Toon posts:

Welke Receiver met boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben druk bezig geweest met het zoeken naar een audio home cinema systeem. Jullie kunnen hier vast een handje in helpen.

Mijn apparatuur;

- Xbox 360
- Laptop
- LCD tv met HDMI
- HDMI Dvd Speler
- Een budget van rond de 600-700 euro

Het volgende heb ik op het oog;

http://www.elektrokoopjes...E-7-BQ-HOMECINEMASET.html

Een mooi setje met een instap receiver. Bevat hdmi forwarding (kabel besparing) etc... Alleen is mij onduidelijk welk type de AVR 138 is, aangezien de site deze niet aantoond (harmandkardon.com)

Echter heb ik nu ook de optie om de nieuwe Harman Kardon AVR 155 voor 400 euro te kopen en dan een setje boxen los erbij te halen.

Ik zelf vindt het design van de H/K receivers gewoon erg mooi waardoor voor mij bijv. de denon receivers afvallen.

Wat is volgens jullie de meerwaarde op dit moment van wel of geen HDMI op je receiver en wat voor boxen set raadden jullie mij aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 13:14 ]

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 08:09

FikkieHo

Wokmaster

Ik zou zelf gewoon eerst de setjes luisteren voordat je ze koopt.. En volgens mij zijn aparte receiver + boxen in het algemeen beter? En design.. Tja, als ik veel beter geluid bij denon eruit krijg. Dan kies ik voor die :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Verwijderd

Topicstarter
FikkieHo schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:10:
Ik zou zelf gewoon eerst de setjes luisteren voordat je ze koopt.. En volgens mij zijn aparte receiver + boxen in het algemeen beter? En design.. Tja, als ik veel beter geluid bij denon eruit krijg. Dan kies ik voor die :)
Voor de muziekliefhebber die er veel verstand van heeft zal dit ongetwijfeld aan de orde zijn. Voor mij echter, wie gewend is aan standaard 2.1 speakers van de computer is een dergelijke Harman Kardon set al een enorme vooruitgang.

Met een leuk setje boxen is het geluid ook wel degelijk te noemen, vooral in dit prijs segment. En ik vindt de denon gewoon absoluut niet mooi in het algemeen.

Maar ik ben benieuw naar de ervaringen met de Harman Kardon setjes!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:14:
[...]
..................

Maar ik ben benieuw naar de ervaringen met de Harman Kardon setjes!
Zou zeggen zoek eens op het forum en je hebt je antwoord(en), zoals men al aangeeft is luister ervaring voor iedereen verschillend. Zou zeggen ga na de winkel en kies voor de set die voor jou het beste klinkt en oogt ;)

Er zijn al erg veel discussies te vinden over H/K in de diverse topics wellicht iets om deze eens door te lezen :+

Edit

Zelf ben ik tevreden over de AVR347 - HKTS11 Het doet wat ik wil. De DVD47 vind ik persoonlijk iets minder voor de prijs die je er voor moet betalen. (maar ook dit is iets persoonlijks) Maar kijk eens in de diverse topics over H/K en ook show de specs en pics van je home cinema dan zul je de diverse op en aanmerkingen lezen. Houd er wel rekening me dat dit persoonlijke ervaringen zijn O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Daan_ op 11-01-2009 13:11 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb elk topic doorgelezen over harman Kardon in dit forum!

Nu rest mij nog de vraag (gezien de set uit de openingspost) waar komt het Type nummer AVR 138 en DVD 28 vandaan? De Harman Kardon site geeft deze nummers niet als product van hun!

Nu heb ik het vermoeden dat ze die types speciaal maken voor de pakket aanbiedingen en dat het afgeleiden zijn van. Maar nu vraag ik mij af of het dus gewoon de AVR 155 is (het design is gelijk en het ondersteund HDMI)

Iemand die hier iets over weet?

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Er zijn combinatie setjes, die niet apart verkrijgbaar zijn.. Deze zijn meestal de homecin sets. Meestal staan de nummers in de handleiding van het totale pakket.. Maar of het dezelfde als de 155 is, zou ik niet weten.. Grote kans dat het wel zo is. Hoewel ik eerder denk dat het een lagere type is..

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat leek mij ook, maar de nieuwe serie van Harman Kardon (af te leiden van het design) heeft als "laagste " model de AVR 155. De AVR 138 heeft dezelfde vormgeving en het heeft HDMI (wat ook niet zit op de rest van de AVR 13X serie of de AVR 14X serie....

Maar hoe kom ik hier achter?

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

ik weet niet of je er wat aan hebt, maar
Harman Kardon Cinefortune 7BQ

onderaan zegt men dat hij enkel over hdmi 1.1 beschikt... Niet echt super om verder uit te bereiden..

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem is dat verscheidene aanbieders verschillende informatie geven en ik eigenlijk op zoek ben naar officiële informatie... Het topic had ik inderdaad gelezen en er staat inderdaad hdmi 1.1, dat zou niet zo fraai zijn aangezien je dan van elk HDMI apparaat een extra kabel voor de Audio moet leggen.

Oja nog een vraag, bij besthomecinema.nl hebben ze een set boxen van Boston Acoustics in de aanbieding. Heeft hier iemand ervaring mee?

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 19:42
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken. Wat ik dus erg lastig vind is het volgende:
Ik heb nu een versterker van Marantz, de 40SE. Dat ding heeft altijd zijn werk gedaan zoals het moet, maar een paar knoppen en geen lampjes, geweldig simpel.

Vandaag eens rondgekeken in de MediaMarkt maar zoiets bestaat dus blijkbaar niet meer? Het liefst neem ik exact dezelfde als die ik nu heb alleen dan met surround functie.

Het enige wat ik wil is mijn PC en XBOX aansluiten, al die andere gekke functie`s heb ik helemaal niet nodig. |:(

Iemand dezelfde ervaring? Ben dan benieuwd voor welk systeem je dan hebt gekozen. :)

Verwijderd

Met surround functie? Je wilt dus wel allemaal foefjes ;). Gewone stereoversterkers zijn er meer dan genoeg.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:06

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb ook de AVR 138 en HTKS7B met daarbij de DVD 28 van Harman & Kardon, nu al een maandje of 4 in mijn bezit. Geluid vind ik super, ben alleen stom geweest, heb hem toen voor 699 gekocht, en de dvd speler gebruik ik niet zo heel veel (heb een PS 3), had ik beter een hogere klasse receiver kunnen kopen.

Geluid is super, werkt met PS 3 en LCD tv zeer fijn, ik mis alleen HDMI aansluiting, dat is toch wel een stuk fijner, en hij heeft maar 2 optische aansluitingen.
Maar jah ik had helemaal niks, dus volgende keer haal ik me een nieuwe receiver en verkoop ik mijn AVR 138 + DVD speler :)

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 19:42
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:15:
Met surround functie? Je wilt dus wel allemaal foefjes ;). Gewone stereoversterkers zijn er meer dan genoeg.
>:) Gewoon een versterker, maar in plaats van 2 luidsprekers 5 luidsprekers. Dat zijn geen foefjes, vind ik. ;)

Verwijderd

FicoF schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:25:
[...]

>:) Gewoon een versterker, maar in plaats van 2 luidsprekers 5 luidsprekers. Dat zijn geen foefjes, vind ik. ;)
Maar wel DD/DTS decoding en digitale inputs? Tja, dan zit je al snel aan "al die meuk".
Pagina: 1