Toon posts:

Advies aanschaf nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is naar alle waarschijnlijkheid mijn Gainward GeForce 7900 GT Golden Sample 512 MB overleden en nu zit ik eens te denken welke kaart ik nu ter vervanging in mijn systeempje zou moeten zetten voor optimale prestaties bij gelijkblijvende overige componenten.

Mijn huidig systeem bestaat uit een:

Asus a8n32 SLI Deluxe moederbord
2 Gigabyte OCZ geheugen
AMD X2 4600+ processor
en een OCZ Modstream voeding

De preciese specs weet ik zo niet meer, want ik kan nu niet bij mijn eigen gegevens. Als ik Windows opstart laat hij gelijk al artifacts zien achter het opstartlogo en eenmaal opgestart, nog meer artifacts en dan een zwart scherm. Mijn monitor (Samsung Syncmaster T240), probeerd dan een ingangssignaal te vinden (HDMI, Digitaal of Analoog), maar vind niets. Mijn monitor is al getest, daar is niets mee aan de hand.

Nu is mijn vraag welke GPU ik nu het beste ter vervanging in mijn systeem kan zetten als ik de overige componenten ongemoeid laat. Ik ben geen pro, maar het lijkt mij, dat mijn processor misschien een bottleneck zou kunnen zijn of zelfs mijn mobo bij een nieuwe Geforce 9800? Frontsidebus en dat soort dingen zijn dan ook best wel een belemmering? Stel ik zou een 8800 GT kopen, zou ik daar evenveel prestaties uit kunnen halen bij dit moederbord als bij een nieuwer moederbord? AMD/ATI is geen optie. Heb niets met dat merk op GPU gebied.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Neem het **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? even door.

Verder zou ik je aanraden niet iets te halen dat sneller is dan HD4850. Dat heeft namelijk eigenlijk geen zin gezien de overige componenten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke videokaart past bij die componenten kun je prima vinden door reviews van recente videokaarten met socket AM2 hardware.

Met bovenstaande kunnen we je niet eens een goed antwoord geven, want je zegt niet waar die "optimale prestaties" in moeten zijn. Verschillende grafische apps en game engines presteren nu eenmaal verschillend mbt videokaarten (en trouwens CPUs). Waarschijnlijk is dat ook waarom je zelf geen antwoord weet: je definieert je eisen gewoonweg niet exact genoeg.

Tenslotte is het een beetje loos om om een rationele antwoord te vragen als je dan op het laatst komt met "AMD/ATI is geen optie. Heb niets met dat merk op GPU gebied.". Als je bij voorbaat dingen gaat uitsluiten zonder goede reden ben je werkelijk de enige die kan zeggen welke kaart aan jouw (irrationele) eisen voldoet :o

Zie verder mbt het scherper krijgen van je eisen:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.