Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug]Door linken in een post naar een kop wil niet.

Pagina: 1
Acties:

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Titel is niet echt duidelijk maar iets beters kon ik niet bedenken. ;)

Het 'probleem' wat ik zo net tegenkom is bij het maken van de TS is dat dit hieronder.
Ik zet dit:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1330523#Maximaletemperatuur

In mijn post hier: -The_Mask- in "[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/i..."
Druk op verzenden en er wordt
code:
1
[MESSAGE=31314820]-The_Mask- in "\[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/i..."[/MESSAGE]
van gemaakt.

En wordt dus niet naar de juiste plaats in de TS doorgelinkt. Hij blijft gewoon boven. ;)

Is dit de bedoeling?
Of kan het ook anders?
:)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Je kan natuurlijk ook gewoon de URL-tag gebruiken:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1330523#Maximaletemperatuur"]blaat[/url]

[ Voor 41% gewijzigd door crisp op 12-01-2009 20:25 ]

Intentionally left blank

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan ook ja. :P

Maar waarom wordt het eigenlijk veranderd?
Moet toch anders kunnen. ;)

[ Voor 89% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2009 20:30 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Omdat ik het heel lief van crisp vind dat als ik de link naar jouw reactie kopieer dan direct dit krijg: -The_Mask- in "[bug]Door linken in een post naar een ko...". Oftewel, het is een gevolg van een andere feature. En wat jij wil wordt toch zo weinig gebruikt, dan kun jij je makkelijker aanpassen dan 'de rest'.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Toch blijft het vaag, je kunt in een [message]-tag wel een 'jump to anchor' gedeelte toevoegen, maar dat wordt compleet genegeerd bij het parsen, maar bij een [topic]-tag kun je wel een 'jump to anchor' gedeelte toevoegen, zie de links hieronder, de onderste naar de OT FAQ werkt vlekkeloos, maar die naar die van de Maximale temperatuur linkt alleen naar de intro van de TS (het bericht waarin de anchor staat)

[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/info Topic Deel 2 - Maximale temperatuur
Overclocking & Tweaking FAQ - Multiplier tweaking

code:
1
2
[message=31314820,Maximaletemperatuur][OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/info Topic Deel 2 - Maximale temperatuur[/message]
[topic=1325125#multiplier]Overclocking & Tweaking FAQ - Multiplier tweaking[/topic]

Als je de message met een # doet om naar de anchor te jumpen krijg je een niet werkende link (aka hij wordt niet geparsed) en de topic met een komma levert ook niets op.

Op het moment dat je de bovenstaande message het messagenummer naar het topicnummer veranderd en de komma naar een hekje werkt hij alleen voor de mensen die de topicvolgorde niet omgedraaid hebben, dus normaal en voor de meeste tweakers geen probleem, waar die van de OT FAQ daar nooit een probleem mee geeft aangezien die maar 1 pagina is.
Als topic-link: [OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/info Topic Deel 2 - Maximale temperatuur

Misschien een idee om toch ook die #anchor in de message tag wel uit de [message]-tag te lezen en niet meteen het messagenummer als anchor te gebruiken wat nu wel gebeurd.

[message=31314820,Maximaletemperatuur] wordt gelinkt als [message=31314820,31314820] en je krijgt dus 31314820#31314820 ipv 31314820#Maximaletemperatuur als laatste deel van je url en dus is de ingevulde waarde achter de komma op dit moment nutteloos.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:10:
Toch blijft het vaag, je kunt in een [message]-tag wel een 'jump to anchor' gedeelte toevoegen, maar dat wordt compleet genegeerd bij het parsen
Hoe kom je daar nu bij? de [message]-tag heeft in feite maar 1 attribuut en dat is het message-id (er is officieel wel een tweede attribuut, namelijk voor link-style, maar daar wordt niets meer mee gedaan.
, maar bij een [topic]-tag kun je wel een 'jump to anchor' gedeelte toevoegen, zie de links hieronder, de onderste naar de OT FAQ werkt vlekkeloos, maar die naar die van de Maximale temperatuur linkt alleen naar de intro van de TS (het bericht waarin de anchor staat)
Ik zie daar een duidelijk verschil in syntax:
[message=31314820,Maximaletemperatuur]
[topic=1325125#multiplier]

De message-tag heeft hier gewoon 2 argumenten, en het tweede argument van die tag is nooit bedoelt voor een fragment.
Als je de message met een # doet om naar de anchor te jumpen krijg je een niet werkende link (aka hij wordt niet geparsed) en de topic met een komma levert ook niets op.
Aangezien [topic=1234#fragment] ondersteund wordt is het inderdaad misschien handig om te kijken of we ook [message=1234#fragment] zouden kunnen ondersteunen. In de [topic]-tag een komma gebruiken ipv een hekje levert inderdaad niets op want een [topic]-tag heeft ook maar 1 argument, en de rest wordt genegeerd.

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Omdat de video-tag ook 2 argumenten ondersteund en ik dit ook ging proberen bij de messagetag en gewoon een werkende url kreeg met de komma dacht ik dat hij zo ook ondersteund zou kunnen worden, maar helaas ;)
crisp schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:45:
Aangezien [topic=1234#fragment] ondersteund wordt is het inderdaad misschien handig om te kijken of we ook [message=1234#fragment] zouden kunnen ondersteunen.
Ik wacht op de Fixed in SVN mededeling ;)

O-)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja, [video] ondersteund width en height als argumenten; niet echt vergelijkbaar dus ;)

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Maar standaard worden die niet automatisch ingevuld ;) En ik was bezig met dat argument omdat ik dacht dat in de UBB FAQ niet vermeld stond welke argumenten daarbij gebruikt konden worden, en toen ging ik later nog eens die FAQ bekijken en toen bleek dat het er gewoon bij stond, dus grotendeels een non-argument :Y)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik weet al waar ik het gedeelte met jump to anchor met de komma om de argumenten te scheiden weg had. de [FAQ]FAQ[/FAQ]-tag!

In de [FAQ]FAQ[/FAQ]-tag heb je [FAQ=naam vd FAQ,anchor], voorbeeld: [FAQ=ubb,footnote_2] geeft als link Overzicht van UBB-codes #footnote_2.

Omdat bovenstaande wel met de FAQ-tag werkte probeerde ik het dus ook bij de Topic en message-tags ;)

Pagina: 1