Toon posts:

VCR naar DVD+R via DVD Recorder => Onleesbaar op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu gebrand vanaf VCR (videoband) naar een DVD via de HDD/DVD-recorder, echter mijn DVD-speler op m'n kamer en de computers kunnen de DVD's niet lezen.

De HDD recorder kan de DVD zelf wel lezen, wat zou er misgegaan kunnen zijn?

mlp sp ep lp modus... wat zijn deze 4 modi? Dat staat in de handleiding, maar er wordt niet uitgelegd wat de modi betekennen. Gaat het hier om DVD of VCR-modi? Google geeft veel Duitse en rare resultaten.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Van links naar rechts daalt de kwaliteit van de opnames. SP is Standard Play, LP is Long Play.

.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
Mogelijk moet je de DVD nog "finalizen", check de handleiding of een van de menu opties.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

toch handig dat je vermeld welk type recorder het over gaat ?

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 16-01-2009 19:29 ]

Iperf

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mlp: mega long play (?)
sp: standard play
ep: extended play
lp: long play

heeft te maken met het aantal minuten dat je op een dvd-r krijgt.
een google-tocht op die eerste 3 ( http://www.google.be/search?hl=nl&q=mlp+sp+ep&meta= ) geeft enkele voorbeeld cijfers (in het nederlands, engels, ...):
Opnamentijd 8,5GB DVD Disc. XP 1,8u. SP 3,6u. LP 7 ,3u. EP 9u. MLP 11u.
wat dan geeft: SP = ong. 5,4 Mbps, LP = ong. 2,6Mbps, EP = ong. 2,1Mbps en MLP = ong. 1,75Mbps mpeg2-streams. (geen rekening houdend met het geluid) dus de resulterende beeldkwaliteit (en sterkte van beeldcompressie) op die dvd.
die modi zijn dus compressiemodi: je neemt minder op tegen hogere kwaliteit of meer tegen slechtere kwaliteit.

ps: hoe zou je dvd-recorder nu kunnen gaan werken met vcr-modi ? het is toch geen vcr ? en waar het bron materiaal vandaan komt speelt voor hem geen rol hoor ... het enige wat hij ziet is een analoog beeld- en geluidssignaal dat via een ingang binnenkomt en waarvoor hij mbv de rec.-knop de opdracht krijgt dat op dat schijfje te zwieren.

het niet kunnen afspelen op die andere dvd-spelers (stand-alone en pc) kan te maken hebben met het finaliseren van je discs maar kan ook andere (voor mij nog onbekende) redenen hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door soulrider op 16-01-2009 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:28:
Mogelijk moet je de DVD nog "finalizen", check de handleiding of een van de menu opties.
Dat zou automatisch moeten gaan lijkt me... en de handleiding is echt dun. Helaas maar 20 pagina's.
fish schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:28:
toch handig dat je vermeld welk type recorder het over gaat ?
Het gaat om een LG RH387 160GB.
soulrider schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:42:
mlp: mega long play (?)
sp: standard play
ep: extended play
lp: long play

heeft te maken met het aantal minuten dat je op een dvd-r krijgt.
een google-tocht op die eerste 3 ( http://www.google.be/search?hl=nl&q=mlp+sp+ep&meta= ) geeft enkele voorbeeld cijfers (in het nederlands, engels, ...):
[...]

wat dan geeft: SP = ong. 5,4 Mbps, LP = ong. 2,6Mbps, EP = ong. 2,1Mbps en MLP = ong. 1,75Mbps mpeg2-streams. (geen rekening houdend met het geluid) dus de resulterende beeldkwaliteit (en sterkte van beeldcompressie) op die dvd.
die modi zijn dus compressiemodi: je neemt minder op tegen hogere kwaliteit of meer tegen slechtere kwaliteit.

ps: hoe zou je dvd-recorder nu kunnen gaan werken met vcr-modi ? het is toch geen vcr ? en waar het bron materiaal vandaan komt speelt voor hem geen rol hoor ... het enige wat hij ziet is een analoog beeld- en geluidssignaal dat via een ingang binnenkomt en waarvoor hij mbv de rec.-knop de opdracht krijgt dat op dat schijfje te zwieren.

het niet kunnen afspelen op die andere dvd-spelers (stand-alone en pc) kan te maken hebben met het finaliseren van je discs maar kan ook andere (voor mij nog onbekende) redenen hebben.
Ik was daar al achter, maar ik weet nog niet of het DVD- of VCR-modussen zijn. Denk dus toch DVD-modussen aangezien VCR analoog is en daarom niet met bitrates werkt.

En je hebt gelijk dat het geen VCR-modi kunnen zijn, aangezien hij puur opneemt wat er op televisie is (videoband-opnames) en niet eens zelf weet dat hij een videoband opneemt.

Ik zou er graag achter willen komen. Het zijn videobanden van 10 jaar geleden en dat is natuurlijk superleuk om op DVD te hebben.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:01:
[...]
Dat zou automatisch moeten gaan lijkt me... en de handleiding is echt dun. Helaas maar 20 pagina's.
Alleen voor DVD RAM is het niet nodig. Zie menu onder disc settings (of de NL versie). Finalizen en het zou moeten werken.

fatsoenlijke handleiding: http://safemanuals.com/us...-owner-manual/LG/RH387-_E

[ Voor 12% gewijzigd door ShittyOldMan op 17-01-2009 21:22 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1