Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: studio, 17
Floxie schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:17:
[...]

Ik denk dat je (of de verkoper?) verward met het RGBLED scherm dat te verkrijgen is in de Studio XPS 16. B+RG is dus geen RGBLED scherm! Het B+RG scherm is gewoon een WLED scherm. Met andere woorden: de 2 schermen die je toont, zijn dezelfde. Wel leuk nieuws dat er eindelijk weer een Full HD scherm te verkrijgen is voor de Studio 17. Toch een vereiste voor een 17.3 inch laptop vind ik.

PS: Hoeveel moet je opleggen voor het 1080p scherm? 70 euro?
Ja, zo'n € 70,00. Vind ik het geld nou meer dan waard. En wat je zegt, een vereiste voor een 17.3".

Je hebt helemaal gelijk! Klein sneaky verschil ... B+RG lijkt ook wel erg veel op RGB :? De omschrijvingen onder "Ontwerp / Technische specificaties" verschillen trouwens ook niet op de NL en US-website.

Bestellen dus !! :*) dank voor je reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-12-2023
Matched: studio, dell
Robin4 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:14:
[...]

Dat is die wifi 1520DW kaart die niet fijn werkt. Ik had er ook last van. Sinds ik de Intel Advanced N 6200AGN kaart erin gezet heb loopt ie als een tierelier. Moet je wel via dell zelf bestellen, anders heb je de kans dat hij niet gaat werken in je notebook. Drivers van de studio 1569 gebruiken die staan erbij.
Ehm jah maar ik ben niet zo'n virtuoos als jij in het openschroeven van laptops :?

Ik denk dat ik maar eens ga bellen, dan mag er een monteur een nieuwe kaart inzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Matched: dell
Ik zie bij sommige bestellingen een intel wifi card. Hoe kun je die bestellen bij je dell order? Alleen telefonisch ofzo, op de site is alleen maar deze: Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) en die andere dell te kiezen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: dell, 17
Na een mislukt Vaio E avontuur denk ik nu aan deze Dell 17. Ik vond het geluid van de Vaio E bedroevend slecht (metalig geluid en bovendien onwijs zacht) en de full hd resolutie was geen goed idee met mijn slechte ogen. Vandaar de Dell 17: groter scherm, lagere resolutie en goed geluid.

Nu zou ik qua budget gewoon voor de i5 430 gaan met 4 mb, maar ik lees hier dat je dan een stofzuiger in huis haalt. Ik zie het niet zitten om tijdens een film de hele tijd de fan te horen blazen. Dan ga ik me kapot ergeren.

Mensen met de i3 330 hebben hier minder last van, dus zouden jullie adviseren om deze te kopen? Dan moet ik hem wel upgraden naar 4 mb en kost hij bijna evenveel als de i5, maar als dat het fan-probleem omzeilt, heb ik dat ervoor over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Matched: 17
@snakeboy.

Ik ben erg tevreden met mijn I3. af en toe een spelletje kan die wel aan ( speel nu AD1701 native resolutie bijna alles high, werkt goed). Maar of de I3 voldoende is hangt af wat je mee wilt doen.

Fan is bij mij echt rustig, zelfs tijdens een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het meest veeleisende dat ik wil met mijn laptop is af en toe Total war spelen. Daarvoor is de i3 voldoende, mits ik hem upgrade naar 4 mb. Omdat ik dan ook al op € 730,- kom, is het jammer om de i5 'te laten liggen'.

Dus ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de geluidsproductie van de fan dan naar de prestaties. Maar het is een geruststelling dat de i3 rustig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Hé lees ik daar weer dat de 17,3" weer te voorschijn is gekomen! Dat is leuk! Ik had in december een ST1747 besteld met i7 720QM en full-HD scherm (1080). Maar goed met het throttle probleem em slechte leverbaarheid had ik 'm geannuleerd. Echt 3 maanden moeten ruzieen met India helpdesk om de refund rond te krijgen. Ik ben echt niet meer blij met Dell hierdoor. Bij problemen mag je met Indiers in zee gaan...

Maar goed de ST1749 lijkt verbeterd (afgezonderd van koeling en geluid) tov de ST1747.

De i7 720 QM wordt niet meer geleverd met ST1749. Dus ik zit te denken dat een i5 met 540M ook wel oké is. Scheelt weer wat powerslurpen. Maar goed ik wil dan ook nog steeds wel de 17,3" met fullHD hebben.

Maar er is meer dan koeling en herrie, ook ellende met wifi kaartjes lees ik. En levertijd hoe zit het daar nu mee als je fullHD erbij besteld? Wellicht is het wel interessant in het begin van dit draadje even specs neer te zetten van de ST1749 en welke onderdelen goed werken.

Mijn gewenste config is:
minimaal een i5 520, liever minimaal i5 540m.
minimaal 6Gb
minimaal 17,3: full HD
een redelijke GPU
2 hardrive bays waarvan één gevuld met minimaal 500Gb
En ach een BlueRay combo is ook wel fijn.

Maar er is niet veel beschikbaar (redelijke levrtijden) met zulke specs. De Asus G73 vind ik nog net te duur (zo'n 200 euro), de Toshiba Qosmio U500 eigenlijk idem en net wat minder dan de Asus G73. Dus maar hopn dat het bij dell toch een keer beter wordt of prijzen (tegen beter weten in) zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:13
Ik heb sinds een paar dagen de 1747. Mooie en snelle machine, maar ik kom een probleem tegen.
Onder Windows Media Player werken full hd filmpjes prima, maar onder Gomplayer en media player classic schokken de filmpjes enorm. Ik heb verschillende codec-packs geprobeerd (uiteraard niet allemaal tegelijk), maar het probleem blijft onveranderd. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ander filmpje proberen?
andere drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:01:
ander filmpje proberen?
andere drivers?
Het gaat om de .mov-bestanden die mijn 5D-II produceert. Welke drivers bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
videodrivers, maar is het niet de bedoeling deze .mov bestanden te converteren naar .iets? de gemiddelde camera gaat niet alles on-the-fly naar $formaat convereren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Geen matches
De bestanden kan ik omzetten naar iets anders, maar ze zijn zo ook af te spelen. Als ze in windows media player af te spelen zijn, dan zouden zo ook met andere programma's af te spelen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:40:
Na een mislukt Vaio E avontuur denk ik nu aan deze Dell 17. Ik vond het geluid van de Vaio E bedroevend slecht (metalig geluid en bovendien onwijs zacht) en de full hd resolutie was geen goed idee met mijn slechte ogen. Vandaar de Dell 17: groter scherm, lagere resolutie en goed geluid.

Nu zou ik qua budget gewoon voor de i5 430 gaan met 4 mb, maar ik lees hier dat je dan een stofzuiger in huis haalt. Ik zie het niet zitten om tijdens een film de hele tijd de fan te horen blazen. Dan ga ik me kapot ergeren.

Mensen met de i3 330 hebben hier minder last van, dus zouden jullie adviseren om deze te kopen? Dan moet ik hem wel upgraden naar 4 mb en kost hij bijna evenveel als de i5, maar als dat het fan-probleem omzeilt, heb ik dat ervoor over. :)
Hier ook de i3 330m. Eigenlijk is hij wel snel zat, ik wilde eigenlijk wel sneller maar heb deze processor gekozen omdat ik niet zoveel budget had bij de order en heb toen deze gekozen, met de gedachte deze later alsnog te vervangen. Toen las ik hier met de i5 allemaal berichten van herrie van de fan en zo. Dus upgraden gaat daarom voor mij niet door.. Opzicht een leuke notebook.
Nadeel voor mij blijft toch die vast gesoldeerde 5650 mobility op het moederbord en die ook zo slechte koeling. Voor de laagste processor is het wel voldoende, wil je wat zwaarders erin zetten dan word het een herrie ding. Voor de rest een top notebook.
Geluid van de ventilator is er echt bijna niet aanwezig, gaat ook vaak gewoon helemaal uit.
Wii4all schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:03:
Ik zie bij sommige bestellingen een intel wifi card. Hoe kun je die bestellen bij je dell order? Alleen telefonisch ofzo, op de site is alleen maar deze: Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) en die andere dell te kiezen.
Ik heb hem toen met DW1520 kaart besteld, maar wist niet dat het een slecht kaartje zou zijn.
bia bnl_spareparts@dell.com heb ik die intel advanced N 6200AGN besteld en zelf in gebouwd. (Kost hoogstens 5 minuten.

Eerst de onderplaat eraf. En dan zie je hem al zitten. Even op de kleur van de antenne draadjes letten (zwart en wit) En dan trek je die met beleid er vanaf. Schroefje los en het kaartje komt omhoog (wel je zelf even ontladen van statische elektriciteit) En dan aan de zijkanten het kaartje pakken en eruit halen.
Nieuwe erin. Naar beneden drukken en vasthouden en dan het schroefje er weer erin. Op het kaartje staat ook welke antenne kabel erop moet. Deze met beleid erop klikken (gaat wel lastig maar met beleid moet het lukken. Dan de bodemplaat erop.. Windows starten, oude drivers eraf en nieuwe erop en dan zou het moeten werken. Kaartje kost ongeveer 20 euro exc btw.

Dus zou hem persoonlijk nou met die b/g kiezen anders via telefoon.
Kan je altijd nog een N kaartje erin zetten.
Ik heb het kwa wifi kaartjes niet zo op andere merken, vind die van intel altijd het beste werken en zijn ook het meeste compatible met de chipset van het moederbord (wellicht heeft de intel ook betere drivers)

[ Voor 34% gewijzigd door Robin4 op 05-06-2010 12:55 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenthex
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 17:13
Geen matches
Hmm, sommigen hebben het hier over hoge temperaturen, hoe hoog wordt jullie GPU (onder load, bij games bv)? Wat is een stabiele temperatuur voor deze GPU (HD 5650)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
Geen matches
Jenthex schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:49:
Hmm, sommigen hebben het hier over hoge temperaturen, hoe hoog wordt jullie GPU (onder load, bij games bv)? Wat is een stabiele temperatuur voor deze GPU (HD 5650)?
Als je last hebt van hoge temperaturen wil het nog wel een helpen om de koelpasta te vervangen. De toepassing hiervan is nogal eens matig te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: studio, dell, 17
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe laptop
Heb hem zelf nodig voor school (En ja ik wil best een 17 inch voor school hebben) :D

welke van deze twee raden julie mij aan ?

http://zoek.dell.nl/1/1/8...ell-studio-17-laptop.html

Of deze

Ik hoor hier allemaal issus over de fan als je intel i5 neemt is het echt zo een ramp of valt het allemaal wel mee ? want heb hem voor school nodig dus wil niet dat hij snel kapot gaat enz enz

En zou iemand mij ook mischien kunnen zeggen hoe zwaar deze laptop ongveer is
Verder is voor mij belangrijk dat hij snel is dat ik soms games/films erop kan af/spelen
en de geluidskwaliteit is voor mij wel belangrijk is deze goed ?
dus welke van de twee link rade julie mij aan en waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:06:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe laptop
Heb hem zelf nodig voor school (En ja ik wil best een 17 inch voor school hebben) :D

welke van deze twee raden julie mij aan ?

Of deze

Het enige verschil is de cpu: een i3 330m of een i5 430m. Je geeft geen enkele indicatie wat je er mee moet doen. Wat voor software enzo, want je zult er wel op typen, dat snappen we wel.
Ik hoor hier allemaal issus over de fan als je intel i5 neemt is het echt zo een ramp of valt het allemaal wel mee ? want heb hem voor school nodig dus wil niet dat hij snel kapot gaat enz enz
Het geluid van de fan is volgens sommigen storend, maar je laptop gaat daarvan niet stuk.
En zou iemand mij ook mischien kunnen zeggen hoe zwaar deze laptop ongveer is
Gewicht: vanaf 3,2 kg
Verder is voor mij belangrijk dat hij snel is dat ik soms games/films erop kan af/spelen
en de geluidskwaliteit is voor mij wel belangrijk is deze goed ?
Gaat lukken, maar verwacht geen wonderen bij gamen / goed geluid (voor een laptop)
dus welke van de twee link rade julie mij aan en waarom ?
Beste Bluff-Don,

Hier op tweakers wordt verwacht dat je wat meer zaken zelf uitzoekt. De meeste antwoorden hierboven had je zelf kunnen vinden door een paar reviews of zelfs de website van Dell te raadplegen.
Daarnaast geef je te weinig informatie om advies op te baseren. Buiten het feit dat je ook een film wil kijken en wat wil gamen. Dat is niet voldoende info om een advies op te baseren.

Daar komt bij wij jou niet kunnen zeggen welke laptop voor jouw situatie het beste is; dat zul je zelf moeten bepalen op basis van zorgvuldig ingewonnen info en advies, afgezet tegen je wensen, verwachtingen en budget.
Wij mede-tweakers begrijpen dat het maken van zo'n keuze niet gemakkelijk is, en zullen je graag van advies voorzien, maar nogmaals: we verwachten dan wel dat je wat beter je best doet om zelf informatie te vergaren die volop voorhanden is.

Om je alvast op weg te helpen: HIER vindt je een goede review van de Studio 1749.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 04:57

Kingpinda

Citizenship is earned.

Iemand hier de studio 1747 met multi-touch? Mijn vriendin heeft deze afgelopen vrijdag binnen gekregen en was er behoorlijk tevreden mee. Maar in de avond vertoonde het beestje phantom/ghost clicks. Alsof een ectoplasmatisch iets behoorlijk irritant zit mee te clicken. Ga je in start menu en dan zie je opeens rechts in het scherm een click waardoor hij uit het menu gaat. of tijdens browsen resized het ding zichzelf of clicked op media speler en start allemaal dingen op. Enige wat verandert is aan de software is dat ik mcafee eraf heb gegooid en windows essentials heb geinstalled. Ik meld maar even dat de ghost clicks ook voorkomen als ik wifi verbinding uit zet :p

Op de dell site is van de multi touch software geen nieuwe driver voor de 1747. wel voor de 1749 heb deze dus geprobeerd te gebruiken en leek even goed te gaan totdat chess titans af en toe zelf een stuk voor mij verzette. en weer media speler open zette en ergens in het wilde weg clicked als ik in een menu zit. Vreemde is als ik paint open heb en een mooi kleurtje pak en dan de cursor op het midden laat rusten hij dus geen activiteit vertoont. wilde opnemen hoeveel puntjes hij zou maken in paint in een half uur. nul dus... totdat ik ga mahjohgen of schaken en dan clicked ie in het wilde weg. nu heb ik touchscreen disabled.... ook zonde voor 200 euries extra..

edit: Ohja... het schijnt dat je niet de x2 drivers moet installeren want zonder dat je het weet flashed hij nieuwe firmware in het touchpaneel en moet je een rollback doen. Is een beetje laat en kan even niet op de naam komen van de multi-touch makers... n-nog wat ofzo.. Op de site kan je alleen voor die andere dell brands software downloaden en niet voor de studio..

edit: N-Trig was het.

[ Voor 12% gewijzigd door Kingpinda op 07-06-2010 06:25 . Reden: aanvullend ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Kingpinda schreef op maandag 07 juni 2010 @ 05:46:
Iemand hier de studio 1747 met multi-touch? Mijn vriendin heeft deze afgelopen vrijdag binnen gekregen en was er behoorlijk tevreden mee. Maar in de avond vertoonde het beestje phantom/ghost clicks. Alsof een ectoplasmatisch iets behoorlijk irritant zit mee te clicken. Ga je in start menu en dan zie je opeens rechts in het scherm een click waardoor hij uit het menu gaat. of tijdens browsen resized het ding zichzelf of clicked op media speler en start allemaal dingen op. Enige wat verandert is aan de software is dat ik mcafee eraf heb gegooid en windows essentials heb geinstalled. Ik meld maar even dat de ghost clicks ook voorkomen als ik wifi verbinding uit zet :p

Op de dell site is van de multi touch software geen nieuwe driver voor de 1747. wel voor de 1749 heb deze dus geprobeerd te gebruiken en leek even goed te gaan totdat chess titans af en toe zelf een stuk voor mij verzette. en weer media speler open zette en ergens in het wilde weg clicked als ik in een menu zit. Vreemde is als ik paint open heb en een mooi kleurtje pak en dan de cursor op het midden laat rusten hij dus geen activiteit vertoont. wilde opnemen hoeveel puntjes hij zou maken in paint in een half uur. nul dus... totdat ik ga mahjohgen of schaken en dan clicked ie in het wilde weg. nu heb ik touchscreen disabled.... ook zonde voor 200 euries extra..

edit: Ohja... het schijnt dat je niet de x2 drivers moet installeren want zonder dat je het weet flashed hij nieuwe firmware in het touchpaneel en moet je een rollback doen. Is een beetje laat en kan even niet op de naam komen van de multi-touch makers... n-nog wat ofzo.. Op de site kan je alleen voor die andere dell brands software downloaden en niet voor de studio..

edit: N-Trig was het.
Heb er helaas ook last van :(. Snap er niets van. Het lijkt wel of het touchscreen zó gevoelig is dat er een stofje op het scherm komt en daardoor iets aanklikt.. Zéér raar. Houd je me aub op de hoogte wanneer je een oplossing gevonden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

net een uurtje met dell helpdesk aan de lijn gehangen en wat geprobeerd. In Amsterdam hebben ze er nog nooit van gehoort van de phantom clicks. Wat dingen geprobeerd zoals originele drivers etc maar no go. Kreeg het advies om verse install te doen en of het dan verholpen is. Net dus gedaan maar niet gelukt.

Waar dell in ned blijkbaar geen weet van heeft en wat ik net heb gevonden is dat de driver R244460 rev A00 bij deinstallen ook lekker de firmware verwijderd. op mijn driver disk zit de driver R254084 Rev A01. op de disk zegt hij dat hij geschikt is voor 1745,1747 en 1749. Bij fixes staat dat de Rev A00 dus firmware verwijdert bij deinstallatie en oplossing is om hele package rev A01 te installen. Deze is op de dell site niet te vinden op 1747 driver support maar wel op 1749.

Dit wetende voordat ik met mijn verse install begon netjes de Rev A01 geinstalled. multitouch was weer terug maar nog steeds ghost clicks bij bv chess titans.

Xeeder probeer ook eens paint in full screen met een rood brushje ofzo een uurtje te laten staan kijken of hij puntjes maakt. Ga ik straks ook een uurtje doen. Dan weten we of het stofjes zijn of niet. Ik denk het haast niet want ik heb het al een paar x geprobeerd en dan vertoont hij geen activiteit.

Ik had eigenlijk gehoopt dat weinig tot geen mensen dit probleem zouden hebben want dan zou het waarschijnlijk een hardwarematige defect zijn. Maar dat hij in paint niks vertoont en in andere spellen, browser e.d. juist wel lijkt het steeds meer op softwarematig.... Als het dat blijkt te zijn zit ik er aardig over na te denken om dan het touchpaneel te laten vervangen voor een gewoon paneel.. wel errug jammer... aangezien je ook geen idee hebt hoelang N-Trig nodig heeft om goede drivers te maken. Ik heb vanacht namelijk behoorlijk wat issues gelezen over de x2t tablets ed met ook deze touch software erop...

Nog een puntje: verse install duurde best lang... Bij het laden van de windows files na de boot bleef hij wel 10 minuten hangen, als het niet langer is, met een volle laadbalk... 1 x opnieuw gestart en kwartiertje gewacht toen kwam hij opeens in het install menu. Misschien dvd probleem.. Vriend van mij had dit ook een tijdje terug op desktop maar die laadde helemaal niet door. Had hij gelukkig verholpen door cmos te clearen. Maarja hoe doe je dat op een laptop? :p

Nou.. ik weet het niet meer wat ik nu kan doen helaas :/ morgenmiddag word ik gebeld door dell om te kijken of ik het verholpen heb.. misschien 1 x proberen scherm te laten vervangen en anders gewoon paneel erin... Dan haal ik met wat geld bijleggen wel een ipad ofzo voor goede multitouch. jammer. deprimerend dit want het is wel een ontzettend mooie laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Kingpinda schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:12:
net een uurtje met dell helpdesk aan de lijn gehangen en wat geprobeerd. In Amsterdam hebben ze er nog nooit van gehoort van de phantom clicks. Wat dingen geprobeerd zoals originele drivers etc maar no go. Kreeg het advies om verse install te doen en of het dan verholpen is. Net dus gedaan maar niet gelukt.

Waar dell in ned blijkbaar geen weet van heeft en wat ik net heb gevonden is dat de driver R244460 rev A00 bij deinstallen ook lekker de firmware verwijderd. op mijn driver disk zit de driver R254084 Rev A01. op de disk zegt hij dat hij geschikt is voor 1745,1747 en 1749. Bij fixes staat dat de Rev A00 dus firmware verwijdert bij deinstallatie en oplossing is om hele package rev A01 te installen. Deze is op de dell site niet te vinden op 1747 driver support maar wel op 1749.

Dit wetende voordat ik met mijn verse install begon netjes de Rev A01 geinstalled. multitouch was weer terug maar nog steeds ghost clicks bij bv chess titans.

Xeeder probeer ook eens paint in full screen met een rood brushje ofzo een uurtje te laten staan kijken of hij puntjes maakt. Ga ik straks ook een uurtje doen. Dan weten we of het stofjes zijn of niet. Ik denk het haast niet want ik heb het al een paar x geprobeerd en dan vertoont hij geen activiteit.

Ik had eigenlijk gehoopt dat weinig tot geen mensen dit probleem zouden hebben want dan zou het waarschijnlijk een hardwarematige defect zijn. Maar dat hij in paint niks vertoont en in andere spellen, browser e.d. juist wel lijkt het steeds meer op softwarematig.... Als het dat blijkt te zijn zit ik er aardig over na te denken om dan het touchpaneel te laten vervangen voor een gewoon paneel.. wel errug jammer... aangezien je ook geen idee hebt hoelang N-Trig nodig heeft om goede drivers te maken. Ik heb vanacht namelijk behoorlijk wat issues gelezen over de x2t tablets ed met ook deze touch software erop...

Nog een puntje: verse install duurde best lang... Bij het laden van de windows files na de boot bleef hij wel 10 minuten hangen, als het niet langer is, met een volle laadbalk... 1 x opnieuw gestart en kwartiertje gewacht toen kwam hij opeens in het install menu. Misschien dvd probleem.. Vriend van mij had dit ook een tijdje terug op desktop maar die laadde helemaal niet door. Had hij gelukkig verholpen door cmos te clearen. Maarja hoe doe je dat op een laptop? :p

Nou.. ik weet het niet meer wat ik nu kan doen helaas :/ morgenmiddag word ik gebeld door dell om te kijken of ik het verholpen heb.. misschien 1 x proberen scherm te laten vervangen en anders gewoon paneel erin... Dan haal ik met wat geld bijleggen wel een ipad ofzo voor goede multitouch. jammer. deprimerend dit want het is wel een ontzettend mooie laptop..
Wat mij daarstraks nog is opgevallen. Ik speel een spelletje met behulp van Flash player. Telkens wanneer er in het spel iets ververste verschoof mijn muis. Het gebeurde meer als anders.
Vind het echt iets raars en hoop echt dat het verholpen kan worden. :S

Edit: Synaptics verwijderd. Heb het nog. Nu even proberen om deze driver te installeren...

Synaptics_v14_0_3_C_XP64_Vista64_Win7-64_Signed_default.exe

Maar ik vrees dat het niets met Synaptics te maken heeft, aangezien hij het ook heeft zonder de driver?

Edit 2: Helaas, geen resultaat.

Edit 3: Wat wel resultaat opleverd: Ga naar het Synaptics programma -> Apparaatinstellingen -> Instellingen -Tikken -> Tikken inschakelen uitvinken
Dit zorgt voor een verbetering maar hij heeft het nog soms..

[ Voor 7% gewijzigd door xeeder op 07-06-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Die synaptics heb ik nog niet gevonden of iets mee gedaan ga ik morgen even naar kijken. Ik wil je wel graag vragen ook even je bevindingen bij dell door te geven of iig aan te geven dat je ook problemen hebt. Ik heb het idee dat dit misschien wel vaker voorkomt maar dat mensen het voor lief nemen.

Iemand op Dell Forum had ook problemen en via daar kwam ik op de verschillende drivers. hij had ook ghost clicks en na een driver voor x2t te hebben gebruikt was zijn firmware overschreven en was multi-touch weg. na de revisie a01 te gebruiken kreeg hij multi touch weer terug omdat die nieuwe firmware forced. Op mijn vraag of nou ook zijn probleem is verdwenen kreeg ik het volgende op het forum:

No such luck - the phantom clicks seem to be an extra and annoying 'feature' that came with the screen and this will likely be my first and LAST N-Trig product as a result. After having used it for 2+ months now, I've noticed a few things regarding the clicks that may and may not be helpful:
* frequency is sporadic and, according to some sources, may be related to EMI (although it also seems to related to humidity imo) - I can imagine that users are affected in varying degrees; there are probably some who don't see the problem very often while others see it regularly
* recalibrating the screen through the tray applet is usually effective as a 'quick fix'
* when the clicks are so frequent that you basically can't use the damned machine, you can disable the driver in the tray applet (uncheck the 'Enable Multi-touch' checkbox)

I don't know about you but I probably wouldn't have gone with the touch screen on this model if I had it to do again, mainly because of the phantom click issue and N-Trig's lack of response/braindead driver installer logic/continued policy of ignoring the Studio 17 Touch but also because I find that I don't use the touchscreen as often as I thought I would (possibly because it's not very usable at times).

Ik ben zelf niet helemaal overtuigd dat het een Elektro-magnetische interference is of vochtigheidsgraag aangezien hij in paint bij mij nog nooit heeft bewogen. Maar ik ga vanavond de test aan om hem een nacht op paint te zetten met hibernate/sleep uit ed. Kijken of de volgende dag het scherm meerdere puntjes bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTorenbos
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09-2023
Ik heb gister net mijn Dell studio 17 binnen gekregen. Het 1747 type. Specificaties:

-Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM
-4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
-1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v (Die trouwens herkent wordt als een ATI HD 4650)
-17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
-Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels

Ik kreeg een briefje erbij met instructies om meteen drivers en BIOS te updaten, maar gelukkig was dit al door Dell gedaan. De piepjes bij het opstarten heb ik daarom ook nog niet gehoord, waarschijnlijk ligt dit dus echt aan de oudere BIOS versie.

Het 1600x900 beeldscherm komt heel goed tot z'n recht. Helaas dat HD films als 720p of als 1080p gemaakt zijn, dus om HD te kijken zal ik toch de grotere 1080p moeten nemen en naar 900p laten comprimeren voor goede weergave. Plus punt is, dat ik toch niet veel in HD kijk. Alleen de Planet Earth serie van BBC staat op het programma.

Qua prestaties moet ik de laptop nog tot het uiterste testen. Gisteren heb ik snel even Oblivion en Supreme Commander: Forged Alliance getest op hoogste video settings en 2x anti-allising wat allemaal vloeiend liep. Bij de eerste campaign van supreme commander heb ik de CPU even in de gaten gehouden, maar die had er absoluut geen moeite mee. Na de laatste map uitbreiding lopen er al aardig wat units in het veld, maar van de 4 cores draaide alleen de eerste op vol vermogen terwijl de overige 3 op 10-15% aan het mee sukkelen waren. Vandaag zal ik even een skirmish map van 81x81km testen om te kijken of de CPU het dan zwaarder gaat krijgen.

Tot nu toe absoluut geen spijt van de aankoop. Voor de prijs van 880 euro inclusief verzendkosten was deze aanbieding de beste die ik kon vinden qua prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
NTorenbos schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:02:
Ik heb gister net mijn Dell studio 17 binnen gekregen. Het 1747 type. Specificaties:

-Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM
-4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
-1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v (Die trouwens herkent wordt als een ATI HD 4650)
-17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
-Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels

Ik kreeg een briefje erbij met instructies om meteen drivers en BIOS te updaten, maar gelukkig was dit al door Dell gedaan. De piepjes bij het opstarten heb ik daarom ook nog niet gehoord, waarschijnlijk ligt dit dus echt aan de oudere BIOS versie.

Het 1600x900 beeldscherm komt heel goed tot z'n recht. Helaas dat HD films als 720p of als 1080p gemaakt zijn, dus om HD te kijken zal ik toch de grotere 1080p moeten nemen en naar 900p laten comprimeren voor goede weergave. Plus punt is, dat ik toch niet veel in HD kijk. Alleen de Planet Earth serie van BBC staat op het programma.

Qua prestaties moet ik de laptop nog tot het uiterste testen. Gisteren heb ik snel even Oblivion en Supreme Commander: Forged Alliance getest op hoogste video settings en 2x anti-allising wat allemaal vloeiend liep. Bij de eerste campaign van supreme commander heb ik de CPU even in de gaten gehouden, maar die had er absoluut geen moeite mee. Na de laatste map uitbreiding lopen er al aardig wat units in het veld, maar van de 4 cores draaide alleen de eerste op vol vermogen terwijl de overige 3 op 10-15% aan het mee sukkelen waren. Vandaag zal ik even een skirmish map van 81x81km testen om te kijken of de CPU het dan zwaarder gaat krijgen.

Tot nu toe absoluut geen spijt van de aankoop. Voor de prijs van 880 euro inclusief verzendkosten was deze aanbieding de beste die ik kon vinden qua prijs/kwaliteit verhouding.
Hoe lang duurde het bij jouw voor dat de bestelling was geplaatst en je hem daadwerkelijk binnenkreeg?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

@hierboven: Bij ons stond er 2 weken levertijd en zou dat uiteindelijk aankomende donderdag moeten wezen. Maar wij kregen afgelopen donderdag al een mailtje dat we hem vrijdag binnen zouden krijgen. Dit is ook gebeurd. Hij kwam alleen wel uit shangai waarschijnlijk vanwege het touchscreen.

Verder mijn laatste touchscreen bevindingen: Ik heb vanacht een potje chess titans gespeeld en meteen begonnen de ghost clicks weer. Heb dit afgeslopten en paint geopend en met een rode brush 1 puntje gemaakt in het midden van het scherm en daarna de brush een halve cm links van het puntje geplaatst. vantevoren ook alle spaarstanden uitgeschakeld. Vanochtend voor dat ik ging werken zag het scherm nog precies hetzelfde eruit als ik het had achtergelaten. Snel chess titans opgestart en na 3 zetten begonnen de ghost clicks weer. :/ Programma of cpu afhankelijk dunkt mij... naja.. heb ik wat te vertellen als dell mij vanmiddag belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTorenbos
Geen matches
Wii4all schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:27:
[...]

Hoe lang duurde het bij jouw voor dat de bestelling was geplaatst en je hem daadwerkelijk binnenkreeg?
Nadat ik de order geplaatst had kreeg ik bericht dat de levertijd 3 weken zou zijn. Hij zou 15 juni dan pas aan moeten komen, maar gelukkig kreeg ik de laptop al na 2 weken.

Datum van Bestelling: 26-5-2010 ergens rond 9 uur s'avonds
Verzenddatum: 2-6-2010

De laptop is vervolg vanuit Shanghai via Duitsland naar Nederland gekomen en 7-6-2010 s'ochtends om 11 uur aangekomen. De tracking van de order werd alleen niet goed geupdate door UPS. Zo duurde het vaak 1 a 2 dagen voordat ik te lezen kreeg dat de laptop weer naar een andere faciliteit was door gestuurd.

Wat betreft de touchscreen: het leek me een leuk speeltje, maar is het niet zo dat je constant je scherm zit op te poetsen, omdat je er steeds met vette vingers aanzit? Lijkt mij heel irritant :P

[ Voor 26% gewijzigd door NTorenbos op 08-06-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik kreeg mijn laptop in een week, maar ik had dan ook geen touchscreen of andere opties (1747 standaard dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Geen matches
NTorenbos schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:15:
[...]

Wat betreft de touchscreen: het leek me een leuk speeltje, maar is het niet zo dat je constant je scherm zit op te poetsen, omdat je er steeds met vette vingers aanzit? Lijkt mij heel irritant :P
Die vlekken zie je bijna alleen als je er van een behoorlijke grote hoek opzij naar kijkt. Of natuurlijk als hij uit staat. Niks te zien als je er recht voor zit. Dus voor gebruik totaal niet hinderlijk. Wat dus wel hinderlijk is, zijn de ghost/phantom clicks die ik ervaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Kingpinda schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:52:
Die synaptics heb ik nog niet gevonden of iets mee gedaan ga ik morgen even naar kijken. Ik wil je wel graag vragen ook even je bevindingen bij dell door te geven of iig aan te geven dat je ook problemen hebt. Ik heb het idee dat dit misschien wel vaker voorkomt maar dat mensen het voor lief nemen.

Iemand op Dell Forum had ook problemen en via daar kwam ik op de verschillende drivers. hij had ook ghost clicks en na een driver voor x2t te hebben gebruikt was zijn firmware overschreven en was multi-touch weg. na de revisie a01 te gebruiken kreeg hij multi touch weer terug omdat die nieuwe firmware forced. Op mijn vraag of nou ook zijn probleem is verdwenen kreeg ik het volgende op het forum:

No such luck - the phantom clicks seem to be an extra and annoying 'feature' that came with the screen and this will likely be my first and LAST N-Trig product as a result. After having used it for 2+ months now, I've noticed a few things regarding the clicks that may and may not be helpful:
* frequency is sporadic and, according to some sources, may be related to EMI (although it also seems to related to humidity imo) - I can imagine that users are affected in varying degrees; there are probably some who don't see the problem very often while others see it regularly
* recalibrating the screen through the tray applet is usually effective as a 'quick fix'
* when the clicks are so frequent that you basically can't use the damned machine, you can disable the driver in the tray applet (uncheck the 'Enable Multi-touch' checkbox)

I don't know about you but I probably wouldn't have gone with the touch screen on this model if I had it to do again, mainly because of the phantom click issue and N-Trig's lack of response/braindead driver installer logic/continued policy of ignoring the Studio 17 Touch but also because I find that I don't use the touchscreen as often as I thought I would (possibly because it's not very usable at times).

Ik ben zelf niet helemaal overtuigd dat het een Elektro-magnetische interference is of vochtigheidsgraag aangezien hij in paint bij mij nog nooit heeft bewogen. Maar ik ga vanavond de test aan om hem een nacht op paint te zetten met hibernate/sleep uit ed. Kijken of de volgende dag het scherm meerdere puntjes bevat.
Ik heb ook even snel gereageerd op dat topic op Dell. Ik hoop echt dat ze er iets op vinden. Tevens heeft vinkje uitvinken niet veel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Sinds vandaag, eindelijk ook m'n Dell 1749 binnen :D Op het eerste zicht, heb nog niet veel kunnen testen -> examens, lijkt alles wel goed te werken, op 1 dingetje na: het ATI Catalyst Control Center. Ik krijg het niet geopend, zoals vele anderen zegt Google.
Dit is m'n eerste ATI GPU ooit, dus ben zoals juist gezegd, Google eens gaan raadplegen, maar het enigste wat je te zien krijgt, zijn mensen die hetzelfde voor hebben...

Voor de rest ziet het er 'n superleuke notebook uit, alleen wordt ie misschien net iets te warm naar mijn mening. Van de beruchte fan nog geen last gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Geen matches
Kingpinda schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:27:
[...]

Die vlekken zie je bijna alleen als je er van een behoorlijke grote hoek opzij naar kijkt. Of natuurlijk als hij uit staat. Niks te zien als je er recht voor zit. Dus voor gebruik totaal niet hinderlijk. Wat dus wel hinderlijk is, zijn de ghost/phantom clicks die ik ervaar...
Ik denk dat ik het gevonden heb... Ik stuurde op youtube naar een jongen die toch ook wel al een tijdje de laptop heeft. En vroeg hem of hij er ook last van heeft. Hij stuurde deze nacht terug dat hij inderdaad er ook last van heeft maar dat je je scherm af en toe eens moet kuisen. Het komt dus inderdaad daardoor! Ik heb heel deze tekst getikt ZONDER één ghost click! Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
xeeder schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat ik het gevonden heb... Ik stuurde op youtube naar een jongen die toch ook wel al een tijdje de laptop heeft. En vroeg hem of hij er ook last van heeft. Hij stuurde deze nacht terug dat hij inderdaad er ook last van heeft maar dat je je scherm af en toe eens moet kuisen. Het komt dus inderdaad daardoor! Ik heb heel deze tekst getikt ZONDER één ghost click! Geweldig!
Hopelijk blijft het zo en is dit de oplossing voor alle gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Geen matches
xeeder schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:54:
[...]

Dat was het eerste wat ik gedaan had nadat we merkten dat er iets niet klopte. Alleen heb ik in de handleiding gelezen dat ik geen glassex etc moet gebruiken dus een lint-free doekje gebruikt iets vochtig. Ik heb geen anti-statische doekjes in huis. Verder hoe krijg je dan op een niet aggresieve manier vet eraf? In other words: How did you clean your screen precisely :)

edit: :( Nou ik heb het scherm eens goed onder handen genomen en alle vet plekken zijn weg. echt helemaal schoon. Start windows op en alleen op de desktop alleen al in 1 minuut is de cursor al 3 x versprongen. tijdens chess titans nog steeds hetzelfde. ben niet overtuigd.

[ Voor 13% gewijzigd door Kingpinda op 09-06-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Geen matches
Kingpinda schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:19:
[...]

Dat was het eerste wat ik gedaan had nadat we merkten dat er iets niet klopte. Alleen heb ik in de handleiding gelezen dat ik geen glassex etc moet gebruiken dus een lint-free doekje gebruikt iets vochtig. Ik heb geen anti-statische doekjes in huis. Verder hoe krijg je dan op een niet aggresieve manier vet eraf? In other words: How did you clean your screen precisely :)

edit: :( Nou ik heb het scherm eens goed onder handen genomen en alle vet plekken zijn weg. echt helemaal schoon. Start windows op en alleen op de desktop alleen al in 1 minuut is de cursor al 3 x versprongen. tijdens chess titans nog steeds hetzelfde. ben niet overtuigd.
Ik heb ze ook terug :( (altijd naar de rechter bovenhoek!).. Maar wel veel minder. Ik heb gewoon een keukenhanddoek genomen en erover geveegd. Ik las inderdaad ook ergens dat je geen water mocht gebruiken? :')

( Ik heb nog altijd deze tekst kunnen schrijven zonder ghost clicks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Net weer met Dell aan de lijn gehangen. We hebben mijn harde schijf helemaal gewiped met een prompt debug thingy. Nog 1 x win7 installeren om alles uit te sluiten en dan moet ik ze weer terug bellen kijken wat we dan gaan doen als het probleem aanhoud. Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben met de klantenservice. Ze geven zelf ook aan dat ze liever hebben dat iedereen die problemen heeft dit moet melden zodat ze van de issue op de hoogte zijn. Dit is een vrij nieuw product voor hen en ze moeten natuulijk wel weten dat er problemen zijn voordat ze er iets aan kunnen doen.

Maar ja ik merk ook in bepaalde applicaties dat de ghost clicks zich in het rechts boven quadrant voordoen. maar het meest vreemde vind ik dus dat hij de hele nacht in paint geen ENKELE afwijking heeft vertoond. Dus is het software of berekening afhankelijk of iets dergelijks.

Edit: Weer de hele middag met dell tech support gebeld. We zijn er helaas niet uitgekomen maar we zijn het er wel over eens dat het een software matig probleem is. Instabiele driver of iets dergelijks waar op korte termijn niets aan te doen is. Dus... als mijn vriendin akkoord gaat ga ik proberen mijn laptop te retourneren en een nieuwe laptop bestellen met een 1080 non touch screen of iets dergelijks. Helaas... Maarja beter dan continue ergeren aan een duur touchscreen wat niet naar behoren funtioneerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Kingpinda op 09-06-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Kingpinda schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:22:
Net weer met Dell aan de lijn gehangen. We hebben mijn harde schijf helemaal gewiped met een prompt debug thingy. Nog 1 x win7 installeren om alles uit te sluiten en dan moet ik ze weer terug bellen kijken wat we dan gaan doen als het probleem aanhoud. Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben met de klantenservice. Ze geven zelf ook aan dat ze liever hebben dat iedereen die problemen heeft dit moet melden zodat ze van de issue op de hoogte zijn. Dit is een vrij nieuw product voor hen en ze moeten natuulijk wel weten dat er problemen zijn voordat ze er iets aan kunnen doen.

Maar ja ik merk ook in bepaalde applicaties dat de ghost clicks zich in het rechts boven quadrant voordoen. maar het meest vreemde vind ik dus dat hij de hele nacht in paint geen ENKELE afwijking heeft vertoond. Dus is het software of berekening afhankelijk of iets dergelijks.

Edit: Weer de hele middag met dell tech support gebeld. We zijn er helaas niet uitgekomen maar we zijn het er wel over eens dat het een software matig probleem is. Instabiele driver of iets dergelijks waar op korte termijn niets aan te doen is. Dus... als mijn vriendin akkoord gaat ga ik proberen mijn laptop te retourneren en een nieuwe laptop bestellen met een 1080 non touch screen of iets dergelijks. Helaas... Maarja beter dan continue ergeren aan een duur touchscreen wat niet naar behoren funtioneerd.
Een softwarematig probleem zou toch op te lossen moeten zijn? Wat is dat nu voor bullshit. Ze verkopen dus een touchscreen die niet optimaal werkt en ze zijn zelfs niet van plan het te fixe? Pfff :s

[ Voor 18% gewijzigd door xeeder op 09-06-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Als ze het konden wel ja. Maar hoogstwaarschijnlijk is het een instabiele driver van N-Trig. Of combinatie van blabla. Hoe lang hebben mensen zitten te klooien met incompatible devices toen Vista uitkwam? Iedereen gaf toen microsoft de schuld terwijl microsoft niet de drivers schrijft voor die devices. Ik hoor iig meer geluiden over N-Trig maar ik laat het in het midden en heb het idee wiens schuld het ook is, dat het iig best een tijdje kan duren voordat alles goed met elkaar samenwerkt. Ik heb ook N-Trig een mailtje gestuurd maar geen antwoord op gekregen.

Het kan ook zijn dat het toch een verkeerde batch is en misschien een vervangend model het euvel oplost maar om alle teleurstelling tegen te gaan ga ik vanacht dell berichten dat ik mijn Laptop retourneer.

edit: hmm toch nog even wat testen... Dit gevonden op ierse dell site bij 1747 reviews:

If you swap between mains and battery while its switched on, the touch screen starts working all by itself and you have to shutdown and restart. Seems like a bug which I have emailed Dell about. Not a show stopper, but definitely needs looking into.

[ Voor 18% gewijzigd door Kingpinda op 10-06-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Geen matches
Jij had toch vorige keer herstart en toen had je het toch terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Geen matches
ja klopt heb het intensief nog even getest. met verwijderen/ plaatsen van accu plug word het probleem alleen maar erger maar probleem blijft wel als dit vermeden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Geen matches
Ik heb er eigenlijk helemaal niet meer zoveel last van zoals in het begin, sinds ik mijn scherm af en toe kuis :S?
Ik kan hele teksten schrijven zonder dat er iets wordt weggeklikt, wordt vergroot, etc...

Ik begrijp er echt niets van. Kingpinda, ga jij je laptop terug sturen? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk? Hoe moet ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ja ik kan nu als ik de accu plug er in laat zitten redelijk internetten. Maar als ik een spelletje start zoals schaken of mahjong heb ik binnen no-time the ghost clicks weer terug. Vind ik dus gewoon niet ok.

voor retourneren is hier een formulier http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Ik val nog binnen de 7 dagen dus hoef niet te veel moeite te doen.

Ik wilde eigenlijk gewoon een nieuw scherm erin. bijvoorbeeld 1080. maar ze hebben mij geadviseerd om hele laptop te retourneren en geld terug te krijgen en dan nieuwe laptop te bestellen want simpel een scherm voor een ander vervangen is niet zo eenvoudig bij dell heb ik mij laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
[b][message=34158703,noline]maar ze hebben mij geadviseerd om hele laptop te retourneren en geld terug te krijgen en dan nieuwe laptop te bestellen want simpel een scherm voor een ander vervangen is niet zo eenvoudig bij dell heb ik mij laten vertellen.
Wel, misschien dat dat laatste wel klopt, gezien de tweakblog over 'Het is maar 'n dell...' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort een nieuwe laptop samenstellen bij dell zonder touch uitteraard maar zijn er mensen met antwoorden, ervaringen op het volgende:

-Welke onderdelen kun je allemaal in een dell studio 1745/47/49 proppen? De samenstellings pagina's zijn echt vreemd en ook nog anders voor elk land! zo kun je in ierland en canada wel een 1080 scherm plaatsen en een backlit keyboard maar in nederland en duitsland bijvoorbeeld niet.

-Welke configuraties kun je met al deze onderdelen doen zodat het systeem stabiel blijft. Ik hoor dat je bijvoorbeeld moet uitkijken met instabiele voltages als je een 1080 scherm laat plaatsen. Ik zou graag de q720m cpu willen hebben. kan ik dan ook dus dat mooie scherm hebben?

-is het mensen gelukt en hebben jullie tips om als je voor een order belt onderdelen te laten plaatsen die dus niet voor dat model op de nederlandse website staan. Dus hoe kun je de sales reps het beste om je hand winden :)

-is het misschien een idee om in the TS een lijst met alle onderdelen ed te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
De 720 qm in een combinatie met een 1080 scherm was al eens eerder aanngeboden en weer heel snel van de markt gehaald. Kijk het throttle probleem bij de 1747-reeks er nog maar een keer op na, de oorzaak was met name dat de config te veel vermogen nodig had, meer dan geleverd werd door de standaard bijgeleverde adapter. Verving je de adapter voor een zwaardere dan was het maar zeer de vraag of het systeem de hoegere stromen wel aankon, alles werd wel heel erg heet. De nieuwe door Dell aangeboden configs met 720qm lijken minder vermogen te verbruiken. Kan goed zijn door er weer een 1080 scherm op te plaatsetn dat de ellende weer onieuw begint. Misschien dat je met een i5 serie iets beter uit bent qua vermogens gebruik icm een 1080. De bottle neck is de standaard bijgeleverde 90 watt adpater en de bios die de laptop beschermt tegen afname van hogere vermogens c.q. adpaters die niet door de bios worden herkend (die bescherming moet je software matig stop zetten wil het gebruik van een zwaardere adapter nut hebben). Ik weet niet hoe ver ze nu zijn met de bios aanpassingen in de 1747-serie, punt blijft dat de hardware van deze basis niet gebouwd is voor hogere stromen en meer vermogen en daar zit de design-fout.

Met een i5-je kom je er misschien wel redelijk mee weg, maar dan nog twijfel ik of een 1080 scherm je niet in de problemen brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
Kingpinda schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 02:05:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een nieuwe laptop samenstellen bij dell zonder touch uitteraard maar zijn er mensen met antwoorden, ervaringen op het volgende:

-Welke onderdelen kun je allemaal in een dell studio 1745/47/49 proppen? De samenstellings pagina's zijn echt vreemd en ook nog anders voor elk land! zo kun je in ierland en canada wel een 1080 scherm plaatsen en een backlit keyboard maar in nederland en duitsland bijvoorbeeld niet.

-Welke configuraties kun je met al deze onderdelen doen zodat het systeem stabiel blijft. Ik hoor dat je bijvoorbeeld moet uitkijken met instabiele voltages als je een 1080 scherm laat plaatsen. Ik zou graag de q720m cpu willen hebben. kan ik dan ook dus dat mooie scherm hebben?

-is het mensen gelukt en hebben jullie tips om als je voor een order belt onderdelen te laten plaatsen die dus niet voor dat model op de nederlandse website staan. Dus hoe kun je de sales reps het beste om je hand winden :)

-is het misschien een idee om in the TS een lijst met alle onderdelen ed te plaatsen?
Jammer dat er zo weinig terugelezen wordt en/of de search gebruikt wordt (geld niet alleen voor jou).

Ik heb in April een 720qm met 1080p led scherm besteld maar dan moet je het telefonisch doen. Als je een 90 Watt voeding krijgt dan even vragen of ze hem willen omruilen voor een 130W versie. Niet aan te bevelen is een DW1520 wifi, ik heb achteraf een Intel 6200AGN besteld en heb een refund gekregen voor de 1520.
Als je telefonische besteld zorg dan dat je een 5% code hebt en evt een bedrijfsnaam voor EPP scheelt je boven de 800 Euro weer 6%.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
De Dell Studio 17 heeft in Australië de nieuwe Core i7 840QM als optie gekregen voor dezelfde prijs als de 820QM. De opvolger van de i7 720QM zal dan ook wel niet ver meer weg zijn dan.. (740QM)

Beetje extra informatie: de nieuwe Clarksfield CPU's zijn nog steeds op het 45nm proces gebakken, maar zijn dus iets hoger geklokt.

Intel(R) Core(TM) i7-840QM(1.86GHz,4Core/8Threads,turbo boost up to 3.2Ghz,8M cache) [add $424.60 or $5/week-1]

vs Intel® Core™ i7-820QM Processor (1.73GHz, 4 Cores/8 Threads, turbo up to 3.06 GHz, 8MB Cache) [add $424.60 or $5/week-1]

*Update* In Japan is de Studio 17 al verkrijgbaar met de zowel de Core i7 740QM, als de 840QM waarover ik daarnet al sprak:
インテル(R) Core(TM) i7-740QM プロセッサー (1.73GHz, 6MB L3キャッシュ)
インテル(R) Core(TM) i7-840QM プロセッサー (1.86GHz, 8MB L3キャッシュ) [+ 29,925円]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:09
Geen matches
Ik overweeg om de volgende configuratie te bestellen:

Base INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Harde schijf 1 TB (7.200 rpm) Dual SATA-harde schijf (2 x 500 GB)
Optische stations DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software

total 849,- na 5% korting voucher ex verzendkosten.
Is deze configuratie aan te raden?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb ook het probleem met ghost clicks op mn touch screen.
Iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hola mensen,

Even weer een update betreffende mijn "fan issues". Na wat testen blijkt het met de bios-update wel een heel stuk verbeterd. Bij weinig belasting is de fan uit en soms springt hij heel even aan. Onder games is de fan wel enorm te horen, maar dit had ik op zich wel verwacht.

Maar..........af en toe.....blijft mijn fan dus hangen, weet niet of ik dat hier ergens had gelezen, of elders op een forum. Als je de pc nauwelijks belast, slaat de fan op een middelmatig tot zachte stand aan...en gaat dan niet meer uit. Het ironische is....start ik dan even bijvoorbeeld Red Alert 3 op. Dan slaat hij uit.......en daarna lijkt alles gereset en gedraagt hij zich weer normaal.

Hebben meer mensen hier last van? Of wat kan de oorzaak zijn van dit "fenomeen"? Toch tamelijk irritant en zou eigenlijk niet moeten gebeuren mijns inziens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Dit vind ik toch maar vreemd...
Ik heb hier al veel over die 'fan issues' gelezen, maar zelf heb ik ook de A04 BIOS versie (Dell Studio 1749) en ik had me op het ergste voorbereid. Toch hoor ik de fan amper tijdens normaal gebruik. Soms gaat hij wel wat harder draaien, maar dat is na 'n half minuutje weer over. Tijdens het gamen hoor je 'm nog beter, maar zó storend is dat toch niet?
Of heb ik heel m'n lappie nog niet genoeg gestressed? Zelf heb ik nog niet héél uitvoerig kunnen testen, maar ik denk dat ik het toch al wel gemerkt zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Volgens mij heeft die pc van mij gewoon geen zin om "niks" te doen! Voelt ie zich nutteloos en gaat zijn fan maar als een tierelier tekeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Geen matches
Is het mogelijk om de fan met een mod op een erg lage zo goed als 'onhoorbare' stand te laten draaien wanneer hij geen opdracht krijgt van het moederbord zelf en zodra hij die opdracht krijgt harder gaat draaien en als dat niet meer nodig is terug gaat naar die onhoorbare stand? Ik ben niet zo ver thuis in de elektronica maar iemand anders hier vast wel ;) We zitten tenslotte op tweakers en zelf knutselen moet lukken

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stropdas schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:27:
Is het mogelijk om de fan met een mod op een erg lage zo goed als 'onhoorbare' stand te laten draaien wanneer hij geen opdracht krijgt van het moederbord zelf en zodra hij die opdracht krijgt harder gaat draaien en als dat niet meer nodig is terug gaat naar die onhoorbare stand? Ik ben niet zo ver thuis in de elektronica maar iemand anders hier vast wel ;) We zitten tenslotte op tweakers en zelf knutselen moet lukken
nee, sinds een jaar heeft dell (sinds de 1745, dacht ik?) de fan i/o veranderd: het is nu niet meer mogelijk om de fansnelheid zelf in te stellen.
uitlezen wil op sommige laptops ook niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07-2024
Hallo allemaal, met het begin van mijn studie (TU Delft) zoek ik een nieuwe laptop.
Nu twijfel ik over de aanschaf van deze laptop na het lezen van enkele negatieve reacties over fanlawaai en een heet oppervlak. Bovendien werd er ergens ook gezegd dat de helderheid vrij laag is en de reflecties in het beeldscherm buitengebruik zeer vermoeilijken.
Daarentegen biedt Dell nu wel een korting van 187,50 euro + een gratis upgrade van 3gb -> 4gb RAM. Samen met nog een kortingscode (5% korting, zoek op google "dell kortingscode") kom ik dan uit op maar ongeveer 640 piek (excl. verzendkosten). Dat lijkt me een zeer aantrekkelijke prijs voor zo'n notebook.
Linkje: http://configure2.euro.de...cs=nldhs1&kc=&oc=N0074902
Zijn er nog dingen die ik moet weten of andere reacties tov het fanlawaai e.d.? Ik ben opzich wel wat gewend van mijn desktop die zeer hoorbaar fangeluid produceert, maar dan niet op een irritante toonhoogte. Is dat dan wel zo met deze laptop?
Ik las tussen jullie reacties ook nog iets over een 1080p beeldscherm, waar ik ook positieve reviews over heb gelezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Calavoow op 12-06-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[TU Delft] Laptopproject 2010 - 2011
is een veel en veel betere deal :)

het high-end model welteverstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:59:
[TU Delft] Laptopproject 2010 - 2011
is een veel en veel betere deal :)

het high-end model welteverstaan
Waarom is dat een veel betere deal? Een quad core wordt niet gebruikt in games en er zit een slechtere GraKa in? Bovendien zuigt een Quad meer stroom en het beeldscherm diagonaal is kleiner...
Niet te vergeten dat het ook nog 350 euro duurder is :S

Het is misschien zo dat de snelheid buiten games wel groter is... Tenminste dat zou ik zo schatten met een bedrijfs-graka en een quad core voor meer berekeningen. Maar ik heb geen idee wat die winst dan zou zijn.
En een laptop die ook nog een gamepje kan draaien en stukken goedkoper is lijkt me dan wel voordelig ;)

(Dit betekent niet dat ik niet open sta voor suggesties, ik heb zeker nog dat laptopproject in mijn achterhoofd O-) )

[ Voor 57% gewijzigd door Calavoow op 13-06-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:40:
[...]

nee, sinds een jaar heeft dell (sinds de 1745, dacht ik?) de fan i/o veranderd: het is nu niet meer mogelijk om de fansnelheid zelf in te stellen.
uitlezen wil op sommige laptops ook niet lukken
En als je zelf via andere weg 5volt op de fan zet? Bedoel namelijk niet softwarematig

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: studio
tsja, stilte is mij veel waard, maar niet het verlies van garantie O-)

de kans bestaat uiteraard dat je hem sloopt...
Calavoow schreef op zondag 13 juni 2010 @ 00:07:
[...]Waarom is dat een veel betere deal? Een quad core wordt niet gebruikt in games en er zit een slechtere GraKa in? Bovendien zuigt een Quad meer stroom en het beeldscherm diagonaal is kleiner...
Niet te vergeten dat het ook nog 350 euro duurder is :S
de kleinere beelddiagonaal zie ik juist als voordeel, tenzij je hem als desktopvervanger wil gebruiken?
het is wel zo dat de studio betere specs heeft, maar specs zijn slechts een deel van heet verhaal: de kwaliteiet van de elitebook is oneindig veel beter, en 3 jaar NBD garantie is mij ook wel wat waard, of dit het geld waard is moet je zelf maar beslissen

(overigens vind ik het gebrek aan een full-HD scherm op beide notebooks een afknapper, maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
Geen matches
Stel, ik zou me laptop alleen voor schooleinden gebruiken... Dan zou de hardware die in de elitebook zitten denk ik beter van pas komen. Quadro werkt goed samen met enkele progjes zoals Adobe en dergelijke (zou ook handig kunnen zijn als renderer ipv mijn desktop ;)).
Ik ben van plan Informatica te gaan studeren, en/of misschien elektrotechniek. Dus ik verwachtte eigenlijk niet zoveel van dat soort 3d/bewerkings-programma's. Om mijn laptop dan meer in de budgethoek op te zoeken leek me wel interessant.. Ik moet nog even kijken of ik de financiering voor een laptop van 1000 piek wel rond kan krijgen, aangezien er goedkopere alternatieven zijn die waarschijnlijk ook voldoen. En het liefst werk ik toch gewoon op mijn desktop, dus een budgetoplossing in dat geval lijkt me niet onlogisch.

Trouwens er zijn niet zoveel full HD laptops op de markt... Als ik zoeven kijk op pricewatch krijg je pas een fatsoenlijk full hd laptop vanaf 929 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Calavoow op 13-06-2010 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: studio, dell
dell studio 15 krijg je vanaf €750 met i5 520 en 1080p scherm
heb m zelf ook ;) maar dan een c2d versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 00:30:
tsja, stilte is mij veel waard, maar niet het verlies van garantie O-)

de kans bestaat uiteraard dat je hem sloopt...

[...]

de kleinere beelddiagonaal zie ik juist als voordeel, tenzij je hem als desktopvervanger wil gebruiken?
het is wel zo dat de studio betere specs heeft, maar specs zijn slechts een deel van heet verhaal: de kwaliteiet van de elitebook is oneindig veel beter, en 3 jaar NBD garantie is mij ook wel wat waard, of dit het geld waard is moet je zelf maar beslissen

(overigens vind ik het gebrek aan een full-HD scherm op beide notebooks een afknapper, maar dat terzijde)
Opzich is kun je op op de elitebook ook nog wel prima gamen: http://www.notebookcheck....adro-FX-880M.24735.0.html. Deze framerates zijn bereikt icm een core i7 820m, maar dat zal nauwelijk verschil maken denk ik.
Verder is de kwaliteit en de garantie van de Elitebook natuurlijk zeer goed, dus het is toch zeker wel de meerprijs waard denk ik. Afhankelijk van je opleiding kan een Quadro videokaart natuurlijk ook erg handig zijn. Met die laptop kun je zeker een aantal jaren vooruit, of je moet net heel veel pech hebben :P

Wat het scherm betreft: zelf lijkt mij 1600x900 juist ideaal op een 15,6 inch scherm. Ik ben zelf gewend aan 1366x768 en dat is eigenlijk net te weinig maar wel prima te doen. Als ik dan in de mediamarkt zo'n full HD scherm zie is dat wel weer heel klein hoor, en dat was nog een vaio F, dus 16,4 inch.
Vaak is de kwaliteit van full HD schermen een stuk beter, maar ik neem aan dat op zo'n Elitebook het scherm wel van goede kwaliteit is, wat kijkhoek en contrast betreft? Dus dan lijkt mij 1600x900 de ideale tussenoplossing.

Maar dat is waarschijnlijk net wat je gewend bent.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
Ik zie geen mogelijkheid om bij dell een full hd scherm te krijgen op een laptop onder 900 euro :S
http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

By the way, hebben ze altijd bij dell zulke kortingsacties en gratis upgrades of is het werkelijk een gelukkig moment om bij dell een laptop aan te schaffen?

[ Voor 40% gewijzigd door Calavoow op 13-06-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calavoow schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:36:
Ik zie geen mogelijkheid om bij dell een full hd scherm te krijgen op een laptop onder 900 euro :S
je kan bellen om een full-HD scherm in een i5 model te zetten
By the way, hebben ze altijd bij dell zulke kortingsacties en gratis upgrades of is het werkelijk een gelukkig moment om bij dell een laptop aan te schaffen?
elke week andere, maar over het algemeen scheelt dat niet meer dan €10, of ze moeten ergens een fout hebben gemaakt >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
Ok dus ik kan gewoon nog even wachten met me aanschaf van de laptop? (Ook de gratis upgrade van 3gb naar 4gb RAM?) Want dat scheelt wel denk ik, vooral met mijn ouders die het dan niet gehaast vinden. En wie weet komt er wel een full hd scherm in de studio 17 over 2 maanden ^^

Hoe werkt dat eigenlijk met via telefoon bestellen? Moet ik dan Dell bellen en krijg ik dan een medewerker aan de lijn ofzo? Ik las dat de telefoonservice van Dell erg slecht is.

Ik twijfel nu trouwens inderdaad over mijn schermdiagonaal, misschien is een 15" schermresolutie zo slecht nog niet als ik een beetje een portable laptop wil. Maar de resolutie zou er niet slechter op moeten worden...

[ Voor 43% gewijzigd door Calavoow op 13-06-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Dat dacht ik ook van een 17". Ik wil m'n Dell ook gebruiken voor school en heb uiteindelijk toch ook voor 17" gegaan, ook al dacht ik lang dat 15" méér dan genoeg was. 17" is zogezegd niet portable.

Wel, nu ik hem heb, ben ik blij dat ik toch 17 ipv 15" heb gekozen :P Zo overdreven groot vind ik het nu ook niet en om nu te zeggen dat hij 'moeilijker' om mee te nemen is... Nee, ik ben er tevreden mee en wil zeker nooit meer kleiner gaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door RangedNeedles op 14-06-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Geen matches
Vandaag ontvangen en ingesteld, bevalt prima!

mooi scherm goeie kijkhoek ook. Eingelijk geen last van de spiegeling. Had het erger verwacht.

Nu nog wat installeren etc.....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Ow yeah, heb em besteld met de volgende specs:
Base INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Harde schijf 320 GB (7.200 rpm)
Optische stations DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software

Nou staat de leverdatum op eind van juni...heb verder geen ervaring met Dell, maar worden ze misschien vaker geleverd dan de verwachte leverdatum??? Hope so!

Ik ga de machine gebruiken als een media centre en om af en toe op te gamen. Dus ben erg benieuwd naar de combi i5 en de ati kaart.

Gekke op de dell site was dat ik 19 euro minder betaalde door een middag te wachten met bestellen, precies dezelfde specs en kortingen vouchers, alleen dus 19 euro goedkoper...beetje vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Geen matches
ik zou rekenen op 2 weken.
Zolang duurde het bij mij ook.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Geen matches
Jepz, bij mij ook 25 of 26 mei, pas 8 juni binnen.
Kijkhoek en spiegeling valt inderdaad mee, ik verwachte ook erger na er vele issues over gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Geen matches
Bedankt voor de spec verhalen enzo. heb nu een beter beeld wat ik ga bestellen als ze mijn touch hebben opgehaald. Ik zal in het vervolg nog beter zoeken :)

Even nog terug naar het touch ghosting verhaal:

Ik heb eergisteren een mailtje gehad van N-trig. Fijn ze mailen dus wel terug naar consumenten :) Nette Mail: Thank you for your email and sorry for the inconvenience.

I would like you to try couple of things.

When the system is booting up and you logged into the OS desktop touch with your finger on the screen and using the mouse run calibration from the applet .

In case that you are still facing the “ghosting” issue please try to uninstall N-trig bundle and then you will be able to work with single touch.

Please advice whether the ghosting is still appearing after removing the N-trig bundle.

In case you didn’t face it, install again the bundle and try to see if the problem appears again.

Thanks,
Regards

Vreemde wil dus dat met windows generic touch drivers er geen probleem is. Ja single touch maar nee geen ghost clicks. 10 potjes geschaakt en wat mahjong en geen ene keer een click uit zijn plaats. en jawel na het installeren van de a01 bundle beginnen de clicks weer opnieuw. natuurlijk wel weer opnieuw gecalibreert maar geen success.

Dus vrijwel zeker een driver probleem. heb ze teruggemaild. Behoorlijk benieuwd naar het antwoord. Alhoewel. Donderdag komen ze hem ophalen maarja misschien dat hierdoor nieuwe aankopers sneller een verbeterde driver krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Blijf ons op de hoogte houden :)

Kheb het probleem namelijk nog steeds, en wil er van af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Geen matches
Hey alexander. Om even uit te sluiten dat ik gewoon een vreemde laptop heb en bij mij de dingen net iets anders voorkomen dan bij anderen, zou jij ook bovenstaande willen uitproberen? en bevindingen rapporteren aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
PixelShooter schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:26:
Dat dacht ik ook van een 17". Ik wil m'n Dell ook gebruiken voor school en heb uiteindelijk toch ook voor 17" gegaan, ook al dacht ik lang dat 15" méér dan genoeg was. 17" is zogezegd niet portable.

Wel, nu ik hem heb, ben ik blij dat ik toch 17 ipv 15" heb gekozen :P Zo overdreven groot vind ik het nu ook niet en om nu te zeggen dat hij 'moeilijker' om mee te nemen is... Nee, ik ben er tevreden mee en wil zeker nooit meer kleiner gaan :)
Okey, bedankt voor je input. Want ikzelf heb niet erg veel ervaring met mobiele laptops dus ervaringen zijn welkom ;)

Nu vraag ik me af of deze Studio 17 een beetje robust is. Denken jullie dat hij me hele studie mee zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Geen matches
Het is ook mijn eerste notebook :D

Robust is ie zeker. Alles is van harde plastic, voelt degelijk en kwalitatief aan en de huls rond het scherm is ook erg hard, wat handig is bij het openen.

Het enigste minpuntje dat ik tot nu toe ontdekt heb, is de 'plaat' waarop de multimediaknoppen staan. Je hebt dus je toetsenbord, en daarboven bevinden zich nog enkele knopjes zoals 'Volgend nummer', 'Play/Pause' enz. en als je daarop drukt, buigt die 'plaat' wat mee. Maar erg storend is dit niet, je hoeft er tenslotte ook niet hard op te duwen en je gebruikt deze knoppen amper (enfin, ik toch). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Ik heb even gekeken, maar kan nou niet echt een definitief antwoord vinden:
- ik heb een Studio 17 besteld met 320 GB; kan ik deze later zelf nog uitbreiden met een 2de schijf? Ik las op notebookcheck dat dit mogelijk is, maar kan het nergens anders bevestigd krijgen.
- is de ATI Mobility Radeon HD 5650 te overklokken en wie heeft er hier ervaring mee (ook met hoe dit te doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Geen matches
PixelShooter schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:06:
Het is ook mijn eerste notebook :D

Robust is ie zeker. Alles is van harde plastic, voelt degelijk en kwalitatief aan en de huls rond het scherm is ook erg hard, wat handig is bij het openen.

Het enigste minpuntje dat ik tot nu toe ontdekt heb, is de 'plaat' waarop de multimediaknoppen staan. Je hebt dus je toetsenbord, en daarboven bevinden zich nog enkele knopjes zoals 'Volgend nummer', 'Play/Pause' enz. en als je daarop drukt, buigt die 'plaat' wat mee. Maar erg storend is dit niet, je hoeft er tenslotte ook niet hard op te duwen en je gebruikt deze knoppen amper (enfin, ik toch). :)
klopt dat laatste beetje knullig vind ik. Je drukt op dat knopje en vervolgens buigt het plastic een beetje mee.

Ik heb een 9 cell batterij.
Gisteren om 8:30 aangezet brightness wat lager, wifi aan. Toen gaf de klok / accu eerst aan dat hij nog 5 uur op de accu kon draaien. Vervolgens de hele avond mee ge-internet, geen zware troep ofzo. Om 24:00 zat ik nog steeds met de accu te werken. Restduur van de batterij heb ik niet meer bekeken.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 22-09 20:44
Calavoow schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:52:
[...]

Okey, bedankt voor je input. Want ikzelf heb niet erg veel ervaring met mobiele laptops dus ervaringen zijn welkom ;)

Nu vraag ik me af of deze Studio 17 een beetje robust is. Denken jullie dat hij me hele studie mee zou kunnen gaan?
Ligt eraan hoe je ermee omgaat. Wil je een robuuste notebook om elke dag heen en weer te slepen, zou ik zelf eerder een latitude kopen van dell. Heb de studio 17 ook, en opzich nette bouwkwaliteit, maar de latitude is gewoon van een flink hoger niveau, maar minder rijk qwa multimedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
Freezerator schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:13:
[...]

Ligt eraan hoe je ermee omgaat. Wil je een robuuste notebook om elke dag heen en weer te slepen, zou ik zelf eerder een latitude kopen van dell. Heb de studio 17 ook, en opzich nette bouwkwaliteit, maar de latitude is gewoon van een flink hoger niveau, maar minder rijk qwa multimedia.
Ik vraag hierna omdat ik voor zo rond de 1000 euro een best wel robuste laptop kan krijgen via het laptopproject van mijn aanstaande universiteit (HP EliteBook 8540w).
Maar ik wil nogal op me geld letten en een laptop voor 300 euro minder staat me wel aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Calavoow op 16-06-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Geen matches
Calavoow schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:01:
[...]

Ik vraag hierna omdat ik voor zo rond de 1000 euro een best wel robuste laptop kan krijgen via het laptopproject van mijn aanstaande universiteit (HP EliteBook 8540w).
Maar ik wil nogal op me geld letten en een laptop voor 300 euro minder staat me wel aan.
Wel, zelfs als ik het geld ervoor moest hebben, zou ik nog niet zeker weten of ik wel voor die HP zou gaan. De grafische kaart is 'n Quadro, en dat is toch wel iets anders dan de gebruikelijke consumentenmarkt, die ervoor geschikt is om te gamen. Of je even goed (of beter) kan gamen op 'n Quadro, ik weet het niet, maar Quadro is toch vooral zakelijke markt, dus ik meen van niet?
En of die i7 zoveel meerwaarde biedt tov een i5... hmmm.. en dat alles dan inderdaad €300 goedkoper. Ik zou weten welke ik zou kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:27
Naar aanleiding van de zoektocht van sommigen (ook ik) naar het backlight toetsenbord heb ik een aantal webshops gemaild welke Dell parts kunnen leveren. Een aantal reageerden en bij 1 van hen heb ik het toetsenbord voor m'n 1749 besteld.
Zie hier de reactie:
Goedenavond,

Wij kunnen dit toetsenbord voor u bestellen. De prijs incl. btw en verzendkosten komt op 55-,-. De levertijd is 1 tot 2 weken.

Mijn collega zal morgen in ieder geval het toetsenbord toevoegen aan de webshop en u de link mailen. Mocht u interesse hebben, dan kunt u deze dan bestellen.

Met vriendelijke groet / Best regards,

Jaap de Boer
Almedo.nl

En de link naar het artikel.

Nu afwachten wat er binnenkomt. Hou jullie op de hoogte. Met 55 euro zijn ze goedkoper dan het bestellen bij Dell zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het toetsenbord van mijn studio 15 kostte €19...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
PixelShooter schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:11:
[...]

Wel, zelfs als ik het geld ervoor moest hebben, zou ik nog niet zeker weten of ik wel voor die HP zou gaan. De grafische kaart is 'n Quadro, en dat is toch wel iets anders dan de gebruikelijke consumentenmarkt, die ervoor geschikt is om te gamen. Of je even goed (of beter) kan gamen op 'n Quadro, ik weet het niet, maar Quadro is toch vooral zakelijke markt, dus ik meen van niet?
En of die i7 zoveel meerwaarde biedt tov een i5... hmmm.. en dat alles dan inderdaad €300 goedkoper. Ik zou weten welke ik zou kopen O-)
D'r zit alleen een i3 in een standaard dell Studio 17 ... Dat is wel jammer. Een i5 zou me toch meer in de smaak vallen, maar dat kost dan weer 90 euro meer <_< en weg gaat 1/3 van me winst ten opzichte van het laptop project.
En een 9-cel batterij kost tov een 6-cel batterij ook weer 70 euro meer :/

[ Voor 4% gewijzigd door Calavoow op 18-06-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Paar pagina's terug heeft iemand hem bij Dell besteld en die was er meer dan 55 euro voor kwijt, vandaar dat ik de link hier gepost heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Calavoow schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:58:
[...]

D'r zit alleen een i3 in een standaard dell Studio 17 ... Dat is wel jammer. Een i5 zou me toch meer in de smaak vallen, maar dat kost dan weer 90 euro meer <_< en weg gaat 1/3 van me winst ten opzichte van het laptop project.
En een 9-cel batterij kost tov een 6-cel batterij ook weer 70 euro meer :/
True, het is inderdaad wel €90 meer, had ik niet onmiddellijk aan gedacht :) Maar je hebt dan nog wél steeds het 'voordeel' van de HD5650.
Die batterij, jah, heb ik ook wel lang over getwijfeld, uiteindelijk maar zo gelaten. €70 is ook niet niks voor maar 3 cellen meer :P

@Niek_

Leuk idee, zo'n achtergrondverlichting wil ik ook wel, alleen zal dat wel voor in de nabije toekomst zijn ;)
Btw, je zei dat je een 1749 hebt (me 2), maar als ik op de link klik: zie ik wel dit staan:

Geschikt voor onder andere de volgende laptops:
Dell Studio 1735
Dell Studio 1736
Dell Studio 1737

Foutje van wie? Of passen deze ook op 1749? En hoe zit het met dat aansluiten eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Foutje van winkel. Partnumber is wel geschikt voor 1749. Aansluiten is er simpel, 3 schroefjes en 2 connectors los. Heb de handleidingen op m'n laptop staan, zal ze anders volgende week wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Calavoow schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:58:
[...]

D'r zit alleen een i3 in een standaard dell Studio 17 ... Dat is wel jammer. Een i5 zou me toch meer in de smaak vallen, maar dat kost dan weer 90 euro meer <knip>
Ze hebben ook een config die start met een i5. Aanpassen van een config die begint met een i3 is idd duurder. Je moet gewoon als je op aanpassen hebt geklikt even de laatste cijfers achter 1749 aanpassen. Dus je zit bijvoorbeeld in config 174901 aan te passen. Maak daar dan maar eens 174905 van, die begint met een i5. Scheelt toch al snel zo'n 30 euro op een i3 config opwaarderen naar i5.

[ Voor 25% gewijzigd door zuma op 18-06-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
zuma schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:23:
[...]

Ze hebben ook een config die start met een i5. Aanpassen van een config die begint met een i3 is idd duurder. Je moet gewoon als je op aanpassen hebt geklikt even de laatste cijfers achter 1749 aanpassen. Dus je zit bijvoorbeeld in config 174901 aan te passen. Maak daar dan maar eens 174905 van, die begint met een i5. Scheelt toch al snel zo'n 30 euro op een i3 config opwaarderen naar i5.
Dank u, deze link heeft een i5 voor 20 euro minder dan de eerder gepostte:
http://configure2.euro.de...cs=nldhs1&kc=&oc=N0074904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Xecuter NL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:20:
Ik heb even gekeken, maar kan nou niet echt een definitief antwoord vinden:
- ik heb een Studio 17 besteld met 320 GB; kan ik deze later zelf nog uitbreiden met een 2de schijf? Ik las op notebookcheck dat dit mogelijk is, maar kan het nergens anders bevestigd krijgen.
- is de ATI Mobility Radeon HD 5650 te overklokken en wie heeft er hier ervaring mee (ook met hoe dit te doen)?
Ja er kan een tweede hdd erbij. Je moet dan alleen een losse caddy erbij bestellen, anders kan je de hdd niet plaatsen.

De 5650 is idd te overklokken, al zou ik het niet doen. De gpu zit namelijk op het mobo gesoldeerd en is dus geen losse mxm 3 kaart zoals ik zelf eerder wel gedacht had.

Dus als je gpu naar de klote is door het ocen, dan kan je het moederbord compleet gaan vervangen, en dat is een duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Niek_ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:10:
Naar aanleiding van de zoektocht van sommigen (ook ik) naar het backlight toetsenbord heb ik een aantal webshops gemaild welke Dell parts kunnen leveren. Een aantal reageerden en bij 1 van hen heb ik het toetsenbord voor m'n 1749 besteld.
Zie hier de reactie:
Goedenavond,

Wij kunnen dit toetsenbord voor u bestellen. De prijs incl. btw en verzendkosten komt op 55-,-. De levertijd is 1 tot 2 weken.

Mijn collega zal morgen in ieder geval het toetsenbord toevoegen aan de webshop en u de link mailen. Mocht u interesse hebben, dan kunt u deze dan bestellen.

Met vriendelijke groet / Best regards,

Jaap de Boer
Almedo.nl

En de link naar het artikel.

Nu afwachten wat er binnenkomt. Hou jullie op de hoogte. Met 55 euro zijn ze goedkoper dan het bestellen bij Dell zelf. :)
Dat is niet het goede keyboard :P . Je moet er eentje hebben voor een 1747 /1749. (dit model is juist duurder)
Die van die site is van een 1737, en die gaat niet passen omdat het gedeelte van de cursor toetsen anders is. :*) Met een hamer past natuurlijk alles, alleen je schiet er niet echt veel mee op denk ik. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 21-06-2010 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
PixelShooter schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:55:
[...]

True, het is inderdaad wel €90 meer, had ik niet onmiddellijk aan gedacht :) Maar je hebt dan nog wél steeds het 'voordeel' van de HD5650.
Die batterij, jah, heb ik ook wel lang over getwijfeld, uiteindelijk maar zo gelaten. €70 is ook niet niks voor maar 3 cellen meer :P

@Niek_

Leuk idee, zo'n achtergrondverlichting wil ik ook wel, alleen zal dat wel voor in de nabije toekomst zijn ;)
Btw, je zei dat je een 1749 hebt (me 2), maar als ik op de link klik: zie ik wel dit staan:

Geschikt voor onder andere de volgende laptops:
Dell Studio 1735
Dell Studio 1736
Dell Studio 1737

Foutje van wie? Of passen deze ook op 1749? En hoe zit het met dat aansluiten eigenlijk?
Liever 70 euro betalen voor een accu waarvan je echt merkt dat je langer kan werken, dan een touch screen van 200 euro die alleen maar probleempjes geeft. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Robin4 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 04:26:
[...]

Ja er kan een tweede hdd erbij. Je moet dan alleen een losse caddy erbij bestellen, anders kan je de hdd niet plaatsen.

De 5650 is idd te overklokken, al zou ik het niet doen. De gpu zit namelijk op het mobo gesoldeerd en is dus geen losse mxm 3 kaart zoals ik zelf eerder wel gedacht had.

Dus als je gpu naar de klote is door het ocen, dan kan je het moederbord compleet gaan vervangen, en dat is een duur geintje.
Heb je de 1749 in je bezit? Speel je er ook games op? Zo ja, wat vind je van de grafische kracht? En welke specs heb je? Ik heb de snelste i5 (-540m) processor besteld die mogelijk was en de ati 5650 zodat ik zo'n beetje alle huidige games netjes kan draaien, maar ik hoop dat het ook nog op een redelijke hoog detail soepel blijft draaien...het blijft een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Robin4 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 04:26:
[...]

Ik vroeg dus laatst bij een 1749 telefonisch naar een losse caddy ten behoeve van de 2e bay. Werd mij verteld dat ze deze niet konden leveren moest ik maar contact opnemen met service o.i.d.... Ik balen nu krijg ik een laptop zonder extra caddy, moet ik weer verder zoeken naar zo'n kreng. Iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
zuma schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:59:
[...]

Ik vroeg dus laatst bij een 1749 telefonisch naar een losse caddy ten behoeve van de 2e bay. Werd mij verteld dat ze deze niet konden leveren moest ik maar contact opnemen met service o.i.d.... Ik balen nu krijg ik een laptop zonder extra caddy, moet ik weer verder zoeken naar zo'n kreng. Iemand een goed idee?
Kwam deze tegen
Ebay In ieder geval heeft deze schroefjes
en
Informatique Geen info of er schroefjes bij zitten...

Wel redelijk prijzig +-55 e...en dan moet je er natuurlijk ook nog een hdd erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Oké zijn dus ook los buiten dell om te vinden. Ik was even bang dat ik bij Dell de molen in zou moeten. In principe was ik van plan deze caddy gelijk erbij te bestellen omdat ik er een keer een SSD bij wil bezetten. Dat zal niet op korte termijn zijn. Ik wacht wel tot die SSD prijzen lekker dalen. Nu zijn die caddy's nog behoorlijk geprijsd moet ik zeggen, dat zal waarschijnlijk ook wel omlaag gaan als de 1745 en 1749 weer wat ouder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Geen matches
Robin4 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 04:35:
[...]

Liever 70 euro betalen voor een accu waarvan je echt merkt dat je langer kan werken, dan een touch screen van 200 euro die alleen maar probleempjes geeft. :>
Sowieso al geen €200 voor 'n touchscreen. Een gewone goedkope muis ftw :P

Btw, er zitten toch al 2 HDD's in? Elk van 500 GB, wat samen 1 TB opbrengt. Of... zijn het partities?

Grafische kracht is overgens wel erg goed te noemen vind ik. Heb voor de lol (en om te testen uiteraard) eens MW2 geïnstalleerd en op z'n native resolutie (1600x900), presteert onze knul 'n zeer acceptabele 50 FPS :o Weliswaar met af en toe drops naar 30 FPS, maar soms schiet ie ook naar 60. Ik heb het getest in het Spec Ops level 'Evasion', die met de stealth sniper, en daar kreeg ik zo'n resultaten :)

Op wat mijn settings staan? Wel, 0x AA, 1600x900, voor de rest geloof ik alles op high (extra) :o
Multiplayer nog niet gedaan, heb nog geen muis, maar ik verwacht dat ik ongeveer hetzelfde resultaat zal halen :9
TrackMania Nations Forever trouwens ook getest, omdat je daar ook geen muis voor nodig hebt xD. 60-70 FPS, drops naar 45, als ik middelmatige kwaliteit kies en native resolutie. Dus als ik hoge kwaliteit kies, zit ik nog safe waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTorenbos
Ik heb zelf de 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) in mijn dell studio 17 zitten. Hij gaat lekker lang mee zonder stroom, maar wat ik het allerfijnst vind is nog wel de extra ruimte die nu onder mijn laptop zit. De batterij steeks een stuk uit aan de onderkant waardoor de achterkant van de laptop mooi omhoog komt. Het staat ook gewoon stevig, dus voor oververhitting hoef ik mij geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
NTorenbos schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:49:
Ik heb zelf de 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) in mijn dell studio 17 zitten. Hij gaat lekker lang mee zonder stroom, maar wat ik het allerfijnst vind is nog wel de extra ruimte die nu onder mijn laptop zit. De batterij steeks een stuk uit aan de onderkant waardoor de achterkant van de laptop mooi omhoog komt. Het staat ook gewoon stevig, dus voor oververhitting hoef ik mij geen zorgen te maken.
Vind ik ook.

Ik vind het juist prettig dat de laptop nu een klein beetje schuin staat, tikt een stuk fijner

Ben ook erg tevreden over de batterijduur van +/- 5 uur met wifi aan.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Robin4 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 04:30:
[...]

Dat is niet het goede keyboard :P . Je moet er eentje hebben voor een 1747 /1749. (dit model is juist duurder)
Die van die site is van een 1737, en die gaat niet passen omdat het gedeelte van de cursor toetsen anders is. :*) Met een hamer past natuurlijk alles, alleen je schiet er niet echt veel mee op denk ik. :+
Heb het partnumber wat jij aan mij gegeven hebt, doorgegeven aan de winkel. Die heb ik ook besteld als ik de orderbevestiging erbij haal. Voor de zekerheid toch maar eens een mailtje aan wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Ik ben ook eens op zoek gegaan naar een nieuwe laptop ter vervanging van mijn oude HP Pavilion DV-4150. Ik kwam ook steeds weer opnieuw bij Dell uit, en dan de Studio 17.

Wel raar dat niet elk model via de site te bouwen is.
Zo staat er bijvoorbeeld bij de Studio 17 bij de technische specificaties dat er bij het LCD scherm de volgende opties zijn:

Lcd-scherm
44 cm (17,3") HD+ (1600 x 900) TrueLife WLED met 900p (standaard)
44 cm (17,3") FHD (1920 x 1080) TrueLife WLED (B+RG LED) met 1080p

Echter de FHD 1080p is nergens te selecteren via de site, en dus ook geen (meer)prijs bekend.

Ik heb nu een offerte aanvraag gedaan voor een Studio 17 met de volgende specs:

PROCESSOR INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
LCD-SCHERM 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL OF de FHD 1080p versie
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)

Duurd ong 48 uur voordat ik offerte heb. Maar iemand een idee/schatting wat dit ongeveer kost?
Deze conbinatie is niet te maken via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:20:
Ik ben ook eens op zoek gegaan naar een nieuwe laptop ter vervanging van mijn oude HP Pavilion DV-4150. Ik kwam ook steeds weer opnieuw bij Dell uit, en dan de Studio 17.

Wel raar dat niet elk model via de site te bouwen is.
Zo staat er bijvoorbeeld bij de Studio 17 bij de technische specificaties dat er bij het LCD scherm de volgende opties zijn:

Lcd-scherm
44 cm (17,3") HD+ (1600 x 900) TrueLife WLED met 900p (standaard)
44 cm (17,3") FHD (1920 x 1080) TrueLife WLED (B+RG LED) met 1080p

Echter de FHD 1080p is nergens te selecteren via de site, en dus ook geen (meer)prijs bekend.

Ik heb nu een offerte aanvraag gedaan voor een Studio 17 met de volgende specs:

PROCESSOR INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
LCD-SCHERM 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL OF de FHD 1080p versie
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)

Duurd ong 48 uur voordat ik offerte heb. Maar iemand een idee/schatting wat dit ongeveer kost?
Deze conbinatie is niet te maken via internet.
Het Full Hd scherm kan je telefonisch bestellen. Als je een systeem samensteld op de website van dell. (dell.be of dell.nl) zie je toch perfect hoeveel je systeem gaat kosten? de meerprijs van het full hd-scherm weet ik niet van buiten maar staat hierboven in het topic zeker al vermeld.
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste