Toon posts:

Laptops aanrader ?

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik zelf ben niet echt goed met welke videocard of hoeveel intern geheugen je moet hebben om een goed werkende laptop te hebben. Ik kan me geld tenslotte maar 1x uit geven.
Dus ik vraag jullie om hulp.

Eisen voor de laptop
-Mogelijk 2 schermen
-Mogelijk TV out
-Bluethoot
-17 inch of groter

Moet het volgende aan kunnen
-Photoshop Cs4
-Virtual Chat
-Msn
-Notepad
-Firefox
-Sam boardcaster
en nog wat dagelijks gebruik
Ik wil dus zonder sloomheid deze dingen open hebben
Budget: 650 euro.

Dus mijn vraag wie heeft een advies voor mij?
Of heeft zelf een goeie laptop die hij wilt aanraden
Alvast bedankt :)

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik denk dat je in t principe naar alle laptops kan kijken. 3GB intern geheugen is afdoende, 4 prettig. En verder kan er eigenlijk altijd wel een extra scherm aan.

PS Is die €650,- met of zonder Photoshop?

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 10:16

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

volgens mij is deze post in strijd met de regels...
je hoort zelf te kijken wat er op de markt is.

elke laptop tegenwoordig heeft een vga aansluiting voor.
en BluetootH, moet je gewoon kijken naar de specificaties...

en wat jouw eisen zijn qua applicaties. Alleen photoshop is een beetje zwaar, voor de rest niks.
Al jouw programma's kan ik zelfs op mijn msi wind tegelijk draaien zonder problemen...

oftewel, gewoon laptop uitzoeken met bluetooth en tv-out en je zit gebakken.

[ Voor 37% gewijzigd door DNA_Saint op 08-01-2009 14:26 ]

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo in strijd met de regels?
Ik vraag gewoon of iemand een laptop voor mij kan aanraden.
Want ik wil niet over een jaar spijt krijgen.
En bakker photoshop die heb ik al liggen (voor me pc)
Maar kep nu laptop nodig voor me opleiding.

En Bakkertjuhh
Kan elke laptop ook al die processen tegelijk aan?
dus niet dat me muziek gaat stotteren ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 14:29 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DNA_Saint wijst je op het volgende:
Wat is er nu anders in CSL?]Niet toegestaan:

Domweg een topic openen met de vraag of een bepaald systeem en/of notebook goed is.
Systeemvraag-topics openen m.b.t. systemen die behandeld worden in de Best Buy Guides
'PC-Probleemtopics' openen, hiervoor zijn de andere subfora. Bepaalde notebook-problemen kunnen wel thuis in CSL.
Voor meer details omtrent dit onderwerp zie het CSL Beleid en de CSL FAQ.
Welke laptops leken jou eigenlijk interessant? Design is ook persoonlijk he :)

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 08-01-2009 14:30 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
Heb je ze gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd Acer gehad.
Nu zag ik op google een Packard bell staan

PACKARD BELL EasyNote SL51-B-002 17" notebook

ik vind die op design gebied wel mooi. maar die apllicaties weet niet of die goed zijn
http://dixons.nl/De_onlin...book.7108620/default.aspx

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19
Waarschijnlijk niet. daarom een quote:

"Na enige tijd te hebben doorgemodderd met een verschrikkelijke toename aan 'Wat moet ik kopen' topics, hebben we besloten het beleid omtrent deze topics te veranderen. Concreet is hierbij het grootste deel van de systeemvragen niet meer gewenst en zullen deze topics, ongeacht de onderbouwing en gestelde vragen op slot gaan"

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf vind beetje onzin als wij niet zulke topics mogen maken.
Niet iedereen heeft hardware/software kennis ?
En mij wed tweakers aan ge raden maar ja daar mag het dus niet lekker handig -.-

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:58
Sinds dit jaar zijn mods een beetje minder streng, alleen dit topic is echt zó incompleet. Met zowat elke laptop kun je de dingen doen die jij opgenoemd hebt. Er staan ook een paar Best-Buy laptops op T.net, misschien dat je daar even naar kunt kijken?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36
Die laptop die je zonet aanwijst, die heeft geen bluetooth. Ik dacht dat dat toch wel één van je belangrijkste eisen was.... Dat bedoelen we hier meer met 'onderzoek doen'.

Verwijderd

Topicstarter
Mr dat klopt. Maar in de winkel van dixons wel :) Dit is even een voorbeeld van een iets goed koperde versie

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36
Nou goed, dan zal ik even een samenvatting van dit topic maken:

1. Je draait geen zware programma's, behalve Photoshop;
2. Photoshop vraagt vooral veel geheugen: zoek naar een laptop met 3 of 4 GB werkgeheugen;
3. Andere eisen van jou zijn bluetooth en tv-out: zoek naar een laptop met die eigenschappen (denk ook na over wat voor tv-out: s-video, vga of hdmi);
4. Verder is vooral design belangrijk: je wil graag een mooie pc, maar anderzijds neem je hem mee naar je studie en dus moet hij stevig zijn (en misschien kleiner? 17" is best lomp imo).

Succes!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-01 20:15

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:37:
En mij wed tweakers aan ge raden maar ja daar mag het dus niet lekker handig -.-
Ik zou je dan eerder aanraden om te verhuizen naar een Forum van een Computerblad ofzo, dit forum is naar mijn weten juist bedoeld om overal wat dieper in te gaan. Om zoek je zoektocht uit te breiden naar segmenten die verder reiken dan hetgeen je in een Winkel te weten kunt komen.

Als iedere "normale" computer gebruiker bij zijn / haar nieuwe aanschaf een dergelijk topic op start staat het hier binnen de kortste keren helemaal vol.

Je zou bijvoorbeeld ook nog kunnen kijken op een site als Dell, vaak relatief goedkoop, helemaal zo slecht nog niet en je hebt de mogelijkheid om een aantal dingen zelf te bepalen. Met een Moderne Core 2 Duo vanaf zo'n 2,0GHz en 3 tot 4GB geheugen kom je al een heel eind met de wensen die jij hebt.

Let wel dat als je ooit een spelletje zou willen spelen (al lijkt het maar zoiets relatiefs simpels als de Sims 2) dat je minstens de nieuwste Intel Integrated (Intel® Graphics Media Accelerator X3100 bijvoorbeeld) of een Ati of Nvidia Videochip hebt anders kan het je nogis vies tegenvallen (weet ik uit eigen ervaringen binnen mijn kennisenkring)

Succes

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19
Daarnaast heb je ruim 20 topics geopend met veel vragen die je met enig zoekwerk zelf ook had kunnen oplossen. Dit is dus niet de eerste keer dat je naar "tweakers werd verwezen".

Maar goed: http://www.hardware.info/...kbJg/grouppage/Notebooks/ om je op weg te helpen. lekker invullen en resultaten bekijken.

en op tweakers:

[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 5

[ Voor 11% gewijzigd door Lumics op 08-01-2009 15:10 ]

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-01 16:12
Als je Photoshop gebruikt moet je opletten dat je een hoge resolutie scherm hebt. Dat werkt veel beter, zoek dus iets uit van bijv. 1920 x 1200, 1680 1050 enz. en niet 800 x 600 of 1200 x 900.

Verwijderd

Mr.Qips schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:47:
Nou goed, dan zal ik even een samenvatting van dit topic maken:

1. Je draait geen zware programma's, behalve Photoshop;
2. Photoshop vraagt vooral veel geheugen: zoek naar een laptop met 3 of 4 GB werkgeheugen;
3. Andere eisen van jou zijn bluetooth en tv-out: zoek naar een laptop met die eigenschappen (denk ook na over wat voor tv-out: s-video, vga of hdmi);
4. Verder is vooral design belangrijk: je wil graag een mooie pc, maar anderzijds neem je hem mee naar je studie en dus moet hij stevig zijn (en misschien kleiner? 17" is best lomp imo).

Succes!
Beter dan dit kan het niet gezegt worden. Houd deze 4 criteria voor elke laptop en als het goed is rollen daar een aantal laptops uit die aan jouw eisen voldoen.

Deze voldoet ook makkelijk aan al jouw eisen. En anders staan er nog genoeg tips voor andere laptops in het topic.
[NBBG] Basis Notebook - december 2008
[NBBG] Allround Notebook - december 2008

Ik vind dit wel een mooie
pricewatch: Samsung R510 FS08
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1217951752.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 15:39 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:33:
Ik heb altijd Acer gehad.
Nu zag ik op google een Packard bell staan

PACKARD BELL EasyNote SL51-B-002 17" notebook

ik vind die op design gebied wel mooi. maar die apllicaties weet niet of die goed zijn
http://dixons.nl/De_onlin...book.7108620/default.aspx
Ik vind die weer lelijk. Al helemaal met zo'n raaar rond touchpad.. Bleeegh..

Zo zie je maar weer, smaken verschillen! Voor het design moet je dus echt zelf op zoek.. :)

Ik zou kijken naar een HP6710b.. Fatsoenlijke processor (>T7300) , fatsoenlijk geheugen (>2GB, al kost 4GB ook geen drol meer) en de X3100 zal wel goed zijn voor een paar simpele spelletjes en photoshop cs4. Accu gaat lekker lang mee (6 cells, 4 uur). En hij is lekker stevig, je kan hem zo in je rugzak droppen, zonder iets er omheen. En er zit standaard Vista Business op.

De HP6710b is wél 15,4" maar dan weer wel met een resolutie van 1680x1050. Ik ben benieuwd of je voor diezelfde prijs ook een 17" laptop kan vinden met een resolutie van 1680x1050... Waarom heb je eigenlijk 17" nodig? Heb je zulke slechte ogen? Houdt er ook rekening mee dat 17" een stuk zwaarder is om mee naar school te nemen en dat ie ook meer batterij zuipt.

- Ik weet niet zeker of er wel een TV-out op zit.. Maar heb je die wel écht nodig?

- Bluetooth zou ik niet teveel op focussen, je hebt tegenwoordig voor nog geen tientje al van die usb bluetooth modules die bijna geheel in je usb slot passen:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13294

- Daarnaast vraag ik me af waarom je er persé 2 schermen op aan wilt sluiten. Kan je daarvoor niet beter een gewone pc nemen?

Succes met je keuze, ik heb alweer veel te veel gezegd dan hier mag.. :P

[ Voor 45% gewijzigd door Steephh op 08-01-2009 15:52 ]

_@/'

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:37:
Tweakers is dan ook geen forum voor beginners.. Op het moment zijn we bezig om het beleid aan te passen zodat wel om advies kan worden gevraagd. In de NBBG (pak de basis notebook NBBG) kan wel om advies woren gevraagd. Deze topics staan als sticky in dit forumdeel. Ook bevat het overzicht topic van de NBBG een 'buy guide' met info.

In de basis NBBG kun je om advies vragen, maar probeer wel een aantal notebooks te zoeken en te posten voor je hulp vraagt. Ik denk dat je met tips uit dit topic wel verder kan komen.

Deze sluit ik.

PS, zit @ smartphone waardoor ik de bijbehorende links hier niet in kan plakken. De genoemde topics staan prominent in het bovenste deel van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.