• KneelZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik heb een manfrotto 680B monopod met 234RC kop en als fototas gebruik ik meestal mijn Lowepro Slingshot 200AW. Het probleem is echter dat de manfrotto alleen een polsbandje heeft en dus niet makkelijk aan mijn tas te hangen is. Daarnaast ga ik eerdaags op een backpack trip waarin ik mijn Slingshot thuis laat maar mijn monopod wel mee wil nemen. Een losse tas/strap is dan wel handig.

Kwam de volgende tas wel tegen. Maar deze is volgens mij te klein.

Vraag is dus, hoe draagt men zijn monopod mee?

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:29
Als ik de nova mee op een tripje neem is het gewoon met de hand dragen. Bij mijn minitrekker aw zitten een paar elastische bandjes waarmee je de monopod op de zij- of achterkant van de tas kan vasttrekken. Deze bandjes heb ik ook wel eens op andere rugzakken gebruikt met net zo'n goed resultaat.

Dus gewoon met een stuk elastiek aan de backpack binden lijkt mij de oplossing.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
Ik heb ook een Slingshot 200 AW. Die heeft toch van die mooie rubber bandjes om een statief achter te hangen? Een grote driepoot gaat niet werken, maar ik kan van mijn kleine Manfrotto prima één poot achter zo'n bandje hangen. Dat zou met een 680B toch ook moeten kunnen?

Punctuality is the politeness of kings

• KneelZ
De 680B is helaas te dik om achter het bandje te passen :/ Heb hem wel eens aan zo'n bandje gehangen maar dan buigt door het gewicht het bandje zo ver uit dat ik bang ben dat het afscheurt.....

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.mattstools.com/images/tools/CHIC0734.jpg

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even specifiek over die backpack trip: heeft je backpack geen bandjes/koordjes of iets dergelijks waar je hem mee kan bevestigen?

Ik heb zelf mijn statief van twee tie-wraps voorzien, waar ik de haakjes van een schouderband (van een afgedankte laptoptas ofzo geloof ik) aan kan haken. Zo'n soort oplossing kan je ook nog proberen natuurlijk. Al is dat voor het backpacken geen optie natuurlijk. Daarvoor zou ik gewoon zorgen dat je de monopod aan de buitenkant van je backpack kan vastmaken. Of als je hem niet al te vaak nodig hebt, kan je hem ook gewoon in je backpack stoppen lijkt me?

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 06-01-2009 11:03 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• KneelZ
Yup de backpack moet geen probleem worden op het moment dat ik er tiewraps of van die elastieken (plaatje van Abrakadaver) aan vast maak. Maakte me meer zorgen over het moment dat ik mijn backpack ergens achterlaat en er zonder pack op uit trek.....

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan zou je eens kunnen kijken of je een afneembare schouderband aan de monopod kan knutselen :)

(Of inderdaad ergens een passende monopod tas scoren, maargoed, we zijn wel tweakers natuurlijk :+ )

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb bij de lokale fotoboer een schouderband voor m'n statief gekocht, werkt heel simpel via verstelbare banden. Daarmee kan ik m altijd makkelijk over m'n schouder of op m'n rug dragen..kostte me rond 15 euro.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Zoefff

❤ 

Uit een recent topic in LA en algemene activiteit in ons subforum Fotoworkflow (FGW) blijkt dat dit nog steeds relatief onbekend is en soms niet geheel duidelijk wat er nu precies onder de workflow valt, en wat er dus allemaal thuis hoort in FGW. We zullen de komende tijd wat actiever 'reclame' maken voor FGW zodat dit subforum net zo mooi kan bloeien als de rest van de fotografie fora. Onderdeel van deze 'campagne' is het verplaatsen van topics die momenteel ergens anders staan, maar eigenlijk beter in FGW passen. Dit topic valt daar ook onder. Bij deze dus een move naar FGW!

Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, stel die dan graag in een van de feedback topics of per DM. Niet in dit topic, om onnodige vervuiling te voorkomen :)  

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1