Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

labiele voeding (?)

Pagina: 1
Acties:

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 07:39
Ik sinds kort wat problemen met mijn voeding. Ik moest een nieuwe voeding kopen voor mijn (nieuwe) Sapphire HD 4850 dus dan heb ik een Antec Earthwatts 500W gekocht. Ik heb de computer al vele keren gebruikt, aan en uitgezet zonder problemen. Games op 'very high', geen problemen. Voeding is zeker sterk genoeg (Antec..)
Maar laatst drukte in op de power knop en deed hij niets. Dan eventjes niets van aangetrokken en paar uur later startte hij weer. Daarna weer een hele periode zonder problemen. Nu weeral hetzelfde, druk op powerknop, geen respons. Na paar minuten wachten nog altijd niet. Nu zou ik wel graag eens weten aan wat dat kan liggen.
Heb de PC eens opengedaan, alle kabels zitten goed vast, alles lijkt in orde. Alsook als er een oplossing is voor het probleem.

Een kleine bedenking, in de kamer was de PC staat is het momenteel een koude 14°C (?), zou het kunnen dat het daar iets mee te maken kunnen hebben? Al denk ik zelf van niet..!

Alvast bedankt!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Kou zou goed kunnen. Wellicht zit er toch ergens een onderdeel niet helemaal goed vast, of is er iets kapot. Als het koud wordt, dan krimpen materialen namelijk. Een contactje dat nog net genoeg contact maakte kan dan opeens net niet meer genoeg contact maken. Maar welk onderdeel dat is... dat is niet te zeggen. Het kan je moederbord zijn, je voeding, maar misschien ook zelfs wel de knop van je kast die gewoon geen contact wil maken.

De volgende keer dat je computer niet aan wil, maak hem dan open, trek de stekker van je voeding er af, en verbind met een paperclip het (licht)groene draadje door met een van de zwarte draadjes van je voeding. Je voeding moet dan aan gaan. Gaat hij niet aan, dan ligt het aan je voeding. Gaat hij wel aan, dan ligt het aan een ander deel van je computer.

P.S. Ik denk overigens niet dat een voeding labiel kan zijn... Dan zou hij namelijk eerst een bewustzijn moeten hebben, en dat ook nog eens weer voor een gedeelte verliezen...

[ Voor 10% gewijzigd door E-Vix op 10-01-2009 10:30 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
De twee voornaamste kandidaten zijn inderdaad de voeding en het moederbord. Je kunt dit soort problemen eigenlijk alleen goed troubleshooten door onderdelen te vervangen en daarmee te proberen tot het probleem weer optreedt of wegblijft.

De aan/uit-knop kun je idd omzeilen met een paperclip.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• lowlow
Bedankt voor je uitleg al heb ik nog een vraagje ivm met het verbinden van het groene draadje. Over welk draadje gaat het hier dan? Ben niet echt een kenner op dat vlak. En aangezien hij niet onder stroom staat (gelukkig) hoe bedoel je dan met 'aangaan' , ik heb zelfs geen lichtje op die voeding, moet hij dan eventjes(?) beginnen draaien?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voeding eerst even helemaal uit de PC halen en alle aansluitingen los halen.
Afbeeldingslocatie: http://www.smpspowersupply.com/connector_atx_pinout.GIF
Dan het groene draadje verbinden met een zwarte dan zou de voeding aan moeten gaan. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• lowlow
Het duurde eventjes tegen dat ik doorhad wat ik moest doen, gewoon de groene connecteren met één van de zwarte, onder of boven, en aansteken. Nu voor ik dat ging doen, dacht ik, ik ga toch nog even proberen en hij ging aan.. ondertussen staat hij alweer een paar uur aan. Hoe zou het dan gekomen zijn dat hij een paar uur eerder niet startte..?! Wat betreft de temperatuur, het kan wel ietsje frisser zijn nu maar daar kan het niet aan gelegen hebben. Je hebt dan eens een Antec voeding..! :s

• lowlow
Ik begrijp het toch niet. Het was weer een tijdje in orde maar nu krijg ik te horen dat mijn PC weer niet opstart, ik ben er even (aantal dagen) niet bij dus kan ik ook niets doen. Ik begrijp echt niet hoe de PC soms wel en soms niet kan werken. Behoorlijk frusterend. Zoals ik al eerder zei heb ik recentelijk de voeding vervangen dus zal het wel daar iets mee te maken hebben. Voeding testen kan ik nu ook niet doen maar ik ga ervan uit dat de 'paperclip truc' wel gewoon zal werken. Someone any thoughts?

[ Voor 11% gewijzigd door lowlow op 12-01-2009 19:29 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je hebt recentelijk je voeding vervangen, en nu heb je last van die problemen? Dan lijkt het mij dat het juist wel de voeding is.
Iets wat je nieuw koopt is niet per definitie ook goed. Het komt regelmatig voor dat een nieuw artikel defect is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• lowlow
Kun je gelijk in hebben maar het was geen nieuwe in mijn geval, ik heb hem overgekocht van een kennis "die een zwaardere voeding gekocht heeft voor zn 4870 X2", die heeft er -naar eigen zeggen- nooit problemen mee gehad, in het half jaar dat hij 'm gebruikt heeft. The search continuous

Verwijderd

Trad het probleem pas op met de vervangende voeding?
Of met andere woorden: is het probleem er enkel met 1 voeding terwijl het er niet is met een andere voeding? Dan kan je er namelijk redelijk snel conclusies uit trekken...

Moederbord is niet perse slecht, of voeding is niet perse slecht, maar het kan ook gewoon een compatibiliteitsprobleem tussen moederbord en voeding zijn. Lees bv maar het stukje over Turn-on delay in de openingspost van het topic Welke voeding heb ik nodig? Deel 21

• lowlow
Hmm ja da zou zeker een plausibele reden kunnen zijn. Zou het helpen de connectoren te wisselen(?), Behalve de 24pins dan, want daarvan is er maar één beschikbaar. Ook vraag ik mij af, iedereen raadde mij een ANTEC voeding aan. Je zou toch verwachten dat deze zeer stabiele spanningen leveren waardoor dergelijke problemen gewoon niet zouden mogen bestaan.

PS: Ben zelf niet echt een tweaker maar mijn ervaringen tot nog toe zijn niet echt dat positief... :s :) Het verhaal gaat ong zo, eerst kocht ik GTA IV en merkte ik dat mijn HD3650 ferm te zwak was, dan kocht ik een nieuwe grafische kaart, terwijl ik wist dat mijn voeding het maar nipt ging kunnen volhouden, uiteindelijk dan toch maar een nieuwe voeding gekocht. Nu rijst de mogelijkheid om weer een nieuwe voeding aan te moeten kopen. Conclusie= GTA IV is een ongelooflijk duur spel ! Maar wel amusant..

• lowlow
Kheb vandaag een nieuwe voeding gekocht, hij moet nog geleverd worden. Een Corsair 450W voeding.
Moet voldoende zijn (?) Hoop dat hiermee de problemen opgelost zijn.
Computer had nog altijd hetzelfde probleem, 'onverwacht' gedrag van de power knop

[ Voor 40% gewijzigd door lowlow op 21-01-2009 20:07 ]

Verwijderd

Ok, laat het resultaat nog weten.

• lowlow
Schrijnende toestanden ! :( :s Probleem nog niet opgelost

Ik heb dus sinds enkele dagen mijn Corsair 450W voeding ontvangen en nu (pas) geïnstalleerd. Mijn derde voeding op enkele weken dus. Computer werkt goed maar ramp o ramp, als ik eventjes ging gaan experimenteren door ATI Overdrive in te schakelen en te overclocken met enkele tientallen Mhz, daarna klikte ik op apply en wat gebeurde er, dezelfde afschuwelijke verticale gele balken die ik had met mijn oude Dell 360W voeding. Het leek alsof de kaart weer geen stroom genoeg kon krijgen. Eventjes terzijde, Sapphire raadt een 450W PSU aan en uit mijn onderzoek ondertussen blijkt Corsair het beste van het beste te zijn dus ondervoeding kan en mag niet de oorzaak zijn.

Wat zijn jullie ideeën?! Zou de kaart defect zijn ?
Pagina: 1