Toon posts:

Geen beeld na vervangen 8500GT met 9600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ,

ik heb vandaag een nieuwe videokaart gehaald en zit met een probleem ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben nu verbannen naar mijn megaslome laptop ...

het probleem luid als volgt:

ik ben in het bezit van het volgend systeem

mobo: asus p5n e sli
processor : intel core duo2 1.8 ghz
3 gb ddr3 geheugen
160 gb hd drive
het systeem draait op windows vista ultimate

ik had een gigabyte geforce 8500 gt 256mb en die werkte prima nooit problemen mee gehad maar zoals jullie snappen geen beest . daarom besloot ik vandaag iets nieuws aan te schaffen en stuitte in de winkel op de msi n9600gt 512 mb

ik heb als eerste de oude drivers van mijn pc afgehaald en de nieuwe geinstalleerd computer afgesloten kaart verwisseld en weer aangezet alleen gebeurt er nu niks meer ( een aantal pieptonen zijn te horen en daarna blijft de pc aan staan maar zonder actie ...

ik heb natuurlijk nog weer de oude videokaart gechecked maar daarbij heb ik precies hetzelfde euvel kortom please help me

alvast ontzettend bedankt

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
je moet even een handleiding zoeken van je mobo. Daarin kun je terugvinden wat de piepjes betekenen

Verwijderd

Je kan op google terugvinden wat deze piepjes betekenen. Als je weet hoeveel het er zijn kan je het terugvinden met de "BIOS beep codes"

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 22:31
Videokaart stroomkabel aangesloten?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sowieso is het dan nooit verkeerd even een CMOS reset te doen. Stroom van de computer afhalen en de batterij tijdelijk te verwijderen. De eenvoudigste oplossing.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Apart dat het bij je oude videokaart nu ook zo is, druk je de kaarten er wel helemaal ver genoeg in? Of zit er stof in het PCI-E slot?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 10:22
net als wat "giant" moeten sommige videokaarten voorzien zijn van een stroomkabel.
als deze er niet inzit begint de pc te piepen.
mochtdat niet helpen dan zou ik even kijken wat die met de oude video kaart doet
suc6

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:47:
ik heb als eerste de oude drivers van mijn pc afgehaald en de nieuwe geinstalleerd computer afgesloten kaart verwisseld en weer aangezet alleen gebeurt er nu niks meer ( een aantal pieptonen zijn te horen en daarna blijft de pc aan staan maar zonder actie ...
Zouden die pieptonen geen signaal kunnen zijn van je moederbord? :)
Oftewel, heb je de manual van je moederbord er al op nageslagen?

Voor de rest: welkom op GoT!
dezejongeman schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:53:
mochtdat niet helpen dan zou ik even kijken wat die met de oude video kaart doet
Dat schrijft ie toch al in de TS:
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:47:
ik heb natuurlijk nog weer de oude videokaart gechecked maar daarbij heb ik precies hetzelfde euvel kortom please help me
Hann1BaL schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:53:
Sowieso is het dan nooit verkeerd even een CMOS reset te doen. Stroom van de computer afhalen en de batterij tijdelijk te verwijderen. De eenvoudigste oplossing.
De CMOS-clear jumper omzetten lijkt mij anders nog makkelijker, maar smaken verschillen. :)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2009 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok check het allemaal meteen even echter werkt de power wel degelijk die fan draait echt mega snel

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:57:
ok check het allemaal meteen even echter werkt de power wel degelijk die fan draait echt mega snel
Dat geeft jou geen garantie dat de videokaart voldoende stroom krijgt.
Ik zou, zoals al eerder gezegd, controleren of je de kabels allemaal wel goed aangesloten hebt.

Verwijderd

Topicstarter
vergeten te vertellen en mischien wel belangerijk is dat ik een crt monitor gebruik en dus zo'n verloop stekkertje ertussen heb

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:02:
vergeten te vertellen en mischien wel belangerijk is dat ik een crt monitor gebruik en dus zo'n verloop stekkertje ertussen heb
Je PC komt niet eens voorbij de POST (Power On Self Test), dus soort monitor en hoe die aangesloten is maakt niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
hmm die bios batterij is echt moelijk te verwijderen lijkt me niet verstandig de schroevendraaier erbij te halen ...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:19:
hmm die bios batterij is echt moelijk te verwijderen lijkt me niet verstandig de schroevendraaier erbij te halen ...
Kijk even in de handleiding van je moederbord. Daar zit ook een pagina in over de indeling van je moederbord. Zoek daar de CMOS-clear knop / jumper / dipswitch en je bent er ook.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bios batterij zit vast met een lipje, mag je prima even met een pennetje wegduwen ofzo - zo snel gaat het ook allemaal niet de lucht in :) .

Wat is je merk voeding en het wattage wat erop staat?

De meeste mensen deugen!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cassius schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:24:
Bios batterij zit vast met een lipje, mag je prima even met een pennetje wegduwen ofzo - zo snel gaat het ook allemaal niet de lucht in :) .
Waarom niet gewoon de CMOS-clear knop gebruiken (wat tegenwoordig 9 van de 10 keer ook op het moederbord zit)? :)
Wat is je merk voeding en het wattage wat erop staat?
offtopic:
Wattage is geen bestaande eenheid. Vermogen is dit wel, uitgedrukt in Watts. Zonde dat er nog altijd mensen hier zijn die die fout maken. :N

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2009 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm mensen ik heb het probleem gevonden idd een voeding van slechts 380 watt terwijl op de doos staat dat het minimaal 400 moet zijn 8)7

in ieder geval heel erg bedankt voor de steun. als het morgen met die nieuwe voeding niet lukt weet ik dat het goed komt

nogmaals bedankt

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 16:58
Ik heb onlangs hetzelfde gehad met een 9600GT. De kaart eruit halen en er weer insteken loste bij mij het probleem op.
De videokaart meet niet hoeveel watt de voeding heeft. De hoeveelheid stroom nodig is afhankelijk van je totale systeem dus zo een voorwaarde stellen voor de videokaart is gewoon niet te doen.
Jou systeem komt normaal wel toe met 380W, hier ligt het dus niet aan (mits het een A merk is).
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen (iets wat ik niet terug zie komen)?
Vertel ons iig eens het merk van voeding en meet de 12V lijn na (en eventueel de 5V lijn ook).
Is het gelukt om je bios te resetten?

offtopic:
Gelieve ook de volgende keer een duidelijkere titel in te voeren.

[ Voor 59% gewijzigd door Malantur op 06-01-2009 21:41 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:31:
hmm mensen ik heb het probleem gevonden idd een voeding van slechts 380 watt terwijl op de doos staat dat het minimaal 400 moet zijn 8)7
380W van bijv. Antec (TruePower bijvoorbeeld) zou daarmee dus gewoon afdoende moeten zijn. Die min. 400W voeding, tja, van welk merk? En die 20W? Das op zich niet zo heel veel wat je mist, zeker niet als je een top merk voeding hebt.
in ieder geval heel erg bedankt voor de steun. als het morgen met die nieuwe voeding niet lukt weet ik dat het goed komt

nogmaals bedankt
Maar je zei net toch, dat je PC het ook niet (meer) doet, met de oude videokaart er in? :?

Mocht je advies willen over voedingen:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 21

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2009 21:39 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb even je topic een fatsoenlijke titel gegeven, probeer daar aub op te letten. Men gaat immers af op de titel en iets schreeuwerigs als "please help !!" is nou niet echt... ;)

Ik zie dat je al een aantal goede adviezen krijgt. De voeding lijkt mij ook een aardig startpunt.
Hoewel ik het frappant vind dat het nu met de oude kaart ook niet meer wilt werken. Maar kan zijn dat je hem te zwaar belast hebt en dat de boel nu niet meer 100% is daar. Testen met een andere exemplaar met genoeg vermogen kan uitsluitsel geven.
Probeer verder gewoon één voor één de boel na te lopen en val desnoods terug op een minimale setup van enkel moederbord, cpu, ram en videokaart en kijk wat dat doet. Zie daarvoor ook de eerder genoemde Hangen- en opstarten troubleshooter.

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 06-01-2009 21:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Malantur
Ultraman schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:41:
Testen met een andere exemplaar met genoeg vermogen kan uitsluitsel geven.
Een kleine aanvulling: de voeding moet genoeg effectief vermogen geven, dus koop een A-merk voeding (zie de lijst in dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21, en zoals GTtje al zei staat er daar nog meer advies over voedingen).
B-merk voedingen kunnen het vermogen dat op de verpakking staat slechts als piek leveren en kunnen daarna sterven met dodelijke gevolgen voor de overige componenten van je computer ;).

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk ultra ik zal er in het vervolg om denken .

ik heb idd een antec voeding en mijn gehannes met die batterij heeft geholpen want hij neemt mijn oude videokaart weer gewoon :S echter zal ik het wel fijn vinden niet te hoeven investeren in een nieuwe voeding die apparaten zijn tegenwoordig behoorlijk aan de prijs

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

GJtje schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:28:
Wattage is geen bestaande eenheid. Vermogen is dit wel, uitgedrukt in Watts. Zonde dat er nog altijd mensen hier zijn die die fout maken. :N
Taal is gemaakt om dingen duidelijk te maken - aan het antwoord van de TS gezien heeft hij mijn zin prima begrepen.

TopicStarter; het merk is wel belangrijk van je voeding. Als het een echte A-Merk voeding is kan deze meer amperage leveren op bepaalde spanningslijnen en het kan zomaar zijn dat bij een goedkope voeding bespaart is op de 12V lijn (als ik mij niet vergis de videokaart lijn?).

Succes nog, soms helpt het ook om je PCI-E slot even met spuitlucht uit te spuiten (niet op zijn kop).

Spuit 11: Antec is in principe een prima merk (al zit er erg veel verschil tussen hun gehele line-up) - dus ik denk dat je misschien pech hebt en een kapotte 9600GT treft als ik eerlijk ben.

[ Voor 11% gewijzigd door Cassius op 06-01-2009 21:49 ]

De meeste mensen deugen!

• Malantur
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:48:
ik heb idd een antec voeding en mijn gehannes met die batterij heeft geholpen want hij neemt mijn oude videokaart weer gewoon :S
Zoals ik eerder al heb gezegd, het klinkt als het probleem dat ik een week geleden heb gehad: je hebt je kaart er niet goed ingestoken. Probeer de 9600 GT gewoon nog eens in te steken en vergeet vooral de 6-pin stroomkabel niet aan te sluiten.
Een Antec voeding is een A-merk, en zou je systeem normaal van voldoende sap moeten kunnen voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok ik zal nog een poging wagen ik wil hem graag gebruiken bevalt hij je trouwens malantur??

• Malantur
Dit is wel offtopic, maar toch:
Ja hij bevalt me zeker. WoW draait hij op 1680x1050 op max details met 50 fps.
Ik heb er wel meteen een Zalman koeler opgezet, dus warmte- en geluidsproductie kan ik niet beoordelen. Hij doet het niet veel slechter dan mijn overleden 8800 GT, dus ik vermoed dat mijn processor een bottleneck is.
Ik haal op stock snelheid (650/900/1625MHz) 9500 3Dmark06 punten, en overclocked naar 750/1100/1875 (en het is nog niet de max) haal ik 10000 3dMark06 punten maar dus wel met een Zalman koeler.

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 16:54
Als je een 380W Antec voeding hebt zal dat niet het probleem zijn hoor. Zou dus niet nodeloos een nieuwe kopen. Het ligt daar niet aan, je PC heeft op het moment van het opstarten absoluut geen 380W nodig, in feite heeft hij met jouw config onder heavy load zelfs nog geen 380W nodig.
Er zal iets niet goed vastzitten als hij werkelijk niets doet. Kabel intern, extern; of je gfx kaart zelf
Pagina: 1