Nieuwssubmit-lijst toeganglijk maken voor tweakers?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
In 2000 is het al een keer geopperd.. hieruit is zeg maar de "doublechecker" uit gekomen wat wij nu kennen bij een nieuwssubmit. Maar ik zou graag het eerste puntje terug willen halen. Waarom niet het openstellen van de nieuwssubmit?.

Zie Lijst zien op Tweakers.net/org met nieuws to submit...

Natuurlijk zit ik meteen even te bedenken wat eventueel er tegen kan zijn, maar dat zijn er maar 2 :)

1. Compleet openzetten is niet zo handig in combinatie met concurrenten. Maar dit zou opgevangen kunnen worden door het alleen open te zetten voor betalende abbonnee's?
2. Alleen een lijst (met eventuele categoriëen), maar niet dat het mogelijk is om erop te reageren. Zo maak je toch een verschil tussen de FP en de nieuwssubmit-list.

Verder zie ik het als een extra onderdeel van Tweakers wat veel opener mag en zorgt voor meer content voor de gebruikers.

Ik ben benieuwd hoe de redactie/management daar over denkt en natuurlijk mijn collega tweakers :)

[ Voor 32% gewijzigd door Falcon op 15-01-2009 14:02 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Voor abonnees is er al een lijst met "Upcoming nieuws" :)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Damn..dat wist ik niet :( .. sluiten dan maar :) en dan zal ik toch maar eens lid worden!

[ Voor 29% gewijzigd door Falcon op 15-01-2009 14:02 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zijn toch berichten die al uitgetikt zijn of waar in elk geval aan gewerkt wordt en dus later sowieso op de site terecht komen? Ik geloof dat Falcon doelt op het vrijgeven van alles dat in de submitqueue staat. Persoonlijk lijkt me dat een minder plan, maar misschien is het wat om een lijst met linkjes op te nemen naar "ander nieuws" (afgewezen submits) welke alleen bestaat uit een linkje en een titel? Ik roep maar wat hoor. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:55
Echt hetzelfde is het niet though, in 'Upcoming nieuws' staan alleen de artikelen die al opgepakt zijn door redacteurs/nieuwsposters en waar dus al aan begonnen is en dus (zo goed als) zeker op de frontpage zullen komen. Dan kan je dus nog steeds niet zien wat er verder in de queue staat of wat er al gesubmit is.

The devil is in the details.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ah! Ik ben toch niet gek.. :)

Kijk ik zou het niet raar vinden als dit onder de abbonnee komt te vallen, maar ik heb het gevoel dat er nu nieuws mij aandacht ontsnapt, wat ik toch graag zelf had willen lezen.

Daarnaast zorgt het indirect automatisch ook volgens mij voor meer content op de site.

[ Voor 82% gewijzigd door Falcon op 15-01-2009 14:15 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NMe schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:05:
Dat zijn toch berichten die al uitgetikt zijn of waar in elk geval aan gewerkt wordt en dus later sowieso op de site terecht komen? Ik geloof dat Falcon doelt op het vrijgeven van alles dat in de submitqueue staat. Persoonlijk lijkt me dat een minder plan, maar misschien is het wat om een lijst met linkjes op te nemen naar "ander nieuws" (afgewezen submits) welke alleen bestaat uit een linkje en een titel? Ik roep maar wat hoor. :P
Natuurlijk, echter als je die lijst openbaar maakt dan kan ook allerlei meuk komen te staan, immers iedereen kan alles submitten, het is dan aan de redactie om het op te pakken of niet.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is dit niet in grote mate vergelijkbaar met Nujij.nl --> Tweakers

In essentie dan?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:15:
Is dit niet in grote mate vergelijkbaar met Nujij.nl --> Tweakers

In essentie dan?
Eigenlijk niet en daarom heb ik het ook apart geplaatst. Ik wil alleen de url hebben wat er gesubmit is. Misschien nog wel even de titel die is ingevuld. Het verdere verhaal voor de redactie is voor mij niet interresant en zou juist kunnen zorgen voor meer onderhoud, omdat je dan een vrije textvelden zichtbaar hebt met alle eventuele meuk van dien. .

Wel zal er op de titel misschien "gemod" moeten worden. Maar goed dat moet nu ook op reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 15-01-2009 14:20 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik geloof dat nujij.nl ook zoiets is. Een linkje met een erg korte omschrijving.

Dat verdere verhaal mag je juist zelf uit de link halen. Althans, dat is wel wat ik zie bij nujij.nl

Waar zit volgens jou dan exact het onderscheid in dan? In het behalen van aandacht en leuke reacties bij een systeem als nujij.nl en jij wil alleen de link en titel zien? Of zie ik dat verkeerd?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ik wil alleen de titel en de url hebben. Ik wil er ook niet op kunnen reageren.

En misschien zelfs een filter op dat als de redactie een nieuwssubmit heeft opgepakt, dat deze dan niet meer zichtbaar is in deze lijst. Maar goed dat is een idee die nu nog even in mij opkomt.

Omdat reacties/nieuwstekst wat bedacht is door de tweaker door de redactie gecontroleerd/gemod moet worden is er meer werk voor de redactie. Ik kan mij voorstellen dat, dat niet wenselijk is.

Ik zou persoonlijk het niet moeilijker maken dan titel en url... eventueel nog de user erbij, maar dat hoeft niet eens.

Ik ben benieuwd hoe de redactie hierover denkt en management :)

[ Voor 47% gewijzigd door Falcon op 15-01-2009 14:31 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Een open nieuwssubmit gaat er nevernooitniet van komen :) Mensen moeten in de nieuwssubmit bijvoorbeeld kunnen verzoeken om hun identiteit of bepaalde informatie - waaronder het bronlinkje - geheim te houden, wat we principieel respecteren. In combinatie met het feit dat nieuwssubmits lang niet altijd een url hebben, maakt dat het onmogelijk om de submitqueue zonder meer open te stellen. Bovendien krijg je dan weer klieren die gaan proberen om hun linkjes op die manier 'op Tweakers.net' te krijgen...

Nee, dat kan je schudden :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Dat laatste zinnetje zorgt bij mij voor een onplezierig gevoel, want in principe waren de beweegredenen ook wel voldoende geweest.

Ik wil nog wel even een reactie geven:

1. Als mensen niet willen dat het in een bepaalde lijst te voorschijn komt is via een vinkje wel op te lossen. Eventueel default.
2. Als er geen URL aanwezig is, kun je deze ook uit de zelfde lijst filteren.
3. Het bijhouden van de lijst op rotzooi is toch niks meer en minder dan wat er nu ook gebeurt bij reacties? Het klinkt een beetje als te veel werk. Als ik dit verkeerd heb, dan mijn excuses.

Misschien zelfs door een submitreport zouden wij gewoon mee kunnen helpen om de lijst wat op te schonen. Ik zie nog steeds mogelijkheden in principe :)

[ Voor 84% gewijzigd door Falcon op 15-01-2009 14:58 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Falcon schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:47:
3. Het bijhouden van de lijst op rotzooi is toch niks meer en minder dan wat er nu ook gebeurt bij reacties? Het klinkt een beetje als te veel werk. Als ik dit verkeerd heb, dan mijn excuses.
De reacties worden gemodereerd door moderators. De nieuwssubmit wordt bewaakt door de redactie. Moderators kunnen immers niet beoordelen of iets nieuws is (althans, dat wil de redactie zelf doen). Moderators hebben derhalve ook geen toegang tot het beheer van de nieuwssubmit.

Dan houd je twee opties over: blindelings openstellen of onder beheer van de redactie de submitlinks 'delen'. Blindelings openstellen is niet wenselijk omdat dan alles direct zichtbaar is en door de redactie laten beheren is de huidige situatie; met als grote verschil dat de linkjes als nieuwsbericht zichtbaar worden op de FP. De submits die worden verwijderd zijn 7 van de 10 keer echt het bekijken niet waard (te oud, geen nieuws, irrelevant, noem het maar op). De 30 procent die wel het bekijken waard is, schopt het tot nieuwsbericht.

Vaak zijn dit submits die je als journalist niet snel zelf ontdekt, waardoor de nieuwswaarde stijgt (exclusiever).Derhalve zijn dat dus geen links waarvan ik het wenselijk acht dat de concurrentie ze kan zien voordat de redactie zelf met het artikel klaar is. Zodra we klaar zijn met een artikel, verschijnt deze in Upcoming nieuws, dat zoals gezegd voor abonnees is te zien.

Ergo: ik snap waarom je het voorstelt, maar vind het - nog los van de ontwikkeltijd die het kost om 'bronbescherming' in te bouwen etc - vanuit redactie-oogpunt en concurrentieoberwegingen geen goed idee.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Dank je wel voor de onderbouwing Wilbert.

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:22

player-x

Disruptive by design

Ik begrijp de redenen die worden op gegeven.

Ik zie echter ook een groot voordeel om deze lijst wel openbaar te maken.
En dat is om iedereen er een nieuws waarde aan mee te geven die er door heen wild spitten

Is een leuke tweede identicatie voor het nieuws team of een item "hot is ore not"

Een twee extra optie die daar meteen aan toe gevoegd zou kunnen worden is reacties met extra nieuws bronnen, veel handen maken licht werk.(wel een verbod op nutteloos commentaar met direct bannen)

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05

Qwerty-273

Meukposter

player-x schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:07:
En dat is om iedereen er een nieuws waarde aan mee te geven die er door heen wild spitten
Is een leuke tweede identicatie voor het nieuws team of een item "hot is ore not"
Een twee extra optie die daar meteen aan toe gevoegd zou kunnen worden is reacties met extra nieuws bronnen, veel handen maken licht werk.(wel een verbod op nutteloos commentaar met direct bannen)
Ik vermoed dat er niet veel mensen zouden zijn die daar actief aan mee zouden willen helpen op een constructieve manier - en dus de tijd en kosten van het ontwikkelen en vervolgens onderhouden zowel technisch als inhoudelijk niets of niet voldoende opbrengen. Dus lijkt het me veel makkelijker als jij wel die inspiratie voelt om op je twee punten actief mee te helpen, je jezelf voor te dragen om de redactie te assisteren - een soort open sollicitatie dus.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1