na 2 jaar in bezit van mijn ipod video is de batterij helemaal leeg en laden doet hij nog amper vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe PMP..
het budget dat ik wil besteden is rond de +/- 350,-
de op dit moment 2 PMP's die ik in het vizier heb zijn de:
IPOD Touch Gen 2
Pos:
Pos:
en misschien een alternatief weten die al uit is of voor 2e kwartaal 2009 uitkomt..
de eisen die gezocht zijn:
(pos is dat hij in huis een mooie media player is voor 5.1 geluids systeem)
tot nu toe zijn dit de enige 2 de me erg bevielen de oudere archos types vielen af vanwege de nieuwere modellen
voor de rest kan ik me geen bedenken die op dit moment ook aan de eisen voldoen maar miscchien hadden jullie nog wat ideetjes..
het budget dat ik wil besteden is rond de +/- 350,-
de op dit moment 2 PMP's die ik in het vizier heb zijn de:
IPOD Touch Gen 2
Pos:
- vertrouwd apperaat
- heb zelf bergen itunes nummers (wat grootstse reden voor mij is om bij ipod te blijven).
- zeer mooi touch screen, goed response
- works like a charm, Genius functie
- enorm veel applicaties/games etc.
- goede batterij duur (7 uur film/22 uur muziek)
- geen verwisselbare batterij (oftewel mag waarschijnlijk elke twee jaar een nieuwe aanschaffen)
- blijft Apple (once u go Apple they make sure u stay with Apple).
- minder functies vergeleken met Archos 5/7
- toch een redelijk klein scherm voor bijv. videos
- ruimte is aan de krappe kant (voor 16 gig versie, mijn nummers alleen al zijn 14gig en dat zullen er alleen maar meer worden.)
- Prijs is aan de erg hoge kant in vergelijken tot wat je werkelijk krijgt
Pos:
- 5 inch scherm oftewel perfect voor een PMP (IPOD verdwijnt in het niets als je hem ernaast legt)
- 60 en 120 gig versie is ideaal voor een verzameling media
- full internet met flash 9(en nu ook 10 volgens mij)
- kan zelfs media opnemen van TV (DVR functie)
- goede prijs/kwalitiet verhouding
- vanwege flash kan het ook alle online flash games spelen (meestal gratis)
- ziet er zeer eye catchy uit (makes me wanna touch it)
- kan ook geen batterij wisselen (archos 7 kan het wel maar buiten budget en net te groot scherm)
- korte batterij duur (4 uur film/12 uur muziek)
- "Makes me wanna touch it" is ook een nadeel (het trekt graag vingerafdrukken aan)
- de software is niet bug free (bij sommige mensen dan)
- alle extra codecs (zoals apples DRM files) zijn te verkrijgen maar kost wel een beetje
en misschien een alternatief weten die al uit is of voor 2e kwartaal 2009 uitkomt..
de eisen die gezocht zijn:
- Volwaardig touchscreen interface
- prijs range tussen de 200-400 euro
- minimaal 30 gig (60 gig of meer is Pos)
- goede muziek en video compatibiliteit (dus veel codecs zodat minder gedoe nodig is met het converten)
- liefst een changeable battery (geen must maar Pos) met een levensduur van minimaal 4 uur aan films
- scherm van minimaal 3.8 tot maximaal 6 inch (volgens mij bestaat er geen 6 inch..)
- en Pos is toevoeging van games
(pos is dat hij in huis een mooie media player is voor 5.1 geluids systeem)
tot nu toe zijn dit de enige 2 de me erg bevielen de oudere archos types vielen af vanwege de nieuwere modellen
voor de rest kan ik me geen bedenken die op dit moment ook aan de eisen voldoen maar miscchien hadden jullie nog wat ideetjes..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 11:47 ]