• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:11
Hallo allemaal,

aangezien de tentamenweken veel vrij beteken, kreeg ik het idee om een HTPC te bouwen.
Nu heb ik de hele middag een beetje op internet gezocht naar alles wat nodig is. Echter kon ik er nog niet helemaal uitkomen hoe het nou zit met de ontvangst van tv via de schotel.
Als TV-kaart had ik al een leuke uitgezocht namelijk de Hauppauge WinTV HVR-4000.
Daarmee zijn de free to air zenders te ontvangen. Nu heb ik op mijn kamer gewoon een decoder(canal digitaal) staan met meerdere abbo's. Wat voor hardware is er dan nog meer nodig om met dit kaartje toch de andere zenders ook te kunnen ontvangen?

En is de Hauppauge WinTV HVR-4000 een goede keuze of zijn er betere alternatieven die ook HD ontvangst bieden?

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 21:11
Zoek maar eens naar floppy-dtv. Is een goede dvb-S2 card. Werkt erg goed met mediaportal

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:11
despijker schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:15:
Zoek maar eens naar floppy-dtv. Is een goede dvb-S2 card. Werkt erg goed met mediaportal
bedankt voor de reactie. Ik ben alleen bang dat dit boven mijn budget komt. Als ik dit wil gebruiken heb ik vista nodig en ik ben bang dat die niet zo vloeiend draait als XP media center.

Iemand anders nog goede oplossingen?

Verwijderd

despijker schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:15:
Wat maakt floppy beter dan de rest?

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 21:11
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:49:
[...]

Wat maakt floppy beter dan de rest?
Je hoort mij niet zeggen dat deze kaart beter is dan de rest. Heb geen ervaring met andere kaarten. Maar ik gebruik Mediaportal met de FloppyDTV-S2 en dat werkt zeer stabiel. Scant goed, beeld goed en het gebruik van een common interface is mogelijk.
Heb jij ervaring met andere sateliet kaarten die ook ok zijn en CI aan boord hebben? Want FloppyDTV-S2 is inderdaad niet de goedkoopste.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-02 20:46
Via de zoekfunctie ben ik bij dit topic terecht gekomen. Ik zit namelijk met dezelfde soort vraag.

Omdat we in het buitengebied wonen hebben we TV via Canal Digital.

Sinds vandaag staat er een Samsung UE40C6000 in de kamer en we willen graag overstappen naar een HD pakket, omdat we nu bijna pixels kunnen tellen :*)

Er moet een nieuwe HD decoder komen. Omdat ik toch een HTPC in elkaar wilde zetten, dacht ik dat ik er misschien wel een TV-kaart in kon zetten die DVB-S2 ondersteunt. Via de pricewatch zie ik alleen niet bar veel DVB-S2 decoders, al helemaal niet met plek voor een smartcard zoals de FloppyDTV S2 wel had. Zo'n soort product had ik dus ook in gedachten...

Hoe kan ik dit op de makkelijkste oplossen? Het liefste heb ik alleen een HTPC en een TV staan, het zou mooi zijn als ik geen HD decoder hoefde aan te schaffen. Of het moet natuurlijk veel goedkoper zijn om een losse decoder aan te schaffen...

Ik heb begrepen ik niets aan de CI ingang op de TV heb aangezien de TV geen DVB-S2 tuner heeft.

Zouden deze 2 producten moeten werken?

TechniSat SkyStar HD2 - DVB-S2 HDTV ontvanger
TechniSat CI-Slot HD2

Op de HTPC wil ik uiteindelijk gebruik maken van MediaPortal.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefanovic45 op 10-02-2011 20:20 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tsk, boefje... HTPC FAQ

Wel goed dat je dit topic oprakelt, zodat ik het kan moven naar MSH :P

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-02 20:46

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-02 10:38

WWJD

*pluh*

Ik heb een tijdje terug zelf een mediacenter gebouwd voor in de woonkamer. Ook met een S2 kaartje. Deze om precies te zijn. Werkt perfect i.c.m. met WMC7.

Met DVBLink TVsource zijn alle canaaldigitaal kanalen te vinden en vervolgens naadloos af te spelen in WMC. Ik heb op dit moment enkel een kaartje zonder abonnement(voor het kijken van Ned1,2,3)
Pagina: 1