Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
Hallo iedereen,

De laatste tijd heb ik een paar keer gehad bij het opstarten van mijn pc dat na het laadbalkje van Vista de pc na een bsod rebootte. Veilige modus kom je dan ook niet meer in omdat hij blijft hangen bij crcdisk.sys.
Hier had ik een simpele oplossing voor: Vista dvd erin, en dan automatisch laten repareren. Hierna werkte het systeem weer een tijdje normaal.

Nu had ik dit vanochtend weer, maar nu geeft die tool op de dvd aan dat hij het niet kan repareren. Ik kan dus niet meer booten. Veilige modus kom ik ook niet in. Systeemherstel zou volgens de Vista dvd niet zijn ingeschakeld, wat eigenlijk wel zo was. Dus ik ben op het moment ten einde raad en hoop dat jullie hier iets op weten.

Mijn specs:
E6600, P5Q, 2x 320GB in RAID0, 4x 1GB geheugen, 9800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat je een driver probleem lijkt te hebben. Kun je pc opstart in last known good state?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:13:
Het lijkt er op dat je een driver probleem lijkt te hebben. Kun je pc opstart in last known good state?
Nee dat werkt ook al niet. Ik heb in de tussentijd nog eens geprobeert herstelmodus van de vista dvd te gebruiken. Als ik windows wil starten via welke manier dan ook (veilige modus, last know state, normaal etc) dan wordt het scherm zwart nadat ik mijn keuze heb gemaakt. Normaal gesproken zou dan het vista bootlogo moeten komen, maar dat komt dus niet.

Wel is het scherm aan (lampje brandt groen, dus hij krijgt een signaal) maar er is geen hardeschijf activiteit (hd lampje brand of knippert niet).

De data op de schijf is nog intact, als ik bij het herstellen van windows installatie kies voor driver laden, dan kan ik gewoon bladeren op mijn cd schijf. Ik kom alleen windows gewoon niet meer in. Heb van alles geprobeert, ben ten einde raad nu, daarom hoopte ik dat iemand hier iets zou weten, het is een enorm veel voorkomend probleem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:41
Hacula schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:33:
[...]
De data op de schijf is nog intact, als ik bij het herstellen van windows installatie kies voor driver laden, dan kan ik gewoon bladeren op mijn cd schijf. Ik kom alleen windows gewoon niet meer in. Heb van alles geprobeert, ben ten einde raad nu, daarom hoopte ik dat iemand hier iets zou weten, het is een enorm veel voorkomend probleem namelijk.
Om mee te denken zou ik wel opgesomd willen zien wat je geprobeerd heb.
vragen:
-welke vista? 32/64?
-heb je met 2 reepjes geheugen geprobeerd?
-heb je chkdsk er op losgelaten? want intacte data is wat anders dan intacte opstartbestanden.

dit geprobeerd?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
beascob schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:48:
[...]

Om mee te denken zou ik wel opgesomd willen zien wat je geprobeerd heb.
vragen:
-welke vista? 32/64?
-heb je met 2 reepjes geheugen geprobeerd?
-heb je chkdsk er op losgelaten? want intacte data is wat anders dan intacte opstartbestanden.

dit geprobeerd?
Sorry, het gaat om Vista Business 32 bit. Ik heb verschillende combinaties van geheugen gedraait in verschillende sloten. Heb op het moment 1 geheugenreep erin zitten, om gezeik daarmee te voorkomen.

Nu ik eraan denk is het probleem de laatste keer ontstaan nadat ik een schijfcontrole gepland had. Daar begon de pc vandaag dus mee, en nadat hij daarmee klaar was kwam dit probleem.

Heb op het moment bijna alles geprobeert wat er in deze thread staat, die jij aangaf staan grotendeels dezelfde dingen in. Ben die nu aan het doorspitten om dingen te vinden die ik nog niet geprobeert heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Omdat ik geen oplossing kon vinden heb ik op een andere schijf Vista opnieuw geinstalleerd en zo in ieder geval mijn bestanden kunnen terughalen. Nu zat ik eraan te denken om mijn drivers die in system32/drivers staan te kopieren naar mijn defecte windows installatie. Misschien een gebroken driver die ik daarmee overschrijf.

Alleen heb ik geen rechten om bestanden te kopieren naar die map, weet iemand hoe ik die zou kunnen omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt proberen de rechten van die map over te nemen via het tabblad beveiliging (eigenaar van onderliggende mappen en subcontainers overnemen) met een beetje geluk kun je er daarna bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 20:28
Heb je toevallig naast je Vista ook windows7 er op staan? Sinds ik windows7 op mijn laptop had, had ik exact hetzelfde probleem. Na het verwijderen van win7 was het probleem weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:14:
je kunt proberen de rechten van die map over te nemen via het tabblad beveiliging (eigenaar van onderliggende mappen en subcontainers overnemen) met een beetje geluk kun je er daarna bij.
Ik ben eigenaar alles wat er in de system32 map te vinden is, maar nog steeds krijg ik de melding dat ik geen machtiging heb hiervoor.
hellboy123 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:33:
Heb je toevallig naast je Vista ook windows7 er op staan? Sinds ik windows7 op mijn laptop had, had ik exact hetzelfde probleem. Na het verwijderen van win7 was het probleem weer opgelost.
Nope, ik had alleen Vista erop staan toen het probleem ontstond. Heb nu een dualboot met 1 werkende vista en 1 die nog steeds defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Via de reparatieoptie van de windows cd kun je ervoor kiezen om drivers te laden. Op die manier kun je ook rondkijken in je systeem. Ik heb toen de map drivers van mijn werkende installatie over die van de niet werkende heen gekopieerd. Dit mocht helaas ook niet baten. Hierna heb ik nog een keer de reparatie van de dvd eroverheen gegooid welke zij dat het probleem niet kon worden opgelost. Details van het probleem waren:

Gebeurtenisnaam: StartupRepairV2
Probleemhandtekening 1: external media
Probleemhandtekening 2: 6.0.6000.6386.6.0.6001.18000
Probleemhandtekening 3: 6
Probleemhandtekening 4: 851979
Probleemhandtekening 5: BadDriver
Probleemhandtekening 6: Corruptvolume
Probleemhandtekening 7: 0
Probleemhandtekening 8: 1
Probleemhandtekening 9: Chkdsk
Versie besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstellings ID: 1043

Weet iemand nog iets dat ik kan doen om mijn installatie te redden?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
Had dit probleem ook ooit maar heb er nooit een oplossing voor gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonkiebib
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb hier een Medion laptop met Vista (32bit) van een kennis. Hetzelfde probleem: opstart wordt niet uitgevoerd en veilige modus breekt af nadat crcdisk.sys is uitgevoerd.

Ik heb nu tweemaal de schijf uit de laptop aan mijn pc gehangen en chkdsk /r uitgevoerd. Iedere keer vindt chkdsk problemen om te verhelpen, waarna de schijf in de laptop weer normaal Vista opstart. Na enige dagen is het probleem terug. Althans die kennis heeft nu die laptop voor de 2e keer bij mij gebracht met het crcdisk probleem.

Wie weet is het over na deze laatste ronde chkdsk, maar verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Het is meer een laptop/notebook ding. Ik heb nu ook een laptop die blijft hangen op crcdisk.sys en na even googlen hen ik gevonden dat een notebook in langdurige hibernation mode zijn participaties opnieuw gaat indelen. lees anders ook even dit:

http://social.technet.mic...c-4191-a71a-ae52c58eee07/

De enige manier volgens hun is een knoppix CD laden en chkdsk er over een laten gaan.

Alle vragen hebben een antwoord

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben totaal geen computerheld en wil graag nog mijn bestanden redden. Nu wordt een aantal keer de mogelijkheid van chkdsk genoemd. Ik begrijp dat dit fouten uit je schijf kan constateren/halen. Maar hoe kan chkdsk uit voeren op mijn computer?

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44
Ik ben wel benieuwd of de TS nog een oplossing voor dit probleem heeft gevonden aangezien ik een computer heb staan die ditzelfde euvel ook heeft na een upgrade van XP naar Vista (en nu Windows 7, 64 bit).

Het grappige (en vreemde) is dat de schijf bij mij wel door boot wanneer de computer even van het stroom af is geweest. Overigens geeft HD Tune geen enkele fout op de harde schijf.

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1