Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Recentelijk ben ik in het bezit gekomen van een Cowon iAudio D2 en merk wel dat mijn Creative EP-630 / EP-635 de aansturing hiervan niet optimaal afhandelen, ik heb de Bass met veel moeite weg moeten filteren en overall klinkt het geluid zo direct in mijn oren niet zuiverder als mijn Logitech Z-2300 Setje op 1 meter afstand.

Dus het is tijd voor een overstap, na een kleine zoektocht naar Lanyard dopjes heb ik deze al snel gestaakt, zover ik kon zien waren enkel de Creative EP-635 (welke ik al bezit heb), een onbekend Sony setje en de Sennheiser CXL-400 hierin beschikbaar (voor een prijs dubbel zo hoog als de CX-400).

Ik wil het nu dus oplossen door de MP3 speler in m'n zak te doen, of gewoon een nekkoord met zo'n touwtje onderaan (suggesties).

Dit betekend dat ik op zoek ga naar een paar "Fatsoenlijke" oordoppen tegen een "Leuke" prijs.

In verschillende Fora lees je verschillende dingen en voor je het door hebt kom je stiekem in een hoger en hoger budget terecht, hierdoor heb ik mijn zoektocht even gestaakt voordat ik echt verlang naar UE Super.fi 5 Pro's, tijdens deze zoektocht ben ik gaan twijfelen tussen de volgende doppen:
- V-Moda Vibe's
- Jays D-Jays
- Shure SE210

In die volgorde is mijn verlangen eigenlijk ook verlopen, en nu heb ik eigenlijk alleen nog oog voor de Shure's, zeggen jullie doen, of denken jullie dat de andere 2 gegadigden betere bang for the bucks zijn of misschien wel beter. Andere zijn natuurlijk ook altijd welkom (Westone's?) maar meld het dan wel gegrond zodat ik niet nog meer heb om te twijfelen maar af kan gaan strepen bijvoorbeeld.

Heb de Shure's op HandHeldAudio gezien voor zo'n €75,- hierop komen dan nog verzendkosten dus denk ik voor een euro of 90 klaar te zijn.

M'n muziekstijl is trouwens echt heel divers, ik luister Hardcore / Hardstyle, maar glij ook af van Lily Allen, tot KT Tunstall en Maria Mena, om vervolgens weer door te stomen naar Opgezwollen of Snow Patrol. Niet echt een stijl om een bepaald dopje op vast te pinnen naar mijn weten.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
die Shures geven veelste weinig bass heb ik gelezen, dus niet echt geschikt voor hardcore lijkt me.
voor ongeveer 140 euro heb je de UE super.fi pro al uit de UK, maar de kabel die er bij zit is echt bagger.
veelste stijf, TE KORT en ik mag dat memory wire niet zo :P
waar je ook naar kan kijken zijn de Nuforce dopjes, Etymotic ER-6I en de Westone UM1 (alhoewel de bass van deze niet zo die is vergeleken bij de super.fis)

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Hier misschien?

MyMemory

Signature

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:36

Theo

moederbord

Bij Advancedmp3players.co.uk kun je ook de doppen halen, ze zijn iets goedkoper dan handheldaudio.

Ondanks dat ze toch boven je budget liggen zijn de Super fi.5 zeer aan te raden, deze schijnen beter te zijn dan de pro terwijl ze goedkoper zijn dan de EB, ze zijn 90 pound.

Een nieuwe speler op de markt is de Phonac Audéo PFE, deze is op ABI zéér goed getest. De prijs is maar 110 USD.
Om even AnythingButIpod te quoten:

They have better treble than the SE530, better midrange than the q-Jays.........Higher priced multi-armature IEMs like the UE11 or the SE530 are of course better in certain aspects, but the improvements stand in no relation to their price.

link naar review op ABI
Prijs op Amazon

7400 Wp op het dak

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
theodouma schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:55:
Bij Advancedmp3players.co.uk kun je ook de doppen halen, ze zijn iets goedkoper dan handheldaudio.

Ondanks dat ze toch boven je budget liggen zijn de Super fi.5 zeer aan te raden, deze schijnen beter te zijn dan de pro terwijl ze goedkoper zijn dan de EB, ze zijn 90 pound.

Een nieuwe speler op de markt is de Phonac Audéo PFE, deze is op ABI zéér goed getest. De prijs is maar 110 USD.

They have better treble than the SE530, better midrange than the q-Jays.........Higher priced multi-armature IEMs like the UE11 or the SE530 are of course better in certain aspects, but the improvements stand in no relation to their price.

link naar review op ABI
Prijs op Amazon
Ik bedoelde idd ook de UE Super.fi 5 geen idee waar ik Pro vandaan haalde, al die termen zijn ook zo confusing. voor zo'n €100,- zijn die doppen nog vrij interessant.

Op Amazon loopt de prijs van nieuwe Audéo's al snel op tot $150,- ook ben ik persoonlijk nooit zo' fan van dergelijke sites, weet eigenlijk niet waarom.

Het ontbreken van de bass in de SE210 schijnt geen probleem te mogen zijn, gezien deze het geluid zuiver weergeeft en de D2 dit ook doet schijnt dit met de equalizer prima bijgeschaafd te kunnen worden, het is namelijk niet zo dat ik een Basshead ben (heb bij mijn Logitech Z-2300 speakerset de bas zowel op de equalizer als op de Pod flink naar beneden bijgesteld).

• andyy
als je het liefst zuiver geluid wilt kan je beter dan Etymotics nemen ipv de Shure's.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Natuurlijk kan je het altijd beter vinden, maar zo kom je al snel bij de 150, en dan is de stap naar de 200 weer niet zo groot etc. etc.

Ik kom van de Creative EP-630's af dus mijn huidige lijstje:
- Shure SE210 (€80,-)
- UE Super.Fi 5 (€100,-)
- (Phonaks Audéo (€125,-))
Roept waarschijnlijk stuk voor stuk een WOW gevoel bij mij op, verwacht niet dat ik erop achteruit ga en vind het geluid van mijn Creatives echt zo slecht nog niet alleen mis ik gewoon soms de heldheid in de muziek wat ik wel terugvind in mijn Z2300 Speakerset en dit is ook echt geen HighEnd set zoals wellicht bekend.

Daarbij komt dat ik die Audéo's nog net zou willen kopen, echter gaat dat via eBay en daar ben ik persoonlijk niet echt happig op, verder ben ik gewoon bang dat de bouwkwaliteit niet je van het is, mijn Creatives gaan al ruim 1,5 jaar dag in dag uit mee en hebben veel te leiden gehad maar leven nog steeds, terwijl ik over het algemeen vrij gevoelig ben voor draadbreuk.

PS. Overigens gaat mijn voorkeur wel uit naar een A-symetrisch draad (red. rechts langer dan links oid) en een Haakse plug, hiervan mag ik mijn keuze echter niet laten afhangen is mijn mening.

[ Voor 9% gewijzigd door JunkieXP op 16-01-2009 02:45 ]

• andyy
de Etymotic ER-6I (voor ongeveer 70 euro te krijgen) is niks voor je ?

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
andyy schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:01:
de Etymotic ER-6I (voor ongeveer 70 euro te krijgen) is niks voor je ?
Heb deze nog niet echt in mijn overwegingen meegenomen en ben deze tijdns mijn zoektocht ook niet als vergelijkingsmateriaal tegen gekomen. Ik zal is opzoek gaan, weer een extra twijfelaar erbij.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb de SE210 en ik ben er zeer tevreden over. Ik luister ook van alles wat en ik kwam van redelijk goedkope dopjes af. (Ook via handheldaudio.co.uk trouwens)

Ik vind het voordeel er van dat je ze achter je oren langs kan geleiden, waardoor je amper merkt dat je ze in hebt. En je krijgt er een goede opberghoes bij, wat de levensduur wel ten goede komt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
@Hooglander1: Wat voor type kabel zit er aan de SE210, waarbij de beide koordjes voor links en rechts even lang zijn of is er 1 aanzielijk langer? En de plug, is dat een rechte of een haakse.

@andyy: In welke webwinkel zijn die ER-6i's vandaag de dag nog te koop?

Zijn er mensen die de Super.Fi 5's, SE210's, Audéo's of ER6i's hebben en deze tegen elkaar f kunnen wegen op geluids en bouwkwaliteit?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

JunkieXP schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:08:
@Hooglander1: Wat voor type kabel zit er aan de SE210, waarbij de beide koordjes voor links en rechts even lang zijn of is er 1 aanzielijk langer? En de plug, is dat een rechte of een haakse.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecomputermag.co.uk/images/stories/reviews/2008/01/shure/shure-se210.jpg

Ik heb hem zelf met de afstandsbediening van mijn Nokia N95 gekoppeld, waardoor ik geen last heb van de rechte plug.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
theodouma schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:55:

link naar review op ABI
Prijs op Amazon
Momenteel is de prijs op Amazon weer naar een acceptabel bedrag gezonken, heb je ze zelf ook besteld en had je Brand News van $150,- of juist zo goed als nieuw. linhminy biedt ze aan voor een zeer acceptabel bedrag terwijl hij ook gloednieuwe verkoopt.

Hoe vind je zelf dat de Bas klinkt (wellicht tov de Shure SE210 welke te weinig schijnt te hebben en de Super.Fi 5 welke weer acceptabel schijnt te zijn.)

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 10:27
JunkieXP schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:08:
Zijn er mensen die de Super.Fi 5's, SE210's, Audéo's of ER6i's hebben en deze tegen elkaar f kunnen wegen op geluids en bouwkwaliteit?
Kan iemand hier nog wat over zeggen. Ik twijfel tussen de Super.fi 5's, de Audéo's en de ER6i's. Ik wil ze gaan gebruiken icm een Cowon mp3-speler. Bouwkwaliteit, draaggemak en robuustheid spelen een rol bij mijn keuze. Alle tips zijn welkom.

• andyy
-Moondust- schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:48:
[...]

Kan iemand hier nog wat over zeggen. Ik twijfel tussen de Super.fi 5's, de Audéo's en de ER6i's. Ik wil ze gaan gebruiken icm een Cowon mp3-speler. Bouwkwaliteit, draaggemak en robuustheid spelen een rol bij mijn keuze. Alle tips zijn welkom.
Phonak for sure.
Phonak's hebben bas (niet overdreven veel)(maar wel meer dan de ER-6i), zijn gedetailleerder dan de ER-6i en hebben een betere kabel dan de ER-6i.
en de Super.fi 5 heeft niet de editor's choice op anythingbutIpod en de Phonak wel ;)
allebei zitten ze ongeveer in de zelfde prijsklasse.
http://shop.hoergesundheit.de/
zij accepteren Paypal (moet je wel eerst mailen)
Pagina: 1