• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een LG 32LC51 en ben hier opzich goed over te spreken, ik stuur de TV en de daarbij behorende Componenten aan via een Logitech Harmony 555 en deze is na heel wat prutsen eindelijk juist geconfigureerd.

Echter heb ik recentelijk ontdekt dat bij het aansluiten van een Apparaat op de Scart uitgang van de TV dat de TV dusdanig vertraagd en de Harmony de Controle over het apparaat compleet kwijt is. Niet alleen bij het aansturen van het Scart apparaat maar ook wanneer dit apparaat niet gebruikt wordt en enkel de HDMI aansluiting actief is. Het apparaat wat ik aansloot heb ik vervolgens ontkoppelt gezien ik het toch niet echt nodig had.

Echter komt er binnenkort een SD Ontvanger van Ziggo binnen welke ik in gebruik ga nemen (foutje bij Ziggo hierdoor zowel HD ontvanger met Korting mogen ontvangen alsmede een SD Ontvanger, vandaar) echter heeft deze SD ontvanger alleen de mogelijkheid tot Scart. Composiet of Component worden niet ondersteunt.

Nou lees ik vaker dat het gebruik van Scart een vertraging oplevert en vraag ik me dus ook af of het zou helpen als ik een Scart naar Composiet kabel aanschaf, verhelpt dit de vertraging of verloopt dit als het ware via hetzelfde protocol en blijft de vertraging ontstaan.

Ik weet dat ik het probleem hoogstwaarschijnlijk kan verhelpen door de vertragingen aan te gaan passen, maar ik ben blij dat mijn afstandbediening naar een jaar eindelijk lekker werkt waardoor ik eigenlijk geen zin heb om opnieuw te gaan pielen en in workarounds te blijven steken.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Iemand?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je van scart naar composiet gaat, zal het probleem denk ik verholpen zijn. Maar dan ga je ws wel van RGB naar composiet. Ofwel, stuk mindere beeldkwaliteit. Heb je dat ervoor over?

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Nee dat is idd ook weer niet de bedoeling. Wat gebruikt de Standaard aansluiting van de PlayStation 1, 2 (en 3) dan, deze mond standaard uit in 3 tulip achtige pluggen (zo worden deze toch genoemd) en je kan deze bevestigen aan een blok waardoor het scart wordt?

De kabel welke je gebruikt voor de zogenoemde "AV Multi Out" ziet er al enige generaties hetzelfde uit:Afbeeldingslocatie: https://www.ps2repairs.co.uk/catalog/images/ps2_av_cable.jpg
Is dit dan eigenlijk gewoon Composiet wat de mogelijkheid bied tot Scart door het bijgeleverde Blok te gebruiken, of steekt het hier weer anders in elkaar?

[ Voor 32% gewijzigd door JunkieXP op 18-01-2009 18:29 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dit is gewoon composiet dat via scart wordt doorgegeven. Het beeld gaat over de gele kabel, en het geluid over de rode en witte kabel. Scart is eigenlijk een verzameling van 21 aansluitingen / pinnetjes, waarbij elk pinnetje zijn eigen signaal kan doorgeven. Hieronder zit R, G en B, maar ook composiet en s-video (hoewel s-video volgens mij in het begin er niet bij hoorde).

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
De multi-av van sony die op de playstations gebruikt word ondersteund net zoals scart meerdere signalen. Een multi-av component kabel is waarschijnlijk de beste optie.
Pagina: 1