Upgrade naar windows 7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Heb juist de testversie gedownload van windows 7 en heb een legale versie van windows vista in mijn bezit.

Is het verstandig om up te graden naar de testversie of is het beter deze te runnen via vmware en zo wat mee te ontdekken en te spelen.

Het enige waar ik nog geen antwoord op heb is of er de mogelijkheid is wanneer de evaluatie periode voorbij is het mogelijk is om terug naar windows vista te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:46
Droned schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:48:
Heb juist de testversie gedownload van windows 7 en heb een legale versie van windows vista in mijn bezit.

Is het verstandig om up te graden naar de testversie of is het beter deze te runnen via vmware en zo wat mee te ontdekken en te spelen.

Het enige waar ik nog geen antwoord op heb is of er de mogelijkheid is wanneer de evaluatie periode voorbij is het mogelijk is om terug naar windows vista te downgraden.
Ik zou hem niet upgraden om het simpel weg naar maar een beta is.
Je kan hem wel testen tot 2 augustus 2008.

Downgraden is volgens mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals je zelf zegt: Het is een testversie. Dus ik raad je aan om dit alleen op een testcomputer te draaien (of anders alles eerst te backuppen).
Of maak een dual boot systeem!

Overigens kan je Vista SP1 probleemloos upgraden naar windows 7, mits de bits-versie gelijk blijft.

Daarbij is de testversie maar werkzaam tot 1 augustus, en 'gewoon' teruggaan naar Vista zit er dan niet in, dat zou een compleet nieuwe installatie worden.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 12-01-2009 11:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
maak eerst een backup van je vista installlatie, upgrade je vista naar 7, kijk of er een rollback functie is...

als dat er is... doe je dat in augustus...

werkt het dan niet, zet je de backup terug (die je eerst hebt getest of deze wel werkte :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dutch2007 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:52:
maak eerst een backup van je vista installlatie, upgrade je vista naar 7, kijk of er een rollback functie is...
Voor zover ik weet is er geen rollback mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 08:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Rollback functie is er niet. Die is er vrijwel nooit met dit soort beta's. De beta zal op een gegeven moment verlopen en je zult deze naar alle waarschijnlijkheid ook niet kunnen "upgraden" naar de final versie. Dat is ook niet gek: een beta als deze is simpelweg niet bedoeld om als hoofd OS te dienen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 12-01-2009 11:55 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een upgrade uitgevoerd vanaf vista64 naar W7 64, ging boven verwachting goed. Je kan niet terug, maar in vista zit een systeem backup, dus als je die gebruikt voordat je naar W7 gaat is er niets aan de hand. Vista staat er dan in 10 minuutjes weer op.

Zolang je je OS op een apart partitie houdt en je user files op een andere, is het terug zetten van een OS niet zo'n groot probleem. Op z'n hoogst moet je een aantal programma's overnieuw installen.

Ik kan je een upgrade aanraden om te proberen, als het niet bevalt na 1-2 weken is er weinig aan de hand als je vista weer terug zet vanaf je backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vraag je eens af wat de reden is van een upgrade. Is dat de bedoeling van een bèta, het testen of is het puur nieuwsgierigheid naar dit OS en ga je niet actief deelnemen aan het testen door MS jouw bevindingen te melden.

MS adviseert deze bèta niet op een PC te gebruiken die voor dagelijkse werkzaamheden wordt gebruikt. Aannemende dat dit bij jou het geval is, is upgraden naar een allereerste bèta-versie is af te raden. Het draaien in een vmware omgeving zou aanvaardbaar zijn maar dan nog steeds op een PC die als testopstelling is bedoeld.

Ik zou zeker even [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2 doorspitten om voor- en nadelen af te kunnen wegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 12-01-2009 12:16 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Ryatzu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:50:
[...]

Ik zou hem niet upgraden om het simpel weg naar maar een beta is.
Je kan hem wel testen tot 2 augustus 2008.

Downgraden is volgens mij geen optie.
2 Augustus? 2 Juli toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Guardian Angel schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:13:
[...]

Vraag je eens af wat de reden is van een upgrade.
Goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Guardian Angel schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:13:MS adviseert deze bèta niet op een PC te gebruiken die voor dagelijkse werkzaamheden wordt gebruikt. Aannemende dat dit bij jou het geval is, is upgraden naar een allereerste bèta-versie is af te raden. Het draaien in een vmware omgeving zou aanvaardbaar zijn maar dan nog steeds op een PC die als testopstelling is bedoeld.
Ach dat advies is ter indekking, je kan w7 rustig als enige OS gebruiken, zelfs de vista beta's waren voldoende stabiel om als zodanig te gebruiken.

Het enige waar je je echt zorgen om kan maken is data corruption, dat heb ik bij een beta product van MS nog nooit meegemaakt. In W7 beta zat een mp3 data corruption, maar die is bij de officiele beta's al weer weg.

Geen zorgen, wel een backup maken van je belangrijke data. Maar dat doet iedereen toch al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

En dan hopelijk 2009 ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
1 Augustus 2009 om precies te zijn. Upgrade naar Windows 7 final is niet mogelijk, downgraden ook niet.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Chilly_Willy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:33:
[...]

1 Augustus 2009 om precies te zijn. Upgrade naar Windows 7 final is niet mogelijk, downgraden ook niet.
Als ik winver uitvoer zie ik staan de key geldig is tot 2 Juli 2009. Of komt er nog een tweede ronde? Heb ik een andere key? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

HaseMike schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:30:
[...]
Ach dat advies is ter indekking, je kan w7 rustig als enige OS gebruiken, zelfs de vista beta's waren voldoende stabiel om als zodanig te gebruiken.
Deze bèta is volgens nog niet voorzien van alle functies of standaardprogramma's om het een volwaardig vervanger van Vista te kunnen noemen. Ook is het aannemelijk dat programma's helemaal niet of gebrekkig zullen werken.

Of het nu wel of niet goed werkt is niet het punt. Het is en blijft een bèta en garantie dat je geen data verliest is er niet.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Guardian Angel schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:58:Deze bèta is volgens nog niet voorzien van alle functies of standaardprogramma's om het een volwaardig vervanger van Vista te kunnen noemen. Ook is het aannemelijk dat programma's helemaal niet of gebrekkig zullen werken.
Ik zie geen missende functies of programma's t.o.v. vista, dus wat dat betreft is het zeker een vervanger. Van al mijn programmatuur op de pc is tot nu toe het enige wat niet functioneerd Daemon tools. Die is vervangen door poweriso.

Data corruption, hoewel nooit helemaal uit te sluiten, is bij deze release wel zeer onwaarschijnlijk : Het is tenslotte een evolutie van vista en geen compleet nieuw systeem, daarbij is het file systeem NTFS en dat is (gelukkig maar) zo oud als de weg naar rome dus vanuit de i/o routines hoef je ook geen gekke dingen te verwachten.

überhaupt is er geen garantie met welk systeem dan ook dat je geen data verliest. Daar zijn backups voor, helaas doen erg veel particulieren daar niet aan.

[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 12-01-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HaseMike schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:55:
[...]
Ik zie geen missende functies of programma's t.o.v. vista, dus wat dat betreft is het zeker een vervanger.
Het is alleen wel een timebombed Beta.
En een beta is geen regulier supported produkt, waar je tot in de eeuwigheid op door kunt draaien.
http://blogs.msdn.com/lar...ve/2005/08/10/450173.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:29

Ik ga zelf W7 erop doen, om te testen en dergelijk, hoe stabiel hij is, kwa games en meerdere.
Zelf heb ik al mijn belangrijke spullen op een apart Partitie, dat ga ik nu op een schijf doen.
Ik wil nooit restoren van backups, een schoon installatie is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:48:
Het is alleen wel een timebombed Beta. En een beta is geen regulier supported produkt, waar je tot in de eeuwigheid op door kunt draaien.
Tuurlijk, dat is duidelijk. Maar tot nu toe kon je er altijd van uitgaan dat de eene beta in de andere overgaat, of dat voor de einddatum van de laatste beta de retail in de vakken ligt. Dat je dan "even" opnieuw moet installen is voor de gemiddelde tweaker die elke 3 maanden xp er weer op zet toch geen probleem ;)
Pagina: 1