• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik ben nieuw op gebied van fotografie... Ik krijg in school nu 2 uur in de week fotografie (theorie en enkele praktijk oefeningetjes met toestel van leraar)...

Mijn vraag is nu wat neem ik best voor toestel (kopen) als beginnend amateur fotograaf die wel professionele plaatjes wil schieten (budget max 700-800 euries).

Wat ik zoal vond op het net:

-Nikon D80
-Canon EOS 1000D
-Canon EOS 450D

en welke kit neem ik best? Je mag ook toestellen voorstellen die ik niet heb opgenoemt... Ken er tenslotte niet zo veel van

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Kijk hier even, dat topic is precies voor jou bedoeld en daar kan men je perfect helpen.

[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 22:41
Wat versta je onder 'professionele plaatjes'?

wellicht kun je om te starten met oog op het budget wellicht een goed exemplaar tweedehands op de kop tikken.
De Nikon D80 daar ben ik mee begonnen, met als voordeel dat je zowel AF-S objectieven (objectieven met geintegreerde motor voor focus) als echt analoge (AF middels 'schroevendraaier in body') te benutten (wat ook qua prijs leuk kan zijn).

Ergo, misschien is zelfs een leuke hybride camera (Fuji Finepix S5500 ben ik mee begonnen) voor klein prijsje te overwegen... want weet je al wat je vooral wilt gaan fotograferen? Puur portret? of landschap/architectuur, of zelfs macro?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58

ThunderNet

Flits!

Neem het volgende topic eens aandachtig door, en plaats daarna je vraag (op de manier dat in dat topic gebruikelijk is) nog eens.
[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4

Succes ermee :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Dit topic is gesloten.