Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp] (installshield) Installer doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 12:16
Nadat ik windows xp met sp1 had geinstalleerd zaterdag nacht inclusief alle drivers en alle updates tot en met SP 2 kan ik niks meer installeren wat gebruik maakt van windows (installshield) installer.
Ik heb heel internet afgezocht en niks werkt. Ook op Got staan er verschillende topics over, maar die hebben geen antwoord en het lijkt er dus op dat er geen oplossing is. Ik dus weer windows opnieuw installeren op een andere HD, maar nu heb ik weer precies hetzelfde, verse instal, en kan niks installeren...

Het probleem is ook dat ik geen foutmelding krijg of een of ander errornummer, er gebeurt gewoon niks, als ik op setup.exe druk, of sommige autoruns.exe's die zijn gemaakt met installshield dan komt er een schermpje voor ongeveer een halve seconde en dan schiet hij weer weg. In dit (dos) schermpje zie ik dan in de titelbalk het pad naar de .exe en verder staat er niks in. Er komt ook niks in de processen te staan en niks in de temp folder.

-Ik heb alle versies van installer geprobeerd,
-ik heb bij services de instelling van handmatig naar automatisch gezet en de service gestart.
-ik heb geprobeerd in veilige modus een setup.exe te starten, maar niks werkt.
-Temp leeggegooid (zou moeten helpen volgens verschillende sites, maar geen succes)

Wie o wie heeft er een oplossing voor want ik heb nu al een week mijn nieuwe 4870, maaar kan geen enkel spel installeren...
En aub, kom niet aanzetten met een verse install, want dat werkt niet en ik heb ff genoeg van al dat windows installeren.
Bij voorbaat dank _/-\o_

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 10:33
Lukt het je wel om gewoon MSI's te installeren? Vanuit een dos-venster zou je dit commandbased kunnen doen met msiexec /i <de msi> eventueel aangevuld met /l! <(lokatie) logbestand>

• paazei
.msi pakt hij wel, maar die gebruikt een andere installer dan bijvoorbeeld GRID, Assassins creed of crysis.

Ik heb ook al de installer unregistered via uitvoeren en daarna weer gereregistered, dat had ik ergens op een vage site gevonden, maar werkte ook niet.

Gisteravond maar een illegale xp pro inclusief sp2 geinstalleerd, weer mijn windows weg en zonder ook maar iets van drivers te installeren gelijk getest of ik een setup van grid kon doen, hierbij gebeurde precies hetzelfde als in de topicstart staat, schermpje komt halve seconde en is weer weg...

Ik zit nu dus echt te denken aan een hardware gerelateerde oorzaak, maar ik heb al geprobeerd met een geheugenbankje minder omdat xp niet met meer dan 3,25GB overweg kan, maar dat haalde ook niks uit, ik weet het echt niet meer.

Na school ga ik dalijk een illegale vista proberen om alles uit te sluiten, maar ik moet toch gewoon mijn xp kunnen gebruiken, die heeft het hiervoor ook al 5 jaar gedaan..

• Berimbau
Als het altijd heeft gewerkt en ineens niet meer, zelfs als je je machine helemaal schoonpoetst en windows opnieuw erop zet dan lijkt het hardware gerelateerd. Erg vreemd, maar mogelijk.

Heb je dit ook als je na installatie nog niet de windows updates hebt uitgevoerd om uit te sluiten dat het aan een update ligt in combinatie met hardware die jij gebruikt?

• paazei
Ik heb gelijk na installeren van xp pro geprobeerd spellen te installeren, maar precies hetzelfde gebeurt, nog geen 2 tellen nadat hij opgestart was en dus geen enkele update heeft ontvangen.

En wat is er mis met mijn hardware als ik wel gewoon far cry 2 kan installeren en hij ook nog goed draait, lijkt me dan toch echt een installshield probleem. klote installers ook, brakke shit. Zit ik met mijn dikke videokaart kan ik alleen dat saaie far cry spelen.

Ik ben aan het proberen om een paar virusscanners te downloaden, maar ik kan op geen enkele site komen van avast, avg of avira antivir. Ook windows update lijkt plat te liggen, er is dus een virus/trojan actief die een heleboel blocked, misschien dus ook mijn setups, ik heb al een paar keer hitman pro gedraaid die het bestand(trojan) tdssxfum.dll wat zich bevind in system32, niet weg krijgt.

[ Voor 78% gewijzigd door paazei op 15-01-2009 02:12 ]

• Berimbau
Rootkit.

Neen, maar al googlend kom ik dit tegen:
TDSSXFUM.DLL remove instruction

1. Temporarily Disable System Restore, Reboot computer in SafeMode;

2. Locate TDSSXFUM.DLL virus files and uninstall TDSSXFUM.DLL files program. Follow the screen step-by-step screen instructions to complete uninstallation of TDSSXFUM.DLL.

3. Delete/Modify any values added to the registry related with TDSSXFUM.DLL,Exit registry editor and restart the computer;

4.Clean/delete all TDSSXFUM.DLLinfected file(s):TDSSXFUM.DLL and related,or rename TDSSXFUM.DLL virus files;

5.Please delete all your IE temp files with TDSSXFUM.DLL manually,run a whole scan with antivirus program ;

In het algemeen is oplossing door het meeste van bovenstaande acties uit te voeren vanaf een aparte Windows-installatie (door de harde schijf te mounten als 2e schijf in een bestaand systeem) of WinPE/BartPE/Super WinPE/Hiren als bootdisk te gebruiken ...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
paazei schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:52:
Nadat ik windows xp met sp1 had geinstalleerd zaterdag nacht inclusief alle drivers en alle updates tot en met SP 2 kan ik niks meer installeren wat gebruik maakt van windows (installshield) installer.
Was wel netjes van je geweest als je hier een update had gegeven: xp boot niet, ntldr ontbreekt, HD 250 GB -> 2 GB
-Ik heb alle versies van installer geprobeerd,
Heb je ook de laatste Windows Installer 4.5 geprobeerd. Daarvoor heb je wel sp3 nodig.

• paazei
Noork schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:48:
[...]

Was wel netjes van je geweest als je hier een update had gegeven: xp boot niet, ntldr ontbreekt, HD 250 GB -> 2 GB

[...]

Heb je ook de laatste Windows Installer 4.5 geprobeerd. Daarvoor heb je wel sp3 nodig.
Omdat dat niet opgelost was, nieuwe HD en de ander net data recovery nog gedeeltelijk teruggevonden.

Ontopic.
Dit is ook niet opgelost en vanwege het feit dat ik nergens een oplossing vond en het niet hardwarematig is draai ik nu op een illegale vista, ook al heb ik liever mijn legale xp. Zelfs een verse xp pro met sp 3 doet het niet, dus ik kon niet anders.

Dus voor iedereen met dit probleem, ik heb er geen oplossing voor en kon ook nergens een goede oplossing vinden, niet op got, evenals google.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb er ook nog geen oplossing voor maar er loopt nog een topic over dit zelfde onderwerp:

[XP] systeem herstel werkt niet*

Hitman herkent het wel maar kan het niet verwijderen.

Verwijderd

trojan tdssxfum.dll verwijderen???
start-uitvoeren invullen- devmgmt.msc-beeld-verborgen apparaten weergeven-zoeken naar tdss serv.sys- rechtermuisknop, en uitschakelen
Daarna malewarebytes eroverheen, en alles werkt weer
Succes

Bij mij werkte het perfect
Pagina: 1