PC speciaal voor Virtuele Machines

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Ik ben op het moment bezig met het samenstellen van een PC die krachtig genoeg is om een aantal virtuele machines te draaien. Daarnaast wil ik er graag ook wel eens een spel op spelen of knutselen met Photoshop en Flash CS4. Nu heb ik 2 vragen, voldoet de onderstaande configuratie, werkt het allemaal optimaal samen? Of hebben jullie andere voorstellen?
Daarnaast mis ik natuurlijk nog een behuizing en voeding. Welke adviseren jullie? De schijven (4x totaal 1,3TB) en DVD-brander heb ik reeds in bezit.

INTEL Q9300 C2Q 4X2500 QUAD Tray 6MB
ASUS P5Q3 GLAN/R/FW/eS DDR3 775
CPU-KUEHLER FREEZER 7 PRO
DDR3 4GB 1333 OCZ CL9 KIT Gold (x2)
Radeon HD4850 512MB SAPPHIRE DDR3

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Lijkt mij prima, ik weet niet of het veeleisende virtuele machines zijn en/of er meerdere tegelijk moeten draaien. Anders zou je naar 64 bit moeten gaan met 6 gig of meer aan geheugen als basismachine.

• abcor2003
Frankie02 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:41:
Lijkt mij prima, ik weet niet of het veeleisende virtuele machines zijn en/of er meerdere tegelijk moeten draaien. Anders zou je naar 64 bit moeten gaan met 6 gig of meer aan geheugen als basismachine.
Tis al 8Gb he... 64bit is supported door CPU en MB

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien je ook aan virtualisatie wil doen: is het Core i7 platform niet veel interessanter dan even afgezien van de prijs, omdat je een ander moederbord en geheugen nodig hebt en dergelijken?

Naar mijn weten heeft de i7 namelijk ook hardware virtualisatie ondersteuning, weet even niet hoe dat heet.
Dan heb je dus quad core (ook weer naar mijn weten) met hyperthreading, dus acht threads tegelijk.

• abcor2003
GJtje schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:55:
Aangezien je ook aan virtualisatie wil doen: is het Core i7 platform niet veel interessanter dan even afgezien van de prijs, omdat je een ander moederbord en geheugen nodig hebt en dergelijken?

Naar mijn weten heeft de i7 namelijk ook hardware virtualisatie ondersteuning, weet even niet hoe dat heet.
Dan heb je dus quad core (ook weer naar mijn weten) met hyperthreading, dus acht threads tegelijk.
Prijstechnisch is een i7 niet aan de orde denk ik. Zit met een budget van ongeveer 800 euro

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:20

Thandor

SilverStreak

Aldus het CSL beleid is dit niet de bedoeling op GoT :o. Derhalve ga ik het topic sluiten.

Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen, daar worden nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.