Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista} Systeem traag: continu "lag"

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 06:52
Mijn probleem bestaat hieruit:
Mijn pc is op papier sneller dan in de praktijk.
M3N78 Pro, 2 GB 800Mhz DDR2 Kingston
AMD 4850+, OCZ Core 32G, Samsung 750GB GP
Dit alles met Vista 32bit Ultimate.
Mijn pc lijkt een soort van lag te hebben, met alles wat ik doe. Zelfs tijdens het typen van dit blijft het systeem kort hangen, waardoor ik dus even niet kan lezen wat ik typ. Het is telkens maar enkele secondes, maar wel enorm irritant.

Hiervoor had ik dezelfde harde schijven, Windows XP Pro, maar dan 1GB geheugen en een Intel D201GLY2.

Hierop had ik geen problemen. Ik heb alle updates geïnstalleerd.

vrede in rust

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Toevallig net geïnstalleerd? Zie: Windows Clients - Vista FAQ Hoe zit het met installatie van drivers etc.? Logboeken vrij van foutmeldingen?

Specs

• Nas T
Ik heb mijn 750GB hdd losgekoppeld, hij reageert nu sneller, waarschijnlijk dat mijn systeem bezig is deze te indexeren.
In de logboeken staat veel, maar het zegt me niks.
>1500 fouten, maar wat dat betekent?

vrede in rust

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Misschien handig om ook de foutmeldingen dan te vermelden 8)7

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Dit lijkt me meer een software probleem dan een hardware probleem. Moved naar Windows Clients dus.

De informatie die je ons geeft om je te helpen is aan de karige kant. We kunnen veel maar we zijn helaas geen Uri Geller zodat we op je HDD mee kunnen loeren op afstand ;)

Van indexeren kan je systeem inderdaad tijdelijk wat trager reageren.

[ Voor 33% gewijzigd door zeef op 16-01-2009 01:34 ]

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als ie weer traag wordt kan je het indexeren ook uitzetten (indien het dat is)
http://keznews.com/3458_D...exer_and_Indexing_Service

Het kan ook zijn dat je compressing folders aan hebt gezet? Dat maakt mijn pc iig merkbaar trager, overigens niet zo traag dat typen etc vertraagd gaat. Krijg je overigens mooie blauwe kleurtjes van in de verkenner..
Verder als het met de hardeschijven bezig is moet je dat ook kunnen horen, defrag, indexeren en compressen maken ratelgeluiden op je pc, heb je een isolerende kast doe die dat open en luister.

• Nas T
het lijkt dat het uitzetten van het indexeren helpt. Ik had mijn 750GB Samsung GP losgekoppeld, waarop mijn systeem een stuk sneller reageerde. Nu heb ik voor beide schijven indexering uitgezet, en het systeem reageert weer een stuk vlotter.

vrede in rust

Pagina: 1