Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe pc met de volgende onderdelen:
-Intel Core i7 920
-Giga-Byte EX58-DS4 (Moederbord)
-Corsair 3 GB DDR3-1333 (Geheugen)
-Cooler Master RealPower M620 (voeding)
Het hele systeem draait stabiel (al draait het geheugen op 1033 ipv 1333) maar er is één heel verveeld ding en dat is dat de voeding een piepend geluid maakt wanneer de processor iets moet gaan doen. Wanneer de proccesor belasting omhoog gaat, bv van 1% naar 5% dan hoor ik de voeding een piepend geluid geven, dit is hoog uit een halve seconden en dan is het weer weg, maar als de processor weer belast wordt, hoor je de pieptoon weer.
Weet iemand wat dit kan zijn, zelf heb ik het idee dat er iets niet goed is met de voltage's
Dit zijn de voltage waardes bij geen belasting van het systeem:
Spanningswaarde
CPU Core 1.06 V
+2.5 V 1.52 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 4.87 V
+12 V 1.09 V
+5 V Standby 3.68 V
VBAT Batterij 3.25 V
Gemeten met Everest.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Santor
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe pc met de volgende onderdelen:
-Intel Core i7 920
-Giga-Byte EX58-DS4 (Moederbord)
-Corsair 3 GB DDR3-1333 (Geheugen)
-Cooler Master RealPower M620 (voeding)
Het hele systeem draait stabiel (al draait het geheugen op 1033 ipv 1333) maar er is één heel verveeld ding en dat is dat de voeding een piepend geluid maakt wanneer de processor iets moet gaan doen. Wanneer de proccesor belasting omhoog gaat, bv van 1% naar 5% dan hoor ik de voeding een piepend geluid geven, dit is hoog uit een halve seconden en dan is het weer weg, maar als de processor weer belast wordt, hoor je de pieptoon weer.
Weet iemand wat dit kan zijn, zelf heb ik het idee dat er iets niet goed is met de voltage's
Dit zijn de voltage waardes bij geen belasting van het systeem:
Spanningswaarde
CPU Core 1.06 V
+2.5 V 1.52 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 4.87 V
+12 V 1.09 V
+5 V Standby 3.68 V
VBAT Batterij 3.25 V
Gemeten met Everest.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,