Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik moet een website maken

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

In de trant van "help mij met probleem x" zit ik met een lastigheid. Ik moet voor het einde van deze week (nee niet omdat ik lui ben maar omdat die tijd er voor staat) een website hebben waarin een soort showcase / portfolio wordt weergegeven. Dus veel projecten, plaatjes, filmpjes, links naar literatuur (extern).

Nu ben ik op zoek naar een content management systeem wat gratis is of voor een redelijke prijs per direct is aan te schaffen. Waarom zoek ik een cms? Omdat als ik nu via Flash een tween-site in elkaar brouw, dit absoluut een enorm slechte investering is voor de toekomst omdat ik de site continue blijf herschrijven en mezelf ontiegelijk veel werk aan meet. Ook omdat een goed geschreven CMS me uiteraard enorm veel tijd kan besparen (met een goede user interface, tutorials, previews, etc).

Ik heb gekeken naar WordPress bijvoorbeeld en wat Flash CMS Open Source projecten - maar of ze lenen zich niet voor mijn doeleinden qua portfolio of ze zijn enorm moeilijk te begrijpen als leek zijnde qua interface en begrippen.

Nu lijkt de vraag simpel. "Kunnen jullie mij helpen aan een snel / strak CMS systeem waarmee ik een sobere, doch nette site kan bouwen". Ik wil helemaal niet dat het de nieuwe wereldsite is; sober, strak en schoon - meer niet. Maar ik zou zo graag video's / foto's importeren en pre-loaden als de subpagina geopend wordt. Gewoon links in de website die naar andere subpagina's verwijzen (soort cross referencing).

Waarom google je niet? Omdat daar voor een -leek- niet uit te komen is; try it. Je krijgt 120 content management systemen naar je hoofd geslingerd voor prijs x en doeleinde y zonder ervaringen en met mooie marketing praat. Ik heb mensen nodig die er verstand van hebben en me kunnen helpen.

Zou het echt tof vinden als jullie me wilden helpen een stabiel/simpel cms programma te zoeken. Echt waar - kratje juup voor diegene. Hartstikke bedankt :) .

De meeste mensen deugen!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Joomla / drupal met plugins
Als je iets wil laten bouwen gaat het veel geld kosten.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:54
Kijk even in dit recente topic: CMS voor ontwerper en enkele topics in Webdesign, Markup & Clientside Scripting :)

Of, indien je de pagina niet meer hoeft aan te passen na het einde van de week, handmatig maken eenmalig :) (Desnoods met een WYSIWYG editor)

[ Voor 32% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-01-2009 15:59 ]

Specs

• Cassius
  • Niet online
Mr_gadget schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:55:
Joomla / drupal met plugins
Als je iets wil laten bouwen gaat het veel geld kosten.
Ik wil het zelf bouwen. Nogmaals ik probeer heel duidelijk te zijn op het gebied van aflever kwaliteit. Strak / sober / netjes. Ik verwacht geen wonderen in een week aangezien ik de content zelf ook moet verzorgen. Het betreft een portfolio voor een ontwerpstudie. Laten bouwen kan ik a. niet betalen en b. niet eisen binnen 5 dagen.

De meeste mensen deugen!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:47
Op de site http://php.opensourcecms.com/ kan je alle bekende (en minder bekende) open source CMS realtime uitproberen.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van Drupal, ik denk dat, dat voor jou ook het meest makkelijk is.

• Cassius
  • Niet online
WoBoW schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:57:
Op de site http://php.opensourcecms.com/ kan je alle bekende (en minder bekende) open source CMS realtime uitproberen.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van Drupal, ik denk dat, dat voor jou ook het meest makkelijk is.
Ik ga kijken naar Drupal en Joomla. Ik moet er echt nog mee beginnen en kom nog van een tijd dat ik <body> en dergelijke typte en daarvan ook nog alles vergeten ben. Kunt me echt als blank beschouwen.

Edit: ik zie al dat ik dat niet ga redden qua tijd. Ik moet denk ik simpeler denken voor mezelf - misschien toch een soort pdf / ppt maken en deze online plaatsen for now. En dan de zomervakantie hard bikkelen voor echte portfolio.

[ Voor 17% gewijzigd door Cassius op 13-01-2009 19:52 ]

De meeste mensen deugen!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Hierboven zijn diverse mogelijkheden gegeven.

Wat heeft dit met Internetproviders en Hosting te maken?
Cassius schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:53:
Waarom google je niet? Omdat daar voor een -leek- niet uit te komen is; try it. Je krijgt 120 content management systemen naar je hoofd geslingerd voor prijs x en doeleinde y zonder ervaringen en met mooie marketing praat. Ik heb mensen nodig die er verstand van hebben en me kunnen helpen.
Non-argument. Op GoT wordt van je verwacht dat je inzet toont. Daar valt ook onder dat je eerst zelf zoekt, en laat zien wat je al gevonden hebt. "Ik vind het te moeilijk om te zoeken en daarom dump ik het maar in een topic" is daarom ook _nooit_ van toepassing op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.