Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Geplande shutdown

Pagina: 1
Acties:

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 09:53
Hoi allen,

Simpele vraag, maar helaas heeft Google/GOT me geen bevredigend antwoord kunnen geven :-( :

Ik ben op zoek naar een (freeware) programma waarmee ik een shutdown van m'n Vista pc kan elke dag schedulen rond 24:00.

Ik heb al diverse programma's geprobeerd, maar de meeste voldoen niet aan de volgende eisen:
- freeware
- Shutdown tijdstip instelbaar (vaak kan men enkel een timer instellen)
- programma moet automatisch opgestart worden als de Vista opnieuw opgestart wordt.

Dus iemand die me kan helpen?

(Alvast bedankt!)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 18:21

Zerora

Ik Henk 'm!

Op je laatste puntje na voldoet deze shutdown timer aan jouw eisen.

- Shutdown Timer

Ik gebruik hem zelf ook en heb er nog geen problemen mee gehad.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je niet gewoon met task scheduler een cmd'tje instellen met deze code:
code:
1
shutdown.exe -s -f -t 0

Een scriptje is niet eens nodig zie ik, je kan in de TS ook gewoon linken naar c:\windows\system32\shutdown.exe linken en dan de argumenten opgeven.

[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 18-01-2009 21:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Kan aan mij liggen, maar je kunt dit toch ook gewoon met een Scheduled Task regelen in Vista?
Zowel voor de shutdown, als het starten van een applicatie bij het starten van de pc.
Meer gratis kan niet.

• 1972
Nee helaas, onder XP werkte dit prima, helaas onder Vista niet... :'(

Shutdown timer heb ik ook geprobeerd, maar dient inderdaad handmatig opgestart worden en hier betreft het een Mediacenter PC die ik van 07:00-24:00 aan wil hebben. Dus handmatig opstarten is niet echt van toepassing.

Verwijderd

Hoe stel je het dan in onder Vista?
Ik gebruik het ook wel eens (ook onder Server 2008) en 't gaat prima.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:42:
Hoe stel je het dan in onder Vista?
Ik gebruik het ook wel eens (ook onder Server 2008) en 't gaat prima.
Idd .bat bestandje met "shutdown.exe -s -f -t 0", via scheduled tasks, werkt bij mij ook prima :)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Dat heb ik niet eens in Vista, gewoon een Action in de Task Scheduler.

Program/Script:
C:\Windows\System32\shutdown.exe
Arguments:
/s /f /t 60

De trigger ingesteld op een datum/tijdstip, des gewenst met een herhaling.

Wel ingesteld dat ie moet draaien op 'highest priviledges'.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

http://www.vistashutdowntimer.toflo.de/

Alleen of je deze op kunt starten en dat hij op 12 uur zichzelf zet, dat weet ik zo niet.

[ Voor 67% gewijzigd door painkill op 20-01-2009 14:14 ]

Mijn SNES verzameling!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1972 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:24:
Nee helaas, onder XP werkte dit prima, helaas onder Vista niet... :'(
Dat werkt wel degelijk.

Alleen moet je wel even instellen dat je taak het ook mag doen - gelukkig kun je dat testen door de job gewoon handmatig te runnen.

Dus om daar nou 194829 free/sharewaretools voor te gaan listen als je alles al aan boord hebt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik gebruik in XP altijd Switch Off van Yaroslav Pomazkov.
Doet alles wat je wilt. Kan als service draaien. Ideaal. Weet alleen niet wat de officiele site is.

http://www.google.nl/sear...2+%22Yaroslav+Pomazkov%22
http://wareseeker.com/Hom...switch-off-2.3.zip/440111

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 15:20
Ik gebruik zelf al paar jaar Shutter naar volle tevredenheid Doet alles waar je om vraagt.

Wel even met administrator rechten openen anders onthoudt het de instellingen niet. (Mits UAC aanstaat in Vista)

Omschrijving op de site ;

Shutter is a multifunctional shutdown utility, which has a user friendly and easy-to-use interface and supports many different Events and Actions. Events: Countdown, On Time, Winamp Stops, Low CPU Usage, User Inactive, Battery Low, Window Closes, Process Stops, Ping Stops, File Size Limit; Actions: Shutdown, Reboot, LogOff, Lock Workstation, Sleep, Hibernate, Monitor Turn Off, Mute/UnMute Master Volume, Hang Up, Alarm; Also, it is able to play a custom sound and/or run a program of your choice, in addition to the simple shutdown message. Optionally, Shell Links can be created to immediately execute any of the supported actions from the desktop. Web Interface - allows Remote Execution of any Action, it also displays some run-time information about the computer: Logged In User, Up Time, List of Processes, Screenshot of a Desktop, plus Command Line Execution.

[ Voor 62% gewijzigd door Fryskmantsje op 21-01-2009 00:16 . Reden: Omschrijving toegevoegd ]

Specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fryskmantsje schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:13:

Wel even met administrator rechten openen anders onthoudt het de instellingen niet.
En toen stopte ik met verder lezen ;)

Je weet dat de Vista Task Scheduler verschrikkelijk veelzijdig is onderhand?
Dat ding is serieus 10x zo goed als de Scheduled Tasks van XP/2003.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik gebruik zelf profshutdown.
Doet waarvoor het bestemd is!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik wist niet dat er zoveel tooltjes voor hetzelfde waren.
Wie schrijft een vergelijking/review? :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• 1972
Bedankt allemaal voor de reacties, met behulp van de taakplanner is het me toch gelukt (nadat ik de rechten goed had gezet ;-)

Oh ja, ter info: zowel shutdowntimer als vistashutdowntimer zijn niet instelbaar op een bepaalde tijd, enkel dat ze na tijd x de boel uitzetten. Dit kan handig zijn als je wat downloads hebt gestart, weet wanneer ze ongeveer klaar zijn en naar bed wil gaan.

SwitchOff zag er ook erg veelbelovend uit maar helaas niet geschikt voor Vista. (Na de eerste reboot starte ie niet meer bij me op en gaf continu een foutmelding.)

Shutter heb ik niet geprobeerd, omdat het me inmiddels met de taakplanner was gelukt.

Profshutdown: 34,95 dollar voor een shutdown tool !?.... niet in dit leven 8)7

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Het programma poweroff kun je in ieder geval gebruiken alleen zou je dan voor hibernate / slaapstand moeten kiezen omdat het programma na het afsluiten zijn instellingen reset.

Ook al moet ik zeggen dat ik nooit echt een geplande shutdown cyclus heb geprobeerd.
Het programma is freeware en met een beetje google wel te vinden en anders zou ik hem zelf kunnen hosten.

edit:
Er blijkt een service mogelijkheid in te zitten zodat poweroff ook gewoon werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door The-Source op 23-01-2009 20:27 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Niets toe te voegen, maar bedankt voor deze comment! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 24-01-2009 20:57 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1