Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenOffice wachtwoord paar procent vergeten

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Bij een lap gevoelige tekst had ik eens het mooie idee een lang wachtwoord te gebruiken omdat ik dacht dat over een paar jaar de computer zo snel is dat mijn informatie toch weer op de spreekwoordelijke straat ligt. (Eigenlijk heb ik geen flauw idee.. waarmee kan je tegenwoordig zeker zijn dat je documenten je na 10 jaar niet gaan haunten? Is 20+ tekens onzin, ook als je paranoide bent?)

Ik gebruikte een combinatie van meerdere wachtwoorden die ik vaker gebruik, en een nummer. Maar omdat ik dat document al een tijdje niet opende weet ik het niet meer precies, maar ik weet zeker dat het een combinatie is van een aantal van deze wachtwoorden en een nummer.

Is er een tool die paar woorden en een getal uit een bepaale reeks achtereenvolgens op dit OpenOffice bestand kan uitproberen?

Met google tref ik een commercieel Intelore tooltje maar mij wordt niet echt duidelijk of ik kan doen wat ik bedoel, en volgens mij is dit iets wat me ook maar 1 keer overkomt dus ik heb liever iets open sourcerigs (goedkoper).

Een tooltje die gewoon een wachtwoord probeert (commandline) is ook goed, ik wil best zelf een scriptje in elkaar zetten die steeds dat commando uitvoert met mogelijkheden van wat ik denk dat het is, in php ofzo.

Ik hoop dat ik niet de regels van GOT overtreed met deze vraag.

-edit-

Een andere vraag die niet onder de topictitel vaart maar waar een lezer misschien stiekem ook het antwoord op weet: Als ik een beveiligd document, odt of docx, open en wijzig, staat alles dan eigenlijk leesbaar in swapfiles/tempfiles/andere stukjes hardeschijf?

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 16-01-2009 02:39 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een andere vraag die niet onder de topictitel vaart maar waar een lezer misschien stiekem ook het antwoord op weet: Als ik een beveiligd document, odt of docx, open en wijzig, staat alles dan eigenlijk leesbaar in swapfiles/tempfiles/andere stukjes hardeschijf?
Nee volgens mij staat het geëncrypteerd (wat een achterlijk Nederlands woord zeg)

en op de eerste vraag , we weten natuurlijk niet of het echt wel jou document is ;)
of die van de staat :+
maar er zijn wel tools voor gok ik zo , en anders kan je iets met hashes gaan vergelijken.
als jij 80% van het wachtwoord zeker weet moet je het volgens mij wel ergens kunnen vergelijken en dan hoef je minder te decrypten

[ Voor 35% gewijzigd door LuckY op 16-01-2009 08:47 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Het is zeker mogelijk om dat te doen.
Wat je wel op voorhand moet weten, is het formaat.
Is het document opgeslagen in Word indeling op OpenOffice, of in ODT formaat ?
Dan moet je ook nog weten met welke versie van OpenOffice het gemaakt is.

OpenOffice documenten zijn namelijk archiven, net zoals een ZIP bestand.
Als je dat bestand uitpakt met WinRAR of, in mijn geval, Ark, dan kan je de inhoud ook zien, maar van elkaar gescheiden.

Er bestaan massa's tooltjes om ZIP en RAR bestanden te kraken, misschien moet je die eens proberen ?
Of probeer die ODT om te zetten naar ZIP ofzo...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
LuckyY schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:44:
als jij 80% van het wachtwoord zeker weet moet je het volgens mij wel ergens kunnen vergelijken en dan hoef je minder te decrypten
Ik weet 98% van het wachtwoord zeker. :) Als het van de staat is dan moest ik hier denk ik om vrijwilligers voor een computercluster gaan vragen want ik hoorde dat 8 tekens bruteforcen al een maand kan duren. Waar ik dan wel weer een beetje blij om ben. Over zes jaar nog een week? Ik ga maar voor de 12+ maar in dit geval 20+, doe ik ook nooit weer want je kan ook overdrijven geloof ik.
Petervanakelyen schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:13:
(..)Is het document opgeslagen in Word indeling op OpenOffice, of in ODT formaat ?
Dan moet je ook nog weten met welke versie van OpenOffice het gemaakt is.

OpenOffice documenten zijn namelijk archiven, net zoals een ZIP bestand.
(..)
Gewoon archieven? Dat wist ik niet! Ja het is een OpenOffice 3.0 bestand in ODT formaat, hoewel ik niet zeker weet of de eerste versie ook al 3.0 of 2.4 was..

-update-

Ik kan het inderdaad openen met WinRAR maar dan is alles gewoon zichtbaar. Ik gok dat content.xml mijn document omvat, maar de leesbare inhoud is onleesbaar, als je begrijpt wat ik bedoel, dus ik veronderstel dat de encryptie plaats vindt voordat de bestanden in een archief worden samengevoegd.

-update-

En ik heb dus een document met reminders voor mezelf eens opgeslagen met wachtwoord in Office 2007. Dat wachtwoord weet ik zondermeer. Heel misschien zit er iets in waardoor ik dit wachtwoord weer weet. Maar ik heb zelf geen Office producten van MS. En ondanks DOCX ondersteuning kan OpenOffice dit niet openen. OpenOffice ondersteunt nog steeds geen wachtwoordbeveiligde DOCX volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 16-01-2009 18:57 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Gaaf! Dankje :)
Ik moest dat compatibility pack ook installeren.

Mijn wachtwoord stond er niet in, maar door een nummer in een ander wachtwoord wist ik hem opeens weer helemaal! :D

Bedankt voor de hulp.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1