Webwinkel games beginnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
Beste Tweakers,

Ik ben nu een maandje 18 en ik wil een webshop beginnen voor games. Ik heb al een ondernemersplan gemaakt op KvK en de website is bijna af.

Ik heb alleen een probleem, de inkoop van games. Ik kan niks vinden op google als het handelsregister op KvK.

Zijn er hier mensen die ook in deze markt zitten en hebben die tips? Moet ik bijv. bij EA zijn en daar als reseller mijzelf aanbieden? Kan ook niks vinden op hun site.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 23:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Dit is niet denigrerend bedoeld, maar begrijp je dat anderen met een webwinkel niet zomaar hun leveranciers afstaan aan nieuwelingen?
Ze willen veel liever dat er bij hen gekocht wordt.

Iemand start vaak een onderneming met contacten met leveranciers die hij al heeft.
Dat is één van de belangrijke aspecten van een succesvolle onderneming.

Zo te horen heb je nog helemaal geen ervaring met dit soort aspecten, dus ga eerst eens te rade bij ervaren ondernemers (in een branche die niet concurreert met die van jou), en bezoek eens een KvK lezing over een onderwerp dat hiermee verbant houdt.

Succes!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39
De eigenaar was gisteren nog op TV (bij Secret Millionaire): Game World :)

Je hebt waarschijnlijk als nieuwe webshop weinig in te brengen qua kortingen enzo, omdat je inkopen nog niet hoog genoeg zijn. Daarom zal het niet heel makkelijk gaan worden om te concurreren met de bestaande webshops lijkt mij. Ook voorraadtechnisch lijkt het me lastig, omdat games na een tijdje afgeprijsd worden en jij nog met te duur ingekochte voorraad zit. Heb je daar al over nagedacht in je ondernemingsplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en niet te vergeten, je moet natuurlijk ook reclame maken , budget hebben enz , anders kost het je meer dan je verdient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Laatst online: 08-10 15:35
Inderdaad wat hij zegt.

Verder zou je bij een branche vereniging voor detail handel na kunnen gaan welke groothandel aan jou kan leveren.
Bijv. EA levert denk ik niet rechtstreeks, lijkt me logistiek niet uit kunnen eigenlijk.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 16:04

swtimmer

Ontrafelt het leven!

BCS88 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:12:
Beste Tweakers,

Ik ben nu een maandje 18 en ik wil een webshop beginnen voor games. Ik heb al een ondernemersplan gemaakt op KvK en de website is bijna af.
Hoe zit jou ondernemingsplan in mekaar als je niet weet wat je waar gaat kopen en met wat voor marges je dus gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:21
Hoe maak je trouwens een ondernemingsplan op KvK?

Als het goed is doe je eerst een marktonderzoek, ga je kijken waar je je spullen vandaan haalt, welke mogelijkheden er zijn, wie je concurrenten zijn en hoe je hiermee om gaat.
Aan de hand van deze gegevens schrijf je een ondernemingsplan en ga je naar de bank om geld.
Een advies is wel NU ook uit te zoeken hoe je zit met je belastingen, BTW afdracht, import, etc. Achteraf is het echt te laat en de belastingdienst is heel snel met boetes...

Je hebt geen ondernemingsplan nodig om een bedrijf te starten of voor een inschrijving bij de KvK, maar het is voor jezelf wel handiger om een goed overzicht te krijgen wat je wilt.

Edit: Trouwens, hoe ben je net 18 wanneer je in 1980 bent geboren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MuddyMagical op 12-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
de rest is al geregeld, ik zoek dus een leverancier of een soort site waar ik ze kan vinden. Ik heb al een webshop voor persoonlijke beschermings middelen, loopt goed, maar dat is een heel andere sector natuurlijk. Ervaring met webshop is er dus alleen leverancier zijn erg moeilijk te vinden, ik begrijp dat ze geen kleine vooraad af willen geven, maar ze zijn er wel. Ik moet ze wel kunnen vinden..

verdere reacties zijn niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

scorpie

Supra Addict

Je kunt bij de KvK toch gewoon een lijst krijgen van leveranciers / groothandels van de artikelen die jij zoekt?
Dan bel je die op, geef je hun je KvK nummer zodat ze weten dat je echt retailer bent, en dan leveren ze jou die artikelen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
dat had ik ook verwacht maar dat blijkt helaas niet zo te zijn. Anyways het is gelukt om een grote te vinden, maar ik ben nog steeds op zoek naar meerdere. Bestaan er nog meer zoeksites waar leveranciers en winkeliers elkaar vinden als partnership met man en vrouw? thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kleine titelfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Check Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!. Posts met enkel een smilie horen hier sowieso niet thuis.

[ Voor 83% gewijzigd door PromoX op 13-01-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:39
BCS88 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:25:

verdere reacties zijn niet noodzakelijk.
Die verdere reacties zijn er alleen maar om jou te beschermen tegen jezelf.

Je zet veel op het spel... Als je een ondernemingsplan hebt dan heb je je vast ook al bedacht dat de game-verkoop markt al verzadigd is en dat je met de kleine marges die jij als starter kunt nemen nauwelijks het hoofd boven water zult kunnen gaan houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet ook een goeie groothandel in de game industie

http://www.micromedia.nl/

duidelijke website en prijzen
online webshop voor bestellingen
voor 16:00 uur besteld volgende dag in huis
30 dagen om te betalen
voor de rest moet je zelf maar ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 18:53

NoTimeRemains

I know

concurrerend webshoppen als nieuweling bij leveranciers waarbij je geen band mee hebt.
pricewatch is natuurlijk genadeloos en het is al jaren niet meer zo dat de goedkoopste ook de slechste is.
maar goed ik ben benieuwd. boks maar eens op tegen een mediamarkt, FRS.

[ Voor 45% gewijzigd door NoTimeRemains op 14-01-2009 10:08 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is die markt tegenwoordig uberhaupt nog interessant? Volgens mij heb je te maken met zeer lage marges en moet je sowieso grote volumes halen.

Stomme vraag misschien maar levert een Google zoekactie met iets als "dvd + games + groothandel" niks op?....Ik vind o.a. http://www.gameworld.nl/

Overigens is www.higherlevel.nl wellicht een interessant forum voor jou.

[ Voor 18% gewijzigd door Noork op 14-01-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vaker bij micromedia besteld en heb ook bijv. 1 xbox360elite gekocht
maar als je grotere partijen haalt krijg je wel meer korting
bijv. een xbox elite kost daar per stuk 241 exl btw
vind ik een redelijke prijs voor 1 console
je moet naar hun je kvk gegevens sturen
en dan krijg je bevesteging
hoe het werkt staat op hun website
http://www.micromedia.nl
het werkt goed vind ik maa ik maak er geen handel in ik heb gewoon mazzel dat
me moeder bedrijf heeft en zo goedkoop an de spullen kan komen
heb zo al veel geld uitgespaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 11:43
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:25:
ik heb vaker bij micromedia besteld en heb ook bijv. 1 xbox360elite gekocht
maar als je grotere partijen haalt krijg je wel meer korting
bijv. een xbox elite kost daar per stuk 241 exl btw
vind ik een redelijke prijs voor 1 console
je moet naar hun je kvk gegevens sturen
en dan krijg je bevesteging
hoe het werkt staat op hun website
http://www.micromedia.nl
het werkt goed vind ik maa ik maak er geen handel in ik heb gewoon mazzel dat
me moeder bedrijf heeft en zo goedkoop an de spullen kan komen
heb zo al veel geld uitgespaard
Serious dude :?

@TS: Zoals hierboven al aangegeven is is een marktonderzoek 1 van de belangrijkste grondlegging voor je nieuwe onderneming. Daar komen ook de "gat in de markt" ideeën vandaan. Heb je al enig idee hoe groot de marge is van 50 stuk van 1 game twv 49,-?

[ Voor 0% gewijzigd door xzaz op 14-01-2009 11:45 . Reden: Even wat duidelijker gemaakt. ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
Ik lees dit topic en in hoor in mijn achterhoofd mijn leraar bedrijfseconomie over de grond rollen van het lachen..

Ik wil je graag een beetje op weg helpen. Maar ik heb zwaar het idee dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent. Ik werk veel met jonge ondernemers en in alle gevallen is er maanden(soms jaren) onderzoek verricht voordat ze uberhaubt naar de kvk stapten.
De kvk is namelijk de eerste stap van oprichting. Voordat je die stap neemt heb je een compleet boek geschreven aan documentatie.

Wie ben je (- een jonge ambiteuze ondernemer - of ben je een gamer die graag goedkoop wil gamen?)
Wat wil je doen (- verkopen - gamen?)
Hoe ga je dat doen - Webshop
Welk distributie kanaal gebruik je? - Levering vanaf importeur/groothandel - levering vanuit eigen pand?
Hoe ga je het vervolgens opslaan? (voorraad administratie, belastingen, RRR berekening)
Wat is je Break even point?
Wie is je doelgroep?

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Er zijn inmiddels een aantal leveranciers genoemd en je vraag is beantwoord.
Alleen wil ik je graag behoeden voor de welbekende valkuil.
Ik hoop dat je dit allemaal wel hebt gedaan en echt ondezoek hebt gedaan en ik een verkeerd idee heb van je. maar dat komt waarschijnlijk om de beknopte openings post.

sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xzaz schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:40:
[...]

Serious dude :?
Zoals hierboven al aangegeven is is een marktonderzoek 1 van de belangrijkste grondlegging voor je nieuwe onderneming. Daar komen ook de "gat in de markt" ideeën vandaan. Heb je al enig idee hoe groot de marge is van 50 stuk van 1 game twv 49,-?
Je quote niet de TS he.
Die gast die jij quote die heeft een moeder met een bedrijfje en daarom kan hij haar KvK gegevens gebruiken om zijn Xbox-spullen te kopen bij een groothandel. Ik moest zijn berichtje ook een paar keer lezen om het te kunnen begrijpen, leestekens zijn niet voor iedereen even makkelijk blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 11:43
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:30:
[...]

Je quote niet de TS he.
Die gast die jij quote die heeft een moeder met een bedrijfje en daarom kan hij haar KvK gegevens gebruiken om zijn Xbox-spullen te kopen bij een groothandel. Ik moest zijn berichtje ook een paar keer lezen om het te kunnen begrijpen, leestekens zijn niet voor iedereen even makkelijk blijkbaar.
Tweede stukje was inderdaad bedoeld aan de TS.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:01
BCS88 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:12:
Beste Tweakers,

Ik heb alleen een probleem, de inkoop van games. Ik kan niks vinden op google als het handelsregister op KvK.

Zijn er hier mensen die ook in deze markt zitten en hebben die tips? Moet ik bijv. bij EA zijn en daar als reseller mijzelf aanbieden? Kan ook niks vinden op hun site.

alvast bedankt.
Allereerst goed dat je een plan maakt en het is een uitdaging om zelf een zaak te starten. Ik vraag me af of je al hebt nagedacht aan de hevige concurrentie die er heerst op deze markt? Veelal word er maar een euro winst gemaakt per game tegenwoordig. Daarnaast heb je een flink startkapitaal nodig om je zaak te promoten en een voorraad op te bouwen. Daarnaast kan ik je vast meegeven dat er een leveringvoorkeur is bij leveranciers voor grote afnemers, wat betekend dat de kleine zaken veelal laat en weinig geleverd krijgen. Mensen die online kopen verwachten tegenwoordig een hele snelle levering en als je weinig voorraad hebt verlies je al heel snel vertrouwen.
Zonder een goede investeerder en een goed bestel en inpak/verzend proces is het een hele zware taak om succesvol te worden.
Pagina: 1