Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista Sidebar heeft geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag dames en heren van het goede leven!

Sinds korte tijd beschik ik nu over widows vista op mijn laptop. Een versie installatie voorziet mij van alles wat er komt in Vista Home Premium.

Na wat te hebben rondgeneusd heb ik besloten om enkele gadgets toe te voegen aan mijn dockingstation "Sidebar". Blijkt dat geen van deze gadgets een verbinding met het internet heb!

Mijn firewall/antivirus pakket is het welbekende ESET Smart Security :). Wat mij hier tevens aan opvalt is dat ik tot nu toe geen melding heb gekregen dat er programmas verbinding willen maken met het internet, zoals ik dat gewend ben in Windows XP.

Met dit in mijn achterhoofd heb ik getracht om handmatig een regel aan te maken in mijn firewall voor windows sidebar, maar helaas nog geen succes...

Kortom mijn vragen zijn:
1.Kan iemand mij helpen om de Vista Sidebar het internet op te helpen zodat ik gebruik kan maken van gadgets voor o.a. GMail, Buienradar, rss feeds, etc.
2.Kan iemand mij uitleggen waarom de Interactive Firewall Mode onder Vista niet zo "interactive" is?

Bij voorbaat bedankt!

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 17:10
Heb je C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe aan firewall uitzonderingen toegevoegd?

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je dient die ESET in een soort van user-interactive mode te zetten, dan vraagt ie wel netjes om je toestemming.

Waarschijnlijk staat hij nu in policy-mode.. en dan moet je handmatig een regeltje maken voor elke toepassing.

Je kunt ESET natuurlijk ook gewoon verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Alpha- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:23:
Heb je C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe aan firewall uitzonderingen toegevoegd?
Ja die heb ik toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.artwork-creations.com/afbeeldingen/eset.jpg

Het lijkt me dat hij nu volledig open moet staan ??

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 17:10
Zet hem inderdaad in de interactive mode en sluit sidebar af en start het weer op... hij zou het toch echt moeten vragen dan. En sowieso zou sidebar al moeten werken nu.... ik weet het verder niet :P

Verwijderd

Topicstarter
jimbo123 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:28:
Je dient die ESET in een soort van user-interactive mode te zetten, dan vraagt ie wel netjes om je toestemming.

Waarschijnlijk staat hij nu in policy-mode.. en dan moet je handmatig een regeltje maken voor elke toepassing.

Je kunt ESET natuurlijk ook gewoon verwijderen.
Dat ESET Smart in Interactive mode geplaatst moet worden was ik al van op de hoogte, gebruik het programmatje nu al bijna een jaar en was het zo ook enorm gewend (hou ervna om overzicht op een makkelijke manier te behouden) maar onder Vista lijkt het net Policy-mode. En hij staat zeker op interactive.

Afbeeldingslocatie: http://www.artwork-creations.com/afbeeldingen/eset2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Alpha- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:39:
Zet hem inderdaad in de interactive mode en sluit sidebar af en start het weer op... hij zou het toch echt moeten vragen dan. En sowieso zou sidebar al moeten werken nu.... ik weet het verder niet :P
Sidebar werkt op een wonderbaarlijke manier nu, zonder opnieuw reboot, en/of eset aanpassen, hij heeft er gewoon ineens zin in :S ik krijg mijn feeds binnen, enkel werkt de GMail checker nog niet maar dat is het enige dus dat is te verwaarlozen. Heb wel alternatieven.

Verwijderd

Topicstarter
Oki nu werkt het niet meer....Ik ga een re-install plegen van mijn Firewall...Zucht.

Maar anyways, Thanks voor de hulp mensen!

P.S: How to close this topic?
Pagina: 1