Externe HDD niet toegankelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 01:28

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd met Vista 32 bit gedraaid en heb mijn data die ik wilde bewaren als back up op een Iomega Externe HDD geschreven. Type is een LPHD160-U.

Ik ben nu weer terug gegaan naar Windows XP Prof. 32 bit. Ik koppel dezelfde externe HDD via de USB aan mijn PC, windows vind de HDD ook netjes maar als ik op de HDD wil komen zegt deze heel leuk dat deze niet toegankelijk is, dat de toegang is geweigerd. Ik kom dus gewoon de HDD niet in.

Schijfbeheer geeft wel aan dat de schijf actief is, laat ook duidelijk zien dat er data op de schijf staat, maar ik kan er niet op komen, ook niet middels de verkenner.

Wat kan er nou aan de hand zijn? Ik moet toch gewoon makkelijk op deze schijf kunnen komen? Plug en Play zeg maar? Zou mooi beroerd zijn als ik niet meer op de HDD kom...

I pitty the fools who took my game-station.....

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Kijk met de ingebouwde partitiemanager eens of het apparaat een schijfletter krijgt, of er een partitie op staat en of hoe die partitie geformateerd is.

Controleer verder even of je wel up te date bent met patches en service packs. Want er is nogal wat veranderd tussen 2001 en 2009.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
XP is helemaal up to date, alle service packs en updates zijn geinstalleerd. Als ik de externe HDD wil openen, zegt deze:

F:\ is niet toegankelijk.
Toegang geweigerd.

Er staat verder geen partitie op, de schijf kwijgt dus wel degelijk een drive letter, F: dus.
Wat mij opvalt is dat wanneer ik de eigenschappen van de HDD bekijk, hij zeg maar 0 bytes laat zijn, terwijl schijfbeheer weer laat zien dat er echt wel data op de schijf staat.

Heeft het misschien niet te maken met bepaalde beveiligingsinstellingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ulti23 op 10-01-2009 19:56 ]

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
Vista heeft volgensmij nog steeds de rechten. maw is nog steeds de eigenaar van de bestanden, op de harde schijf. Misschien ligt het daar aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ulti23 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:55:
Er staat verder geen partitie op, de schijf kwijgt dus wel degelijk een drive letter, F: dus.
Dit kan niet.
Als het ding een schijfletter krijgt dan moet je een partitie hebben.

Neem ook OM FAQ - hoe krijg ik verloren gegane data terug? eens door, daar staan zat tips in om de gegevens terug te krijgen.0

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Ik heb het opgelost. Ik vond het nogal raar dat ik geen tabblad beveiliging had bij eigenschappen van de externe HDD. Ben is gaan googlen en kwam daar uit op deze link, blijk dus dat je via mapopties dat tablad op je account kan instellen ofzoiets.

Foutbericht 'Toegang geweigerd' wanneer u een map probeert te openen

In ieder geval kon ik nu alle machtigingen voor de externe hdd wijzigen in de huidige account waar ik nu mee werk. Nou ja, misschien niet optimaal uitgelegd, ik kan in ieder geval weer bij mijn bestanden!

Thnx voor het meedenken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, dus wat Svennetjee al meldde? ;)
Pagina: 1