Ik wil één SAS disk kopen om als snelle systeem disc te gebruiken op een P6T deluxe. Kan ik één enkele SAS disk aansluiten en daarvan booten of heb ik er minimaal 2 nodig in een RAID setup?
In een RAID setup heb je inderdaad meer dan één schijf nodig, anders heb je dus geen redundancy waar het allemaal om draait.
Neem eens een kijkje in de OM FAQ
Waarom per se SAS voor RAID?
Neem eens een kijkje in de OM FAQ
Waarom per se SAS voor RAID?
Toen waren beige computers heel gewoon.
tja, met een raid setup moet je er meer dan één hebben,
maar je kan ook gewoon booten van 1 single disk.
SSD is ook snel als boot-schijf.
maar je kan ook gewoon booten van 1 single disk.
SSD is ook snel als boot-schijf.
Allereerst welkom op GoT 
Op deze manier is het niet de bedoeling da je een topic opent. We verwachten hier dat je zelf wat moeite doet om je probleem op te lossen en te achterhalen wat er mogelijk is, helaas zie ik daar niets van terug in je topicstart.
Dit topic gaat daarom op slot, daarnaast is het eerder iets voor in Opslagmedia & I/O Controllers dan voor Processors, Moederborden & Geheugen. Mocht je een nieuw topci willen openen kan dat dus het beste in Opslagmedia & I/O Controllers, maar neem dan wel even het lokale beleid en de [faq]FAQ[/faq] door.
Op deze manier is het niet de bedoeling da je een topic opent. We verwachten hier dat je zelf wat moeite doet om je probleem op te lossen en te achterhalen wat er mogelijk is, helaas zie ik daar niets van terug in je topicstart.
Dit topic gaat daarom op slot, daarnaast is het eerder iets voor in Opslagmedia & I/O Controllers dan voor Processors, Moederborden & Geheugen. Mocht je een nieuw topci willen openen kan dat dus het beste in Opslagmedia & I/O Controllers, maar neem dan wel even het lokale beleid en de [faq]FAQ[/faq] door.
Dit topic is gesloten.
![]()