net een uurtje met
dell helpdesk aan de lijn gehangen en wat geprobeerd. In Amsterdam hebben ze er nog nooit van gehoort van de phantom clicks. Wat dingen geprobeerd zoals originele drivers etc maar no go. Kreeg het advies om verse install te doen en of het dan verholpen is. Net dus gedaan maar niet gelukt.
Waar
dell in ned blijkbaar geen weet van heeft en wat ik net heb gevonden is dat de driver R244460 rev A00 bij deinstallen ook lekker de firmware verwijderd. op mijn driver disk zit de driver R254084 Rev A01. op de disk zegt hij dat hij geschikt is voor
1745,
1747 en
1749. Bij fixes staat dat de Rev A00 dus firmware verwijdert bij deinstallatie en oplossing is om hele package rev A01 te installen. Deze is op de
dell site niet te vinden op
1747 driver support maar wel op
1749.
Dit wetende voordat ik met mijn verse install begon netjes de Rev A01 geinstalled. multitouch was weer terug maar nog steeds ghost clicks bij bv chess titans.
Xeeder probeer ook eens paint in full screen met een rood brushje ofzo een uurtje te laten staan kijken of hij puntjes maakt. Ga ik straks ook een uurtje doen. Dan weten we of het stofjes zijn of niet. Ik denk het haast niet want ik heb het al een paar x geprobeerd en dan vertoont hij geen activiteit.
Ik had eigenlijk gehoopt dat weinig tot geen mensen dit probleem zouden hebben want dan zou het waarschijnlijk een hardwarematige defect zijn. Maar dat hij in paint niks vertoont en in andere spellen, browser e.d. juist wel lijkt het steeds meer op softwarematig.... Als het dat blijkt te zijn zit ik er aardig over na te denken om dan het touchpaneel te laten vervangen voor een gewoon paneel.. wel errug jammer... aangezien je ook geen idee hebt hoelang N-Trig nodig heeft om goede drivers te maken. Ik heb vanacht namelijk behoorlijk wat issues gelezen over de x2t tablets ed met ook deze touch software erop...
Nog een puntje: verse install duurde best lang... Bij het laden van de windows files na de boot bleef hij wel 10 minuten hangen, als het niet langer is, met een volle laadbalk... 1 x opnieuw gestart en kwartiertje gewacht toen kwam hij opeens in het install menu. Misschien dvd probleem.. Vriend van mij had dit ook een tijdje terug op desktop maar die laadde helemaal niet door. Had hij gelukkig verholpen door cmos te clearen. Maarja hoe doe je dat op een laptop?
Nou.. ik weet het niet meer wat ik nu kan doen helaas

morgenmiddag word ik gebeld door
dell om te kijken of ik het verholpen heb.. misschien 1 x proberen scherm te laten vervangen en anders gewoon paneel erin... Dan haal ik met wat geld bijleggen wel een ipad ofzo voor goede multitouch. jammer. deprimerend dit want het is wel een ontzettend mooie laptop..