Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] loopt vast na X aantal schermen openen

Pagina: 1
Acties:

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Hallo,

Ik heb een paar maanden terug een Toshiba Satellite A300-13I gekocht. Ik had hem nog geen maand en toen kwamen de problemen al:
Nadat ik zeg maar plus minus 15 schermen (inclusief tabbladen IE explorer) open heb staan, wil Windows geen schermen meer openen, dit doet hij pas weer als ik er minimaal één heb afgesloten. Dit lijkt erg normaal, maar het X aantal schermen dat ik open mag hebben staan wordt steeds kleiner. Op een gegeven moment begint hij al moeilijk te doen bij zo'n 5 schermen.

Meestal als ik toch een scherm probeer te openen, geeft hij een geluid (die je ook krijgt bij een foutmelding) en opent hij geen nieuw scherm. In photoshop geeft hij dan een melding dat het ram vol zit. Erg raar want ik heb 4 GB in mijn Toshiba zitten. Eerst dacht ik ook dat het aan mijn geheugen lag (toen ik er nog 2GB in had zitten)... Aangezien ik toch mijn geheugen uit wou breiden en dit meestal doe door 2 dezelfde, nieuwe ram modules te halen, heb ik 2 nieuwe modules erin geplaatst (de andere er dus allemaal uit gehaald). Nu heeft hij nog steeds hetzelfde probleem.

Oh ja, als ik muziek afspeel via de boxen van mijn laptop, dan loopt hij op een gegeven moment vast (indien het geluid op het hardst staat, ongeveer). Hij reageert pas weer als ik oordopjes op de lapop aansluit en de muziek dus niet uit de boxen maar uit de oordopjes komt.

Ik wou mijn laptop opsturen, maar ik heb hem te hard nodig om hem op te sturen. Vooral nu 9-2-2009 mijn eerste werkdag is bij Barcelona-Home in Spanje.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Alvast vriendelijk bedankt!

Mvg,

Erik

• Storm90
NIemand die het weet?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Wat heb je al getest qua memtest/malwarescan/virusscan/drivers installeren etc? Hoe oud is je installatie?

Specs

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Ik herken het probleem wel.. Dat lag toen aan een brake geheugen dim.

Maar je zou eens moeten kijken met een scan idd. eventeul maar 1 Mem bankje gebruiken?
misschien is je aansluiting wel niet lekker.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Heb je al gekeken of deze problemen zich vaker voordoen bij jou laptop?

Verder een standaard dingen: Is alles up to date? drivers, windows, alles. Is het virus vrij?

Verder hoort er als het goed is vista op te staan en geen xp.. had je met vista ook die problemen? anders zou ik zeggen probeer dat uit.. dan hoef je het hopelijk niet weg te brengen met het risico dat het te laat terug is.

Geluid lijkt een driver issue te zijn, maar een scherm limit geen idee.. bij mijn weten heeft xp dat niet eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Vesper64 op 21-01-2009 14:13 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Storm90 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:17:
Hallo,

Ik heb een paar maanden terug een Toshiba Satellite A300-13I gekocht. Ik had hem nog geen maand en toen kwamen de problemen al:
Sinds wanneer worden A300-13I sattelites met windows xp geleverd?
Dat model heb ik zelf ook en kon ik enkel met Windows vista home premium vinden.
Check je drivers eens zou ik zeggen.

• Storm90
@To_Tall
Ik hoop niet dat het aan mijn geheugen ligt, zoals gezegt heb ik er 2 nieuwe strips in zitten en nog steeds hetzelfde probleem.

@Vesper64
Ik heb hem volledig gescant maar geen virussen.
Ik zal eens Vista erop zetten als dual boot en een dagje laten draaien, kijken hoe het werkt, ik kom hier op terug.

• Storm90
Ow, wat adviseren jullie?

Vista ultimate of business?

Mvg,

Erik

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Ik hoop niet dat het aan mijn geheugen ligt, zoals gezegt heb ik er 2 nieuwe strips in zitten en nog steeds hetzelfde probleem.
Sluit het even uit met memtest.

http://www.microsoft.com/...are-editions/default.aspx ;) en Windows Clients - Vista FAQ in Ultimate zit alles wat in Business zit en meer, dus indien je deze beschikbaar hebt zou ik deze pakken. Als je voldoende hebt aan business of je moet het nog aanschaffen kun je ook prima business pakken.

[ Voor 29% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-01-2009 14:47 ]

Specs

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Storm90 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:29:

Mvg,

Erik
Als je niet in een domein hangt is vista home premium meer dan voldoende voor een laptop.

Verwijderd

L4m0r schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:45:
[...]

Als je niet in een domein hangt is vista home premium meer dan voldoende voor een laptop.
Precies, maar als je van extra's houdt, kan je beter voor Ultimate kiezen.
Maar je moet wel naar het prijsverschil kijken!

• Storm90
Hallo allemaal,

Ik wou even laten weten dat ik nu toch voor Vista Business heb gekozen, helaas was dit toch redelijk sloom en heb ik dus samen met een klasgenoot deze Vista aangepast mbv VLite. Nu hebben we alle overbodige "troep" eruit gehaald die we toch niet nodig hebben (zoals help functie, alle talen die we niet gebruiken, spelletjes, modem functies, tools voor touchscreen etc.)

Ga het nu installeren en laat straks (als alle software draait), voor de geinteresseerde, even weten hoe het draait. Het zal wel wat sneller draaien, aangezien de DVD alleen al, nu al zo'n 2,5 GB minder data bevat.

Mvg,

Erik

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Let wel als je VLite gebruikt, je geen Servicepacks meer kan installeren. Dit wil zeggen dat als je SP1 er niet ingebakken hebt je die dus niet kan installeren, tevens geld dit waarschijnlijk ook voor SP2. Opzich geen probleem alleen als je dan SP2 wil installeren moet je een nieuwe VLiteschijfje maken met SP2 erin en opnieuw installeren. Of maar dat is waarschijnlijk minder wenselijk, de orginele vista met alle 'troep' er weer opzetten.
Pagina: 1