Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GTAIV prestaties met MSI HD 4850

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart besteld. De MSI HD 4850 512MB en ondervindt problemen met het spel GTAIV. Alle schaduwen zijn zwart en het spel loopt ontzettend traag 17fts benchmark. Wat is hiervan de oorzaak? Ik gebruik de laatste Catalyst. Ongeveer 17 fps bij:
1280x1024
Picture quality: Medium
Render quality: Highest
Andere grafische instellingen (auto configure) binnen het spel kan ik op dit moment niet zien. Maar zwarte schaduwen geeft hij ongeacht deze instellingen.
Ligt het aan mijn videoinstellen? (ccc staat default)
En hoe komt het dat het spel traag loopt met een 3,4 Ghz processor?

Mijn specs:
XP Media Center Edition
Intel i945P chipset
3,4 Ghz Core 2 Duo @3400 Mhz
MSI HD 4850, 512mb -> 19 inch 1280x1024
2gb RAM

:'(

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Ten 1e is dit het verkeerde forum, maar je zou even moeten benchmarken met bijvoorbeeld 3dMark om te zien of het je setup is of een probleem met alleen GTAIV. Je gebruikt wel voor alles de nieuwste drivers hoop ik?

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
welke processor heb je ? 3.4ghz duo core kan een pentium d zijn ?
gta is zo ie zo heel zwaar en werkt nog niet helemaal soepel naar mij idee,
en wat is de laatste die jij gebruikt 8.12 ?
en draai fraps onder het spelen kijk wat je dan krijgt en wat je binnen en buiten krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:47:
Ten 1e is dit het verkeerde forum, maar je zou even moeten benchmarken met bijvoorbeeld 3dMark om te zien of het je setup is of een probleem met alleen GTAIV. Je gebruikt wel voor alles de nieuwste drivers hoop ik?
Wist ff niet in welk forum die moest..
Jups alles nieuwe drivers. 3dMark loopt prima. 7800score ofzo wel een cpu score van 1600??
Wat bedoel je precies met of het me setup is?

ik heb me videokaart getest op core 625 en mem 993. en overklok op core 695 en mem 1055 (ofzo)(via ati overdrive) in beide gevallen zwarte schaduwen en trage fps.

Verwijderd

Topicstarter
Baazie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:47:
welke processor heb je ? 3.4ghz duo core kan een pentium d zijn ?
gta is zo ie zo heel zwaar en werkt nog niet helemaal soepel naar mij idee,
en wat is de laatste die jij gebruikt 8.12 ?
en draai fraps onder het spelen kijk wat je dan krijgt en wat je binnen en buiten krijgt
Pentium D inderdaad. Maar ik volgens CPUZ heb ik 2 cores..
En ja laatste 8.12 (laatste hotfix heb ik niet gedaan niet nodig)
Wat bedoel je met fraps?

Ingame benchmark kom ik 17fps maar de straten zijn elke keer zwart en dat is erg hinderlijk spelen..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> SPV
Dit lijkt een probleem met specifiek dat spel, dus kan het beter in SPV. Neem het lokale beleid daar even door om te kijken of je topic voldoet aan de eisen. Daarnaast staat er al een uitgebreide GTA IV FAQ: Grand Theft Auto IV - FAQ

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:58:
[...]

Pentium D inderdaad. Maar ik volgens CPUZ heb ik 2 cores..
Waarom schrijf je Core 2 Duo als je een Pentium D hebt |:( 8)7

Die Pentium D's zijn echt bagger traag, gooi dat ding er uit en koop een fatsoenlijke up-to-date CPU ;) Je gaat toch geen HD4850 met een Pentium D zetten? 8)7

Tja... Voor de rest: GTA IV is extreem CPU limited... En erg zwaar. Veel meer hoef je niet te verwachten.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:55:
[...]

Jups alles nieuwe drivers. 3dMark loopt prima. 7800score ofzo wel een cpu score van 1600??
Daar hebben we ook lekker veel aan. 3Dmark03? 3Dmark05? 3Dmark06? 3Dmark Vantage? Welke settings?

Verwijderd

Je moet GTA 4 aanpassen (GTA4 performance hack) zodat hij beter loopt en de grafische instellingen van GTA4 naar beneden aanpassen.
GTA 4 Performance Topic

Verder is je score in 3DM06 nog al laag. Ik haal 13k met mijn HD4850 OCed. Dat komt vooral omdat een pentium D nog al traag is vergeleken met een core 2 duo.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:26
GTA4 is al zo CPU based en dan ga jij met zo'n trage cpu lopen kloten?

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie een voorstel van een CPU die wel geschikt is. Op een i945P chipset?
Of raden jullie ook een andere chipset/moederbord aan?

Verwijderd

Het is zeker je videokaart niet. Mijn HD8350 doet het spel prima, echter heb ik wel een Core 2 Duo E6750 @ 3.2 gigaherz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:33:
Hebben jullie een voorstel van een CPU die wel geschikt is. Op een i945P chipset?
Of raden jullie ook een andere chipset/moederbord aan?
Ik zou upgraden. Q6600 + MSI P43 NEO-F + 2GB ram is wel een mooie combo voor GTA4. Die is dol op meerdere cores.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:55:
[...]

Ik zou upgraden. Q6600 + MSI P43 NEO-F + 2GB ram is wel een mooie combo voor GTA4. Die is dol op meerdere cores.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:36:
Het is zeker je videokaart niet. Mijn HD8350 doet het spel prima, echter heb ik wel een Core 2 Duo E6750 @ 3.2 gigaherz.
Bedankt voor jullie tips.
Ik twijfel er niet aan dat een eventuele upgrade, een Quad core + nieuw moederbord een must is gezien de huidige ontwikkelingen. Ik denk er dan ook echt over om een degelijke upgrade te doen. De combo van Reinman spreekt mij wel aan. Die kost rond de 230 euro. Verder weet ik alleen niet wat voor aanpassingen ik verder moet doen aan me systeem. Een echte diehard gamer ben ik niet maar ik ben fan van GTAIII en one person shooters.
Wat voor onderdelen/extra kosten moet ik er bij verwachten mocht ik een upgrade van mijn CPU gaan doen?
Is nieuw mobo vereist? En is het makkelijk zelf te doen?

Mijn specs:
XP Media Center Edition
460W Cooler Master
Intel i945P chipset
3,4 Ghz Pentium D @3400 Mhz
MSI HD 4850, 512mb -> 19 inch 1280x1024
2gb RAM

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Die combo die Reinman noemt is toch met mobo (de MSI) :? Het zou nog kunnen dat je voeding te zwak is, die vermeld je niet dus dat is enkel een vermoeden. Een quad-core dient wel goed gevoed te worden, al ben je gezien de rest van het systeem met een efficiënte 500W (misschien zelfs 400W) voeding wel klaar. Anandtech had laatst een round-up van voedingen in dat segment dus daar kan je even kijken welke het beste is.

Of je het zelf kan doen hangt een beetje af van of je in het algemeen 'handig' bent, dus een schroevendraaier kan gebruiken en de elektronica niet aan de contactpuntjes vasthoudt zodat ze vies worden of zelfs door statische elektriciteit kapot gaan. En niet zelf klooien, gewoon de handleiding goed lezen! Daarna kan je beter Windows vers installeren zodat je niet met de handrem erop verder gaat.

Verwijderd

Topicstarter
460 watt heb ik op het moment (staat gewoon in me specs) en ik denk dat ik het daarmee wel redt, maar ik twijfel over de processor.
Een Q6600 of E8200.
Ten eerste heb over het algemeen niet veel (grote) applicaties naast elkaar draaien dus Quad lijkt me overbodig. Daarnaast heb ik gehoord dat dual core is meer geschikter voor games dan quad core... of is juist meer core altijd beter? Ik let ook op prijs/prestatie verhoudingen maar volgens mij is deze bij beide goed.

Kan een iemand een inschatting geven van de prestatieverschillen tussen de Pentium D 945 en E8200, en eventueel tussen de Pentium D 945 en Q6600?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 11:59 ]

Verwijderd

Idd, ik had een complete upgradeset er neer gezet. Die zou je gewoon in je pc kunnen schroeven alles aan sluiten. Dat gaat wel werken op die 460watt. Ik ga er van uit dat je niet gaat overklokken? Dan heb je verder niets nodig.
Hoe snel is je ram eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:58:
Idd, ik had een complete upgradeset er neer gezet. Die zou je gewoon in je pc kunnen schroeven alles aan sluiten. Dat gaat wel werken op die 460watt. Ik ga er van uit dat je niet gaat overklokken? Dan heb je verder niets nodig.
Hoe snel is je ram eigenlijk?
Overklokken ben ik (nog) niet van plan..

Me geheugen is niet echt snel. DDR2 533Mhz. Hoe kan ik btw zien wat het max is wat me mobo ondersteunt. Ik zit bij pc wizard te kijken en word gek van verschillende snelheden bij geheugen. er staat: DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz) - [DDR2-533]. 533Mhz neem ik dan aan..

Verwijderd

Wizards snel vergeten. Die dingen zijn zo onbetrouwbaar als maar kan.

Het moederbord(de MSI waar ik het over had) ondersteund gegarandeerd tot 800mhz. Dat is een jedec standaard dus die zit er sowieso in, ik denk dat jouw moederbord dat ook wel doet. 533mhz dual channel geheugen is net genoeg om de Q6600 te voorzien(1066 frontside bus). Dan kan je dus moeilijk overklokken. Ik zou daarom direct 4GB 800mhz geheugen kopen bij die MSI P43 NEO-F.

http://www.azerty.nl/prod...-niet-gebufferd---ni.html
http://www.azerty.nl/prod...-definition-audio-8-.html
http://www.azerty.nl/prod...per-core-paar---doos.html
Ten eerste heb over het algemeen niet veel (grote) applicaties naast elkaar draaien dus Quad lijkt me overbodig. Daarnaast heb ik gehoord dat dual core is meer geschikter voor games dan quad core... of is juist meer core altijd beter? Ik let ook op prijs/prestatie verhoudingen maar volgens mij is deze bij beide goed.

Kan een iemand een inschatting geven van de prestatieverschillen tussen de Pentium D 945 en E8200, en eventueel tussen de Pentium D 945 en Q6600?
Voor GTA4? Q6600 all the way, die game schreeuwt quad core. Als een van de weinigen ja, maar je zegt zelf dat het de game is die je wil spelen :P . De Pentium D word door zowel de E8300 als de Q6600 dik achter gelaten.
http://xtreview.com/review115.htm

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:08:
Wizards snel vergeten. Die dingen zijn zo onbetrouwbaar als maar kan.

Het moederbord(de MSI waar ik het over had) ondersteund gegarandeerd tot 800mhz. Dat is een jedec standaard dus die zit er sowieso in, ik denk dat jouw moederbord dat ook wel doet. 533mhz dual channel geheugen is net genoeg om de Q6600 te voorzien(1066 frontside bus). Dan kan je dus moeilijk overklokken. Ik zou daarom direct 4GB 800mhz geheugen kopen bij die MSI P43 NEO-F.

http://www.azerty.nl/prod...-niet-gebufferd---ni.html
http://www.azerty.nl/prod...-definition-audio-8-.html
http://www.azerty.nl/prod...per-core-paar---doos.html

[...]

Voor GTA4? Q6600 all the way, die game schreeuwt quad core. Als een van de weinigen ja, maar je zegt zelf dat het de game is die je wil spelen :P . De Pentium D word door zowel de E8300 als de Q6600 dik achter gelaten.
http://xtreview.com/review115.htm
Bedankt voor je info ik heb er veel aan. Nu rest mij alleen nog twee vragen.
Kunnen er moelijkheden zijn bij het moederbord installeren in een Dimension 9150 kast?
Een investering van 270 is een best forse. Heb je een idee hoeveel jaar ik daarmee mee vooruit kan gezien de ontwikkelingen wat betreft games?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 12:23 ]

Verwijderd

Ja, dat kan zeer zeker. Misschien staat er in je handleiding iets over, of op internet. Hij moet aan de ATX standaard voldoen.
Dat kan ik niet zeggen, ik heb geen kristallen bol :P . Maar gezien je eisen, denk ik nog wel een redelijke tijd.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Op het moment dat het een kristallenbollentopic wordt is het een mooi moment om hier een slotje aan te hangen. Er is weinig zinnigs te zeggen over de systeemeisen van games die nog uit moeten komen.

SPV is sowieso niet het forum voor vragen over welke hardware je moet aanschaffen. Heb je specifieke vragen kun je terecht in één van de hardwarefora en wat de performance(verbeteringen) van GTA IV betreft in combinatie met verschillende hardware is er genoeg te vinden, bijvoorbeeld in het eerder genoemde GTA 4 Performance Topic.

[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 13-01-2009 13:08 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.