nVIDIA GeForce4 MX 4000 , goed genoeg voor 26 inch ?

Pagina: 1
Acties:

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-05 20:29
Ik heb de faq doorgelezen, doch bijna alles is afgestemd op spelprestaties ;
vandaar mijn vraag om advies ;
ik speel films en doe photoshop, dus alle 3d geweld is niet nodig.
Morgen haal ik bij de mediamarkt Groningen de Acer AL 2623W een 26 inch, aanbieding 265 euro ,
Ik vraag mij af of mijn huidige kaart dit aankan ,HD op de volle resolutie ,ik heb een agp kaart , het pci-e slot is in gebruik door een sata kaartje.

systeem:
Microsoft Windows XP Professional
DualCore Intel Core 2 Duo E6400, 2133 MHz (8 x 267)
ASRock 775Dual-VSTA (4 PCI, 1 PCI-E x16, 1 AGP, 2 DDR DIMM, 2 DDR2
Moederbord Chipset VIA Apollo PT880 Pro/Ultra
Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 4000 128 mb AGP
Systeemgeheugen 2048 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM

Avast bedankt voor de hulp
Lin

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:10
Als ik zoek op google kom ik het volgende tegen:
GPU: NVIDIA GF4 MX4000 GPU (NV18B)
GPU core interface: 256-bit
Memory: 128M TSOP 5ns DDR memory
Memory interface: 64-Bit
GPU core clock: 250MHz
Memory clock: 400MHz
Memory bandwidth: 3.2GB/s
Fill rate: 1.0GB/s
Max resolution: 2048 X 1536 @75Hz
Bus standard: AGP 8X/4X
VGA-Out port: Standard 15-pin D-sub, max resolution is 2048 x1536@ 75hz
TV-Out port: S-VHS & Composite, max resolution is1024 x768

Specs

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
HD resolutie is 1920*1080

• linp
asfaloth_arwen schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:35:
Als ik zoek op google kom ik het volgende tegen:

[...]
+ DVI-output (DVI-D),

• linp
Ik bedoel eigenlijk meer wat hier staat: HD video bekijken met een AGP kaart

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Het zou kunnen omdat je pc snel is.
Echter is het zonde om het niet met een nieuwere videokaart te doen omdat:

Je verliest contrast met een analoge aansluiting (ik kan dat bevestigen, heb een 24" staan van LG met beide aansluitingen en ik zie verschil in het nadeel van VGA)

Een nieuwere videokaart betere kleurkwaliteiten kan bieden, digitaal beter te werken is met e.v.t. meegeleverde kleurprofielen van je monitor (kreeg ik er ook bij) in photoshop

Performancewinst in photoshop

Bij spelen van HD-films kan je nieuwe kaart een groot deel van het rekenwerk overnemen van je cpu: gunstig in drukke scenes of wanneer je iets anders tegelijk laat doen.

Ik heb nu een 6800GT videokaart, een redelijk oude, maar die ondersteund wel alles. Ik denk dat je met een mid-high range tweedehands videokaart van huidige of vorige generatie prima af kan.
Er zijn ook prima AGP kaartjes tweedehands te vinden zijn, alleen kosten meer pingels omdat ze zeldzamer zijn.

Het is dus niet de vraag of het werkt, maar of je het er voor over hebt om het alles net iets beter te laten doen. Het niet doen is zonde van je monitor, maar misschien ben je geen perfectionist en maakt het je niet veel uit.

Als alle bovenstaande dingen vaag overkomen: dat kan kloppen ik ben een beetje vaag op het moment hihi.

Droogkloot.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 18:41

ABD

Ik zou er een goedkoop PCI-E kaartje met DVI bij kopen, het beeld wordt veel beter dan via je analoge aansluiting. Als bonus krijg je HD versnelling erbij. Denk er wel om dat PCI-E 2.0 kaartjes vaak niet werken op mobo's met PCI-E 1.0, dus haal een ouder kaartje zoals b.v. de ATI2x00 serie.

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe de kwaliteit van je scherm is, qua backlight bleeding, kleuruniformiteit over het hele scherm, banding en andere mogelijke gebreken. €265 is echt bespottelijk weinig voor een 26" IPS scherm, maar ik blijft angstig omdat het een budgetmerk betreft. Acer bespaart veel op electronica, afwerking en behuizing om zo zeer goedkoop te kunnen leveren.

[ Voor 39% gewijzigd door ABD op 17-01-2009 16:49 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Er staat dat zijn pci-e slot in gebruik is :P Dus dat word dan een radeon 3650 oid die zijn er in agp afaik.

Verwijderd

Hij kan ook een gebruikt vga gaan kijken.
Kijk naar de ati 2600pro of nvidia 7600 op agp
Zullen goedkoper zijn dan een ati 3650

Helemaal low budget is een nvidia 6200 op agp

• linp
_AvA_ schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:07:
Het zou kunnen omdat je pc snel is.
Echter is het zonde om het niet met een nieuwere videokaart te doen omdat:

Je verliest contrast met een analoge aansluiting (ik kan dat bevestigen, heb een 24" staan van LG met beide aansluitingen en ik zie verschil in het nadeel van VGA)

Een nieuwere videokaart betere kleurkwaliteiten kan bieden, digitaal beter te werken is met e.v.t. meegeleverde kleurprofielen van je monitor (kreeg ik er ook bij) in photoshop

Performancewinst in photoshop

Bij spelen van HD-films kan je nieuwe kaart een groot deel van het rekenwerk overnemen van je cpu: gunstig in drukke scenes of wanneer je iets anders tegelijk laat doen.

Ik heb nu een 6800GT videokaart, een redelijk oude, maar die ondersteund wel alles. Ik denk dat je met een mid-high range tweedehands videokaart van huidige of vorige generatie prima af kan.
Er zijn ook prima AGP kaartjes tweedehands te vinden zijn, alleen kosten meer pingels omdat ze zeldzamer zijn.

Het is dus niet de vraag of het werkt, maar of je het er voor over hebt om het alles net iets beter te laten doen. Het niet doen is zonde van je monitor, maar misschien ben je geen perfectionist en maakt het je niet veel uit.

Als alle bovenstaande dingen vaag overkomen: dat kan kloppen ik ben een beetje vaag op het moment hihi.
mijn agp kaart heeft DVI dus dat is geen probleem.
Ik heb mijn PCI-e slot vrijgemaakt en een MSI 9500 GT kaart gehaald ,er is minimaal verschil met de oude kaart ,alhoewel de 9500HD decoding zou hebben, bij een hd film is de processor op 65 tot 90 % ,geluid hapert ook ,dit MB heeft pci 1.0 dus deze kaart draait onder zijn max vermogen.
Ik heb een aantal suggestie opgevolg van hier ,maakt niet veel uit .
Mischien moet ik upgraden naar een snellere proc. en een PCI 2.0 mb ?
Ik las deze review , dus dit leek mij een goede keus , tot ik zag dat deze review 1 jaar oud is ,dus alweer achterhaald ; ik ben nu aan het zoeken naar een nieuwere kaart ,die goed is in HD , mischien deze
Pagina: 1