Linn Majic audionas

Pagina: 1
Acties:

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ik heb vandaag een Linn gezien die je met een lan kabel op je
wifi router aansluit en dan je muziek naar je (high end) versterker
doorstuurt.
Ik heb er alleen geen 1400 tot 3600 euro voor over, ik weet dat oa Logitech
en Sony soortgelijke apparaten maken maar deze zijn bedoeld voor mp3/4
formaat en kunnen niet tot master record kwaliteit.
Weet iemand van concurrentie voor de Linn ?

http://www.linn.co.uk/majik_ds

[ Voor 4% gewijzigd door Opteronx4 op 07-01-2009 23:05 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
De Logitech (Squeezebox) kan gewoon FLAC muziek aan in 24bit/96KHz.. Beter kan bijna niet:)

[ Voor 3% gewijzigd door FatalError op 08-01-2009 09:35 ]

If it ain't broken, tweak it!

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja dat is voorlopig ook goed genoeg, maar deze kan ook master files spelen, het origineel van de cd pers zeg maar.

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:47
In welk formaat is dat dan...?
Waveform (WAV/WAVE) of PCM wellicht ?

Dat uncompressed format kan je ook weer losless omzetten naar FLAC lijkt me zo.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Opteronx4 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:04:
Ja dat is voorlopig ook goed genoeg, maar deze kan ook master files spelen, het origineel van de cd pers zeg maar.
Volgens de FAQ van Linn gaat het bij die "master files" gewoon om FLAC bestanden (eventueel WMA of MP3). Bovendien bestaat hun catalogus alleen uit releases van het platenlabel van Linn, dus de keuze is nogal beperkt.
Linn Records offers a diverse, distinctive catalogue of over 275 titles of jazz, classical and Celtic music from a distinguished roster of artists.

[ Voor 13% gewijzigd door downtime op 08-01-2009 00:00 ]

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Nou ja, het zijn niet zomaar "gewoon" FLAC bestanden, het zijn (regelmatig) FLAC bestanden van een hogere resolutie studiomaster. Dat wil dus zeggen 88.2 kHz of 96 kHz samplerate. Ik heb recentelijk in een winkel het verschil gehoord tussen 44.1 en 88.2 kHz, over zo'n Linn netwerk speler, en dat is echt bizar groot. Echt de moeite waard om eens te beluisteren.

Overigens ken ik de specificaties van andere netwerkspelers niet, maar kan ik me zo indenken dat Linn niet uniek is in de mogelijkheid om files met een hogere resolutie af te spelen (zie ook de post van FatalError). En als dat zo is, dan heb je ook geen Linn speler nodig om muziek door Linn opgenomen te kunnen afspelen.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-12 06:27
De Squeezebox speelt gewoon WAV af als je dat zou willen.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ik ga idd voor 150,- een Logitech proberen, je kunt altijd nog overstappen, maar ik denk dat
zelfs als ie dezelfde flac bestanden kan afspelen, het anders klinkt vanwege de componenten
die Linn gebruikt. (Het is wel jammer dat hun goedkoopste speler 10x zo duur is)

PS als ik een nieuwe versterker koop en ik gebruik de digitale ingang zou het verschil
misschien wel klein worden !

[ Voor 18% gewijzigd door Opteronx4 op 08-01-2009 15:21 ]

Verwijderd

De Squeezebox is wel een populair apparaat om te modificeren geloof ik :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 15:36

voodooless

Sound is no voodoo!

dtjv schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:34:
Ik heb recentelijk in een winkel het verschil gehoord tussen 44.1 en 88.2 kHz, over zo'n Linn netwerk speler, en dat is echt bizar groot. Echt de moeite waard om eens te beluisteren.
Het zou me niks verbazen als dat doorgestoken kaart is geweest. Je weet never nooit of ze misschien wel gesleuteld hebben aan het een of ander natuurlijk. Doorgaans wijzen diverse onderzoeken namelijk uit dat het verschil tussen 44.1 en hoger niet waar te nemen is ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Opteronx4 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:12:
Ik ga idd voor 150,- een Logitech proberen, je kunt altijd nog overstappen, maar ik denk dat
zelfs als ie dezelfde flac bestanden kan afspelen, het anders klinkt vanwege de componenten
die Linn gebruikt. (Het is wel jammer dat hun goedkoopste speler 10x zo duur is)

PS als ik een nieuwe versterker koop en ik gebruik de digitale ingang zou het verschil
misschien wel klein worden !
Het kunnen lezen/verwerken van een dergelijke flac is natuurlijk één, maar de geluidskwaliteit die dit vervolgens oplevert hang toch voornamelijk af van de D/A converter. Hier zit dan ook het grote verschil tussen de Linn apparaten en de SB. Logitech heeft zelf trouwens ook een speler met een hoogwaardig DAC, de Transporter.

Je kunt een SB (later) natuurlijk altijd uitbreiden met een extern dac, al dan niet eentje die in een receiver zit ingebouwd. Je krijgt dan wel te maken met "jitter", alhoewel de discussie over de invloed die dit wel/niet heeft/kan hebben op de geluidskwaliteit niet snel zal worden beslecht.

Kortom, hoge resolutie bronmateriaal is leuk, maar moet altijd gezien worden icm de speler dus staar je er niet op blind. Ik durf de stelling wel aan dat een 320kbit mp3 beter klinkt op een Transporter/DS dan dezelfde track op 24-bit flac op de Squeezebox.

Great minds think alike!

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja ik zat ook al te kijken, de classic heeft een burr brown en de duet een wolfson dac,
maar die Transporter is even duur als de instap Linn.
(Het ziet er dus naar uit dat je niet goedkoper uit kan zijn, kon ik maar de dac van m'n Cyrus
gebruiken)
Maar als je de digitale aansluitingen gebruikt heb je dan nog de dac nodig, want
het staat toch voor digital analog converter ?

Ik ben idd bang dat die logitech classic even beroerd klinkt als mn jvc setje vergeleken met
die Cyrus.

Er was trouwens nog een eigenaardige opmerking van de verkoper van die Linn die mij zei dat
ik mn pc niet rechtsreeks op mn versterker aan mag sluiten, omdat ie dan vroeg of laat kapot
zou gaan ivm lekstroom. Dat jvc setje zit aangesloten op mn pc en doet het al jaren prima.
verkooppraat dus.

Wat wel vervelend is met deze apparaten is dat er geen ssd inzit, je moet dus altijd
een lawaaierige pc aan hebben staan.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
De Squeezebox Classic is echt n hele goede speler. En als je hem digitaal aansluit is er al helemaal geen verschil met de Linn of andere spelers.

If it ain't broken, tweak it!

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
ik lees net dit, http://home.tiscali.nl/ma...ziek/squeezebox_test.html
waadoor ik het gevoel krijg dat die burr brown het toch niet helemaal is, maar die Duet heeft een
Wolfson dac en die gebruiken ze ook in high end cd spelers. (Naim) (dat scheelt weer een
nieuwe versterker met digitale ingang) Edit die test is oud, maar de dac hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Opteronx4 op 09-01-2009 22:32 ]

Verwijderd

Opteronx4 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:12:

Maar als je de digitale aansluitingen gebruikt heb je dan nog de dac nodig, want
het staat toch voor digital analog converter ?
Via de digitale output (optisch of coax, maakt niet uit), omzeil je de ingebouwde DAC van de bronspeler (hoe goedkoop ook, elke cd of dvd speler, alsook de squeezebox heeft er een) om aan te sluiten op een 'betere'. Dit kan de DAC zijn van een AV-receiver, of gewoon een vrijstaande DAC, die je dan (analoog) koppelt aan een stereo-versterker.

Verwijderd

DAC in de meeste AV receivers is ook niet zo super voor stereo, zou ik gewoon een losse DAC pakken :)

• dtjv
voodooless schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:30:
[...]

Het zou me niks verbazen als dat doorgestoken kaart is geweest. Je weet never nooit of ze misschien wel gesleuteld hebben aan het een of ander natuurlijk. Doorgaans wijzen diverse onderzoeken namelijk uit dat het verschil tussen 44.1 en hoger niet waar te nemen is ;)
Nu ken ik de eigenaars van die winkel al jaren, en weet ik toch vrij zeker dat het geen doorgestoken kaart is. En ik weet ook vrij zeker dat het verschil tussen 44.1kHz en hogere samplerates PCM (of SACD) wel degelijk hoorbaar is. Ik zou zeggen: luister eerst zelf eens even, voordat je onzinnige beschuldigingen de wereld inslingert. Mocht je geïnteresseerd zijn: neem contact op met AudioExcellence en vraag om een demo. Doen ze zo voor je.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 15:36

voodooless

Sound is no voodoo!

dtjv schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:17:
Nu ken ik de eigenaars van die winkel al jaren, en weet ik toch vrij zeker dat het geen doorgestoken kaart is. En ik weet ook vrij zeker dat het verschil tussen 44.1kHz en hogere samplerates PCM (of SACD) wel degelijk hoorbaar is. Ik zou zeggen: luister eerst zelf eens even, voordat je onzinnige beschuldigingen de wereld inslingert. Mocht je geïnteresseerd zijn: neem contact op met AudioExcellence en vraag om een demo. Doen ze zo voor je.
Ik heb zelf een prima set en SACD speler, heb dus wel degelijk zelf de verschillen kunnen testen. De enige momenten waar ik verschillen waar kon nemen was wanneer de 44.1 CD laag en de SACD laag niet van de zelfde master afkwamen. Is dat niet het geval denk ik wel wat te horen, maar dubbelblind haal ik ze niet uit elkaar, en dat is ook precies wat diverse onderzoeken hebben uitgewezen.

En het kan natuurlijk zijn dat ze zelf niet weten dat het doorgestoken kaart is. Vermoedelijk is er nooit gecheckt of de samples behalve de samplerate verder wel identiek zijn. Is dat niet het geval, en de downsampling is niet goed gedaan, dan is het zeker mogelijk dat je verschillen gaat horen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Dit is ook een goeie http://www.hifidelio.nl/section.php?xSec=5
eigenlijk zou je ergens die dingen moeten gaan beluisteren.
In verschillende winkels hebben ze hooguit een model van 1 merk.

Verwijderd

dtjv schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:17:
[...]

voodooless heeft gelijk. Er zijn goede dubbelblind tests uitgevoerd die bewijzen geluid met een hogere samplerate dan 44,1 niet waarneembaar anders klinkt. SACD's worden geproduceerd voor liefhebbers van goed geluid en worden daaarom doorgaans anders gemasterd. Dat is wat het verschil maakt.

• dtjv
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 01:28:
[...]

voodooless heeft gelijk. Er zijn goede dubbelblind tests uitgevoerd die bewijzen geluid met een hogere samplerate dan 44,1 niet waarneembaar anders klinkt. SACD's worden geproduceerd voor liefhebbers van goed geluid en worden daaarom doorgaans anders gemasterd. Dat is wat het verschil maakt.
Mag ik het er niet mee eens zijn? Beluister bijvoorbeeld eens een opname van Turtle Records. Zij maken (hybride) SACD's, en nemen "live" op - dat wil zeggen, geen gemix of ge-edit, maar alle instrumenten tegelijk in één ruimte. Het signaal wordt door een dCS A/D converter naar SACD geconverteerd, en vandaag naar 44.1kHz gedownsampled (ook met een dCS). Toegegeven, het zou nog beter zijn als het analog signaal ook rechtstreeks naar CD-standaard geconverteerd zou worden, maar volgens de argumenten hierboven zou dat niet moeten uitmaken, "omdat alles boven 44.1 toch hetzelfde klinkt". Speel het dan nog maar eens af.

Ik heb overigens ook wel meegemaakt dat ik geen verschil kon horen tussen een SACD en een gewone CD (bijvoorbeeld bij Norah Jones' "Feels Like Home", maar daar was dan juist het omgekeerde aan de hand: de SACD-laag was gemaakt door het CD-signaal te converteren naar DSD. Dan is het niet meer dan logisch dat je het verschil niet hoort.

Nogmaals mijn advies: ga het zelf eens beluisteren, en zeg dan nog eens dat je geen verschil hoort.

@Opteronx4: die HiFidelio is inderdaad ook een mooi apparaat, maar wel wat minder flexibel (bijvoorbeeld als we het over hoge samplerates hebben). Het voordeel van zo'n Linn of een Squeezebox vind ik dat je gewoon je eigen NAS eraan kunt hangen, en dus "nooit" door de beschikbare schijfruimte heen raakt. Bovendien kun je dus hoge-resolutie audio downloaden en afspelen.

Edit: typo

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Op de pdf specs staat dat ie deze kan spelen:
- MP3 en MP3 VBR - RAW: AIFF, PCM, WAV, OGG/Vorbis
- FLAC (Free Lossless Audio Codec) - AAC (MPEG4)
verder kun je 'm ook aan je netwerk hangen. (draadloos en 4x lan)

Ik ben er nu achter dat het geen zin heeft een nieuwe digitale versterker te kopen
omdat daar ook een dac in zit om het signaal naar de speakers te sturen.
Deze speler heeft een dac van analog devices, ik weet niet welke de Linn heeft.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ik ben eruit! ik ga een Cambridge dacmagic kopen en verder niets (ja een nas of laptop
voor de opslag) http://www.hifi.nl/recens...ridge_Audio_DacMagic.html

Verwijderd

Opteronx4 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:36:
Ik ben eruit! ik ga een Cambridge dacmagic kopen en verder niets (ja een nas of laptop
Ik zit dat verhaaltje even te lezen en ik vraag me af wat je er bij deze DAC aan hebt dat deze de polarisatie kan inverteren? Oh, wacht...
De Crooked Still CD Shaken By A Low Sound werd beluisterd met het digitale filter in lineaire fase-stand (en de uitgang in absolute fase) en er was meteen sprake van een swingende weergave. De signaalfase werd geïnverteerd en het bleek, dat 0 graden de juiste stand was voor dit album.
Ik denk dat ik al snap waarom die functie erop zit :+
Sorry, maar reviewers die dit soort dingen schrijven kan ik toch echt niet serieus nemen :D

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Interessant ding idd. Ik ga daar van de week eens naar kijken. Wat kost ie daar? Hier gaat ie voor 199 pond over de toonbank

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Saab, ja dat zag ik ook in de what hifi, hier is het 400,- tot 450,- Euro !!
en dat klopt niet gezien de wisselkoers.
Ik ga m ophalen, aangezien ik ook nog een trafo voor een Cyrus cd7 moet hebben,
alleen dan moet je m eigenlijk officieel invoeren, ik weet niet wat dat geintje kost.

Fool, Ja idd, maar er zijn nog meer reviews.

• Saab
Nee hoor, vrij verkeer van goederen en diensten!!

Gewoon 200 euro verdienen op zo'n DAC. Richersounds.co.uk

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:41:
[...]

Ik zit dat verhaaltje even te lezen en ik vraag me af wat je er bij deze DAC aan hebt dat deze de polarisatie kan inverteren? Oh, wacht...

[...]

Ik denk dat ik al snap waarom die functie erop zit :+
Sorry, maar reviewers die dit soort dingen schrijven kan ik toch echt niet serieus nemen :D
Ik zou denken dat dat ervoor zorgt dat de luidspreker in plaats van naar buiten, naar binnen beweegt op een bepaald moment. Dit zou dan misschien beter overeenkomen met hoe het is opgenomen (de microfoon die ook naar achteren in plaats van naar voren bewoog. Of je er iets aan hebt, of er iets van hoort... geen idee :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Bedankt voor de tip Saab, geweldig !! Ik belde laatst met Cyrus omdat die reparatie hier 220,- euro moet kosten, zeggen ze dat een trafo 25 pond kost !! Maarja importeur, belasting, reparatie..
PS Richersounds had een filiaal hier in Groningen.

[ Voor 13% gewijzigd door Opteronx4 op 18-01-2009 21:53 ]

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Toch nog even hier op reageren.. Hoe ga je hier muziek uit krijgen? Laptop + DacMagic dat kan wel (erg handig lijkt het me niet), maar puur een NAS + dac dat gaat niet, dan zal er toch nog iets Squeezebox-achtigs tussen moeten. Om TCP/IP naar PCM te vertalen zeg maar.

Great minds think alike!

• Saab
Opteronx4 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:37:
Bedankt voor de tip Saab, geweldig !! Ik belde laatst met Cyrus omdat die reparatie hier 220,- euro moet kosten, zeggen ze dat een trafo 25 pond kost !! Maarja importeur, belasting, reparatie..
PS Richersounds had een filiaal hier in Groningen.
Ik had het wel voor je willen versturen. Zal niet zo gek veel kosten denk ik.

Grappig, Richersounds in groningen. Prima toko met altijd leuke aanbiedingen en prima service!

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
@ Saab, dat zou helemaal fantastisch zijn, al is het lastig geld over maken naar iemand die
ik alleen via internet ken, misschien via paydutch.nl ? (dan zit er een bank tussen.) Je krijgt van
mij een usb stick kado! (b.v. ocz spyder) nb waar zit je nu precies ? Ik heb in Carlisle op school gezeten.

PS ik zie dat je in London zit, en gefeliciteerd met je kind ! m'n zus is net bevallen (keizersnede)

@ Verbal , er staat in dat artikel van hifi.nl dat ie wel op een Nas aangesloten kan worden, ik ga dat zeker
uitzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Opteronx4 op 20-01-2009 21:09 ]

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 16:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Opteronx4 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:02:
@ Saab, dat zou helemaal fantastisch zijn, al is het lastig geld over maken naar iemand die
ik alleen via internet ken, misschien via paydutch.nl ? (dan zit er een bank tussen.) Je krijgt van
mij een usb stick kado! (b.v. ocz spyder) nb waar zit je nu precies ? Ik heb in Carlisle op school gezeten.

PS ik zie dat je in London zit, en gefeliciteerd met je kind ! m'n zus is net bevallen (keizersnede)

@ Verbal , er staat in dat artikel van hifi.nl dat ie wel op een Nas aangesloten kan worden, ik ga dat zeker
uitzoeken.
Het is simpel:

- Het ding kan over USB aangesloten worden, en doet dan alsof hij een soundcard is.
- Hij heeft digitale ingangen
- Hij cinch uit en xlr uit.

Kortom, hij heeft -geen- netwerkingang, geen wifi, dus je kunt met dit ding en een NAS helemaal niets. Er moet altijd iets tussen, zoals een laptop (over USB) of een Squeezebox ofzo.

Aannames zijn fataal.

• Saab
Opteronx4 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:02:

Bedankt!!Laat maar weten als je interesse hebt, maar doe het via de dm of mijn email adres. Richersounds zit vlakbij mijn werk.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Top man, ik kom hier asap op terug!

@gameover dan wordt het een netbook, misschien dat ze nog draadloze modem-router-nas+ssd apparaten met usb aansluiting gaan maken.

Edit. jammer dat ze nog geen draadloze usb 3.0 hebben. Ik dacht even een Usb-hd aan te sluiten op de Dacmagic maar dan heb je dus geen interface 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Opteronx4 op 21-01-2009 13:12 ]

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
PS ik pak een netwerk drive (bv la Cie 500 gb lan/usb)
edit, dan heb ik nog geen speler, dan toch maar de kleinste
netbook met grootste schijf.

[ Voor 46% gewijzigd door Opteronx4 op 21-01-2009 20:49 ]

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Ik denk dat ik zou kiezen voor de combi NAS/Squeezebox. Met een netbook heb je opslag+afspelen in één, maar het bedieningsgemak lijkt me niet ideaal.

Great minds think alike!

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja maar het gaat in eerste plaats om de geluidskwaliteit, ik wil geen Logitech persdoos om dezelfde reden dat jij een Linn hebt, het past niet in de rest van het systeem. Ik zal een goedkopere high end oplossing vinden.

Verder kan ik mijn Pda gebruiken als afstandsbediening, via het draadloze netwerk.

Ps grappig dat jij een 'Decision Support Consultant' bent ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Opteronx4 op 23-01-2009 13:42 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12 19:00

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Opteronx4 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:37:
Ja maar het gaat in eerste plaats om de geluidskwaliteit, ik wil geen Logitech persdoos om dezelfde reden dat jij een Linn hebt, het past niet in de rest van het systeem. Ik zal een goedkopere high end oplossing vinden.

Verder kan ik mijn Pda gebruiken als afstandsbediening, via het draadloze netwerk.

Ps grappig dat jij een 'Decision Support Consultant' bent ;)
Ik draai met:Ik kan op dit moment geen verschil horen tussen de CD speler en de squeezebox (beiden uiteraard op de DAC aangesloten). Nu kan dat aan mijn oren liggen, maar je mag zelf komen luisteren als je wil. De opmerking dat de squeezebox niet "meekan"met de rest van het systeem waag ik te betwijfelen...

Just my 2 cents.. (meer heb ik niet, want dat zit in de stereo :P )

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 16:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja uh digitaal aangesloten is digitaal aangesloten, de dac in het apparaat (of dat nu een losse dac, of de dac in je amp/receiver is maakt niet uit) bepaalt de geluidskwaliteit.

Analoog ligt het allemaal wat anders.

Aannames zijn fataal.

• Sparhawk

Sparhawk

GaMeOvEr schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:12:
Ja uh digitaal aangesloten is digitaal aangesloten, de dac in het apparaat (of dat nu een losse dac, of de dac in je amp/receiver is maakt niet uit) bepaalt de geluidskwaliteit.

Analoog ligt het allemaal wat anders.
Hey, GaMeOvEr, je weet dat de verstokte puristen toch echt anders beweren he :) :P
Daarom meldde ik ook dat luisteren mogelijk is :)

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja dan gebruik je 'm dus puur als doorgeefluik met een externe dac, (nu ga ik me weer afvragen
of ik verschil hoor tussen de dacmagic en die van jouw)
Dat kan ik ook doen, maar ik wil het geld liever aan een netbook of laptop uitgeven.

Bij What hifi vinden ze m minder goed, maar dat blad is niet helemaal onafhankelijk.
http://whathifi.com/Revie...stic-MCD-403-and-MDA-503/

[ Voor 25% gewijzigd door Opteronx4 op 25-01-2009 13:01 ]

• Sparhawk

Sparhawk

Opteronx4 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:32:
Ja dan gebruik je 'm dus puur als doorgeefluik met een externe dac, (nu ga ik me weer afvragen
of ik verschil hoor tussen de dacmagic en die van jouw)
Dat kan ik ook doen, maar ik wil het geld liever aan een netbook of laptop uitgeven.

Bij What hifi vinden ze m minder goed, maar dat blad is niet helemaal onafhankelijk.
http://whathifi.com/Revie...stic-MCD-403-and-MDA-503/

Nogmaals, kom luisteren, sleep je eigen cd speler mee als je wil, en kijk of je oren het verschil horen :)
3 seconden googlen leverde mij ook weer een review op die de boel wel goed beoordeelde, dus pick one

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Sorry , en ja het is idd een persoonlijke beoordeling. En waar woon je dan, wat ik zit in Groningen. (mn cd speler wordt gerepareerd voor een astronomisch bedrag, zie posts)

Dit is de discussie die ik zoek, een netwerk schijf met usb aansluiten op de dac !
Netwerk MP3-speler alleen heeft hij een andere situatie.

[ Voor 34% gewijzigd door Opteronx4 op 29-01-2009 14:58 ]

Pagina: 1