Netwerk MP3-speler

Pagina: 1
Acties:

• KoosDijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 21:54
Vergeef me als dit niet het juiste subforum is, maar ik denk het wel :).

Ik zoek een mediaspeler (voornamelijk MP3) die muziek kan afspelen van de LaCie 2big Network (1TB). Nu kan ik hierop natuurlijk geen clients installeren, en dan vallen al een hoop mediaspelers af. Ze moeten dus gewoon een netwerk share kunnen openen en afspelen.

Ik heb al wel deze gevonden, maar helemaal duidelijk of deze van een NAS kan tappen is het niet...

Heeft iemand ervaringen met die Hauppauge of heeft iemand een andere tip?

Alvast heel erg bedankt! :D

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12 19:24

antipode

-=Got is in the details=-

Kijk eens naar Squeezecenter. Grote kans dat dat doet wat jij wil.

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-12 23:34

Thy King

Ruler Of Thy World

Dat kan ook met winamp of met quintessential player hoor. Daar heb je geen apparte proggies voor nodig. Je zoekt gewoon de map op waarvan die zijn speellijst/muziek moet openen/lezen, en dat kan ook via het netwerk. Zolang de computer maar de share kan zien.

Ik heb het net getest met quintessential player. Muziek afspelen op een xp computer, welke staat op een vista computer. Geen probleem.

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

• KoosDijk
antipode schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:16:
Kijk eens naar Squeezecenter. Grote kans dat dat doet wat jij wil.
Nee, ik heb het denk ik niet duidelijk uitgelegd. Ik wil die muziekspeler namelijk aansluiten op een audio-installatie. Dus zonder tussenkomst van een computer ;). Het moet een soort device zijn die je kunt inpluggen op het netwerk en dat je dan de muziek van die NAS kunt trekken en naar je audioinstallatie (via tulpconnectors oid) kunt sturen.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12 07:10
Typ anders eens letterlijk je topic titel in bijv. Google. Dan is het resultaat van je huidige zoektocht; alleen een Hauppauge MVP wel heel karig........

(laat staan als je het in het engels doet: Network MP3-player )

Trouwens de al min of meer genoemde optie; Squeezebox doet precies wat jij wilt............

[ Voor 16% gewijzigd door kaajee op 28-05-2008 11:37 ]

• canardo
  • Laatst online: 04-12 08:17
kaajee schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:34:
Trouwens de al min of meer genoemde optie; Squeezebox doet precies wat jij wilt............
De squeezebox is inderdaad als een hifi component die je op je versterker aansluit. Je moet echter wel server software installeren op je NAS device en ik weet niet of dat zal lukken op die Lacie. Best eerst eens checken.

• KoosDijk
canardo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:05:
[...]

De squeezebox is inderdaad als een hifi component die je op je versterker aansluit. Je moet echter wel server software installeren op je NAS device en ik weet niet of dat zal lukken op die Lacie. Best eerst eens checken.
Denk het niet. Volgens sommige sites ondersteunt die NAS wel UPnP, maar kan dat ook gebruikt worden voor het streamen van muziek?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KoosDijk schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:42:
[...]

Nee, ik heb het denk ik niet duidelijk uitgelegd. Ik wil die muziekspeler namelijk aansluiten op een audio-installatie. Dus zonder tussenkomst van een computer ;). Het moet een soort device zijn die je kunt inpluggen op het netwerk en dat je dan de muziek van die NAS kunt trekken en naar je audioinstallatie (via tulpconnectors oid) kunt sturen.
Ben benieuwd of er (ook?) zoiets voor wavpack is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 20:33
Een Sonos systeem kan dat. Ik gebruik het zelf ook (zone player ZP-80
en een CR-100 controller), werkt erg goed. Kan rechtstreeks (zonder computer)
muziek van een NAS afspelen in verschillende formaten, zonder speciale software
op de NAS (ik gebruik een Synology NAS disk). Wel prijzig.

Als je de Sonos te duur vindt, is een Squeezebox misschien een alternatief.
Die werkt echter niet via een standaard network share op een NAS,maar heeft
speciale server software nodig (Slimserver). Er zijn maar een beperkt aantal
NASsen die dit kunnen draaien; ik weet dat er Slimserver versies voor
QNAP en Synology NASsen bestaat, maar ik weet niet of het ook voor
een LaCie bestaat.

• KoosDijk
ReneK schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:23:

een LaCie bestaat.
Dank voor je reactie!

Die Sonos-systemen zijn wel erg duur inderdaad. Dan kun je misschien nog wel beter een oude pc pakken en die aan je stereo knopen...

Volgens een aantal sites draait die Slimserver-software niet op de LaCie :'( .

Iemand anders nog suggesties? :*)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12 07:10
KoosDijk schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:15:
[...]
..............

Iemand anders nog suggesties? :*)
Zoals reeds eerder gesuggereerd........ Hier ook niets tussen kunnen vinden?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
XBMC! Op een xbox of een linux-pc'tje op een mini-atx ofzo. Kan je alle muziekformaten mee afspelen. Moet je wel een scherm bij aanschaffen om te kunnen bedienen, maar kan ook met een universele afstandsbediening zoals de logitech harmony. Kan je ook nog al je films en series op die nas gooien, bovendien weerbericht, uitzendingemist, tvgids, games, emulators, youtube, shoutcast enzovoorts...
En dat voor de prijs van 50 euro voor een 2e hands xboxje.

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 20:33
Dank voor je reactie!

Die Sonos-systemen zijn wel erg duur inderdaad. Dan kun je misschien nog wel beter een oude pc pakken en die aan je stereo knopen...
De Sonos is inderdaad erg duur, ik was aanvankelijk niet van plan 'm te kopen, dacht
eerder aan een Squeezebox of zo. Ik ben echter toch voor de Sonos gegaan, want
qua bedieningsgemak en plezier is-ie z'n geld dubbel waard. En met internet radio
en on-line music services vervangt-ie niet alleen mijn CD speler en MP3 speler,
maar ook mijn tuner. De rest van de apparatuur kan dus de deur uit.

Maar genoeg reclame nu....en nee, ik heb geen aandelen in Sonos.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:26
Check: philips sla5520. Gaat ideel op een lacie netwerkdisk, heb ik zelf ook. plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.nl/uploads/magazine/images/article/p/philips_sla5500wmr.jpg

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Een PS3? Al is dat nogal overkill en zonde va nde stroom als je er alleen maar muziek mee wil luisteren ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mar2zz schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:29:
XBMC! Op een xbox of een linux-pc'tje op een mini-atx ofzo. Kan je alle muziekformaten mee afspelen. Moet je wel een scherm bij aanschaffen om te kunnen bedienen, maar kan ook met een universele afstandsbediening zoals de logitech harmony. Kan je ook nog al je films en series op die nas gooien, bovendien weerbericht, uitzendingemist, tvgids, games, emulators, youtube, shoutcast enzovoorts...
En dat voor de prijs van 50 euro voor een 2e hands xboxje.
Een Via Epia Mini-ITX bordje met fatsoenlijke (losse) geluidskaart is een idee :) .
Tsja los scherm, als ie eenmaal zo ingesteld is dat Winamp (of iets vergelijkbaars) gelijk (mee) opstart dan kun je, lijkt mij, 't ding gewoon met een afstandsbediening bedienen. En anders zit d'r meestal wel een tv-out op ;)
Maar dan de afstandsbediening, ik heb hier wel een IR ontvanger voor op de 9-pins compoort maar als dat ding in de kast staat heeft dat niet echt nut. Zijn daar ook (andere) oplossingen voor?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 22:40

Garyu

WW

Er zijn een aantal zulke spelers, zoals de Freecom Musicpal en de Logitech Squeezebox. Kan die Lacie als UPNP server zijn werk doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00011369.jpg
Freecom Musicpal

[ Voor 57% gewijzigd door Garyu op 30-05-2008 10:13 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Raven schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:09:
[...]

Een Via Epia Mini-ITX bordje met fatsoenlijke (losse) geluidskaart is een idee :) .
Tsja los scherm, als ie eenmaal zo ingesteld is dat Winamp (of iets vergelijkbaars) gelijk (mee) opstart dan kun je, lijkt mij, 't ding gewoon met een afstandsbediening bedienen. En anders zit d'r meestal wel een tv-out op ;)
Maar dan de afstandsbediening, ik heb hier wel een IR ontvanger voor op de 9-pins compoort maar als dat ding in de kast staat heeft dat niet echt nut. Zijn daar ook (andere) oplossingen voor?
Tja als die winamp mee opstart, hoe zorg je dan bijvoorbeeld dat je playlist zoveel of die artiest of dat genre afspeelt. een schermpje erbij is wel zo handig. Als je een klein 7inchertje ofzo neemt dan kan je dat vast ook nog mooi wegtimmeren in je kast of muur ofzo. Of je gaat besturen met een psp via wireless dat is ook mooi (voor xbmc kan dat sowieso).

Die ir zou ik vervangen voor een usboplossing. die zijn verlengbaar. ding in kast, oogje op of bij de stereo ofzo.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sneltoetsen toewijzen aan shuffle/aan-uit, denk dat er ook wel sneltoetsen aan playlists toegewezen kunnen worden. Daarbij hebben veel van dat soort bordjes een tv-out wat een extra scherm overbodig maakt lijkt mij.

En voor wawi, om maar wat op te noemen, kan ik m'n TyTn II gebruiken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 30-05-2008 12:12 ]

Oscar Wilde

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik gebruik hier xboxen met xbmc voor.. 50 euro op marktplaats en je hebt streaming muziek vanaf je nas (of rechtstreeks vanaf internet) via normale hifi installatie in je hele huis.. en andere media natuurlijk (zoals video) maar daar gaat deze topic niet over...

Verwijderd

Ik gebruik een Logitech Duet set. Heb altijd een PC aan staan (W2k03R2) waarop SqueezeCenter geïnstalleerd is. De receiver van Logitech heb ik optisch aan mijn surround versterker aangesloten en middels WiFi aan mijn netwerk gehangen. Ik heb dus surround in mijn woonkamer en buiten in de tuin heb ik 2 speakers (speciaal voor buitengebruik) hangen. Ik kan dan lekker in de tuin zitten en met de controller de muziek selecteren die ik wil spelen. Werkt erg goed! Maar ja, idd er moet een PC aan staan. Je kunt het ook zonder PC doen maar dan ben je gebonden aan de streaming muziek servers op Internet. Ik heb die server altijd aan staan (al wat jaren) omdat dat ook een mail/file/print server is.

Gr,
Svanur.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als het je om muziek gaat, zonder enige twijfel de squeezebox (SB) reeks. Of je nu de classic of de duet neemt je krijgt er een uitstekende netwerk audio speler mee die voorzien is van optische en digitale coax connecties voor aan je receiver. Beide hebben overigens redelijk audiofiele DAC's aan boord die meestal beter zijn dan die van een middenklasse receiver, je kan ze dus ook gewoon met een interlinkje aansluiten.

De classic die ik zelf heb, heeft mijn voorkeur boven de duurdere duet omdat de classic een mooi display heeft en een normale afstandsbediening (AB). Dat laatste is belangrijk omdat ik zelf zo weinig mogelijk AB's wil hebben en die SB AB in mijn programmeerbare AB stop.

Voor de SB hoef je ook geen pc aan te hebben als je een abo neemt op mp3tunes, daar kan je je hele muziek library online kwijt en die kan je dan zonder dat er een thuis server aanstaat afspelen met je SB !

De duet heeft natuurlijk een prachtige gadget achtige AB, maar ja die moet je weer opladen en kan je niet "in" een leerbare AB stoppen. Ook zijn daar wat meer problemen met de wlan verbinding. De classic is echter 100% stabiel en een echt uitgerijpt product.

• MiezeL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 17:47
Kan iemand mij vertellen over de sueezebox als je via mp3tunes iets gaat doen of dat je dan nog gewoon nummers kan kiezen?

of moet je op mp3tunes een playlist maken en gaat ie dat als radio streamen? Met andere woorden heb ik dan ECHT geen pc meer nodig of stiekem dus eigenlijk nog wel.

Verwijderd

ReneK schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:23:

een LaCie bestaat.
Beste René,

Ik las dat jij een NAS van Synology hebt en een Sonos mediaplayer. De NAS van Synology heb ik reeds (107e) en heb sterke interesse om een Sonos ZonePlayer 90 aan te schaffen welke ik wil aansluiten op mijn receiver.

Waar ik echter niet goed achter kom is het feit of de Sonos overweg kan met de iTunes-service van Synology (of eigenlijk de firefly media server).

- Kun jij aangeven of Sonos de Synology iTunes playlists kan uitlezen?
- Zo nee: hoe heb jij het opgelost? Ik weet wel dat Sonos de iTunes xml kan uitlezen van de iTunes 'bieb' zoals je die op de Pc aanmaakt.
- Resampled/Upsampeled Sonos de af te spelen mp3's voordat hij ze ten gehore brengt om zo de kwaliteit te upgraden (zeg maar vergelijkbaar met Creative Crystal Technology op Soundblaster XiFi-kaarten?

Alvast heel hartelijk bedankt voor je antwoord!
Pagina: 1