, maar de 2e poging lukt misschien). Als dit niet werkt moet je Vista gewoon opnieuw installeren.
Mijn oude mobo is een: Asus m2n4-sli
En mijn nieuwe waar ik de problemen mee heb is een: Asus M2N-SLI Deluxe

Ik kom door de POST heen en ik kan Vista installeren, maar na de installatie krijg ik steeds een BSOD bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Al geprobeerd alle onnodige hardware te verwijderen en dan te installeren. dus gebruik maken van 1 gpu of liefste onboard, alle pci kaarten eruit, 2gb geheugen er in (en wissel even met de bankjes die je eerst hebt gebruikt). 1 hdd, etc.

Overigens als je wat googled op "Asus M2N-SLI Deluxe vista 64" vind je veel meer problemen met de installatie ervan.. lijkt dus op een slechte combi van je mobo en 64bit vista. dus als ik jouw was zou ik even op google rondneuzen, kijken of daar een oplossing staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:02:
Je hebt nu zo'n beetje het enige _niet_ nuttige uit de bluescreen gehaald, let eens op wat voor stopcode er gegeven wordt en ga daar eens op googlen, heb je veel meer aan dan deze melding die je post die 9vd10 keer in een bluescreen staat.

edit: Pas ook een beetje op met aannames want daar ben je wel erg snel mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mental op 21-01-2009 14:38 ]

Pagina: 1