Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista Sidebar Error???

Pagina: 1
Acties:

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 10:21
Hee,
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit probleem, maargoed.

Ik zit dus met een probleem. Ik heb Vista Home Premium, en natuurlijk die leuke sidebar. Eerst werkte hij gewoon goed, maar op een gegeven moment moest ik mijn pc opnieuw installeren. Sindsdien werkt sidebar niet echt lekker meer.

Alle standaard windows gadget doen het gewoon, zoals de Weer-gadget. Alleen bijv een Gmail gadget of radio gadget doen het niet:S ik kan ze installeren en dan komen ze er tussen te staan maar ze kunnen geen verbinding maken met internet lijkt het wel.

Bij de gmail-gadget (heb zowel de Gmail Checker als Coogle Mail geprobeerd, welke eerst beide wel werkten) klik ik op: log-in, en dan is tie voor 1 sec ingelogd en dan log hij weer uit :S

Bij de Radio krijg ik dit telkens:
Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/189/erroren2.th.jpg

Ik gebruik Eset Smart Security en daarin heb ik sidebar al toegang gegeven tot internet dus denk niet dat het em daarin zit?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ciao, Fabian

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Klik eens voor de grap op "advanced" of "more help"... misschien dat je dan ook iets krijgt waar je wat mee kunt (bijvoorbeeld googlen...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Heb je wel je hele computer opnieuw geinstalleerd? Ben je geen codecs vergeten?

K-Lite Codec pack bijvoorbeeld.

Battle.net tag

Verwijderd

Doe het volgende:

Start -> Uitvoeren -> Regedit -> Ga naar de basis map van je PC -> Zoek naar: HTS.Bar -> Zet waarde op 0

Probleem opgelost :) heb even Google gebruikt ;)

• fabian92ff
Had K-lite al geinstalled en bij advanced staat alleen dit: An unknown error has occurred. (Error=80004005)
Maar met die error code kom ik ook niet echt verder...

Ik heb geprobeerd te zoeken naar HTS.Bar maar kon niets vinden, en ik vond zelf op Google ook niets over ene HTS.Bar?

Verwijderd

Mystery schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:12:
Heb je wel je hele computer opnieuw geinstalleerd? Ben je geen codecs vergeten?

K-Lite Codec pack bijvoorbeeld.
Een Codec pack installeren om de sidebar aan het werken te krijgen :?
Ik heb nog nooit een Codec pack geinstalleerd en de radio gadget uit het screenshot werkt hier gewoon zoals het hoort. Zowel in Vista, Win7 en XP met getweakte vista sidebar.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fabian92ff schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:38:
Hee,

Bij de gmail-gadget (heb zowel de Gmail Checker als Coogle Mail geprobeerd, welke eerst beide wel werkten) klik ik op: log-in, en dan is tie voor 1 sec ingelogd en dan log hij weer uit :S

Bij de Radio krijg ik dit telkens:
[afbeelding]

Ik gebruik Eset Smart Security en daarin heb ik sidebar al toegang gegeven tot internet dus denk niet dat het em daarin zit?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Je hebt zowel systeemwide Gadgets - die draaien niet onder een user-proces - als 'eigen' gadgets.

Heb je ook al gecontroleerd of je één of twee Sidebar processen hebt draaien?
Het zou zomaar kunnen dat je ESET die tweede in usercontext blokkeert.

En nee. Je hebt geen codecpacks nodig voor een Sidebar Gadget. Waar dat vandaan komt :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• fabian92ff
Ik heb dus ff gekeken en wanneer ik bijv de radio-gadget of die gmail aan heb staan zeg maar, dus in de sidebar, dan draaien er meerdere sidebar.exe. Als ik alleen die windows aan heb draait er maar 1 sidebar.exe.

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad, (eigenlijk net nog). Dat was alleen dat alles het deed behalve de weather gadgets.

Probleem opgelost door:

Start -> control panel -> regional and language options

hier moeten Current format en location op dezelfde taal en land staan.. dus dutch met netherlands of English (united states) met United states.

bij mij stond dat op dutch en united states (sommige programma's installeren zichzelf zonder keuze in de taal van het land (spore bijv.)) ik heb het veranderd naar english en united states, en alle settings van english gecustomized naar nederlands. En sindsdien doet alles het weer naar behoren.

Ik hoop dat dit ook jou probleem oplost (is iig een bekend probleem bij de weather plugin)

Succes

(hoop dat het duidelijk is)

• fabian92ff
Ik heb daar gekeken en ze staan beide op NL, dus dat zal het wel niet zijn, toch bedankt voor de reactie :P

• Vesper64
  • Niet online
Oke jammer dat het niet werkte, maar hier heb je nog een paar dingen die misschien kunnen helpen..

1) ga eens naar 3fm.nl of een willekeurig ander radio station en kijk of wmp überhaupt connectie kan maken met streaming radio.
2) kijk eens of hij bij de error ook een errorcode geeft, onder advanced ofzo, zo ja post die ff en google het even.
3) al een geprobeerd de gadgets die het niet doen weg te gooien -> de-installeren -> opnieuw te downloaden -> en te installeren.
4) kijk ff onder start -> admin tools -> Windows firewall with advanced security, of je sidebar/windows media player/Internet explorer niet wordt geblocked. (tenzij je natuurlijk windows firewall volledig uit hebt staan) kijk ook ff in het programma wat jij gebruikt.

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Vesper64 op 14-01-2009 13:26 ]

• Vesper64
  • Niet online
hier heb ik iets gevonden op tweakers, zelfde probleem als jij in combi met dezelfde firewall (lijkt me haast geen toeval..) Probeer even te kijken of het bij jou ook overgaat als je met de firewall instellingen loopt te kloten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1311569

Succes

sorry voor de dubbele post.. was iets te enthousiast

[ Voor 15% gewijzigd door Vesper64 op 14-01-2009 13:35 ]

• fabian92ff
Beide kwam ik helaas niet echt verder mee, maar morgen ga ik eventjes mn Eset opnieuw installeren ;)
Hopelijk werkt dat :D
Pagina: 1