Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kabel tv kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.stijnenheidi.be/fische.jpg

Hey,
kent er iemand deze fische? Het is van de beeldkaart naar de monitor.
Zou er een mogelijkheid zijn om van deze fische naar een gewone monitor fische te gaan?

alvast bedankt

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX
Da's een aansluiting van Sun of SGI zo te zien, zo'n 13w3. Hij is zo te zien grijs dus ik gok eentje van SGI.
Hier heb je in ieder geval vast meer info: Wikipedia: DB13W3

Er zijn dus wel kabels waarmee je zo'n machine op een normale monitor kan aansluiten. Ik heb zelf een kabel voor m'n Sparcstation 5 waarmee ik 'm op een PC-monitor aansluit. Dat gaat via dip-switches, ik weet niet zeker of diezelfde kabel ook te gebruiken is voor bijvoorbeeld SGI-aansluitingen (die verschillen van die sun) maar ik vermoed van wel. Dus zo'n kabel zou je even op moeten zoeken, ik heb die van mij gewoon via Marktplaats gevonden.

[ Voor 59% gewijzigd door Cyphax op 09-01-2009 14:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.stijnenheidi.be/fische1.jpg

Dit zijn de tv uitgangen van de pc, wat zou de goedkoopste, gemakkelijkst te vinden
oplossing zijn om een monitor aan te hangen?

alvast bedankt
mvg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SandComp,

Op GoT verwachten we dat je de moeite doet een fatsoenlijke topicstart te maken. Dat is meer dan alleen een foto en "vertellen jullie het mij maar" :o

Zie hier voor een aantal tips hoe een topicstart beter vorm te geven.

Dat we dat vragen is niet alleen voor onze duidelijkheid - zonder wat meer info (zoals exact wat voor bak dit is...) kunnen we je niet eens een eenduidig antwoord geven - het is een 13W3 stekker, ja, maar er kunnen verschillende signalen overheen, met name mbt hoe het met de synchronisatiesignalen geregeld is. Eén ding is al wel duidelijk: dit is geen PC! Jouw tweede foto lijkt de achterkant van een SGI workstation te tonen, maar aangezien je niets geeft qua specs kunnen we op dit moment niet meer zeggen dan dat.

Begin eens met volledige specs te geven, of minimaal alle opschriften die je kunt vinden, en een duidelijk verhaal van waar je zelf al gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je toen wel vond en wat nog onduidelijk is. Doe je dat niet, dan heeft dit topic weinig zin en zullen we hem moeten sluiten.

Oslik blyat! Oslik!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX
Nouja het goedkoopst is zo'n kabel, als ik moet gokken. Ik durf niet 100% te beloven dat dat werkt, maar het is te proberen. Kost een tientje ofzo.
Dat is een Indigo 2 zo te zien (die wel een afstofbeurt kan gebruiken overigens :+).

dion_b weet ook vrij veel van dit soort dingen, ik zal 'm eens wijzen op het topic. :)
Ik wist dat je 't niet kon laten ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 09-01-2009 15:34 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
idd, is een indigo2
en tja het is geen pc,
sorry als we nog moeten bijleren,
ik vraag gewoon of een koppelstuk naar vga bestaat.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Atlas

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:04:
idd, is een indigo2
en tja het is geen pc,
sorry als we nog moeten bijleren,
ik vraag gewoon of een koppelstuk naar vga bestaat.
Het is niet een kwestie van "bijleren" maar gewoon uitgebreid en volledig zijn. Daar heb je geen voorkennis voor nodig, wel inlevingsvermogen in een ander die jou wil gaan helpen :o

Wat dat betreft: SGI en Sun gebruiken bij benadering dezelfde pinout, de meeste 13W3->Dsub15 verloopjes zullen dus werken. Wel levert een Indigo2 standaard een signaal met sync-on-green ipv seperate of composite sync. Daar moet je monitor mee overweg kunnen. Gelukkig kunnen de meeste dat, maar als je een verloop vindt (makkelijk zat op eBay en Marktplaats te vinden overigens) en je krijgt geen beeld, terwijl je weet dat de SGI het wel doet (muziekje bij het opstarten etc), is dat het eerste om naar te kijken.

Overigens, die onderste kaart is overduidelijk een videokaart, zo te zien een van de kleinere (Elan of Impact Solid), maar heb je enig idee wat die kaart erboven is? Als ik kijk naar het icoontje zou het ook een of andere videokaart moeten zijn, maar dat zijn twee interessante connectoren...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1