• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Zoals de topicnaan het zegt ben ik op zoek naar een nieuwe monitor. Ik heb nu een 19 inch Dell monitor met een kijkhoek van 160. Heb mijn geforce7900gs vervangen met een HD4870 1GB OC Edition. Om uit de kaart te halen wat hij voor bedoeld is wil ik op zijn minst 1600x1200+ resolutie draaien maar daarnaast heel belangerijk de kijkhoek ook vind kan ik moeilijk een keus maken. Meeste 24inch monitoren hebben een kijkhoek van 160 of 170. Ik kijk ook heel veel films op mijn bed en de monitor is dan hoog en gekanteld dit zorgt voor te donkere scenes. Ds mijn vraag welke monitor heeft een goede kijkhoek en waarmee kan ik de nieuwe vidkaart plezier mee doen :P

Signature

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 09:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verdiep je eens in paneeltechnieken, dan kun je meteen 90% van de schermen wegstrepen (want die hebben een TN-paneel).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Neem de **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door.

Al vind ik persoonlijk ook dat bij een HD4870 minimaal een 24" hoort.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 20:19
kalizec schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:05:

Al vind ik persoonlijk ook dat bij een HD4870 minimaal een 24" hoort.
Dat ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
To_Tall schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:14:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen!!
Daarom schreef ik ook "Persoonlijk" en dat is ook waarom de TS eigenlijk gewoon die FAQ moet lezen. Dan kan die voor zichzelf bepalen wat hij/zij nodig heeft en kan hij/zij zelf kiezen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Monitor kijken op je bed? Wel, even paar tips:

Vrijwel alle monitoren hebben standaard mount points. Dus je kan zelf een plankje maken met 4 gaten erin overeenkomstig met de mount points. Dat kan meestal 10x10 cm zijn.
Je schroeft dat vast tegen de boekenplank boven je bed. Dan de monitor tegen de plank.
Hiermee staat de scherm dan mooi tegenover je en heb je geen last van verschuiving. Dan is TN paneel geen probleem meer.

Je kan ook in bouwmarkt een LCD TV mountarm kopen. Die kunnen niet zoveel kantelen maar zo kun je scherm beter gekanteld naar je gezicht opzetten. Gamma heeft er aantal van die niet zo duur zijn.

Een monitor op standaard voet op de boekenplank kan niet zoveel kantelen en daardoor zou ik het niet echt aanraden. De scherm staat dan niet ideaal (het wordt donkerder) waardoor kijken naar film niet leuk zal gaan.

Het probleem met goedkopere LCD TVs dat veel van hun ook geen goede kijkhoek hebben. Pas grotere en duurdere TV schermen doen het wel goed. Maar ja, je wilt niet veel voor uitgeven.

PVA en S-IPS schermen hebben grote kijkhoek. Ze zijn echter trager in opbouw. Maar voor films kijken is geen grote ramp. PVA wordt beetje lichter onder grotere hoek maar behoudt nog wel de kleuren. Alleen S-IPS behoudt alle kleuren onder grote hoek. Pas op met 2de hands IPS schermen, die zijn niet allemaal S-IPS en bouwen trager op dan de bedoeling. En oudere PVA schermen zijn nog vlot genoeg in opbouw, maar misschien zijn de beelden toch iets te bleek voor je mening onder de bepaalde hoek.

Als je echt zuinig bent op geld en je wilt groot scherm, dan zul je maar met TN scherm doen, en die op goede hoek zetten. De montage met een plank op de boekenplank is goedkoopst en het staat meteen goed. Ikzelf zou dat ook eens keertje doen, boven mijn bed is ook boekenplank gemonteerd en zo kan ik gewoon liggend naar film kijken. Iedereen kan het maken. :)
Pagina: 1