Home server heb ik er uit gegooit. Ik was het zat, en het werkt voor geen meter. Met wat ik wil
Ik wilde gewoon te veel
Maar nu wel ik wel zn idee blijven houden als ik server 2003 weer ga draaien, en dan gaat het met name om de hardeschijf configuratie.
Om het makkelijk te houden zit ik nog met het volgende probleem:
Ik heb 5 schijven in mijn systeem, maar windows wil er maar 4 herkennen. Dat komt omdat ze allemaal primair willen zijn.
Maar nu wil ik 2 schijven als 1 laten zien. Jbod, spanning. Vervolgens als dit vol zit, wil ik zonder te hoeven formateren en alles kwijt te raken aan deze Jbod nog een schijf toevoegen. En in de verre toekomst nog meer...
Nou zat ik zelf te denken aan een software matige raid controller. Maar nu krijg ik geen geschikte gevonden, plus ik zit nog met het feit dat windows maar 4 van de 5 kan herkennen.
Iemand een idee? Het moet overigens ntfs indeling worden
Om het makkelijk te houden zit ik nog met het volgende probleem:
Ik heb 5 schijven in mijn systeem, maar windows wil er maar 4 herkennen. Dat komt omdat ze allemaal primair willen zijn.
Maar nu wil ik 2 schijven als 1 laten zien. Jbod, spanning. Vervolgens als dit vol zit, wil ik zonder te hoeven formateren en alles kwijt te raken aan deze Jbod nog een schijf toevoegen. En in de verre toekomst nog meer...
Nou zat ik zelf te denken aan een software matige raid controller. Maar nu krijg ik geen geschikte gevonden, plus ik zit nog met het feit dat windows maar 4 van de 5 kan herkennen.
Iemand een idee? Het moet overigens ntfs indeling worden
[ Voor 63% gewijzigd door erikfw op 08-01-2009 16:11 ]