Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

xp boot niet, ntldr ontbreekt, HD 250 GB -> 2 GB

Pagina: 1
Acties:

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 12:16
Na gisteren een 4870 ontvangen te hebben wide ik de drivers installeren en die moest schijnbaar iets van de windows cd hebben wat normaal nooit hoeft bij een videokaart. hij vond geen drivers ofzo op de windows cd en bij installatie van de catalyst drivers ging het fout, Bsod's en vastlopers, de windows bestanden waren dus echt nodig. Toen begon windows te mekkeren dat ik binnen 3 dagen opnieuw moest activeren en heb toen besloten om windows maar geheel opnieuw te installeren, dit was het begin van de echte problemen.

Ik installeer windows normaal elk jaar wel een keer opnieuw en nog nooit problemen gehad met booten van cd. Ik probeerde nu vanuit windows te installeren met een xp home inclusief sp 2, maar deze bleek bekrast en tijdens de setup kon hij een paar bestanden niet vinden. Hierdoor had ik besloten om mijn eigen cd te gebruiken met xp home sp 1, ware het niet dat ik niet meer in de setup terecht kon komen omdat deze corrupt was doordat hij afgebroken is.
Ik had ook windows 7 op een andere partitie op een andere schijf staan en probeerde vanaf daar mijn xp schijf te formatteren, wat niet kon om een of andere microsoft reden. dus ik besloot handmatig alle bestanden te verwijderen om zo mijn windows setup opnieuw te kunnen doorlopen.

Nu zit ik met 2 verrotte schijven, waarvan eentje van 250 GB die word gezien als 2 GB en waar eigenlijk 2 partities op staan. hierop vond hij geen ntldr, welke er nu wel op staat, maar doordat hij maar 2 GB is kan ik er geen windows op installeren. de ander heb ik op dit moment losgekoppeld om zo al mijn muziek, fotos, films en andere bestanden nog te kunnen beschermen, ik heb hierop al geprobeerd windows te installeren, waardoor windows 7 geformatteerd is, en hopelijk de andere partitie nog intact. Bij windows setup kan ik geeft hij 1 partitie aan die de helft is van wat de partitie was voordat het gedoe begon.

Ben ondertussen al 2 dagen bezig en kom er niet meer uit. windows setup boot niet meet, als ik door de setup heen kom via diskettes dan kloopen mijn partities niet en geeft hij een foutmelding over een .sif file die corrupt is op de windows cd: Value 0 on the line in section [SourceDisksFiles] with key "SP2.cab" en dan kapt de setup ermee en moet ik weer opnieuw booten met 6 diskettes om in de setup te komen. maar het heeft allemaal geen nut. Heb al een heleboel topics hier gelezen en dat heeft er alleen maar voor gezorgt dat het slechter gaat met mijn schijven, als iemand een werkende oplossing heeft om ten eerste mijn 250 GB schijf weer compleet te krijgen dan zou ik zeer blij zijn. wil nu eindelijk wel eenspelletje kunnen spelen met mijn nieuwe kaart.

Ik ben ten einde raad en heb echt hulp nodig, heb het hiervoor altijd alleen gekunt.

Zodat mensen niet het hele topic door hoeven te lezen zal ik hier mijn laatste post even bij plakken.

Sorry voor alle fouten die ik maak, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn.
Ik zit nu op een punt waar mijn partities half weg zijn en met ranish en ik erachter gekomen dat mijn bootsector niet goed werkt. Kan dus niet booten van cd. Ranish zegt nu problems with partitions, boot sector doesn't have valid information. De vraag is nu, hoe krijg ik die informatie weer goed?
er worden 3 partities wergeven, waarvan een van 31KB, een van 244.196.001KB en een van 2.551KB, ze staan inmiddels allemaal op fat 32.
Het enige wat ik wil is gewoon de harde schijf helemaal leeg met een goede bootsector, partities hoef ik niet meer,gewoon full format zodat ik weer windows kan installeren.

Specs,
Intel E8400
Asus p5e
Sapphire 4870 1GB
4GB corsair 8500c5d 1066 Mhz
Hitachi 250GB
Hitachi 500GB (losgekoppeld ivm gegevens die ik niet kwijt wil en corrupte windows setup)
Creative x-fi extreme music

[ Voor 15% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 15:48 ]

Verwijderd

Heb je een 3e schijf toevallig? Waarmee je dan een clean windows install kan doen?

• paazei
nee, heb wel mijn harde schijf van 250 GB aan een xp machine van een huisgenoot gehangen en daar word hij ook gezien als 2 GB. Maar het probleem is dus ook dat hij gewoon niet wil booten, omdat ntldr er niet op staat, en dat is volgens mij eigenljk nooit het geval bij een lege schijf, of zit ik nu verkeerd?

Die 2 GB is het trouwens geworden nadat ik met een huisgenoot dos erop heb gezet om toch die bestanden erop te zetten die erop horen te staan, ntldr, boot.ini en ntdetect.com. hiervoor zag hij mij partities al verkeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 01:28 ]

Verwijderd

heb je een recovery console? kan je mss fixboot proberen?

dit kan je helpen misschien:

http://freepctech.com/pc/002/files010.shtml

MS Windows XP / 2003 / VISTA CD setup file (ISO file) -> op cd branden en hiervan booten

In DOS kan dit commando je helpen: fdisk /mbr

edit: check ook even de Partition Recovery Boot Disk (op dezelfde site als je naar onder scrollt) aangezien je blijkbaar een floppy drive hebt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 01:31 ]

• paazei
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 01:28:
heb je een recovery console? kan je mss fixboot proberen?

dit kan je helpen misschien:

http://freepctech.com/pc/002/files010.shtml

MS Windows XP / 2003 / VISTA CD setup file (ISO file) -> op cd branden en hiervan booten

In DOS kan dit commando je helpen: fdisk /mbr

edit: check ook even de Partition Recovery Boot Disk aangezien je blijkbaar een floppy drive hebt :)
Zit nu op de laptop van een huisgenoot en heb de setup diskettes al gemaakt, werken ook, maar mijn partities zijn corrupt, ik zit nu in de recovery console van xp, al een half uur, maar weet geen enkel commando. zal fixboot zo proberen.
Heb geen diskette drive, maar heb er een van een ander huisgenoot primitief aangehangen om die stomme bootdisks te kunnen maken. Heb nu geen dos er meer op staan, anders gaat hij vanzelf dos opstarten ipv iets te booten, ofwel of dos of de 3 hiervoor genoedmde bestanden, ook al hebben deze ook geen enkel nut.

serieus, microsoft, kan het niet beter dan dit???

kan op dit moment even geen diskettes meer maken want al mijn huisgenoten slapen (ik ben vrij morgen :) )

kan trouwens wel 1 disk maken op mijn usb stick, maar dat is niet voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 01:36 ]

Verwijderd

euh

met recovery console en fixboot gaat hij niks booten ofzo, maar wel de bootsector herschrijven zodat je terug van je schijf kan opstarten?

ik bedoel ook om met je diskette in dos op te starten en dan in dos fdisk /mbr te runnen. Dat zou hetzelfde effect moeten hebben. Dus DOS instaleren op je hdd lijkt me niet echt aangewezen? Of wat bedoel je met 'DOS instaleren' ?

• paazei
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 01:40:
euh

met recovery console en fixboot gaat hij niks booten ofzo, maar wel de bootsector herschrijven zodat je terug van je schijf kan opstarten?

ik bedoel ook om met je diskette in dos op te starten en dan in dos fdisk /mbr te runnen. Dat zou hetzelfde effect moeten hebben. Dus DOS instaleren op je hdd lijkt me niet echt aangewezen? Of wat bedoel je met 'DOS instaleren' ?
heb de partitie recovery nu op mijn usb staan, deze zal ik dalijk dan via dos proberen te laden, met dos installeren bedoel ik 3 diskettes van dos 6.2 invoeren om zo dos erop te krijgen, anders kom ik niet eens verder dan een foutmelding over ntldr. heb net fixboot geprobeerd en dan zegt hij dat hij een nieuwe bootsecot heeft gemaakt op de c, maar deze is dus maar 2 GB en de rest is kwijt. hoe kan ik dat nugoed krijgen?
Ik zit nog in windows recovery, moet ik hier dus fdisk /mbr doen?
heb net fixmbr gedaan in windows recovery en hij zij dat hij iets had gefixt, maar er is niks veranderd, nog steeds 2GB. Ik ga hem restarten, duurt weer 10 minuten om die 6 disks te laden om nog ergens te komen.
Waarom kan windows niet gewoon zorgen dat er niks p mijn schijf staat, hij weer 250 GB is en gewoon een stom windows cdtje laadt....

[ Voor 18% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 02:00 ]

Verwijderd

Even overlopen:

je kon nog steeds in windows 7 opstarten? dus heb je een dual boot waarvan 1 niet werkt (de xp-versie) vanwege een ntldr-fout. Die ntldr-fout wil zeggen dat de pc niet kan opstarten wegens een paar redenen waaronder foute bootsector. Geen probleem tot zover want dit is op te lossen met een fixboot als eerder aangegeven. Kan je nu in je pc via de windows 7-partitie die inmiddels ook xp is? Waarom je DOS erbij hebt gehaald is mij onduidelijk, wat niet impliceert dat het niet goed was trouwens. Maar kan je even duidelijk schetsen wat de situatie is?

• paazei
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 01:58:
Even overlopen:

je kon nog steeds in windows 7 opstarten? dus heb je een dual boot waarvan 1 niet werkt (de xp-versie) vanwege een ntldr-fout. Die ntldr-fout wil zeggen dat de pc niet kan opstarten wegens een paar redenen waaronder foute bootsector. Geen probleem tot zover want dit is op te lossen met een fixboot als eerder aangegeven. Kan je nu in je pc via de windows 7-partitie die inmiddels ook xp is? Waarom je DOS erbij hebt gehaald is mij onduidelijk, wat niet impliceert dat het niet goed was trouwens. Maar kan je even duidelijk schetsen wat de situatie is?
Mijn windows 7 is ook naar dehaaien omdat ik 2 partities had op de 250 GB hard disk, waarvan 1 met windows 7 en 1 met back up an mijn documenten e.d. dat is nu allemaal weg en word gezien als 1 schijf met 1 partitie van 2GB.

De andere schijf (500GB) die ik nu heb ontkoppeld bestaat ook uit 2 partities, 1 met windows xp, die dus corrupt was door de foute install(en daarna handmatig verwijderd in de hoop gewoon te kunnen installen), en de andere partitie waar al mijn muziek fotos films iso's en nog meer op staan. deze sluit ik niet meer aan tot het gedoe voorbij is, want ik ben al een keer al mijn fotos kwijtgeraakt en dat gebeurd me niet nog een keer. op mijn pc kan ik dus niet meer in windows komen en heb ik zogenaamd maar 1 schijf van 2 GB.

Verwijderd

Excuses voor double post maar anders komen we niet verder. Als je het wil riskerenal je data kwijt te zijn zou je in principe gewoon die 250 gig 'rotte' schijf kunnen aansluiten bij je kamergenoot. Waarop je dan probeert je partities goed te krijgen (met allerhande partity recovery-software: genoeg meuk te vinden). Indien dit lukt: je data backuppen en vervolgens de schijf formateren. Klaar:)

Verwijderd

paazei schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:05:
[...]

Mijn windows 7 is ook naar dehaaien omdat ik 2 partities had op de 250 GB hard disk, waarvan 1 met windows 7 en 1 met back up an mijn documenten e.d. dat is nu allemaal weg en word gezien als 1 schijf met 1 partitie van 2GB.

De andere schijf (500GB) die ik nu heb ontkoppeld bestaat ook uit 2 partities, 1 met windows xp, die dus corrupt was door de foute install(en daarna handmatig verwijderd in de hoop gewoon te kunnen installen), en de andere partitie waar al mijn muziek fotos films iso's en nog meer op staan. deze sluit ik niet meer aan tot het gedoe voorbij is, want ik ben al een keer al mijn fotos kwijtgeraakt en dat gebeurd me niet nog een keer. op mijn pc kan ik dus niet meer in windows komen en heb ik zogenaamd maar 1 schijf van 2 GB.
Fantastisch, dus je hebt wel een schijf waarmee je kan proberen? (nl de 250 gig schijf). Is die schijf trouwens SATA of IDE ? Zowiezo booten met opstartdiskette en proberen formateren zou ik denken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is wel een beetje een wazig verhaal zo. Wat wil je nu bereiken? Wil je je partities van de 250GB schijf recoveren of wil je gewoonweg daar een nieuwe installatie op plaatsen? Regel gewoon even een goede cd zou ik zeggen.

En komt die 2 GB limiet niet gewoonweg omdat het een fat16 partitie is? Kun je niet even je schijf leeg halen en opnieuw partitioneren en formatteren met een tools zoals Ranish (te vinden op ubcd).

Verwijderd

Noork schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:13:
Het is wel een beetje een wazig verhaal zo. Wat wil je nu bereiken? Wil je je partities van de 250GB schijf recoveren of wil je gewoonweg daar een nieuwe installatie op plaatsen? Regel gewoon even een goede cd zou ik zeggen.

En komt die 2 GB limiet niet gewoonweg omdat het een fat16 partitie is? Kun je niet even je schijf leeg halen en opnieuw partitioneren en formatteren met een tools zoals Ranish (te vinden op ubcd).
Natuurlijk, die DOS 6.2 gaat in FAT16 formateren. Daarom moet hij in FAT32 formatten met een opstartdiskette van windows.. Maar dat heeft ie niet direkt voor handen, dus morgen weten we meer:)

• paazei
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:09:
[...]

Fantastisch, dus je hebt wel een schijf waarmee je kan proberen? (nl de 250 gig schijf). Is die schijf trouwens SATA of IDE ? Zowiezo booten met opstartdiskette en proberen formateren zou ik denken.
ja, die 250 is zoieso al zijn data kwijt voor zover ik weet, daar kan ik wel mee leven, maar ik heb hem al paar keer geformatteerd en dan formatteerd hij alleen die 2 GB. Heb deze dus al bij huisgenoot aan zijn pc gehangen, maar kan niks wijzigen aan partities, alleen formatteren. Het is een Sata schijf en ik hoef nooit een raid controller te installeren als je dar op doelt ;)

Kan dus wel booten met opstart discettes, maar windows setup wil niet installeren op die schijf.
En ja ik wil gewoon een nieuwe windows op me pc, gewoon schijf leeg windows erop, en ik heb een goede windows schijf, maar die pakt hij niet. zonder de boot discettes, die neemt alleen xp pro en deze dus ff illegaal geregeld van huisgenoot, ook al heb ik een legale home (op de microsoft site stond dat de bootdisks voor home en pro waren, maar dat klopt dus niet).

Als het zo makkelijk was als je zegt noork dan was ik al lang 2 dagen hard aan het gamen, maar hij doet het nog steeds niet. Heb hem al geformatteerd op fat 32 in windows xp bij huisgenoot, maar dat heeft geen enkel nut.

[ Voor 32% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 02:22 ]

Verwijderd

paazei schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:16:
[...]

ja, die 250 is zoieso al zijn data kwijt voor zover ik weet, daar kan ik wel mee leven, maar ik heb hem al paar keer geformatteerd en dan formatteerd hij alleen die 2 GB. Heb deze dus al bij huisgenoot aan zijn pc gehangen, maar kan niks wijzigen aan partities, alleen formatteren. Het is een Sata schijf en ik hoef nooit een raid controller te installeren als je dar op doelt ;)
Daar doelde ik idd op ;) En als je dan formateerde: heb je dan duidelijk voor FAT32 of NTFS gekozen?

• paazei
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:21:
[...]

Daar doelde ik idd op ;) En als je dan formateerde: heb je dan duidelijk voor FAT32 of NTFS gekozen?
heb het allebei al geprobeerd, maar scheelt niks, hij geeft ook aan bij het formatteer schermpje dat de schijf 1,99 GB is en meer gaat hij niet formatteren.
Kan dit zoieso niet opniew proberen want iedereen ligt hier te pitten.

• Noork
  • Niet online
Waarmee formatteer je?

• paazei
windows xp en nu met windows setup.

Probeer nu weer in windows setup te komen en diskette 5 werkt niet meer, geef het denk ik op voor vandaag, compleet hopeloos is het. Misschien toch maar eens naar linux gaan kijken, want ik ben dit gedoe helemaal zat, als je op linux fatsoenlijk zou kunnen gamen was ik allang van windows af gestapt... ben al mijn mijn documenten nu kwijt, inclusie ondernemingsplan en al mijn inventor CAD tekeningen :(

[ Voor 70% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 03:20 ]

Verwijderd

paazei schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:29:
[...]

als je in xp setup die partitie verwijdert en een nieuwe aanmaakt zou je echt toch wel 250 gig moeten zien..:s

• paazei
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:44:
[...]

als je in xp setup die partitie verwijdert en een nieuwe aanmaakt zou je echt toch wel 250 gig moeten zien..:s
Dat zou je verwachten, maar hij heeft naast de 2 GB C: nu ook nog 129 GB vrij als ongepartitioneerde ruimte, ik heb dit net samengevoed, wat eerder niet kon en ben nu bezig dit langzaam te formatteren, dan is er nog meer als 100 GB kwijt.
De diskette deed het trouwens ineens weer :|
Ik hoop dat ik windows weer kan installeren op die 130 GB die ik nu heb, dan ben ik weer een stap verder...

Verwijderd

heel bizar hoor. XP setup zal wel goed gaan waarschijnlijk. Zodra XP geboot is moet je maar een sbij schijfbeheer gaan kijken. 9/10 staat daar dan 100 gb niet-gepartitioneerde ruimte te blinken ;)

Offtopic: Ben je BE en van de kempen? 'meer als 100 GB'-> ;)

profiel gezien :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 03:04 ]

• Noork
  • Niet online
paazei schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:29:
[...]

Probeer nu weer in windows setup te komen en diskette 5 werkt niet meer, geef het denk ik op voor vandaag, compleet hopeloos is het. Misschien toch maar eens naar linux gaan kijken, want ik ben dit gedoe helemaal zat, als je op linux fatsoenlijk zou kunnen gamen was ik allang van windows af gestapt... lelijk al dat monopolie gedoe zonder goede producten te leveren. (probeer niet te flamen maar dit is toch te zot voor woorden, ben al mijn mijn documenten nu kwijt, inclusie ondernemingsplan en al mijn inventor CAD tekeningen :(
Om maar even een FOK! reactie te geven: TS kan er niet mee omgaan :D
Je hebt je XP cd verprutst, gaat vervolgens de schijf in dos/fat16 formatteren en dan geef je de schuld aan MS voor de verdwijning van je partities :')

Regel gewoon even een goede XP/Vista whatever bootable cd/dvd. Gepruts met diskettes heb je niks aan.

zie hier verder over hdd limieten: OM FAQ

• paazei
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:59:
heel bizar hoor. XP setup zal wel goed gaan waarschijnlijk. Zodra XP geboot is moet je maar een sbij schijfbeheer gaan kijken. 9/10 staat daar dan 100 gb niet-gepartitioneerde ruimte te blinken ;)

Offtopic: Ben je BE en van de kempen? 'meer als 100 GB'-> ;)
Dat zou zeker mooi zijn ja, format is nu op 30%
Ben geen Belg by the way, maak veel spelfouten omdat ik nogal moe ben, weinig geslapen deze week en was vanmorgen om 8:30 al op school. Maar ik moet en zal mijn pc weer aan het draaien krijgen deze nacht :)
Ik wil je alvast bedanken voor alle hulp, ik wist na een tijdje niet meer wat ik moest doen, kwam iedere keer op hetzelfde uit.

• paazei
Noork schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 03:01:
[...]

Om maar even een FOK! reactie te geven: TS kan er niet mee omgaan :D
Je hebt je XP cd verprutst, gaat vervolgens de schijf in dos/fat16 formatteren en dan geef je de schuld aan MS voor de verdwijning van je partities :')

Regel gewoon even een goede XP/Vista whatever bootable cd/dvd. Gepruts met diskettes heb je niks aan.

zie hier verder over hdd limieten: OM FAQ
Heb ten eerste al door de faq heen gelezen, maar die dingen zijn zo verouderd als de pest, en heb hier 3 xp schijven liggen, waarvan 1 bekrast is, en windows setup had op allebei mijn schijven mijn partities verneukt, zodat ik wel naar dos uit moest wijken om nog iets te kunnen doen behalve in de BIOS klooien. (hoe krijg ik anders ntldr en de andere bestanden op mijn schijf? zon expert buiten windows ben ik ook weer niet. ) en zonder diskette wou hij niks booten vanaf de cd, iets wat ik dus nog nooit eerder heb meegemaakt.

Heb al een paar computers in elkaar gezet en geinstalleerd en vaak genoeg mijn eigen windows herinstalleerd, ook vanuit boot en nog nooit zulke problemen ondervonden, maar het is heel makkelijk om aan de andere kant zo simpel te denken zonder het zelf ondervonden te hebben. Ik heb het zo goed mogelijk uit proberen te leggen, maar het is allemaal te krom voor woorden wat er is gebeurd.

[ Voor 25% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 03:17 ]

Verwijderd

paazei schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 03:04:
[...]

Dat zou zeker mooi zijn ja, format is nu op 30%
Ben geen Belg by the way, maak veel spelfouten omdat ik nogal moe ben, weinig geslapen deze week en was vanmorgen om 8:30 al op school. Maar ik moet en zal mijn pc weer aan het draaien krijgen deze nacht :)
Ik wil je alvast bedanken voor alle hulp, ik wist na een tijdje niet meer wat ik moest doen, kwam iedere keer op hetzelfde uit.
Haha, graag gedaan. Dat je 'ondanks je spelfouten toch geen belg bent' vind ik ook wel vermakelijk _/-\o_ . Een tip : kijk eerst op het troubleshoot forum hier op GoT voor je iets onderneemt, de DOS-interventie deed namelijk meer slecht dan goeds.. Overigens kan een Linux cd ook gekrasd worden en lok je met ms-flamen nogal snel offtopic-reacties uit..

Ben blij dat je PC weer draait, goeienacht alvast :z

• paazei
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 03:08:
[...]

Haha, graag gedaan. Dat je 'ondanks je spelfouten toch geen belg bent' vind ik ook wel vermakelijk _/-\o_ . Een tip : kijk eerst op het troubleshoot forum hier op GoT voor je iets onderneemt, de DOS-interventie deed namelijk meer slecht dan goeds.. Overigens kan een Linux cd ook gekrasd worden en lok je met ms-flamen nogal snel offtopic-reacties uit..

Ben blij dat je PC weer draait, goeienacht alvast :z
Ik wil ook niet teveel flamen tegen microsoft, want ben normaal heel tevreden met mijn xp, maar het komt wellicht doordat ik gewoon graag mijn kaart wil testen en nu mijn computer helemaal overhoop ligt door al het gedoe. (ik zal de kleine flame even deleten) fomat is op 64% en dan weet ik nogniet of hij het doet vanwege de eerdere sp2.bat foutmeldingen... (zo'n laptop toetsenbord is trouwens ff wennen ;) )

Nog steeds dezelfde problemen, setup gat niet door vanwege een fout in sp2, direct na het formateren, als ik wil booten vanaf mijn eigen home sp1 dan zegt hij na de bios dat ntldr ontbreekt en kan ik alleen restarten...

Ik heb nu via windows recovery de bestanden ntldr en ntdetect.com op de c: gekregen, maar als ik dan opnieuw opstat, dan zegt hij dat hij <windows-hoofdmap>\system32\hal.dll niet kan vinden :s
wat o wat moet ik hier nou mee?

[ Voor 20% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 04:08 ]

• paazei
Iemand nog suggesties? sta op het punt om mijn pc uit het raam te donderen...

Moederbord is trouwens een Asus P5e HD's zijn van Hitachi.

kan iemand me trouwens vertellen waar ik mijn teksjte onder mijn posts kan veranderen? kan het nergens meer vinden.

Verwijderd

paazei schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:54:
Iemand nog suggesties? sta op het punt om mijn pc uit het raam te donderen...

Moederbord is trouwens een Asus P5e HD's zijn van Hitachi.

kan iemand me trouwens vertellen waar ik mijn teksjte onder mijn posts kan veranderen? kan het nergens meer vinden.
Oei oie, wat is er nou loos? Geef misschien eens al je onderdelen en de stand van zaken want het wordt echt te rommelig zo. Als jij je probleem perfect omschrijft, geven mede-tweakers waarschijnlijk veel sneller een perfect antwoord :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 13:53 . Reden: was mss te bot eerst:) ]

• Noork
  • Niet online
Ik snap er ook weinig van. Je kopieert een paar windows bestanden naar de schijf en klaagt dan dat Windows niet opstart? Waarom installeer je niet gewoon op een normale manier, wat lukt daar niet aan? Wordt je hd niet gevonden of zoiets? Heb je al met een andere cd geprobeerd?

p.s. Profiel wijzigen kan bovenin het menu MyReact -> Profiel wijzigen. Of gewoon deze link klikken: http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user. Verander dan de signature.

p.s.2: kun je voortaan gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gifedit mogelijkheid indien je nog wat hebt toe te voegen aan de post ipv het maken van 2 posts na elkaar. Dubbelposten wordt nooit zo op prijs gesteld hier.

• paazei
Noork schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:57:
Ik snap er ook weinig van. Je kopieert een paar windows bestanden naar de schijf en klaagt dan dat Windows niet opstart? Waarom installeer je niet gewoon op een normale manier, wat lukt daar niet aan? Wordt je hd niet gevonden of zoiets? Heb je al met een andere cd geprobeerd?

p.s. Profiel wijzigen kan bovenin het menu MyReact -> Profiel wijzigen. Of gewoon deze link klikken: http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user. Verander dan de signature.

p.s.2: kun je voortaan gebruik maken van de [afbeelding]edit mogelijkheid indien je nog wat hebt toe te voegen aan de post ipv het maken van 2 posts na elkaar. Dubbelposten wordt nooit zo op prijs gesteld hier.
Sorry voor alle fouten die ik maak, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn.
Ik zit nu op een punt waar mijn partities half weg zijn en met ranish en ik erachter gekomen dat mijn bootsector niet goed werkt. Kan dus niet booten van cd. Ranish zegt nu problems with partitions, boot sector doesn't have valid information. De vraag is nu, hoe krijg ik die informatie weer goed?
er worden 3 partities wergeven, waarvan een van 31KB, een van 244.196.001KB en een van 2.551KB, ze staan inmiddels allemaal op fat 32.
Het enige wat ik wil is gewoon de harde schijf helemaal leeg met een goede bootsector, partities hoef ik niet meer,gewoon full format zodat ik weer windows kan installeren.

Specs,
Intel E8400
Asus p5e
Sapphire 4870 1GB
4GB corsair 8500c5d 1066 Mhz
Hitachi 250GB
Hitachi 500GB (losgekoppeld ivm gegevens die ik niet kwijt wil en corrupte windows setup)
Creative x-fi extreme music

[ Voor 5% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 15:46 ]

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 15:40

denivan

de enige

Kan je niet gewoon in dit gedeelte van de setup :

Afbeeldingslocatie: http://www.dedoimedo.com/images/computers/dual_boot_windows_xp_partitioning.jpg

de bestaande partities verwijderen en terug cleane partities aanmaken en formatteren ?

Mocht de setup volledig vierkant draaien (ivm files die niet gekopieerd geraken) zou je ook eventueel kunnen denken aan defect geheugen (heb 'k zelf toch onlangs meegemaakt).

Succes !

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• paazei
denivan schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:51:
Kan je niet gewoon in dit gedeelte van de setup :

de bestaande partities verwijderen en terug cleane partities aanmaken en formatteren ?

Mocht de setup volledig vierkant draaien (ivm files die niet gekopieerd geraken) zou je ook eventueel kunnen denken aan defect geheugen (heb 'k zelf toch onlangs meegemaakt).

Succes !
Jawel, maar daar staat dus mijn halve schijf met kapotte bootsector, hierop wil hij geen xp installeren.
ik kan daar komen via de 6 opstartdiscettes.
Ik heb nu ook een opstartdiscette voor home en pro die maar uit 1 discette bestaat, maar die detecteerd geen optische drives..
Heb de opstartdiscettes ondertussen al overschreven om programmas als ranish, findntfs en fdisk zonder 64GB bug te kunnen proberen, allemaal zonder resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door paazei op 09-01-2009 16:03 ]

• Noork
  • Niet online
Mmh de setup wil de bestaande partities dus niet verwijderen? Haal dan eens met Ranish de partities weg. Kijk vervolgens of je in de Windows setup daarna wel een nieuwe partitie kan aanmaken en formatteren.

• Noork
  • Niet online
Is het gelukt?

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
vast aangezien geen reactie meer :P

Ik had het laatst ook, met geen mogelijkheid wou de pc opstarten nadat ik even had geprutst.
Toen ik de sata kabels weer deed zoals ze eerst zaten startte hij gewoon weer op. Ja natuurlijk had ik in het bios aangepast welke schijf er moest booten etc. Apart maar werkte wel.

Ach jah pc's altijd wel iets vaags mee.

Nukezone FTW

Pagina: 1