Toon posts:

I/O error openen externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen. Bij het backuppen van files op een 1TB externe harde schijf wilde ik de naam van een mapje op die externe harde schijf aanpassen. Dit stond het systeem niet toe waarna ik de USB aansluiting uit de computer heb gehaald (met het idee dat als ik de harde schijf daarna weer aan zou sluiten ik de naam van het mapje wel zou kunnen wijzigen).

Het probleem doet zich nu voor dat als ik de harde schijf weer aansluit, de computer wel aangeeft dat er een mass storage device is gevonden alleen lijkt de computer het zwaar te hebben iets te lezen van de schijf (na +/- 2 minuten start er een autoplay waar ik voorheen alle files voorbij zag komen en nu alleen een zaklampje zie maar geen files meer). Als ik uiteindelijk probeer de diskdrive te openen in My Computer (voorheen het logotje van het merk van de harde schijf, nu een gewoon disk drive icoontje) krijg ik uiteindelijk een 'Kan de schijf niet lezen door een I/O error in de hardeware' opmerking.

Is er een manier waarop:
1. Ik de files die erop staan veilig kan stellen?
2. Wat ik er verder aan kan doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem OM FAQ - hoe krijg ik verloren gegane data terug? eens door. Daar staan zat tips in met betrekking tot datarecovery. In het vervolg kun je dit soort dingen voorkomen door disks gewoon veilig uit te werpen, anders is de kans groot op datacorruptie.
Dit topic gaat in elk geval op slot, gezien het feit dat we verwachten dat je eerst de FAQ doorneemt en aangeeft wat je zelf al hebt gedaan.

Dit topic is gesloten.