Toon posts:

Beveiliging externe netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb een externe netwerkschijf waarvan ( binnen mijn netwerk ) iedereen gebruik van kan maken. Nu wil ik deze schijf beveiligen tegen "per ongeluk of bewust "wissen van gegevens. Bestaat er een programma of iets anders waarmee ik bijvoorbeeld met een wachtwoord de bestanden kan afzekeren ? Alle pc`s draaien via xp-pro sp3 .

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:17:
Hallo

ik heb een externe netwerkschijf waarvan ( binnen mijn netwerk ) iedereen gebruik van kan maken. Nu wil ik deze schijf beveiligen tegen "per ongeluk of bewust "wissen van gegevens. Bestaat er een programma of iets anders waarmee ik bijvoorbeeld met een wachtwoord de bestanden kan afzekeren ? Alle pc`s draaien via xp-pro sp3 .
Geef even wat meer info: welke schrijf heb je, en kan je niet gewoon users toevoegen die hun eigen password hebben en zo hun eigen bestanden

Keep it simple stupid

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat kun je doorgaan bij je nas zelf regelen toch :?

Iperf

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:01
Dat is afhankelijk van je NAS software en icm met je filesysteem, bijv NTFS bied mogelijkheden om per user/groep lees/schrijf rechten te geven, net zoals ext3 en varianten. Zie bijv: Windows Clients - FAQ

Dit alles natuurlijk aan te vullen met backups...

[ Voor 10% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-01-2009 22:23 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is een lacie networkspace 750 GB. Ik zou inderdaad rechten kunnen toekennen middels een account. Maar daarnaast wil ik in de toekomst de schijf kunnen benaderen via internet. Standaard is dee lacie geformateerd op fat 32.