Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele dagen terug een nieuwe mp3 speler gekocht. De philips gogear SA5295.
Deze heb ik, geheel tegen mijn zin, bij de dixons gekocht, daar was hij namelijk het goedkoopst.
Ik ben al langer bekend met het feit dat dixons je nogal eens wat probeert aan te praten met een onzinverhaal. Ik heb dus simpelweg gezegd welke mp3 speler ik wou.

Nou beweerde de verkoper het volgende:
Hij zei dat het voor dit soort mp3 spelers een netstroomadapter zeer handig was, omdat usb maar tot 60% zou opladen. Het had namelijk niet genoeg spanning om de lithium-ion batterij volledig te vullen.

Ik ben niet erg bekend met lithium-ion. Ik weet echter wel dat een lithium-ion het liefst aan de 5V gelegd wordt, USB spanning dus. Daarnaast heb ik ook nog nooit gehoord van een batterij die met de juiste grondspanning niet volledig kan opladen.

Is het veilig om te concluderen dat meneer van de dixons mij wat probeerde aan te smeren?

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Dat deed de mijnheer van de Dixons wel degelijk ja. Niets mis met USB-opladers. Enige puntje is dat ik heb gemerkt bij mijn iPod/iPhone dat hij netstroom wel prettig vind als de accu echt LEEG is. Op de een of andere manier geeft USB dan niet genoeg pit om op te kunnen starten meteen.

Verwijderd

Topicstarter
NiteSpeed schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:16:
Dat deed de mijnheer van de Dixons wel degelijk ja. Niets mis met USB-opladers. Enige puntje is dat ik heb gemerkt bij mijn iPod/iPhone dat hij netstroom wel prettig vind als de accu echt LEEG is. Op de een of andere manier geeft USB dan niet genoeg pit om op te kunnen starten meteen.
Dat komt denk ik omdat lithium ion als grootste zwakte heeft, dat als het eenmaal echt totaal ontladen is, je batterij gewoon doodt is.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volslagen onzin wat die Dixon-verkoper zegt inderdaad. Er is gewoon niets van waar.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Misschien dat dit opgaat in het zelfde tijdsbestek, maar dat heeft ie vast verzwegen, dan liegt ie in iedergeval niet.

Lekker via USB op blijven laden :).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:36

Theo

moederbord

Die verkoper staat echt onzin uit te kramen! Een li-ion cell heeft maar 4.2 volt nodig om op te laden, dus dat een 5 volt usb poort niet voldoende kan leveren slaat echt als een lul op een drumstel.

Een externe lader is vaak 5 volt 500 mA. Een usbpoort kan echter ook 500 mA leveren op 5 volt.

Er is echter één uitzondering, en dat is als je een zware accu heb (>5.000 mAh), dan is het wel handig als je meer stroom heb dan 500 mA als laadstroom. Echter zijn deze cellen zo groot en zwaar dat een laptop het een uur uit zou kunnen houden op één zo'n cel, deze heb jij dus echt niet in je mp3 speler zitten. (je zal ergens tussen de 300 en 800 mAh in je mp3 speler hebben zitten)

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties.
Nou weet ik het in ieder geval zeker. :)
Pagina: 1