Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Altijd media center op TV + Afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:26
Ik vroeg me af of iemand ervaringen of oplossingen heeft voor het volgende:

Thuis heb ik de TV aangesloten op mijn PC. Ik kijk altijd films en series etc. op mijn tv via mijn computer

Ik wil er eigenlijk voor zorgen dat op mijn TV scherm altijd software draait om mijn media mee te kunnen beheren/afspelen, terwijl ik mijn pc ook altijd kan blijven gebruiken met muis en toetsenbord op mijn TFT scherm en de software op het scherm van mijn tv met mijn telefoon ofzo kan besturen. (Dit is al mogelijk, maar niet onafhankelijk van elkaar)

De volgende problemen zorgen ervoor dat het niet gaat:

Bij het aansturen van twee monitoren krijg ik altijd problemen met de resolutie. Mijn TFT kan dan niet meer een hogere resolutie weergeven dan 1024x768.

Altijd focus probleem --> of programma tft of programma op tv.

Weet iemand hier iets voor? Input apparaat koppelen aan uitvoerapparaat + programma ofzo?

Ik heb:
Vista Business
P5kR + Q6600 + 4gb ram
HD4850

Verwijderd

OFF->WOS

• Nollekeuh
Owhja, betere plek. Excuses.

• Nollekeuh
Niemand?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Code je eigen SideShow interface? :)

De MediaCenter Shell is hier nou eenmaal niet voor gebouwd, fullscreen heeft ehShell altijd de focus.
Anders zou je ook niet met je AB of muis kunnen werken...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ik weet niet wat voor scherm je hebt. Maar wat ik heb is een HD ready TV als monitor en een kleine 19" lcd monitor er naast. Ik gebruik dan Mediaportal voor films en series en zelfs tv kijken, en ik kan tegelijkertijd op me andere scherm msn'en en andere dingen doen, zonder dat de fullscreen focus verandert of wat dan ook.. en hoef alleen maar op de mediacenter knop te drukken op me remote om de focus weer naar mediaportal te krijgen.

dus ik kan doen wat ik wil met mijn programma's en wil ik even een nieuwe aflevering gaan bekijken druk ik op de mediacenterknop van me remote en selecteer ik die. kan eventueel ook met de muis. en wil ik daarna verder klik ik met me muis weer op de plek waar ik was en ga ik daar verder.

Nou weet ik niet precies of je dit bedoelde, maar heb het toch maar getyped :P

Succes!

link voor mediaportal http://www.team-mediaportal.com/
link voor mediaportal setup http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1263486

edit: mediaportal goed opzetten is best een werkje voor een avond. Maar eenmaal gedaan werkt het heerlijk! en is het verder met nieuwe afleveringen een kwestie van goed in de map zetten en hij doet de rest automatisch

[ Voor 10% gewijzigd door Vesper64 op 15-01-2009 17:41 ]

• Nollekeuh
Vesper64 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:38:
ik weet niet wat voor scherm je hebt. Maar wat ik heb is een HD ready TV als monitor en een kleine 19" lcd monitor er naast. Ik gebruik dan Mediaportal voor films en series en zelfs tv kijken, en ik kan tegelijkertijd op me andere scherm msn'en en andere dingen doen, zonder dat de fullscreen focus verandert of wat dan ook.. en hoef alleen maar op de mediacenter knop te drukken op me remote om de focus weer naar mediaportal te krijgen.

dus ik kan doen wat ik wil met mijn programma's en wil ik even een nieuwe aflevering gaan bekijken druk ik op de mediacenterknop van me remote en selecteer ik die. kan eventueel ook met de muis. en wil ik daarna verder klik ik met me muis weer op de plek waar ik was en ga ik daar verder.

Nou weet ik niet precies of je dit bedoelde, maar heb het toch maar getyped :P

Succes!

link voor mediaportal http://www.team-mediaportal.com/
link voor mediaportal setup http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1263486

edit: mediaportal goed opzetten is best een werkje voor een avond. Maar eenmaal gedaan werkt het heerlijk! en is het verder met nieuwe afleveringen een kwestie van goed in de map zetten en hij doet de rest automatisch
Dat komt wel aardig in de richting van wat ik wil. Media portal had ik al gedownload. Maar ivm drukke werkzaamheden nog niet mee bezig geweest. Ik heb nog andere websites gevonden en mijn conclusie is dat het focus probleem gewoon te maken heeft met de architectuur van de computer en windows.

Als jij een ander programma/serie hebt gekozen, dan moet daarna wel weer de focus teruggebracht worden naar je 19 inch scherm, of niet?

Ik zit verder met een 20 inch samsung breedbeeld en beeldbuis tv via s-video 28 inch.

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ja, maar dat gebeurt door een simpele klik op de muis, tis eigenlijk niet het scherm wat focus krijgt maar het programma, en het voordeel van mediaportal is dat het niet alle aandacht opeist. Het draait fullscreen, maar het is niet zo dat je niet meer bij je andere scherm kan komen, sterker nog je kan daar alles doen wat je wilt.. maar als je iets wil veranderen moet je toch de focus eventjes geven aan mediaportal. Ik weet alleen niet wat daarbij het probleem is? is namelijk niet dat er schermen verspringen of wat dan ook. Moet wel zeggen, dat sommige media toetsen als stop play next wel werken zonder de focus weg te nemen. maar een nieuwe aflevering selecteren heeft focus nodig. Maarja zo werkt windows...

• Nollekeuh
Ok. Met één klik van de AB de focus krijgen is inderdaad niet erg. Als de muis maar niet verdwenen is naar het andere scherm is het al goed.

Ik ga het allemaal uitproberen. Thx voor je reactie!
Pagina: 1