Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
na 2 jaar in bezit van mijn ipod video is de batterij helemaal leeg en laden doet hij nog amper vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe PMP..

het budget dat ik wil besteden is rond de +/- 350,-
de op dit moment 2 PMP's die ik in het vizier heb zijn de:

IPOD Touch Gen 2
Pos:
  • vertrouwd apperaat
  • heb zelf bergen itunes nummers (wat grootstse reden voor mij is om bij ipod te blijven).
  • zeer mooi touch screen, goed response
  • works like a charm, Genius functie
  • enorm veel applicaties/games etc.
  • goede batterij duur (7 uur film/22 uur muziek)
Con:
  • geen verwisselbare batterij (oftewel mag waarschijnlijk elke twee jaar een nieuwe aanschaffen)
  • blijft Apple (once u go Apple they make sure u stay with Apple).
  • minder functies vergeleken met Archos 5/7
  • toch een redelijk klein scherm voor bijv. videos
  • ruimte is aan de krappe kant (voor 16 gig versie, mijn nummers alleen al zijn 14gig en dat zullen er alleen maar meer worden.)
  • Prijs is aan de erg hoge kant in vergelijken tot wat je werkelijk krijgt
ARCHOS 5
Pos:
  • 5 inch scherm oftewel perfect voor een PMP (IPOD verdwijnt in het niets als je hem ernaast legt)
  • 60 en 120 gig versie is ideaal voor een verzameling media
  • full internet met flash 9(en nu ook 10 volgens mij)
  • kan zelfs media opnemen van TV (DVR functie)
  • goede prijs/kwalitiet verhouding
  • vanwege flash kan het ook alle online flash games spelen (meestal gratis)
  • ziet er zeer eye catchy uit (makes me wanna touch it)
Con:
  • kan ook geen batterij wisselen (archos 7 kan het wel maar buiten budget en net te groot scherm)
  • korte batterij duur (4 uur film/12 uur muziek)
  • "Makes me wanna touch it" is ook een nadeel (het trekt graag vingerafdrukken aan)
  • de software is niet bug free (bij sommige mensen dan)
  • alle extra codecs (zoals apples DRM files) zijn te verkrijgen maar kost wel een beetje
de vraag is of iemand ervaring heeft met een van de 2 of allebei en of jullie advies hebben..
en misschien een alternatief weten die al uit is of voor 2e kwartaal 2009 uitkomt..
de eisen die gezocht zijn:
  • Volwaardig touchscreen interface
  • prijs range tussen de 200-400 euro
  • minimaal 30 gig (60 gig of meer is Pos)
  • goede muziek en video compatibiliteit (dus veel codecs zodat minder gedoe nodig is met het converten)
  • liefst een changeable battery (geen must maar Pos) met een levensduur van minimaal 4 uur aan films
  • scherm van minimaal 3.8 tot maximaal 6 inch (volgens mij bestaat er geen 6 inch..)
  • en Pos is toevoeging van games
hij wordt voornamelijk gebruikt voor onderweg, travel etc.
(pos is dat hij in huis een mooie media player is voor 5.1 geluids systeem)
tot nu toe zijn dit de enige 2 de me erg bevielen de oudere archos types vielen af vanwege de nieuwere modellen :)
voor de rest kan ik me geen bedenken die op dit moment ook aan de eisen voldoen maar miscchien hadden jullie nog wat ideetjes..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 11:47 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat zijn de eisen? Waar heb je nog meer naar gekeken? Welke spelers vielen af? En waarom?

Kortom: iets meer info graag. In het wilde weg advies roepen heeft geen zin. Dan geeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur op, en daar schiet jij niks mee op :)

Alternatieven kun je trouwens ook vinden door even in de FAQ te kijken. Daar staan wat tips. Vergeet ook de discussietopics hier in PMD niet. Het nieuws- en geruchtentopic kun je gebruiken om te kijken wat er zo'n beetje aan zit te komen.

In ieder geval; iets meer info graag.

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik heb hem geedit..
heb al het dorum nagekeken tot zover nog niks dat bij deze 2 in de buurt komt..
De enige is de P7 van Iriver maar omdat er te weinig info over is op dit moment wacht ik nog even met info daarover toe te voegen.. of mee te wegen in mijn beslissing.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik begrijp uit je selectie dat portability dus geen probleem is? De iriver en de Archos zijn nogal een stukje groter dan bijvoorbeeld de iPod en passen volgens mij niet of nauwelijks in je broekzak.

Edit: Kijk ook eens naar: [Flash] Het Cowon O2 ervaringentopic
Daar past ook nog een SDHC-kaartje in.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 14-01-2009 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm hijs inderdaad interessant die zal ik ook ff onthouden.. maar tot zover kon ik nog geen nederlands bedrijf vinden die ze verkopen.. komt deze nog naar nederland ?? en zo te lezen werkte de firmware nog niet echt goed hopelijk zal de prijs goed te doen zijn want ik zie in de USA 300 dollar staan voor 32 gig versie als ze die prijs aanhouden zal die waarschijnlijk 250-300 euro worden als hij naar nederland komt.. dan is hij toch een no go vergeleken met bijv. Archos .. maar ff afwachten.. heb nog tot 2e kwartaal :).. thnx RoD

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij is inderdaad hier nog niet goed te verkrijgen, maar het is zeker iets om in de gaten te houden. Meestal komen de spelers van Cowon gewoon naar Nederland. De firmware heeft welliswaar wat issues, maar het is de vraag in hoeverre ze relevant voor je zijn. Ik mag overigens wel hopen dat Cowon het fixed.

Edit: toch voor de grap even op mp3spelers.nl gekeken, en wat blijkt? Hij is hier al te krijgen :) Prijs is wel schandalig trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 14-01-2009 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff terug op portability: inderdaad hij mag gerust iets groter zijn de broekzak voormaat scherm is op dit moment iets belangrijker omdat ik op de pmp naast muziek vooral films wil afspelen.. cowon zal ik inderdaad even onthouden maar ik zet hem er ogniett bij vanwege de op dit moment nog hoge prijs zodra die wat zakt zal ik hem er bij zetten om mee te doen in de overweging.. batterij duur van de cowon is naar mijn idee grootste pos.. als ik thuis ben zal ik ook even kijken hoe goed hij reageert op touchen hoe het scerm zijn kwaliteit is (via filmpjes dan)

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
Sony walkman X serie
geluidskwaliteit is waarschijnlijk beter dan de Ipod.
alleen hij is nog niet verkrijgbaar :P
waarschijniljk ergens begin van de zomer komt die op de markt
mat wat voor oordopjes ga je het gebruiken ?
headphone amp of niet ?

[ Voor 31% gewijzigd door andyy op 14-01-2009 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
andyy thnx damn dat is inderdaad een apperaat om u tegen te zeggen dat zal een mooi vervanger zijn van de ipod zo te zien is de scherm een OLED 3.8 inch hopelijk naast geluid heeft hij ook goede video playback... we gaan die ook even in de gaten houden :)
(link: http://nl.youtube.com/watch?v=OHF1LQkAwX0 )..

headphone word BOSE oordopjes tot nu toe voor mij zelf beste oordopjes die ik ooit heb gehad.
ik heb enorme problemen met zowel in-ear als die grote lompe oordoppen vanwege irritatie aan mijn oren... die van bose leg je in je oor en vormen bij mij geen irritatie.. ik vergeet zelfs vaak dat ik ze in heb :)... er zullen gerust betere oordopjes zijn maar die van bose is voor mij persoonlijk beste oordopjes voor die prijs..
Pagina: 1