@rataplan
Ja, dat dat fout is is ook wat bedoelde te zeggen. Desalniettemin stemt het mij droevig dat ik dat steeds meer om me heen zie, ook op plekken waar ik verwacht had dat er mensen rondlopen die, om daar aanwezig te mogen zijn, een bewijs van een met goed gevolg afgelegde opleiding hebben moeten overleggen, een opleiding waar ze dat
toch echt anders geleerd hebben. Een gevolg van de invloed van de meer vrije communicatiestijlen die op Internet (MSN, fora, etc) niet alleen mogen, maar voor de snelheid van communiceren ook noodzakelijk zijn?
Raymond Williams deelt society in drie gelinkte stadia van cultuur. Voorbeeld: eerst was iemand die een tatoeage liet zetten progressief, en vormde daarmee een subcultuur (
emerging) Tegenwoordig is het bijna even normaal om een tatoeage te hebben als een Opel, en daarmee de (
dominant culture (niet meer vernieuwend) en tegen de tijd dat de eerste golf mensen met veel tatoeages het bejaardentehuis in gaat zul je zien dat het gros van de jeugd er niet meer van onder de indruk / in geinteresseerd is.
Hoewel de normative taalregels anders voorschrijven, zie ik wel de
emerging trend van dingen los schrijven, en ik ben bang ("bang" omdat ik het lelijk en een minder precies taalgebruik vind) dat het de
dominant culture gaat worden. Als mijn voorspelling klopt zitten jij en ik in de dominant culture, en gezien de felheid van onze meningen vormen we vast later de hekkesluiters in de
residual culture.
Anyways, Ik vervuil jullie werkplek en daar houd ik nu mee op!

Wil de laatste taalpurist het licht uit doen?