Toon posts:

HD video bekijken met een AGP kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben op zoek naar een goede video kaart die hd formaat ondersteund HDCP.
Ik wil o.a HD video's kunnen bekijken op mijn pc maar heb nu geen goede video kaart.
Ik heb een programma gedownload (Cyberlink Advisor)
En in dat programma staat dat mijn video kaart niet voldoet aan de eisen om hd video te bekijken.
* Te weinig geheugen
* Geen HDCP ondersteuning

Nu ben ik zelf aan het zoeken gegaan en kwam de volgende kaart tegen:

" MSI introduceert de eerste videokaart met AGP-interface die overweg kan met DirectX10 functionaliteit. De gebruikte chip is de HD X2600 Pro en biedt dezelfde features als de PCI-Express variant. MSI heeft de HD X2600 Pro voorzien van 256MB GDDR2 geheugen dat geklokt is op 800MHz, de core loopt op 600MHz. De chipset wordt passief gekoeld door een koelblok met heatpipes. De RX2600PRO heeft twee Dual-Link DVI-I aansluitingen, HDTV-out, en biedt ondersteuning voor ATI Avivo HD Technologie."

Dit heb ik hier vandaan gehaald: http://www.hardware.info/...ste_DirectX_10_AGP_kaart/

Nu is het de vraag of het lekker gaat werken. Of hebben jullie twijfels?

Mijn systeem:
Moederbord - Msi neo 2 Platium
Cpu - Amd x2 4800+
Geheugen: 1,5 gb
huidige videokaart: Nvidia 6600 GT 128mb

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Radeon 2600Pro of XT is wat jij nodig hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ziet er goed uit..
En zeker niet duur?!?

Ga deze morgen bestellen.. (mits er geen andere reacties komen)

Thanks!!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 01:17 ]

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 06:50
Er zijn een hoop problemen geweest met de AGP versies van deze kaarten. Een search hier op GoT zou je zo al een paar topics moeten opleveren. Of die problemen ondertussen zijn opgelost weet ik niet zeker. Ik heb er al een maand of twee niets over gehoord (dus misschien dat in de nieuwe drivers de problemen zijn opgelost). De problemen gaan vooral over het gebruik van Direct3D, wat niet goed, of helemaal niet werkt bij AGP kaarten.

Voordat je de kaart koopt, zou ik dus eerst nog even goed kijken/zoeken of die problemen opgelost zijn ja of nee. Misschien dat bezitters van deze AGP kaarten hierover nog iets kunnen zeggen.

edit:

In de laatste meukpost van de laatste driver versie:
meuk: ATI Catalyst 8.6
zie ik geen geklaag van AGP kaarten bezitters, wel wordt er verwezen naar een hotfix op de driver die blijkbaar noodzakelijk is voor AGP videokaarten

[ Voor 18% gewijzigd door The Flying Dutchman op 30-06-2008 10:12 ]

The Flying Dutchman

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34
Als je een AGP kaart zoekt zou ik voor de HD3650 gaan.
pricewatch: Asus AH3650 Silent/HTDI/512M

Een nieuwere generatie dan de HD2600 en ook passief gekoelt.
Hij is sneller dan de HD2600pro maar minder snel dan de HD2600XT.
Maar word deze kaart alleen gebruikt voor video te bekijken of ook voor andere dingen=

Maar zoals dutchman als heeft verteld zijn er problemen met de drivers en AGP.
Er bestaat voor deze problemen een hotfix van ATi zelf dus ik denk dat het geen probleem moet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door SpiriTNL op 30-06-2008 10:36 ]

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik zit met hetzelfde probleem maar toch draait mijn systeempje 720p prima en 1080p net niet. Zou de upgrade naar de HD3650 dus de 1080p mogelijk maken (er wordt alleen video mee gekeken)???

Gegevens PCWizard:

Gigabyte 8PENXP
Intel I865PE
P4 3200mhz
2 x 512 DDR-SDRAM
ATI 9800XT 256 mb

Verwijderd

xdwarfx schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:40:
Ik zit met hetzelfde probleem maar toch draait mijn systeempje 720p prima en 1080p net niet. Zou de upgrade naar de HD3650 dus de 1080p mogelijk maken (er wordt alleen video mee gekeken)???

Gegevens PCWizard:

Gigabyte 8PENXP
Intel I865PE
P4 3200mhz
2 x 512 DDR-SDRAM
ATI 9800XT 256 mb

Als je zelf even had gezocht had je gezien dat bij jouw nu de CPU zorgt voor het afspelen van 720p en dat 1080p te zwaar is voor de CPU. Bij de HD3xxx videokaarten neemt de GPU dit over en zal je CPU belasting maar zo'n 10% zijn. ;)

• xdwarfx
Zwaar weekend achter de rug... :) thanks voor je hulp en ik denk toch dat ik voor de 3850 ga ipv de 3650 mits hij in mn kast past.

Verwijderd

Topicstarter
Okej, bedankt voor de info..

Ik heb de Sapphire RADEON HD 2600XT 256MB GDDR3 kaar gekocht.
Ook omdat deze een mooi prijskaartje heeft. (€ 65.-)

Ik wacht het af en hoop dat hij de hd video's lekker aan kan.
Ik post mijn ervaring wel t.z.t.

Groetjes chefslager

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de kaart snel zat maar als ik echt een hd video bekijk dan kan hij het wel aan maar de computer cpu loopt dan op tot 90% en das wel erg hoog.
Daarom merk je toch dat het niet helemaal lekker gaat.
De beelden stotteren een beetje. Lijkt of hij achter blijft met beeld/geluid.

Mijn volgende pc zal hier geen moeite mee hebben. :p
Even sparen weer..

Iedereen bedankt voor de reacties...
Greets Chefslager

• xdwarfx
Ik heb de HD3850 AGP geinstalleerd en merk geen verbetering/verslechtering. De CPU is niet gedaald en beelden blijven stotteren. Ben wel teleurgesteld want had gedacht dat een nieuwe videokaart wel verschil zou uitmaken.

Dus net zoals chefslager de spaarpot voor een nieuwe pc vullen.

Grtz en toch bedankt voor de adviezen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik dacht dat je een programma nodig had (Avivo?) om de HD beelden te decoderen op de videokaart ipv de CPU.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
In dit topic wordt gesproken over 'HD materiaal' maar daar zit nog al wat verschil in!!!
Welk HD materiaal? 'Gedownloade ge-herencodeerde' meuk waarschijnlijk.......

En daar zit em ook het CPU/GPU probleem, lees dit topic eens door...........

(had je beter eerst kunnen doen) :P

• xdwarfx
Dat zou ik zo niet weten want zo technisch ben ik nou ook weer niet. Het zou iig een hoop verklaren! Op de ATI site staat alleen maar wat het is Avivo en niet een of ander programmaatje wat ik zou kunnen downloaden.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Volgens mij heb je er ook de ondersteuing van de afspeelsoftware voor nodig. Bij mijn weten is dat iig PowerDVD, anderen zal je zelf ff moeten uitzoeken!

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 22:04
Windvd 9, PowerDVD 8 en Windows Mediaplayer 10 zouden er mee moeten werken

-

• kaajee
Nogmaals; over wat voor HD materiaal gaat het hier over?
Gewone Blue ray cd's die je koopt/huurt? Of ander HD materiaal? Welke resoluties/bitrates/encoders etc.

En ook niet onbelangrijk: op/via welk OS moet dit gebeuren? XP/Vista?

edit: deze thread is wellicht ook aardig

edit2: avivo is alleen een naampje van ATi hetzelfde als PureVideo bij nVidia. Een techniek om videoweergave (soepel) te verlopen. Het is zeker geen programma en is dus ook niet te downloaden.
En vrijwel elk afspeel programma kan overweg met Avivo of Purevideo, of ze er ook optimaal gebruik van maken is een tweede. Maar dat ligt, zoals gezegd aan een heleboel factoren.....

[ Voor 53% gewijzigd door kaajee op 08-07-2008 10:54 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 21:13

KneoK

Not in a million lightyears

kaajee schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:49:
Nogmaals; over wat voor HD materiaal gaat het hier over?
Gewone Blue ray cd's die je koopt/huurt? Of ander HD materiaal? Welke resoluties/bitrates/encoders etc.

En ook niet onbelangrijk: op/via welk OS moet dit gebeuren? XP/Vista?

edit: deze thread is wellicht ook aardig

edit2: avivo is alleen een naampje van ATi hetzelfde als PureVideo bij nVidia. Een techniek om videoweergave (soepel) te verlopen. Het is zeker geen programma en is dus ook niet te downloaden.
En vrijwel elk afspeel programma kan overweg met Avivo of Purevideo, of ze er ook optimaal gebruik van maken is een tweede. Maar dat ligt, zoals gezegd aan een heleboel factoren.....
PureVideo is een codec die je apart moet installeren hoor, tenzij je iets als PowerDVD gebruikt.

• kaajee
KneoK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:25:
[...]

PureVideo is een codec die je apart moet installeren hoor, tenzij je iets als PowerDVD gebruikt.
Nee, het is geen codec. Er is een (gewone) MPEG2 decoder van nVidia die ook gebruik maakt van hun Purevideo 'technologie'
NVIDIA PureVideo Technology
NVIDIA® PureVideo® technology brings movies to life. PureVideo uses advanced techniques found only on very high-end consumer players and TVs to make Blu-ray, HD DVD, standard-definition DVD movies, PC and mobile device content look crisp, clear, smooth and vibrant. Regardless of whether you’re watching on an LCD monitor or a plasma TV, with PureVideo the picture will always be precise, vivid and lifelike.

PureVideo is included on the processing cores on NVIDIA GPUs and handheld devices for the decoding and playback of video. If your PC is equipped with one of these GPUs, you can take advantage of PureVideo and PureVideo HD. NVIDIA applications processors also leverage this technology to deliver top class video quality to mobile devices
(bron)

&
NVIDIA® PureVideo™ Decoder software, a plug-in for Microsoft® Windows® Media Player and Media Center Edition, delivers smooth MPEG2 video and unmatched color fidelity when watching DVDs, videos, and TV programs on your PC. It features Dolby® Digital surround sound audio and supports the MPEG2 video features on your Microsoft DirectX® compatible graphics processor.
(bron)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 20:44

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

xdwarfx schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:11:
Ik heb de HD3850 AGP geinstalleerd en merk geen verbetering/verslechtering. De CPU is niet gedaald en beelden blijven stotteren. Ben wel teleurgesteld want had gedacht dat een nieuwe videokaart wel verschil zou uitmaken.

Dus net zoals chefslager de spaarpot voor een nieuwe pc vullen.

Grtz en toch bedankt voor de adviezen.
dat ligt dan niet aan de pc , maar aan het feit dat je kaart niet aan het decoderen is maar de proc,
Tip zoek hier op GoT op hardware decoding/versnelling onder ati kaarten

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik haak eventjes aan bij dit topic

Ik zoek net zoals de Topicstarter een AGP videokaart voor in een Xcube kastje.

aangezien het een P4 2,8ghz betreft vrees ik dat zoals 2 mensen hierboven al lastig wordt.
Wilde eerst voor de HD26xx gaan maar ik lees dat de HD3xxx dus beter is mbt ondersteuning voor HD content.

Liefst heb ik een kaart die niet al te warm wordt (eventueel passief) en niet teveel stroom verbruikt ivm de standaard voeding in een xcube

Alleen ik zag dat xdwarfx van een ati 9800xt naar een hd3850 agp is gegaan en eigenlijk geen verschil merkte.

Mensen nog wat advies ?

Verwijderd

ook hiero op zoek naar een kaartje, alleen is de setup wat mager, merja kan het gratis krijgen vandaar

ams socket 754 3000+ 1,8 ghz

1gb ddr1 533mhz

pci-express (dat dan weer wel )

ben benieuwd of een 3850 de boel kan overnemen, maar kan weinig vinden over hd content op een 3000+ zal het werken?

Verwijderd

HD3450 is al genoeg, maar moeten de drivers wel mee werken en moet je niet gedownload spul willen afspelen lees dit topic maar door en de links naar andere topics wordt alles wel duidelijk. ;)
En vooral dit topic HD2600XT UVD onder XP doet het niet

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 11:02 ]

Verwijderd

oke, thanks ;)

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:43:
HD3450 is al genoeg, maar moeten de drivers wel mee werken en moet je niet gedownload spul willen afspelen lees dit topic maar door en de links naar andere topics wordt alles wel duidelijk. ;)
En vooral dit topic HD2600XT UVD onder XP doet het niet
Topic ga ik doorlezen :Y)

Geldt het ook voor mijn systeem dat die HD3450 voldoende is, of is de HD3850 toch beter dan ?
Ik heb wel AGP overigens :(

Zie in de pricewatch trouwens geen HD3450 met AGP, wel 2 HD3850

ff zoeken

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 24-07-2008 11:56 ]

Verwijderd

Viper® schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:48:
[...]

Topic ga ik doorlezen :Y)

Geldt het ook voor mijn systeem dat die HD3450 voldoende is, waarmo niet de HD3850 ?
Ik heb wel AGP overigens :(
De HD3450 is een stuk goedkoper als de HD3850, maar als je er ook op wilt gamen is de HD3850 een betere keuze. Als je dit niet van plan bent zie ik de meerwaarde niet van de HD3580. :)
Zie trouwens geen HD3450 AGP staan. ;)
Dan maar een HD3650 overwegen? pricewatch: Asus AH3650 Silent/HTDI/512M
Of natuurlijk een model uit de HD2xxx series http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=17&y=15

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 11:54 ]

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:50:
[...]

De HD3450 is een stuk goedkoper als de HD3850, maar als je er ook op wilt gamen is de HD3850 een betere keuze. Als je dit niet van plan bent zie ik de meerwaarde niet van de HD3580. :)
Zie trouwens geen HD3450 AGP staan. ;)
Dan maar een HD3650 overwegen? pricewatch: Asus AH3650 Silent/HTDI/512M
Of natuurlijk een model uit de HD2xxx series http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=17&y=15
Ja had net al een edit gedaan, zag idd geen 3450 Agp, in de pricewatch, ga wel even zoeken of ze er wel zijn.
3850 wel 2 stuks, maar die van Sapphire is 100 euro, beetje prijzig. Is inderdaad niet voor gamen maar een mce.

3650 zie ik vanaf de 40 euro, goed te doen.

HD24xx serie waren problemen mee met drivers las ik in topics, of zijn die al verholpen ?
en een HD3xxx serie heeft toch betere ondersteuning voor HD dan de HD24xx

Na rondgespeurd te hebben en op de website van Sapphire gekeken te hebben kan ik wel concluderen dat de HD34xx serie niet met AGP te krijgen zijn.
HD24xx wel en HD36xx en HD38xx ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 24-07-2008 12:21 ]

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Realiseer me dat dit topic wat ouder is, maar er bestaat inmiddels wel een HD3450 AGP variant van Asus: de AH3450/HTP/256M (http://www.asus.com/produ...=0&model=2447&modelmenu=1).

Helaas ben ik op zoek naar een passief gekoelde variant. De HD3650 van Asus is zo wel te krijgen, maar gebruikt 2 sloten. Heb al verschillende fabrikanten afgezocht (Asus, Connect3D, Sapphire) maar kan zo'n kaart niet vinden. Iemand?

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Een singleslot passieve videokaart zal je niet snel vinden in de nieuwere series, alleen de budgetversies (zoals 3450 en 2400 van ATI) De andere produceren namelijk teveel warmte.
Ook zit je dan nog met het probleem dat AGP aan het eind van zijn levenscyclus zit, en de speciale kaarten (passive of overclocked) eigenlijk niet meer gemaakt worden voor AGP.
Misschien dat je een kaart onder je videokaart slot kan verplaatsen naar een ander PCI slot zodat je toch een 2 slots koeler kan hebben.
Pagina: 1